Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Jaaa.. Har plutselig masse kviser. Og er trøtt som en strømpe. Google påstår jeg er gravid med de symptomene :ler: jeg tror det er puberteten som har kommer litt forsinka ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaaa.. Har plutselig masse kviser. Og er trøtt som en strømpe. Google påstår jeg er gravid med de symptomene :ler: jeg tror det er puberteten som har kommer litt forsinka ;)

Haha, bra det ikke bare er meg!

Jeg er også trøtt, daff, fysen på noe spesielt og hormonell. Men graviditet her er fysisk umulig med mindre man tror på hele jomfru Maria-greia :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer bare IKKE å stå opp tidlig :( Help anyone? Jeg har som mål å være på skolen rundt ni hver dag, men det er så forbanna vanskelig for et B-menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer bare IKKE å stå opp tidlig :( Help anyone? Jeg har som mål å være på skolen rundt ni hver dag, men det er så forbanna vanskelig for et B-menneske.

Øvelsesak, egentlig. Det krever selvdisiplin og at man ikke gir opp. Start på nytt hver eneste dag om du ikke får det til. Om du sover lenger tirsdag må du ikke tenke onsdag morgen "ja men jeg føkka det opp i går uansett så kan ligge lenge i dag og". Dette er VIKTIG.

Det, og å legge seg til å sove tidlig nok. Jeg orker ikke stå opp kl. seks om jeg sovner klokken ett, men når jeg sovner halv elleve er jeg ferdig uthvilt halv seks. Da er det null problem.

Ofte gjør jeg ting klart på kvelden også. Planlegger, pakker vesken, henger frem tøy, tenker på hva jeg skal lage til lunsj osv. Da er det bare å stå opp og gjøre det.

Det er en øvelsesak og ingenting man får til meg en gang, men om du klarer det 3 av 5 dager jo det kjempebra! Og etter hvert blir det enklere. Det kan også hjelpe å ikke ødelegge døgnrytmen totalt i helgen, også.

Jeg trives jo med å stå opp tidlig, og hjernen min fungerer best fra 0530-1200 ca. Da leser jeg best. Om du er b-menneske og leser best mellom 11-17 så er det faktisk da du burde lese. Ikke pisk deg selv opp og sitt på lesesalen itre timer uten å få gjort noe. Da er det bedre å sove lenge, føle seg uthvilt og lese produktivt når du kan.

Endret av grethe91
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...hvorfor kan ikke vedlikeholdsarbeid på universitetsbygningene gjøres når studentene har ferie? Jeg er så LEI av hamring og saging som går gjennom marg og bein, at det er like før jeg begynner å hulke :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg tar tipset til Grethe og drar hjem nå......
Jobbet effektivt fra 09-13, kom langt på ene oppgava. men nå har vært her en time til og ikke gjort en dritt.. bare sitter her og stirrer på en annen oppgave, kommer virkelig ikke i gang. tror jeg gjør bedre av å dra hjem og komme tilbake imorgentidlig!

.. jeg derimot klarer å stå opp tidlig uavhengig om jeg legger meg 22 eller 03. Som regel sovner jeg ikke før 02 og står opp mellom 06-08. sliitsomt (etter å ha vært oppe tre ganger for å tisse. den lille sniken som hopper på blæra mi), men jeg kommer meg etter en time på skolen, så det går jo bra!

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hodepineee. Jobbet i ett sett med ett fag i dag, kanskje på tide å ta en pause så får vi se om jeg orker å se på noen andre fag etterpå. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka starter seint denne gangen. Trebger motivasjon

Min uke startet også i dag, altfor sent!! Kunne trengt et motivasjonskurs ja. Ingen av de logiske, motiverende tankene jeg har fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivation doesn't last forever. Neither does bathing. Thats why we recommend it daily.

Studerer dere pga ytre eller indre motivasjon? Brenner dere for faget, eller studerer dere det fordi det er god lønn/familie som ønsker det etc?

Øvelse:

Skriv ned grunnene til at dere begynte å studere dette.

Tenk fremover; hvor ønsker jeg å havne etter studiene?

Og til sist: dont get upset with the results you didnt get by the work you didnt do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sies at motivasjon svinger opp og ned, grip den når den svinger opp, men ikke grav dere helt ned når den svinger ned.

Det er bare en dårlig dag eller uke, ikke et dårlig liv. Jeg har trua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som tidenes superstudent, Grethe91. Slutt å sett oss i så dårlig lys :fnise::fnise:

skal jobbe litt her hjemme i kveld. og stå på resten av uka. Jeg ligger flere uker foran på en innlevering, og skal levere begge mine oppgaver før slutten av neste uke. Da er jeg faktisk FERDIG - og lillegutt kan komme.

Selvfølgelig består eksamen i desember, men det får jeg ta da, om jeg går opp eller ikke. Slipper uansett å ta de obligatoriske oppgavene på nytt neste år når jeg tar de nå. Det er min motivasjon for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig slitsomt at mye av det som er relevant for kompetansemålene faktisk ikke står i fagbøkene. Har et par forelesningshefter med stikkord, men noe av det må utdypes, og da er det bare så innmari frustrerende at det ikke står noe om det i boka, selv om boka "liksom" skal dekke alt. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du høres ut som tidenes superstudent, Grethe91. Slutt å sett oss i så dårlig lys :fnise::fnise:

skal jobbe litt her hjemme i kveld. og stå på resten av uka. Jeg ligger flere uker foran på en innlevering, og skal levere begge mine oppgaver før slutten av neste uke. Da er jeg faktisk FERDIG - og lillegutt kan komme.

Selvfølgelig består eksamen i desember, men det får jeg ta da, om jeg går opp eller ikke. Slipper uansett å ta de obligatoriske oppgavene på nytt neste år når jeg tar de nå. Det er min motivasjon for øyeblikket.

Har ikke alltid vært sånn, og jeg sutrer ofte jeg og. Det svinger veldig, i dag er en god dag. I morgen hater jeg livet igjen, sikkert :fnise:

Om du nesten er ferdig med oppgavene som ikke skal leveres før om et par uker!!!!! så tenker jeg at du er superstudent du også! Så her går det begge veier! *klapp på skulder*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare klage litt...

HVORFOR kommer folk på forelesning når de bare har tenkt å sitte og se på videoer og bilder og blogger, mens de fniiiiser? Samma folka kom for sent inn i forelesninga etter pausa og, mens de fnisa og beklaga seg høylytt til foreleser.

Hold kjeft og gå og sett dere!! Vi går ikke på vgs lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare klage litt...

HVORFOR kommer folk på forelesning når de bare har tenkt å sitte og se på videoer og bilder og blogger, mens de fniiiiser? Samma folka kom for sent inn i forelesninga etter pausa og, mens de fnisa og beklaga seg høylytt til foreleser.

Hold kjeft og gå og sett dere!! Vi går ikke på vgs lenger.

Er forelesningen obligatorisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke alltid vært sånn, og jeg sutrer ofte jeg og. Det svinger veldig, i dag er en god dag. I morgen hater jeg livet igjen, sikkert :fnise:

Om du nesten er ferdig med oppgavene som ikke skal leveres før om et par uker!!!!! så tenker jeg at du er superstudent du også! Så her går det begge veier! *klapp på skulder*

Vel, rådene dine er gull verdt uansett! :danse:

neei, det skal egentlig ikke leveres før 4. november, så slikt sett ligger jeg veldig godt an!

For us :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivation doesn't last forever. Neither does bathing. Thats why we recommend it daily.

Studerer dere pga ytre eller indre motivasjon? Brenner dere for faget, eller studerer dere det fordi det er god lønn/familie som ønsker det etc?

Øvelse:

Skriv ned grunnene til at dere begynte å studere dette.

Tenk fremover; hvor ønsker jeg å havne etter studiene?

Og til sist: dont get upset with the results you didnt get by the work you didnt do.

Jeg går siste semester før masteroppgave, så motivasjonsmangel er en kortstidsgreie, og målene har alltid vært klare og fra et indre sted. Har alltid vært supermotivert og strebende. Ikke en gang tanken om at "jo flere fag du tar dette semesteret, jo færre må du ta i persmisjonen" fungerer.. Akk, dårlige perioder er kjipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forelesningen obligatorisk?

Nei, ingenting er obligatorisk, så jeg skjønner ikke hva de gjør der hvis de ikke har tenkt å følge med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går siste semester før masteroppgave, så motivasjonsmangel er en kortstidsgreie, og målene har alltid vært klare og fra et indre sted. Har alltid vært supermotivert og strebende. Ikke en gang tanken om at "jo flere fag du tar dette semesteret, jo færre må du ta i persmisjonen" fungerer.. Akk, dårlige perioder er kjipe.

Åkei, jeg skjønner. Men da kan du tenke at motivasjonsmangelen er en korttidsgreie, som du sier. Det går over. Det er lov å ikke være 100% mmotivert hele tiden! Det tror jeg faktisk er direkte usunt :fnise:

Ta deg fri en dag eller to. Gjør noe gøy. Personlig skal jeg på lørdag på åpen dag på brannstasjonen, liksom. Man må gjøre noe annet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...