Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Ååååh, grrrrr. Kjøpte ny blekkpatron til skriveren i god tro om at nå skal jeg få skrivd ut pensumsidene, slik at kan jeg lese de på papir. Det er to sånne "hus" på skriveren min der blekkpatronene skal sitte (Canon Pixma) som har svart farge, begge står det black på. Da jeg skulle sette den inn begynte jeg med å ta ut feil hus. Den jeg skulle sette inn var visst litt breiere og hørte til det andre huset. Vel, så da satte jeg den jeg hadde tatt ut inn igjen, og satte den nye på riktig plass. Da jeg lukket dekselet maser skriveren om at den blekkpatronen jeg tok ut ved ein feil, er tom og at jeg må erstatte den. Nå får jeg ikke skrivd ut noe fordi skriveren insisterer og maser på at jeg må fylle på den andre svarte patronen, selv om den jeg satte i viser at den er helt full med svart farge! Hva i all verden er vitsen med to hus for svarte blekkpatroner, og hvorfor i all verden kan det ikke være godt nok at den ene er full og den andre tom? Den er jo svart, for svarte!

Forstår virkelig ikke problemet. :sinnatagg::bond:

Nå får jeg vel kjøpe patron til den andre også, makan altså.

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååååh, grrrrr. Kjøpte ny blekkpatron til skriveren i god tro om at nå skal jeg få skrivd ut pensumsidene, slik at kan jeg lese de på papir. Det er to sånne "hus" på skriveren min der blekkpatronene skal sitte (Canon Pixma) som har svart farge, begge står det black på. Da jeg skulle sette den inn begynte jeg med å ta ut feil hus. Den jeg skulle sette inn var visst litt breiere og hørte til det andre huset. Vel, så da satte jeg den jeg hadde tatt ut inn igjen, og satte den nye på riktig plass. Da jeg lukket dekselet maser skriveren om at den blekkpatronen jeg tok ut ved ein feil, er tom og at jeg må erstatte den. Nå får jeg ikke skrivd ut noe fordi skriveren insisterer og maser på at jeg må fylle på den andre svarte patronen, selv om den jeg satte i viser at den er helt full med svart farge! Hva i all verden er vitsen med to hus for svarte blekkpatroner, og hvorfor i all verden kan det ikke være godt nok at den ene er full og den andre tom? Den er jo svart, for svarte!

Forstår virkelig ikke problemet. :sinnatagg::bond:

Nå får jeg vel kjøpe patron til den andre også, makan altså.

Skrevet*

Anonymous poster hash: 8a190...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet*

Anonymous poster hash: 8a190...8d3

Jada jada. For min del kan de godt endre på reglene for verbbøyinga her, for jeg tenker på helt andre ting når jeg ser ordet "skrevet"......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet*

Anonymous poster hash: 8a190...8d3

Det er greit å rette på et ord om man i tillegg svarer konstruktivt på det som ble skrevet. Det gjorde ikke du, så hysj med deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Jeg har ny mac så har ikke cd-inngang lenger :( og den gamle macen er ødelagt :( Fikk syyykt lyst til å spille sims nå :( Mye mer lyst til å spille sims enn å lese litteraturteori :(

Du får kjøpt nedlastningsfiler til mac ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå prøver jeg å finne ut hvilken diktsamling diktet jeg analyserer ble gitt ut i, men jeg finner det jo ikke NOEN steder! Har sjekket bibliografien til forfatteren på nasjonalbiblioteket og gått gjennom hver eneste innholdsfortegnelse til hver eneste diktsamling men finner det pokker meg ikke. Google hjelper heller ikke. WTF.

Har du sjekket diktregisteret til Deichmanske? https://www.deich.folkebibl.no/cgi-bin/websok-dikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal jeg lese?! Noen som har noen tips?

Offentlig bibliotek er jo fanden meg ekstremt bråkete det og... :trist: jeg syns det faktisk er veldig tungt... :trist:

Deichmanske bibliotek på Majorstuen har en rad med små rom/avlukker (m/dør). Jeg vet ikke om du må booke eller om det er førstemann til mølla om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deichmanske bibliotek på Majorstuen har en rad med små rom/avlukker (m/dør). Jeg vet ikke om du må booke eller om det er førstemann til mølla om morgenen.

Har prøvd de, men lyden går rett inn (og ut forsåvidt...). Men kan gi det et nytt forsøk med ørepropper! Håper noen henter meg ut om brannalarmen går.

Det er sånn du må ha nøkkel og registrere deg. Ser ofte at de er tomme på denne tiden av året, oftere fullt nærmere mot eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd de, men lyden går rett inn (og ut forsåvidt...). Men kan gi det et nytt forsøk med ørepropper! Håper noen henter meg ut om brannalarmen går.

Det er sånn du må ha nøkkel og registrere deg. Ser ofte at de er tomme på denne tiden av året, oftere fullt nærmere mot eksamen.

Kanskje du kan få tillatelse til å bruke et av gruppe/seminarrommene som står tomme i noen av byggene. Mange blir ikke brukt hele dagen, men er dessverre låst. Vet at grupper kan gå sammen og reservere dem, kanskje du kan gå sammen med noen andre stille studenter og dele et rom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd de, men lyden går rett inn (og ut forsåvidt...). Men kan gi det et nytt forsøk med ørepropper! Håper noen henter meg ut om brannalarmen går.

Det er sånn du må ha nøkkel og registrere deg. Ser ofte at de er tomme på denne tiden av året, oftere fullt nærmere mot eksamen.

Så synd at lyden går inn :( Har du forresten forsøkt støydempende hodetelefoner? Jeg synes det er bedre enn ørepropper hvis jeg skal bruke de lenge. Bose QC20 QC15 er de jeg har, men det er kommet en oppdatering av de nylig (QC25).

Det var ikke tomt da jeg var innom i ettermiddag. Alle rommene var opptatt, og det satt studenter og jobbet på alle bordene rundt i biblioteket!

Endret av Silveri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at lyden går inn :( Har du forresten forsøkt støydempende hodetelefoner? Jeg synes det er bedre enn ørepropper hvis jeg skal bruke de lenge. Bose QC20 QC15 er de jeg har, men det er kommet en oppdatering av de nylig (QC25).

Det var ikke tomt da jeg var innom i ettermiddag. Alle rommene var opptatt, og det satt studenter og jobbet på alle bordene rundt i biblioteket!

pokker! Dessuten er bibliotekets åpningstider forferdelige, klokken ti er jo alt for sent! Jeg starter gjerne lesingen kl 6. (ja jeg vet det er helt tilbakestående men det er rolig da).

Har virkelig vurdert å gå til fastlegen med dette og få et rom eller no på Blindern. Men skal høre ang Forskningsparken. Bryr meg ikk om det er langt å gå, er bare sunt og jeg pleier som regel å gå til campus :fnise: bor på Majorstuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å rette på et ord om man i tillegg svarer konstruktivt på det som ble skrevet. Det gjorde ikke du, så hysj med deg.

Og hvem er det som bestemmer det? Du? Det er jo bare å overse innlegget mitt dersom du ikke likte det. Jeg anser det å hysje på noen som tilsvarende det å rette på et ord.

Anonymous poster hash: 8a190...8d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliiiiiiiiter med en oppgave... Uæh! Håper det løsner snart

Når jeg sliter skikkelgi pleier jeg å lage okselyder(dytter ut all frustrasjonen), reiser meg opp og tar 20 froskehopp, hater livet mitt litt og tar en liten pause. Også prøver å starte et annet sted enn der jeg stoppet. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sliter skikkelgi pleier jeg å lage okselyder(dytter ut all frustrasjonen), reiser meg opp og tar 20 froskehopp, hater livet mitt litt og tar en liten pause. Også prøver å starte et annet sted enn der jeg stoppet. :)

Hahaha! Dette var gode tips. Får satse på at naboene er ute for øyeblikket, så de ikke hører okselydene da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hahaha! Dette var gode tips. Får satse på at naboene er ute for øyeblikket, så de ikke hører okselydene da.

Det er skikkelig rart de første gangene men etter hvert så faller det en naturlig :fnise: når man blir frustrert eller sint så hjelper det skikkelig å bare få det ut. Enten si "NÅ ER JEG SKIKKELIG SINT PÅ DENNE OPPGAVEN" eller bare Brlhhøøøøøøøøøøøøø (eller hvordan okselyder skrives)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pokker! Dessuten er bibliotekets åpningstider forferdelige, klokken ti er jo alt for sent! Jeg starter gjerne lesingen kl 6. (ja jeg vet det er helt tilbakestående men det er rolig da).

Har virkelig vurdert å gå til fastlegen med dette og få et rom eller no på Blindern. Men skal høre ang Forskningsparken. Bryr meg ikk om det er langt å gå, er bare sunt og jeg pleier som regel å gå til campus :fnise: bor på Majorstuen.

Jeg ser at det er en lesesal ved biblioteket på Musikkhøyskolen. Har du sjekket den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det er en lesesal ved biblioteket på Musikkhøyskolen. Har du sjekket den?

...... tror kanskje ikke musikkhøyskolen er stedet for meg om jeg trenger ordentlig stillhet :fnise: er jo bråk både derfra og Chateu Neuf hele døgnet :Nikke: (ikke meningen å tråkke ned forslaget ditt, altså!)

Endret av grethe91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig rart de første gangene men etter hvert så faller det en naturlig :fnise: når man blir frustrert eller sint så hjelper det skikkelig å bare få det ut. Enten si "NÅ ER JEG SKIKKELIG SINT PÅ DENNE OPPGAVEN" eller bare Brlhhøøøøøøøøøøøøø (eller hvordan okselyder skrives)

Hahaha! Jeg vet ikke om jeg er veldig imponert over din styrke og fantasi, eller om jeg er skremt over at du har gjort dette så mange ganger at "det faller naturlig for deg". :laugh: Either way - dette skal prøves!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...