Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Jeg går jus på UiO, og vi har egne lesesaler ved det Juridiske fakultetet.

Vi har lesesaler flere steder, blant annet på "Domus Nova".

Jeg bruker studiekortet mitt for å komme meg inn der, vet ikke om du også kommer deg inn, eller om det bare er jus-studenter.

I en lesesal (st.olavs gate 24) er det ganske stort. Men jeg synes det er ganske stille. Bare litt hvisking, og folk som går for å hente noe/på do. Men de lesesalene på Domus Nova er mindre.

Er kanskje verdt å sjekke ut?

Hysj! Du må ikke tipse andre studenter om de fantastiske lesesalene i St. Olavs gate 24 :nei::fnise:

Anonymous poster hash: 1d8c4...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hysj! Du må ikke tipse andre studenter om de fantastiske lesesalene i St. Olavs gate 24 :nei::fnise:

Anonymous poster hash: 1d8c4...b16

Beklager! Skal holde det for meg selv heretter :fnise:

Jeg oppdaget dem selv forrige uke, fantastisk fin lesesal :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager! Skal holde det for meg selv heretter :fnise:

Jeg oppdaget dem selv forrige uke, fantastisk fin lesesal :biggrin:

Førsteårsstudent du også? :)

Anonymous poster hash: 1d8c4...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir lammet når jeg ser på det jeg har å gjøre, fordi jeg klarer ikke å se på en bit om gangen, men ser bare hele fjellet. Jeg har en litt sånn engstelig tankegang der alt som går feil fører til noe annet som går feil, og som fortsetter sånn med verste alternativ til det ender i :omg:.



Anonymous poster hash: cf6e8...567
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysj! Du må ikke tipse andre studenter om de fantastiske lesesalene i St. Olavs gate 24 :nei::fnise:

Anonymous poster hash: 1d8c4...b16

:fnise: haha, dere er søte! Men St. Olavs gate er jo i sentrum? Tenkte mer på en mindre lesesal på Blindern. Bor rett ved Blindern og er sjeldent i sentrum(blir altså så dyrt :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå prøver jeg å finne ut hvilken diktsamling diktet jeg analyserer ble gitt ut i, men jeg finner det jo ikke NOEN steder! Har sjekket bibliografien til forfatteren på nasjonalbiblioteket og gått gjennom hver eneste innholdsfortegnelse til hver eneste diktsamling men finner det pokker meg ikke. Google hjelper heller ikke. WTF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få simene til å lese!

To fluer i en smekk ;)

Haha, god idè! Men tror ikke mine 52,5 planlagte studiepoeng vil få noe videre utav det :fnise: Må ta igjen 2 uker med studier grunnet sykdom, og med så mange studiepoeng er det så myyyyye :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Haha, god idè! Men tror ikke mine 52,5 planlagte studiepoeng vil få noe videre utav det :fnise: Må ta igjen 2 uker med studier grunnet sykdom, og med så mange studiepoeng er det så myyyyye :(

Oi! Men det fikser du!

Kjøp deg en pose med vingummi, legg ut 8stk strategisk på 2 sider i boka og spis når du har "lest deg" til godteriet. Så har du litt motivasjon underveis :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble slakta på første pitchen. Ikke at det var særlig overraskende, men. Det som overrasket meg mer var at jeg stivnet helt og glemte alt jeg skulle si, selvom det var godt innøvd og jeg kunne styre som jeg selv ville siden det var mitt prosjekt. Hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av at noen alltid MÅ skravle under forelesning! I dag var det to rett foran meg som diskuterte helgas action, facebook etc. Og de lo. I alle tre timene! Var rett før jeg ropte hold kjeft! Burde gjort det.. Jævla fjortisgutter, skulle tro de faktisk var 14 og ikke 20...

Ånei, nå satte de seg akkurat rett foran meg til neste forelesning også. :'(

Crap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av at noen alltid MÅ skravle under forelesning! I dag var det to rett foran meg som diskuterte helgas action, facebook etc. Og de lo. I alle tre timene! Var rett før jeg ropte hold kjeft! Burde gjort det.. Jævla fjortisgutter, skulle tro de faktisk var 14 og ikke 20...

Ånei, nå satte de seg akkurat rett foran meg til neste forelesning også. :'(

Crap.

Si fra, da. "unnskyld, men om dere ikke er interessert i å følge med, kan jeg få sitte foran da?" Ikke noe verre enn det! Men krever litt guts, forhåpentligvis blir de bare satt ut og flytter på seg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplevde det samme på infomøte med foreningen jeg har blitt med i nå. To gutter satt helt foran, tok bilder og snappet med andre, lo og lagde lyder.

Dette er altså morgendagens gutter. Holdt på å klikke for meg. Om du syns det er kjedelig eller du kan alt fra før: GÅ DIN VEI da vel, ikke forstyrr for oss!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foret forferdelig semester. Jeg tenker at jeg i hvert fall må greie å ta én eksamen, men de har flytta og bytta datoer og alt er gruppearbeid, så fordi jeg er borte i ti dager i september, blir alt helt umulig. Jeg planla denne reisen kjempegodt i forhold til datoene, men nå har alt blitt flyttet på :(

Jeg har hatt et kjempevanskelig semester. Henger etter i alle fag. Det var ett fag jeg virkelig likte og greide å følge med på, men nå har de flyttet obligatorisk muntlig prøve til den ene dagen jeg ikke kan, så nå aner jeg ikke hva som kommer til å skje. Hvorfor gjør de sånt bare noen uker i forveien?!

Kanskje jeg bare fullfører exphil selvstudium, selv om jeg tenkte å vente med det. Der er det i hvert fall ikke masse obligatorisk opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vanskelig! Jeg vil bare grave meg ned og glemme alt som heter studier.

Jeg føler jeg er ganske negativ nå. Hvis foreleserne mine er LITT snille med meg, kommer alt til å gå kjempebra. Hvis de glemmer alt som heter forståelse og bestemmer seg for å kun følge det som er satt opp og planlagt, går hele semesteret til helvete for meg. Hva blir det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Foret forferdelig semester. Jeg tenker at jeg i hvert fall må greie å ta én eksamen, men de har flytta og bytta datoer og alt er gruppearbeid, så fordi jeg er borte i ti dager i september, blir alt helt umulig. Jeg planla denne reisen kjempegodt i forhold til datoene, men nå har alt blitt flyttet på :(

Jeg har hatt et kjempevanskelig semester. Henger etter i alle fag. Det var ett fag jeg virkelig likte og greide å følge med på, men nå har de flyttet obligatorisk muntlig prøve til den ene dagen jeg ikke kan, så nå aner jeg ikke hva som kommer til å skje. Hvorfor gjør de sånt bare noen uker i forveien?!

Kanskje jeg bare fullfører exphil selvstudium, selv om jeg tenkte å vente med det. Der er det i hvert fall ikke masse obligatorisk opplegg.

Har ikke semesteret så vidt begynt da? Hva er det du studerer?

Der jeg studerer skriver de at endringer kan skje. Vet ikke hva reglene er hos dere? Hva slags reise har du planlagt, er det mulig å utsette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG VIL SPILLE SIMS 4, IKKE LESE!!!

Haha, jeg har ikke PC, så får ikke spilt Sims 4. Jeg har klart å bli hekta på Sims 2 igjen da, så jeg sliter med samme problemet!!!! :fnise::(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har ikke PC, så får ikke spilt Sims 4. Jeg har klart å bli hekta på Sims 2 igjen da, så jeg sliter med samme problemet!!!! :fnise::(

Jeg har ny mac så har ikke cd-inngang lenger :( og den gamle macen er ødelagt :( Fikk syyykt lyst til å spille sims nå :( Mye mer lyst til å spille sims enn å lese litteraturteori :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av at noen alltid MÅ skravle under forelesning! I dag var det to rett foran meg som diskuterte helgas action, facebook etc. Og de lo. I alle tre timene! Var rett før jeg ropte hold kjeft! Burde gjort det.. Jævla fjortisgutter, skulle tro de faktisk var 14 og ikke 20...

Ånei, nå satte de seg akkurat rett foran meg til neste forelesning også. :'(

Crap.

Er da bare å hysje på dem, jeg er den sure snerpa som gjør det titt og ofte :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...