Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Kan jeg spørre hva soverutinene dere ser? Når står dere opp og legger dere?

Er elendig selv og må skjerpe meg.

Jeg er nok ikke riktig person å spørre, men jeg liker å legge meg 22.00 og stå opp 05.00 når jeg ikke er på jobb til 2330.... Simpelthen elsker å stå opp tidlig og komme i gang med dagen, leser gjerne en time eller to før forelesning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silverstream

Forresten så irriterer jeg meg over folk som hele tiden skal hviske og tiske med hverandre under forelesningene, de tror de er så stille bare de senker stemmen, men jeg hører dem kjempegodt! I dag var det 2 jenter på samme rad som meg og to gutter på raden bak meg som babla i vei. Fikk veldig lyst å slå boka i hodet på de to parene.

I tillegg hostes det og nyses det støtt og stadig under forelesningene, det er så irriterende for da får jeg plutselig ikke med meg hva foreleseren sier. De kan ikke noe for det, men det gjør det ikke mindre irriterende av den grunn.

Og det skal så utrolig lite til før hele klassen bryter ut i kakling, bare foreleseren nevner noe slikt som "dere må huske på å levere inn det skjemaet", så tror de at det er fritt frem å snakke? Vi er faktisk midt i forelesningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Jeg er nok ikke riktig person å spørre, men jeg liker å legge meg 22.00 og stå opp 05.00 når jeg ikke er på jobb til 2330.... Simpelthen elsker å stå opp tidlig og komme i gang med dagen, leser gjerne en time eller to før forelesning.

:pls:

Lær meg dine kunstner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:pls:

Lær meg dine kunstner.

Født a-menneske, sover aldri lenger enn halv ni. Det er ingen kunst, det er en forbannelse. Jeg sover ALDRI godt etter klokken 6, og det er noe shit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ biblioteket er det lov til å snakke og spise - hvis man vil ha det MUSESTILLE så må man på stille lesesal (som er et kaldt upersonlig klasserom med harde stoler og noen pulter).

.. Så jeg sitter på biblioteket fordi det er mye plass, gode stoler og koselig... og TROR DERE ikke hu i andre enden sitter og spiller høy arabisk musikk fra pcn sin????????? HALLO????????

Hvordan skal jeg klare å konsentrere meg nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ biblioteket er det lov til å snakke og spise - hvis man vil ha det MUSESTILLE så må man på stille lesesal (som er et kaldt upersonlig klasserom med harde stoler og noen pulter).

.. Så jeg sitter på biblioteket fordi det er mye plass, gode stoler og koselig... og TROR DERE ikke hu i andre enden sitter og spiller høy arabisk musikk fra pcn sin????????? HALLO????????

Hvordan skal jeg klare å konsentrere meg nå

Jeg syns egentlig det å snakke på et bibliotek er en uting. Alle bibliotek jeg har vært på skal det være stille, men på høgskolen min er det visstnok lov å snakke. Vet vi ikke har lov å spise der, men det er det ingen som bryr seg noe om. Jeg forventer et visst lydnivå hvis jeg bestemmer meg for å sitte der, og det er greit, men hadde noen spilt høy musikk fra PCen, hadde jeg faktisk sagt ifra. Litt hensyn er det faktisk lov å ta. Folk altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg spørre hva soverutinene dere ser? Når står dere opp og legger dere?

Er elendig selv og må skjerpe meg.

Det kommer litt an på når jeg skal opp. Noen dager sovner jeg ikke før 00:30, og det er slitsomt hvis jeg må opp 06:30. Så de dagene jeg begynner 08:15 på skolen, prøver jeg å være i seng til 23:00. I går sovna jeg vel rundt 23:30.

Så jeg legger meg rundt 23:00-00:00, og står opp alt fra 06:30-07:30.

Jeg er født B-menneske, men klarer å opprettholde en noenlunde grei døgnrytme. Prøver å ikke la helgene ødelegge for meg. Da er jeg oppe til senest kl 2, og prøver å stå opp litt tidlig, slik at jeg får sove tidlig igjen om kvelden.

Forresten så irriterer jeg meg over folk som hele tiden skal hviske og tiske med hverandre under forelesningene, de tror de er så stille bare de senker stemmen, men jeg hører dem kjempegodt! I dag var det 2 jenter på samme rad som meg og to gutter på raden bak meg som babla i vei. Fikk veldig lyst å slå boka i hodet på de to parene.

I tillegg hostes det og nyses det støtt og stadig under forelesningene, det er så irriterende for da får jeg plutselig ikke med meg hva foreleseren sier. De kan ikke noe for det, men det gjør det ikke mindre irriterende av den grunn.

Og det skal så utrolig lite til før hele klassen bryter ut i kakling, bare foreleseren nevner noe slikt som "dere må huske på å levere inn det skjemaet", så tror de at det er fritt frem å snakke? Vi er faktisk midt i forelesningen.

Jeg også!! Legger godt merke til at noen folk i klassen kommer rett fra vgs altså. Det er så utrolig irriterende med den snakkingen når foreleser snakker. Ikke minst er det utrolig uhøflig!! Jeg skal begynne å hysje på folk, fordi det der er ikke greit. Noen forelesere kommenterer det av og til, skulle ønske de gjorde det oftere!!

Noe annet som irriterer meg noe grenseløst, er folk som pakker sammen sakene mens foreleser fortsatt snakker. HERREGUD, slapp av i 2 minutter liksom slik at vi andre hører hva som blir sagt. De samme folka spør meg ofte om ting som har blitt nevnt i forelesningen. Hvis de ikke hadde vært så jævlig opptatt av å komme seg ut fortest mulig, og hadde latt være å snakke sammen i timene, hadde de kanskje fått med seg hva som ble sagt!!! :dry:

Ja, det er også en del hosting, nysing og pussing av neser for tiden. Har valgt å la være å irritere meg over det, folk kan ikke noe for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hun er ferdig med de eksamene nå ;)

Hehe! De er jeg heldigvis ferdig med, ja ;) sto gjorde jeg også! (riktignok en D på exfac, men det brydde jeg meg fint lite om gitt :fnise: )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! De er jeg heldigvis ferdig med, ja ;) sto gjorde jeg også! (riktignok en D på exfac, men det brydde jeg meg fint lite om gitt :fnise: )

er ikke exfac bare godkjent/ikke godkjent?! Jeg har mappeinnlevering av tre oppgaver, er det karakterer på de?! :bond: :bond: :bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke exfac bare godkjent/ikke godkjent?! Jeg har mappeinnlevering av tre oppgaver, er det karakterer på de?! :bond: :bond: :bond:

Jeg fikk karakter på eksamen i exfac. Kanskje det kommer an på hvor du studerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk karakter på eksamen i exfac. Kanskje det kommer an på hvor du studerer?

Det kommer vel an på hva man studerer. Hva har dere i exfac? På mitt studie var det et fysikkfag, og vi fikk vanlig karakter i det (A-F).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går allmenn litteraturvitenskap :) Skal sjekke emnesiden for exfac om det er godkjent/ikke godkjent!!

Ser nå at det står "Mappen vurderes av faglærer med karakterene bestått/ikke bestått."

Fjoooooo! :daane:

Endret av grethe91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faen også. Snakket med veileder. MÅ ta ut perm for å beholde plassen min.
Og på min skole får vi ikke lov til å ta eksamen i permtiden, så derfor får jeg ikke tatt noe dette semesteret eller neste.

Eneste jeg kunne gjøre var å levere et par arbeidskrav FØR permen slo inn (som er om 5 uker), men han visste ikke om jeg uansett måtte ta de opp igjen senere. Så. Jada.

Dette gikk jo fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen også. Snakket med veileder. MÅ ta ut perm for å beholde plassen min.

Og på min skole får vi ikke lov til å ta eksamen i permtiden, så derfor får jeg ikke tatt noe dette semesteret eller neste.

Eneste jeg kunne gjøre var å levere et par arbeidskrav FØR permen slo inn (som er om 5 uker), men han visste ikke om jeg uansett måtte ta de opp igjen senere. Så. Jada.

Dette gikk jo fint.

Seriøst? Noe så kjipt!!!!! Kan jeg spør hvor du går?

Jo, levert arbeidskrav skal være gyldig i en stund! Skal de ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke exfac bare godkjent/ikke godkjent?! Jeg har mappeinnlevering av tre oppgaver, er det karakterer på de?! :bond: :bond: :bond:

Jeg studerte spraak og interkulturell kommunikasjon paa UIB, der var det i alle fall karakter paa exfac, men ike paa exphil!

Sutring: JEG HATER MAATEN SKOLEN MIN LAERER OSS KANJI PAA. De "laerer" oss egentlig ingenting, de bare gir oss lister med en masse ord skrevet i kanji ogsaa maa vi sitte hjemme og laere oss maaten aa skrive alle disse paa selv. Da jeg begynte, laerte vi 5 eller 6 nye kanjiTEGN om dagen, og disse husker jeg ennaa (samt vokabularet vi laerte), men det er JAEVLIG vanskelig aa liksom skulle huske 80 nye ORD i uka, satt sammen av forskjellige kanji som vi ikke laerer aa skrive engang, ikke gjenkjenne heller. Jeez.

Ikke saaa farlig da, da det uansett er mye viktigere aa kunne lese kanji (det er det alle de Japanske vennene mine har beroliget meg med, haha), men jeg vil jo liksom gjoere det greit paa skolen, og da inkluderer det kanji. Ugh. Proeve paa tirsdag der jeg liksom skal kunne 80 nye ord, riiiight.. JEG GLEMMER DE JO UANSETT RETT ETTER PROEVEN. Nytter ikke aa "laere" nye ord skrevet i kanji naar man blir introdusert for de EN gang ogsaa skal man liksom bare kunne de? NEI.

Endret av Fnisu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Seriøst? Noe så kjipt!!!!! Kan jeg spør hvor du går?

Jo, levert arbeidskrav skal være gyldig i en stund! Skal de ikke??

Ja, jeg har jo lest overalt at folk kan ta eksamen om de orker. Jeg sa det til han også, men da svarte han at han hadde dette tilfelle med en student i fjor, og hun hadde prøvd å ta eksamen, men da hadde det blitt tull med at hun var i perm - for hun var aktiv student og mistet da foreldrestipendet og måtte tilbakebetale alt!!

ja, det skal de, men han visste ikke om det var gyldig tilfelle det ble endringer i læringsplanen!

Jeg går på høgskolen i hedmark!

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har jo lest overalt at folk kan ta eksamen om de orker. Jeg sa det til han også, men da svarte han at han hadde dette tilfelle med en student i fjor, og hun hadde prøvd å ta eksamen, men da hadde det blitt tull med at hun var i perm - for hun var aktiv student og mistet da foreldrestipendet og måtte tilbakebetale alt!!

ja, det skal de, men han visste ikke om det var gyldig tilfelle det ble endringer i læringsplanen!

Jeg går på høgskolen i hedmark!

Har en venninne som går HiOA, som hadde akkurat det samme problemet. Må være store forskjeller i hvordan skolene praktiserer dette, for på mitt studie (UIO) var det en som tok eksamen i permisjonen. Men jeg trodde støtte fra lånekassen var uavhengig av skolen, slik at du skulle ha rett på foreldrestipend? Det er vel evt skoleplassen du vil miste da...

Anonymous poster hash: 558c0...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har jo lest overalt at folk kan ta eksamen om de orker. Jeg sa det til han også, men da svarte han at han hadde dette tilfelle med en student i fjor, og hun hadde prøvd å ta eksamen, men da hadde det blitt tull med at hun var i perm - for hun var aktiv student og mistet da foreldrestipendet og måtte tilbakebetale alt!!

ja, det skal de, men han visste ikke om det var gyldig tilfelle det ble endringer i læringsplanen!

Jeg går på høgskolen i hedmark!

Huff, så kjipt for deg! :/

Tror jeg må dobbelsjekke med skolen, for nå ble jeg redd. For min del er det uaktuelt å ikke få ta eksamen i permisjonstid. Det har jeg beregnet. Hvis ikke må jeg utsette masterskriving ett helt semester for å ta 2 fag!

Årh, innbiller jeg har lest at staten skal tilrettelegge det for studenter å bli gravide! Det er det jo ikke hvis du ikke får lov å fullføre skolen selv om du er i permisjon. Tap-tap for alle det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som går HiOA, som hadde akkurat det samme problemet. Må være store forskjeller i hvordan skolene praktiserer dette, for på mitt studie (UIO) var det en som tok eksamen i permisjonen. Men jeg trodde støtte fra lånekassen var uavhengig av skolen, slik at du skulle ha rett på foreldrestipend? Det er vel evt skoleplassen du vil miste da...

Anonymous poster hash: 558c0...25e

Ja, det var det jeg trodde også! Men tydeligvis ikke. For så fort de fikk permisjonspapirer og slik fra lånekassen så ble jeg automatisk tatt av fagene, slik at jeg ikke kunne ta eksamen! Skikkelig kjipt, men det kan jo hende jeg synes det er godt når babyen kommer - men jeg ville ha muligheten til å ta en eksamen eller to hvis det gikk an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...