Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Skaff deg flere venner. Engasjer deg i studfentmiljøet.

Men min sutring. Helt sykt hvordan nesten alle sosiale happenings på studiet går ut på å drikke. Og ikke en eller to øl, det skal være rølpefest.

Anonymous poster hash: 05fba...5a6

Ja hva er greia!! Jeg trives ikke i fylla:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skaff deg flere venner. Engasjer deg i studfentmiljøet.

Men min sutring. Helt sykt hvordan nesten alle sosiale happenings på studiet går ut på å drikke. Og ikke en eller to øl, det skal være rølpefest.

Anonymous poster hash: 05fba...5a6

Jeg har meldt meg på forening nå, så nå blir det andre boller! Men jeg er enig med deg, alkohol over alt.. Jeg har et litt trøblete forhold til det så ønsker egentlig ikke drikke i det hele tatt; søker etter venner som ikke drikker! Ikke alltid så lett! Håper det blir bra i foreningen jeg har meldt meg inn i. Vet de har mye nach og sånn, men er jo et produkt som vi skal skape og DA er vi jo ikke drita.

Anonymous poster hash: 49b9d...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare kjent med "småfolk" på studiet mitt :( Jeg er selv 26 år, og de fleste jeg kommer i kontakt med er enten rett fra vgs (95-modeller) eller 93-94. Jeg har både jobbet og studert tidligere, så derfor er jeg litt eldre. Hvordan skal jeg bli kjent med folk på min egen alder? Synes det er litt vanskelig..



Anonymous poster hash: 1d8c4...b16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forelesning på en lørdag?

Ja, og i morgen tidlig også… Er nettstudent, så vi har noen samlingshelger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare kjent med "småfolk" på studiet mitt :( Jeg er selv 26 år, og de fleste jeg kommer i kontakt med er enten rett fra vgs (95-modeller) eller 93-94. Jeg har både jobbet og studert tidligere, så derfor er jeg litt eldre. Hvordan skal jeg bli kjent med folk på min egen alder? Synes det er litt vanskelig..

Anonymous poster hash: 1d8c4...b16

Det er da ikke noe problem :) Jeg er eldre enn deg, og alle mine studievenninner er yngre enn meg, noen kom rett fra videregående og noen var 21-25 da vi møttes. Jeg har venninner fra 20-35, synes ikke det går på alder mer, er viktigere hvordan man er som person. Har møtt superbarnslige 30-åringer og modne 20-åringer, så ikke døm boken på omslaget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir bare kjent med "småfolk" på studiet mitt :( Jeg er selv 26 år, og de fleste jeg kommer i kontakt med er enten rett fra vgs (95-modeller) eller 93-94. Jeg har både jobbet og studert tidligere, så derfor er jeg litt eldre. Hvordan skal jeg bli kjent med folk på min egen alder? Synes det er litt vanskelig..

Anonymous poster hash: 1d8c4...b16

Her er det motsatt. Har bare blitt kjent med personer over 26, er selv 19:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske fornøyd med dagen. Har fått kommet i gang og er mer eller mindre ferdig med første del av oppgaven. Det verste gjenstår riktignok, men jeg har i det minste en plan for hvordan jeg skal angripe problemstillingene. Har også en avtale med en medstudent i morgen, og har tro på at jeg vil få mer inspirasjon da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll

Jeg er så lite motivert!

Jeg sitter kun og stresser med at det er 3 måneder til eksamen, istedenfor å bare hoppe i gang å jobbe med de 4 fagene.

Jeg tar to opp igjen, og den ene finner jeg ikke siden på itslearning på heller. Og jeg har glemt navnet på foreleseren. Typisk!

Hardt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lite motivert!

Jeg sitter kun og stresser med at det er 3 måneder til eksamen, istedenfor å bare hoppe i gang å jobbe med de 4 fagene.

Jeg tar to opp igjen, og den ene finner jeg ikke siden på itslearning på heller. Og jeg har glemt navnet på foreleseren. Typisk!

Hardt liv.

Ta resten av lørdagen og søndagen fri og start mandagen med å prøve å ta kontakt med skolen du går på ang. det faget du ikke finner.

Når jeg blir umotivert pleier jeg å skrive en liste over hvorfor jeg begynte på studiet, hva jeg vil med livet mitt om ti år også.

Ikke la det du vil gjøre NÅ ødelegge for det du vil MEST, og spør deg selv "gjør det jeg gjør i dag meg nærmere der jeg vil være i morgen?"

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll

Ta resten av lørdagen og søndagen fri og start mandagen med å prøve å ta kontakt med skolen du går på ang. det faget du ikke finner.

Når jeg blir umotivert pleier jeg å skrive en liste over hvorfor jeg begynte på studiet, hva jeg vil med livet mitt om ti år også.

Ikke la det du vil gjøre NÅ ødelegge for det du vil MEST, og spør deg selv "gjør det jeg gjør i dag meg nærmere der jeg vil være i morgen?"

Lykke til! :)

Det skal jeg gjøre. Tusen takk ☺️

Problemet er egentlig bare at jeg er så oppgitt over at jeg feilet to fag, så jeg må ta eksamen på nytt. Det er ikke så motiverende.

Men jeg skal komme gjennom det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre. Tusen takk ☺️

Problemet er egentlig bare at jeg er så oppgitt over at jeg feilet to fag, så jeg må ta eksamen på nytt. Det er ikke så motiverende.

Men jeg skal komme gjennom det!

Skjønner det er demotiverende og man kan fort få negtive tanker. Men tenk tanken om du ikke fullfører denne gangen? Da blir terskelen ENDA høyere til neste gang.

Jeg heier heftig på deg. Bra du tenker du skal komme gjennom det!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll

Skjønner det er demotiverende og man kan fort få negtive tanker. Men tenk tanken om du ikke fullfører denne gangen? Da blir terskelen ENDA høyere til neste gang.

Jeg heier heftig på deg. Bra du tenker du skal komme gjennom det!!!

Åå, snille du!

Jeg prøver å se fram til når jeg er ferdig med eksamen. Så håper at det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå, snille du!

Jeg prøver å se fram til når jeg er ferdig med eksamen. Så håper at det går bra.

:heiajente: :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sutring fra min side:

Skal lese men KG, facebook, twitter, nettaviser, instagram etc....... :( Syns det er veldig vanskelig å koble av! Noen andre som føler det samme? :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sutring fra min side:

Skal lese men KG, facebook, twitter, nettaviser, instagram etc....... :( Syns det er veldig vanskelig å koble av! Noen andre som føler det samme? :(

Høres veldig kjent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir bare kjent med "småfolk" på studiet mitt :( Jeg er selv 26 år, og de fleste jeg kommer i kontakt med er enten rett fra vgs (95-modeller) eller 93-94. Jeg har både jobbet og studert tidligere, så derfor er jeg litt eldre. Hvordan skal jeg bli kjent med folk på min egen alder? Synes det er litt vanskelig..

Anonymous poster hash: 1d8c4...b16

Kjenner meg igjen. Er 24. De er hyggelige (disse små), men det føles helt feil å henge med folk som er 4-5år yngre enn meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte denne (private) skolen fordi den skulle være mindre enn høyskolen, tettere/bedre oppfølging osv (jeg hater å studere og er dårlig med konsentrasjon/selvdisiplin). Så kommer vi i gang med året, og rundt 50% av undervisninga foregår via nett. Og enkelte filmer o.l. er på dansk!

Konsentrasjon, hvor er du?!

Sittet i 5 timer uten å få gjort noe særlig fornuftig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen. Er 24. De er hyggelige (disse små), men det føles helt feil å henge med folk som er 4-5år yngre enn meg.

Trenger ikke være så stor forskjell på 4-5 år når en uansett har startet med høyere utdanning. Merkes kanskje mest på de som er helt ferske, men de pleier å komme seg. Jeg har tatt fag med mange som er yngre enn meg, og jeg har knapt merket aldersforskjellen. Bare i anledning at "klassen" skulle ut på byen, og vi fikk problemer med å finne uteplass fordi en var 19 år. Men bortsett fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...