Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Siste semester før masteroppgaven skal skrives. Jeg går på et studie med en helt ekstrem konkurranse, og kjenner angsten bre seg opp i hele meg. For jeg er gravid og får barn i årsskifte. At jeg ikke kan konkurrere like hardt med de andre kjenner jeg irriterer meg! Satser på plankekjøring svangerskap, og at jeg kicker ass på eksamen!! Jeg skal virkelig få dette til!!!

( PS: Studieutblåsning, ikke babymisnøye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var vi i gang! Første forelesning over.

Fikk vite i dag at vi skal ha 60 spørsmål på en 1-times eksamen :hakeslepp: DET er lite tid på hver oppg det. Så skjønner at det bare må terpes så det holder her hvertfall..

Multiple choice, men det er minuspoeng hvis man krysser feil, så kan ikke bare gamble heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du førsteårsstudent?

Noen av fagene mine står det ingenting på, andre er det en drøss med info. Så lenge det står noe så går det nok fint :)

Ja, førsteårsstudent. Ingen av fagene mine står oppført enda, det er det jeg ikke helt forstår. Jaja, det kommer vel forhåpentligvis snart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste semester før masteroppgaven skal skrives. Jeg går på et studie med en helt ekstrem konkurranse, og kjenner angsten bre seg opp i hele meg. For jeg er gravid og får barn i årsskifte. At jeg ikke kan konkurrere like hardt med de andre kjenner jeg irriterer meg! Satser på plankekjøring svangerskap, og at jeg kicker ass på eksamen!! Jeg skal virkelig få dette til!!!

( PS: Studieutblåsning, ikke babymisnøye)

Hva studerer du?

Anonymous poster hash: 8a190...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg over dårlig timeplan (de har delt opp absolutt alle forelesningene slik at det blir 2 timers forelesning hver eneste dag, og noen av fagene overlapper... Tror jeg aldri har vært så uheldig med timeplanen før!). Og ingenting har blitt lagt ut på miside, bare noe generell info. Forelesningene har allerede startet, så hadde jo vært greit å få en slags forelesningsplan eller noe lignende så vi vet hva vi skal begynne å lese på i pensum.

:)

Anonymous poster hash: d9de3...908

Jeg er meget heldig med min timeplan. Nå går jeg jo et studium med masse obligatorisk, så jeg har jo ikke en dag uten noe opplegg uansett. Alle forelesningene (så å si) er lagt til på starten av dagen. Helt fantastisk da man ofte faller litt i løpet av skoledagen. Litt senere på dagen er det gruppeundervisning (som er litt greiere å følge med på), case, lab etc. Greit fornøyd med opplegget for 1. året. Eneste som er litt kjipt er at jeg ikke har fått satt meg inn i pensumliste eller noe sånt enda og forelesningene begynte for en uke siden. Så føler meg litt lost her akkurat på den fronten, men det går vel greiere når fadderuken er over. Får jo så vidt noe tid til overs her.

Anonymous poster hash: 8a190...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan legger dere opp leselistene deres? Får dere en slags plan fra universitetet/høgskolen, eller lager dere selv utifra pensum? :)

Skal ta 45 stp dette semestret, så har lyst å lage en skikkelig leseplan (er som regel en mester på skippertak), men vet ikke helt hvor jeg skal begynne!

Hadde tenkt å bygge den opp etter forelesningsplanene, men det er ikke blitt lagt ut noe enda...



Anonymous poster hash: d9de3...908
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan legger dere opp leselistene deres? Får dere en slags plan fra universitetet/høgskolen, eller lager dere selv utifra pensum? :)

Skal ta 45 stp dette semestret, så har lyst å lage en skikkelig leseplan (er som regel en mester på skippertak), men vet ikke helt hvor jeg skal begynne!

Hadde tenkt å bygge den opp etter forelesningsplanene, men det er ikke blitt lagt ut noe enda...

Anonymous poster hash: d9de3...908

Får ikke noen leseliste på jus nei. Får bare info om hva som er pensum, og når forelesningene i de forskjellige temaene er. Og oppgaver som skal gjøres til seminar. Fack livet hadde vært enkelt om man fikk leselister dag til dag ;) hehe.

Anonymous poster hash: 6e70a...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obligatorisk kollokviegruppe for et helt år med bare fjols.



Anonymous poster hash: 05fba...5a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader også! Nå er eksamensdatoene lagt ut. og selvfølgelig krasjer det. Jeg vil jo prøve å ta eksamen, men jeg sitter med en nyfødt baby akkurat da, så det hadde vært fint om det var LITT SPREDT. Men neida.

Har muntlig eksamen 15 desember.

Hjemmeeksamen fra 15-17 desember.

Og 4timers skoleeksamen 17 desember.

ALLE overlapper hverandre. 3 på tre dager. Dritt :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader også! Nå er eksamensdatoene lagt ut. og selvfølgelig krasjer det. Jeg vil jo prøve å ta eksamen, men jeg sitter med en nyfødt baby akkurat da, så det hadde vært fint om det var LITT SPREDT. Men neida.

Har muntlig eksamen 15 desember.

Hjemmeeksamen fra 15-17 desember.

Og 4timers skoleeksamen 17 desember.

ALLE overlapper hverandre. 3 på tre dager. Dritt :grine:

Du har min dypeste medfølelse! På mitt studium er de også skikkelig dårlig på å fordele eksamenene, så i fjor hadde vi to skoleeksamener og to hjemmeeksamener i løpet av syv dager. Skikkelig lett å lese på to eksamener samtidig som man skal skrive to gode oppgaver! I år har jeg valgfrie poeng, så har passet på å velge fag så jeg får litt tid mellom eksamenene. Føles rett og slett avslappende :)

Endret av Thorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader også! Nå er eksamensdatoene lagt ut. og selvfølgelig krasjer det. Jeg vil jo prøve å ta eksamen, men jeg sitter med en nyfødt baby akkurat da, så det hadde vært fint om det var LITT SPREDT. Men neida.

Har muntlig eksamen 15 desember.

Hjemmeeksamen fra 15-17 desember.

Og 4timers skoleeksamen 17 desember.

ALLE overlapper hverandre. 3 på tre dager. Dritt :grine:

Åh fytti katta det suger!!!!! Håper du klarer å bruke tiden fremover produktivt så du slipper sånne hastelesinger... Lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om jeg har fortalt dere om jente på lesesalen som har en bjelle på sekken sin? Joda. En BJELLE. Og hun klarer aldri helt bestemme seg for hvor hun skal sitte, så hun vandrer rundt hele lesesalen som en HUND som ikke vet hvor den skal BÆSJE. Og det lager lyd. MYE lyd. Altså, ærlig talt?! Og når hun endelig får satt seg ned så roter hun oppi sekken også lager bjellen lyd da og... Gir opp!

Også er det de som ikke helt forstår at selv om mobilen står på lydløs betyr det ikke at den ikke lager lyd. Vibrering på trepult lager lyd det og! Og det er en like irriterende lyd!

Og ja, jeg er på jakt etter en mer stille lesesal på Blindern. Noen tips? :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lesesal" burde døpes om til "pratesal", "vibreringslyder fra mobilen-sal", "trampesal", "ta telefonen om den ringer-sal" "for de med bjelle på ryggsekken-sal" og ikke minst: "benflørting med fremmede-sal".

Takk for meg. Snakkes. Aldri.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Føler meg truffet ang mobil som vibrerer. Har nå skrudd den av.

*Går i skammekroken*

Endret av constance90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh fytti katta det suger!!!!! Håper du klarer å bruke tiden fremover produktivt så du slipper sånne hastelesinger... Lykke til! :klem:

Jeg er bare nødt til det nå! 10 uker til termin, jeg må være superstudent nå :opplyser::opplyser: TUSEN TAKK, deet trenger jeg.

Du har min dypeste medfølelse! På mitt studium er de også skikkelig dårlig på å fordele eksamenene, så i fjor hadde vi to skoleeksamener og to hjemmeeksamener i løpet av syv dager. Skikkelig lett å lese på to eksamener samtidig som man skal skrive to gode oppgaver! I år har jeg valgfrie poeng, så har passet på å velge fag så jeg får litt tid mellom eksamenene. Føles rett og slett avslappende :)

Max uflaks kaller jeg det. Jeg rekker ikke å forberede meg til hjemmeeksamen. Og når jeg har hjemmeeksamen får jeg ikke forberedt meg på skoleeksamen. Må virkelig sette inn høygiret og være helt klar til ALLE eksamenene før den første starter :haar:

Vet ikke om jeg har fortalt dere om jente på lesesalen som har en bjelle på sekken sin? Joda. En BJELLE.

:skratte:

....

Wops, nå ringte de fra høgskolen og sa jeg hadde glemt igjen minnebrikken min inne i datamaskinen og ikke hadde logget meg ut. wops....... Kan jeg skylde på tidlig ammetåke :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studenter som begynner å pakke før timen er ferdig og imens foreleseren fortsatt snakker irriterer meg noe så jævlig. Unnskyld, men dere kommer ikke til å gå glipp av verdens største smultring som ruller forbi eller noe om dere ikke kommer dere ut 30 sekunder tidligere. I tillegg forstyrrer dere de som prøver å høre på beskjedene som kommer til slutt, og dere er unødvendig frekke mot foreleser. :kjefte:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studenter som begynner å pakke før timen er ferdig og imens foreleseren fortsatt snakker irriterer meg noe så jævlig. Unnskyld, men dere kommer ikke til å gå glipp av verdens største smultring som ruller forbi eller noe om dere ikke kommer dere ut 30 sekunder tidligere. I tillegg forstyrrer dere de som prøver å høre på beskjedene som kommer til slutt, og dere er unødvendig frekke mot foreleser. :kjefte:

Dette irriterer meg og! Men jeg gjorde det før, men nå har jeg skjerpet meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...