Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Å lese pensum kan være utfordrende nok i seg selv syns jeg. I tilleg er en av årets hovedbøker full av fremmedord pga nytt fag, i tilleg til at den er på nynorsk- som og består av mye fremmedord. Jeg er så dritt LEI av å ikke forstå hva jeg leser uten å må ha ordbok! :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så lei av å gå i en klasse der lærerne bruker masse energi på elever som tror at skole er ferie. Lærerne ser det som sin misjon å pakke puter under armene på folk, og de forventer at vi som gjør noe skal hjelpe dem. Selv om man er sjenert og innadvendt så betyr ikke det at man faktisk gjør noe på skolen. Lærere lar seg lure! Ingen sympati herfra etter år med de værste gruppesamarbeid ever! Når du er kommet på høgskole må man faktisk jobbe. Jeg tror faktisk jeg har går i den mest tiltaksløse klassen jeg noensinne har vært borte i! :grine:



Anonymous poster hash: 32685...aab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, fant ut at jeg ikke får juleferie før 17.desember i år :sur: Jeg er så vant med å være ferdig senest første uka i desember. Og eksamensstida starter allerede med hjemmeksamen rundt den 11.november som skal vare i 3 uker, så begynner siste hjemmeksamen rett etter det, og i andre uken av den hjemmeeksamen er det muntlig eksamen i det første faget igjen, med presentasjon og kunnskapstest fra hele pensum. Det blir en veldig utrivelig måned er jeg redd.

I tillegg er det flere obligatoriske oppgaver og iallfall snakk om 3 muntlige presentasjoner før den tid. De har allerede gitt oss korte skriveoppgaver til neste uke. :murvegg:

Master er ikke spøk, savner rolig semesterstart fra bachelorgradstiden. Nei, skal slutte å sutre. Jeg har tross alt valgt det selv og det er i det minste veldig interessant. Og alle disse kravene de pålegger oss er jo den beste måten å lære på. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, I feel ya, lillsunshine!

Her starter eksamen 1 des, og har siste 17. Men, så er 3 av mine på 3 dager hvor alle overlapper hverandre, så jeg er fucked. Pluss alle semesteroppgavene da.
Har allerede fått en oppgave, og det er bare slik norgeslover-oppgave. Så jeg må kjøpe meg den, OG DEN ER JO SVINDYR! :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Æsj, fant ut at jeg ikke får juleferie før 17.desember i år :sur: Jeg er så vant med å være ferdig senest første uka i desember. Og eksamensstida starter allerede med hjemmeksamen rundt den 11.november som skal vare i 3 uker, så begynner siste hjemmeksamen rett etter det, og i andre uken av den hjemmeeksamen er det muntlig eksamen i det første faget igjen, med presentasjon og kunnskapstest fra hele pensum. Det blir en veldig utrivelig måned er jeg redd.

I tillegg er det flere obligatoriske oppgaver og iallfall snakk om 3 muntlige presentasjoner før den tid. De har allerede gitt oss korte skriveoppgaver til neste uke. :murvegg:

Master er ikke spøk, savner rolig semesterstart fra bachelorgradstiden. Nei, skal slutte å sutre. Jeg har tross alt valgt det selv og det er i det minste veldig interessant. Og alle disse kravene de pålegger oss er jo den beste måten å lære på. :Nikke:

Hvis det er en trøst, så har jeg ikke juleferie i det hele tatt i år. Har siste eksamen 17. desember og muntlig eksamen tidlig i januar. Dette innebærer at jeg må bruke hele juleferien til å pugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en trøst, så har jeg ikke juleferie i det hele tatt i år. Har siste eksamen 17. desember og muntlig eksamen tidlig i januar. Dette innebærer at jeg må bruke hele juleferien til å pugge.

Det er absolutt en trøst ja. Men det hørest faktisk skikkelig kjipt ut, sånt skulle vært ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, I feel ya, lillsunshine!

Her starter eksamen 1 des, og har siste 17. Men, så er 3 av mine på 3 dager hvor alle overlapper hverandre, så jeg er fucked. Pluss alle semesteroppgavene da.

Har allerede fått en oppgave, og det er bare slik norgeslover-oppgave. Så jeg må kjøpe meg den, OG DEN ER JO SVINDYR! :glare:

Jeg er heldig sånn sett at mine to hjemmeeksamner ikke overlapper hverandre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studenter som begynner å pakke før timen er ferdig og imens foreleseren fortsatt snakker irriterer meg noe så jævlig. Unnskyld, men dere kommer ikke til å gå glipp av verdens største smultring som ruller forbi eller noe om dere ikke kommer dere ut 30 sekunder tidligere. I tillegg forstyrrer dere de som prøver å høre på beskjedene som kommer til slutt, og dere er unødvendig frekke mot foreleser. :kjefte:

Ja gud, det irriterer meg også. Og når man er 150 stykker i lesesalen og 140 av dem pakker sammen saker så HØRES det. Og forelesers stemme drukner helt.

Irriterer meg også over jenter som sitter bak meg og hvisker og tisker om helgas planer samtidig som foreleser prater.

Det samme gjelder de som kommer fem minutter inn i forelesninga og bruker lang tid på å finne seg et sted å sitte...

Er ikke enkelt! :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte hysje på 3 pedagogikkstudenter 10 minutter inn i første time... Hvorfor kan ikke gutter forstå at de ikke kan snakke lavt med de brummende bass-stemmene sine? DET GÅR IKKE AN!

Og ja, når noen studerer til å bli lærere så forventer jeg faktisk mer av dem enn av andre...de burde jo forstå at man ikke prater i normal stemme under forelesning hvor det er 150 andre, spesielt når de skal bli lærere selv???

De ble heldigvis stille når jeg hysja på dem, men jeg følte meg som en sur, gammal dame. Men makan.

Endret av Poppie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, fant ut at jeg ikke får juleferie før 17.desember i år :sur: Jeg er så vant med å være ferdig senest første uka i desember. Og eksamensstida starter allerede med hjemmeksamen rundt den 11.november som skal vare i 3 uker, så begynner siste hjemmeksamen rett etter det, og i andre uken av den hjemmeeksamen er det muntlig eksamen i det første faget igjen, med presentasjon og kunnskapstest fra hele pensum. Det blir en veldig utrivelig måned er jeg redd.

I tillegg er det flere obligatoriske oppgaver og iallfall snakk om 3 muntlige presentasjoner før den tid. De har allerede gitt oss korte skriveoppgaver til neste uke. :murvegg:

Master er ikke spøk, savner rolig semesterstart fra bachelorgradstiden. Nei, skal slutte å sutre. Jeg har tross alt valgt det selv og det er i det minste veldig interessant. Og alle disse kravene de pålegger oss er jo den beste måten å lære på. :Nikke:

Litt utrolig å høre at andre er så vant med å være ferdig så tidlig i desember/mai-juni at man blir gretten når man har eksamen et par uker senere. Har den tid jeg har studert vært ferdig 18-20. desember med eksamen første-andre uka etter nyttår.. i tillegg holder vi alltid på til fredagen rundt 18-20. juni.

At alle studenter uavhengig av semesterlengde skal få like mye studiestøtte er en vits!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utrolig å høre at andre er så vant med å være ferdig så tidlig i desember/mai-juni at man blir gretten når man har eksamen et par uker senere. Har den tid jeg har studert vært ferdig 18-20. desember med eksamen første-andre uka etter nyttår.. i tillegg holder vi alltid på til fredagen rundt 18-20. juni.

At alle studenter uavhengig av semesterlengde skal få like mye studiestøtte er en vits!

Dette er sutretråd for studenter, selvfølgelig skal jeg få lov til å være gretten over det. Når har du din første eksamen da? Når jeg har snakka med studenter som har eksamen så sent, så er det gjerne studenter som gjerne ikke har sin første eksamen før sent heller.

For min del synest jeg det verste er at jeg allerede begynner med eksamen den 11.november og holder på i godt over en måned. Hadde første eksamen vært 2-3 uker senere så hadde det vært en annen sak, om eksamen hadde forskyvd seg og jeg hadde fått mer tid til å forberede meg. Det får jeg altså ikke. Forelesing går til hjemmeeksamen og når første hjemmeeksamen begynner er det fullt kjør i over en måned uten særlig pusterom mellom eksamnene. Semesteret er også intensivt med mye krav underveis, derfor blir det hardt å holde på så lenge. Dessuten er mange på samme studieområde som meg som blir ferdig lenge før meg nå. Så det er også kjedlig i den forstand at jeg kommer praktisk talt til vandre i et studentmiljø som har fått juleferie en stund før meg.

Men for all del, jeg har valgt det sjølv, men jeg må vel likevel få lov til å sutre i sutretråden.

Endret av lillsunshine
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utrolig å høre at andre er så vant med å være ferdig så tidlig i desember/mai-juni at man blir gretten når man har eksamen et par uker senere. Har den tid jeg har studert vært ferdig 18-20. desember med eksamen første-andre uka etter nyttår.. i tillegg holder vi alltid på til fredagen rundt 18-20. juni.

At alle studenter uavhengig av semesterlengde skal få like mye studiestøtte er en vits!

Ja, herregud, har man fri to uker før jul så kan man jo som student bare ta en av disse magiske ekstrajobbene det er så mange av og som varer akkurat til neste semesterstart i stedet. Man trenger ikke studiestøtten noe mindre den måneden fordi man ikke har eksamen på siste mulige tidspunkt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er sutretråd for studenter, selvfølgelig skal jeg få lov til å være gretten over det. Når har du din første eksamen da? Når jeg har snakka med studenter som har eksamen så sent, så er det gjerne studenter som gjerne ikke har sin første eksamen før sent heller.

For min del synest jeg det verste er at jeg allerede begynner med eksamen den 11.november og holder på i godt over en måned. Hadde første eksamen vært 2-3 uker senere så hadde det vært en annen sak, om eksamen hadde forskyvd seg og jeg hadde fått mer tid til å forberede meg. Det får jeg altså ikke. Forelesing går til hjemmeeksamen og når første hjemmeeksamen begynner er det fullt kjør i over en måned uten særlig pusterom mellom eksamnene. Semesteret er også intensivt med mye krav underveis, derfor blir det hardt å holde på så lenge. Dessuten er mange på samme studieområde som meg som blir ferdig lenge før meg nå. Så det er også kjedlig i den forstand at jeg kommer praktisk talt til vandre i et studentmiljø som har fått juleferie en stund før meg.

Men for all del, jeg har valgt det sjølv, men jeg må vel likevel få lov til å sutre i sutretråden.

Hm. Jeg har min første eksamen om 2 mnd. Jeg er ferdig 17. desember.

Anonymous poster hash: 8a190...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg har min første eksamen om 2 mnd. Jeg er ferdig 17. desember.

Anonymous poster hash: 8a190...8d3

Så du har nesten 2 mnd sammenhengende eksamensperiode, eller er det snakk om en midtsemestereksamen før eksamensperioden egentlig starter? Det er forskjell nemlig om det er sammenhengende periode eller om det er snakk om en eksamen i oktober og neste i slutten av november/starten av desember.

Jeg hadde en midtsemestereksamen i mars i år, men neste eksamen etter det var ikke før bacheloroppgaveinnlevering den 15.mai. Jeg regner ikke eksamenen i mars som starten på eksamensperioden akkurat. Jeg tørr å påstå at det ikke er normalt med 2 mnds sammenhengende eksamensperiode?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ikke greia med å whine over hjemmeeksamener i det hele tatt...

Jeg tar noen ekstra fag dette semesteret og skal blant annet ha en 10 studiepoengs hjemmeeksamen. Kjenner at jeg ikke er bittelitt stressa engang! Har tidligere hatt 30 studiepoeng på én dag sånn ca 19. desember. DET er kjipt.



Anonymous poster hash: 77113...788
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det ene faget må jeg forberede meg ekstremt godt til hvert eneste seminar... Greit nok det, men den ene pensumboken er på engelsk og jeg syns det er vanskelig stoff fra før av. I tillegg er de andre tekstene håpløst skrevet med digresjoner og vanskelige å plassere. Har prøvd å oppnå kontakt med de jeg har blitt satt opp med på kollokvie men har hittil ikke fått noe svar... Annet enn han mannen på 60+... Fantastisk :(

Har lest siden 0730, har lest 20 sider og ikke fått med meg alt en gang :( *sutre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innså nettopp at det er 3 mnd og 3 uker til jeg er ferdig! Med hele bacheloren! :hoppe: det er ikke lenge. Gleder meg.

Og samtidig - skal jeg lese så sinnsykt mye på 3 mnd og 3 uker??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innså nettopp at det er 3 mnd og 3 uker til jeg er ferdig! Med hele bacheloren! :hoppe: det er ikke lenge. Gleder meg.

Og samtidig - skal jeg lese så sinnsykt mye på 3 mnd og 3 uker??

Nææææh, så digg å være ferdig til jul da! har du tatt opp igjen noe, eller studerer du noe som begynner på våren? Tenker iht at det er "Vanlig" å være ferdig om våren :nigo:

jeg skulle egentlig vært ferdig til våren. Starter på 3året nå. men har fag å ta igjen fra forrige semester. Og skal prøve å gjøre LITT nå når jeg får baby. Men det blir nok et år ekstra. Er litt opptatt av gode karakterer :plystre: Har kun A/B foreløpig, menneh, blir vel vanskelig å opprettholde det når det kommer inn en og tar all tiden og natten min :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...