Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Poppie: Oooh, koreansk! Det er jo rått (selv om du ikke fortsetter med faget). Du kan mer enn meg for å si det sånn. :fnise:

Har lyst til å fortsette å lære det, til tross for at jeg dropper faget :) Er veldig gøy (når man har tid)!

Men jeg får ikke dette argumentet til å stemme. Er det bare en deleksamen i dag, eller eksamen for hele emnet?

Jeg er enig i at man skal prioritere fagene som er viktigere, men om det er avsluttende eksamen for emnet så får du jo konsentrert deg uansett om de andre fagene resten av semesteret :)

Det er obligatorisk muntlig aktivitet, så er ikke ferdig nei. Da hadde jeg møtt opp! Jeg vet jeg kommer til å få enda dårligere tid mot eksamen...så...jeg vet ikke. Får sende foreleseren en mail. Hun sier bare legeattest er godkjent, så det går nok i dassis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferdig med relasjonsalgebraen! Da er det bare den andre delen av innleveringen som står igjen, og den ser ut som mye mer arbeid. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å fortsette å lære det, til tross for at jeg dropper faget :) Er veldig gøy (når man har tid)!

Det er obligatorisk muntlig aktivitet, så er ikke ferdig nei. Da hadde jeg møtt opp! Jeg vet jeg kommer til å få enda dårligere tid mot eksamen...så...jeg vet ikke. Får sende foreleseren en mail. Hun sier bare legeattest er godkjent, så det går nok i dassis!

Okei, jeg skjønner. Da kan jeg være enig i å droppe ut. Som du sier, du har jo allikevel mange nok poeng så kjør på. Konsentrer deg om de andre fagene, og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg skjønner. Da kan jeg være enig i å droppe ut. Som du sier, du har jo allikevel mange nok poeng så kjør på. Konsentrer deg om de andre fagene, og lykke til!

Takk :)

Kommer vel snart noe sutring ang noe annet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Kommer vel snart noe sutring ang noe annet :fnise:

Hahah!

Jeg kan ta over sutreballen nå.

Tar exfac, tenkte "dette blir plaaankekjøring", jeg har jo allerede studert ett år på universitetet. Leverte en oppgave på 2-3 sider, ikke dritfornøyd men tenkte at det ble jo ikke noe stress.

Fikk ikke godkjent, og må skrive om ganske mye før mappeinnleveringen. Faens dritt, ass. Jeg burde -egentlig- ta til meg den konstruktive kritikken og vokse på den, jeg vil bli kjempegod i faget, men mistet litt lysten. Tenkte at jeg kunne dette, men kan visst ikke allikevel....

I tillegg hadde jeg det muntlige innlegget i går i litteraturteoriemnet, og det gikk skikkelig dårlig og jeg tror egentlig ikke at jeg har forstått noe som helst. Resten av seminaret satt jeg som et stort spørsmålstegn, skjønner ikke en DRITT!!!!!! :(

Nå gikk luften skikkelig ut av ballongen. :( DEPPA. I tillegg gikk eposten fra eksen skikkelig inn på meg, familievenn døde av kreft i går, jeg har ekstremt mye på uni(oppgaver, oppmøte, seminaret, forelesninger, pensumsider......). ALT FOR MYE.

DRITT DRITT DRITT DRITT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gikk luften skikkelig ut av ballongen. :( DEPPA. I tillegg gikk eposten fra eksen skikkelig inn på meg, familievenn døde av kreft i går, jeg har ekstremt mye på uni(oppgaver, oppmøte, seminaret, forelesninger, pensumsider......). ALT FOR MYE.

DRITT DRITT DRITT DRITT.

Synes du burde oppsøke studenthjelsetjenesten jeg. Bare for å få lufta ut litt, og så er det så mye lettere å få hjelp til utsettelser eller andre ting dersom de vet litt hva som foregår rundt deg.

Bare det å føle man får litt forståelse for at man ikke er 100% er veldig godt :)

Endret av Poppie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du burde oppsøke studenthjelsetjenesten jeg. Bare for å få lufta ut litt, og så er det så mye lettere å få hjelp til utsettelser eller andre ting dersom de vet litt hva som foregår rundt deg.

Bare det å føle man får litt forståelse for at man ikke er 100% er veldig godt :)

Jeg er allerede i kontakt med både studenthelsetjeneste og går til psykolog ukentlig :fnise: uten de hadde jeg mest sannsynlig ikke studert! Men har ikke time før mandag og i dag er det torsdag og da må jeg bruke sutretråden enn så lenge.

Jeg trenger ikke utsettelser, altså. Jeg klarer det, det bare er KJIPT at ting er så kjipt, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allerede i kontakt med både studenthelsetjeneste og går til psykolog ukentlig :fnise: uten de hadde jeg mest sannsynlig ikke studert! Men har ikke time før mandag og i dag er det torsdag og da må jeg bruke sutretråden enn så lenge.

Jeg trenger ikke utsettelser, altså. Jeg klarer det, det bare er KJIPT at ting er så kjipt, liksom.

Så bra! Hadde også en rundt med dem da jeg studerte på UiO, var kjempesnille folk :)

Sutre i vei, jeg synes det er koselig med det samholdet man får i denne tråden...det er lov til å sutre om alt og det er godt å kjenne at fremmede backer deg opp :)

Skal ha presentasjon senere i dag og, jeg som freaker ut av sånt. Og jeg er liksom lederen i presentasjonen, åh lolololol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah!

Jeg kan ta over sutreballen nå.

Tar exfac, tenkte "dette blir plaaankekjøring", jeg har jo allerede studert ett år på universitetet. Leverte en oppgave på 2-3 sider, ikke dritfornøyd men tenkte at det ble jo ikke noe stress.

Fikk ikke godkjent, og må skrive om ganske mye før mappeinnleveringen. Faens dritt, ass. Jeg burde -egentlig- ta til meg den konstruktive kritikken og vokse på den, jeg vil bli kjempegod i faget, men mistet litt lysten. Tenkte at jeg kunne dette, men kan visst ikke allikevel....

I tillegg hadde jeg det muntlige innlegget i går i litteraturteoriemnet, og det gikk skikkelig dårlig og jeg tror egentlig ikke at jeg har forstått noe som helst. Resten av seminaret satt jeg som et stort spørsmålstegn, skjønner ikke en DRITT!!!!!! :(

Nå gikk luften skikkelig ut av ballongen. :( DEPPA. I tillegg gikk eposten fra eksen skikkelig inn på meg, familievenn døde av kreft i går, jeg har ekstremt mye på uni(oppgaver, oppmøte, seminaret, forelesninger, pensumsider......). ALT FOR MYE.

DRITT DRITT DRITT DRITT.

Ikke godt med sånne perioder. EXFAC er uforutsigbart til å være et innføringsemne. Tror det har fått rykte på seg for å være så lett, så det blir undervurdert. Tar selv det om igjen i år, ikke kravet, men eksamen. Beklager for tapet ditt. :(

Så bra! Hadde også en rundt med dem da jeg studerte på UiO, var kjempesnille folk :)

Sutre i vei, jeg synes det er koselig med det samholdet man får i denne tråden...det er lov til å sutre om alt og det er godt å kjenne at fremmede backer deg opp :)

Skal ha presentasjon senere i dag og, jeg som freaker ut av sånt. Og jeg er liksom lederen i presentasjonen, åh lolololol!

Presentasjoner er ikke noe som får opp humøret, men tenk, snart er det over! Bare det er ferdig så kan man slippe å stresse over det.

Ang. faget du droppet, så ha god samvittighet for det. Det er en egen evne å se hvor mye man klarer å ta, og prioritere. Satt selv med et fag til minutter før oblig. og bare tenkte jeg klarer ikke. Fordi da satt jeg med gråten i halsen og innså at det ikke kunne gå bra lenger. 45 poeng er mer enn nok å sette tenna i.

Sutring: Har en presentasjon og to innleveringer som må arbeides på, og vil helst ligge under teppet og velte meg i selvmedlidenhet, men i stedet har jeg satt opp en prioritetsliste over fagene. Jeg har 6 (seks) stykk, og de uten oblig, må bare vente til jeg er ferdig med det andre. Forøvrig kjennes det ut som om det ene faget tar opp all tiden på grunn av ukentlige møter og innleveringer og oppgaver, alt som skal munne ut i fremføringer. Og det her ut semesteret.

Og hvorfor er semesteret så kort, det er ikke engang to måneder til eksamen begynner! Jeg brukte å fungere under stress, men nå setter jeg meg bare ned og griner. :redd: Det ene faget som virker som det spiser all tiden min er også et fag der du får gjort omtrent ingenting med mindre du har lest alt pensum, og du må også finne kilder utenfor. :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt med sånne perioder. EXFAC er uforutsigbart til å være et innføringsemne. Tror det har fått rykte på seg for å være så lett, så det blir undervurdert. Tar selv det om igjen i år, ikke kravet, men eksamen. Beklager for tapet ditt. :(

Ja, jeg lurer på om hun har lagt lista litt høyere for oss andreårsstudenter, egentlig, for han ene jeg er på gruppe med har også tidligere studert litteratur(vi gikk sammen i Trondheim), og vi fikk begge ikke godkjent. Kanskje hun rett og slett har vært litt strengere med oss? Om noen andre rett fra vgs skriver en bedre lyrikkanalyse enn meg som har gjort dette i ett år blir jeg egentlig ganske lei meg... Ikke at mine er perfekte, men at jeg hvert fall klarer å BESTÅ, liksom?!

Jaja. Bite tenna sammen og prøve på nytt, da. Nye oppgaver som skal leveres nå. Helvetesperioden av semesteret er heldigvis ferdig om to uker - da kan jeg konsentrere meg om pensum igjen! :hoppe: Nå er jeg så sykt sliten og ødelagt, jeg kommer til å trenge en eeevig lang ferie snart! Føler meg helt kaputt, men jeg merker også at jeg lærer masse og utvikler meg både faglig og personlig. Så det er jo verdt det! Skulle bare ønske det var litt lettere! :sur:

Endret av grethe91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger allerede langt etter selv om jeg jobber 35+ timer i uka. Er utslitt, og angrer litt på at jeg ikke tok friår :(

Kanskje du bruker for mye tid på feil ting, eller overvurderer egen prestasjonsevne? Hva studerer du?

Å jobbe 35+ timer i uken og allikevel henge bak, da er det nok bare studieteknikken det er noe galt med, og heldigvis lett å fikse! :)

PS: det kommer selvfølgelig helt an på studiet altså, men det høres sånn ut for meg hvert fall. Hvordan studerer du, hvordan leser du? Hvordan tilnærmer du deg stoffet etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bruker for mye tid på feil ting, eller overvurderer egen prestasjonsevne? Hva studerer du?

Å jobbe 35+ timer i uken og allikevel henge bak, da er det nok bare studieteknikken det er noe galt med, og heldigvis lett å fikse! :)

PS: det kommer selvfølgelig helt an på studiet altså, men det høres sånn ut for meg hvert fall. Hvordan studerer du, hvordan leser du? Hvordan tilnærmer du deg stoffet etc?

Det kan hende, med tanke på at jeg er fersk som student. Jeg studerer ingeniør, men problemet er når de forventer at vi både har regna titalls oppgaver samt gjort innleveringer hver uke, i hver eneste fag.

Kanskje jeg bør prioritere de fagene jeg har eksamen i til høst. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan hende, med tanke på at jeg er fersk som student. Jeg studerer ingeniør, men problemet er når de forventer at vi både har regna titalls oppgaver samt gjort innleveringer hver uke, i hver eneste fag.

Kanskje jeg bør prioritere de fagene jeg har eksamen i til høst. :frustrert:

Skjønner. Det tar ofte tid å falle litt på plass. Jeg anbefaler time hos studentrådgivning! Hvor studerer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte jammen meg å lese i dag også jeg… :sukk: Kanskje i morgen… Ja, sææærlig det kommer til å skje på en fredagskveld!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Det tar ofte tid å falle litt på plass. Jeg anbefaler time hos studentrådgivning! Hvor studerer du?

Studerte de to første dagene i Hioa, men kom så inn på NTNU. Skulle kanskje ha blitt i Hioa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at det gikk fint. De er som regel veldig hyggelige heldigvis. Fikk panikk i dag jeg også, fikk tilsendt briefer vi skal jobbe med. Det er sinnsykt mye arbeid, og alle i klassen virker så flinke!! Virker som om de har langt bredere erfaring, selv om vi er ca like gamle og har nogenlunde lik utdannelse. Faen. Blir hun treige ikke fullt så flinke, blergh.

Kjenner følelsen, jeg fikk litt hakeslepp da jeg kom hit og alle 17-åringene rett fra vgs var på et nivå jeg ikke visste at fantes engang :P Kom seg heldigvis etterhvert :) Jeg er helt sikker på at du blir hun smarte som klarer seg tipptopp!

Så bra! Hadde også en rundt med dem da jeg studerte på UiO, var kjempesnille folk :)

Sutre i vei, jeg synes det er koselig med det samholdet man får i denne tråden...det er lov til å sutre om alt og det er godt å kjenne at fremmede backer deg opp :)

Skal ha presentasjon senere i dag og, jeg som freaker ut av sånt. Og jeg er liksom lederen i presentasjonen, åh lolololol!

Gikk det bra med presentasjonen? :)

Jeg glemte jammen meg å lese i dag også jeg… :sukk: Kanskje i morgen… Ja, sææærlig det kommer til å skje på en fredagskveld!

Haha huff, hvis det er noen trøst skal jeg lese hele helga uten stopp :P Skal ha litt pause lørdag kveld så jeg får sett Doctor Who, men ellers er det sexytime med blytung teori helt til jeg enten blir opplyst eller rablende gal :fnise:

Men hvem vet, om du er flink å lese i morra kveld så kanskje den berømte førstesetningen kommer poppende ned i hodet ditt helt av seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha huff, hvis det er noen trøst skal jeg lese hele helga uten stopp :P Skal ha litt pause lørdag kveld så jeg får sett Doctor Who, men ellers er det sexytime med blytung teori helt til jeg enten blir opplyst eller rablende gal :fnise:

Men hvem vet, om du er flink å lese i morra kveld så kanskje den berømte førstesetningen kommer poppende ned i hodet ditt helt av seg selv :)

Haha, ja, det er lov å håpe! Pensum på engelsk og jeg skriver på norsk, så det er litt utfordrene synes jeg.

Jeg skal ha lesehelg jeg og. Skal ikke ut på noe morsomheter på lørdag, sånn at søndagen blir ødelagt igjen. Og på lørdag skal jeg møte gruppa mi som jeg skriver med for å snakke gjennom oppgaven foreløpig + fremover. Kanskje førstesetningen dukker opp da! ;)

Lykke til med sexytime :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerte de to første dagene i Hioa, men kom så inn på NTNU. Skulle kanskje ha blitt i Hioa

Nei, syns ikke du burde blitt der. NTNU er en god skole! Jeg anbefaler deg sterkt å ta kontakt med SiT(studentskipnaden i Trondheim) og spør om studieveiledning. Det har hjulpet meg masse. Man har lite tid på studier, så det er viktig å økonomisere tiden man har så godt som mulig. Det er ikke noe feil å be om hjelp, det er tvert i mot mye bedre!!

Nå studerer jeg på HF så min studiehverdag er helt annerledes enn din, men som du sier: jeg føler også at jeg har masse å gjøre, jobber masse hele tiden men allievel henger bak. Ikke en god følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...