Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Exphil er helt grusomt, desidert det verste faget jeg har hatt. Gørr kjedelig og egentlig helt ubrukelig i forhold til graden min. Men det er dessverre noe alle må igjennom på universitetet :( Et godt råd frem mot eksamen er å kjøpe ett forberedelseshefte eller repetisjonshefte, de selges på akademika. Det hjalp meg utrolig mye, fikk repetert alt sammen før eksamen, og det som stod i heftet var mye mindre "svevende" enn selve pensum. Det finnes flere typer hefter å få kjøpt, så de kan ha varierende kvalitet; men jeg var veldig fornøyd med mitt. Det var ett blått hefte kjøpt på akademika, hvis det gir mening ;) Lykke til!

Ååh, tusen takk for støtte <3

Jeg er så drittlei at jeg har ikke ord engang. Er heldigvis ferdig med filosofi neste uke, og tror at etikk blir bittelitt bedre. Takk for tips! Var og så på det istad, og tror jeg ender med å kjøpe det :)

Henger med på Flexphil, vet ikke de hadde det når du hadde exphil er ganske nytt, og der går de i dybden. Da forstår jeg litt mer, men glemmer alt med en gang. Så tror repitisjonshefte er gull faktisk :)

Forøvrig virker det ikke relevant for mitt felt heller, nemlig jus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innleveringsfrist kl 23:59 i kveld, og jeg sitter å ser på oppgaven nå og angrer på at jeg ikke har gjort mer.. Har ikke tid til å sitte med dette i kveld, og synes det er litt vanskelig å finne de rette § og drøfte rundt for å få til et skikkelig svar....... Arrrrg. Har 8 sider, men føler ikke at noe er fullstendig. Bare rot. Jeg nekter å levere en oppgave jeg ikke er fornøyd med, så dette kan bli spennende... Suuukkk

Jeg burde kanskje ta til meg at foreleseren sa "jeg har ikke så høyte krav til denne oppgaven, det er ikke eksamen, kun en forberedelse" men jeg gjør alle leveringer som de er eksamensoppgaver...... :plystre:

Kjære Gud. La dette gå bra, gi meg litt studieånd :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, har allerede panikk for en eksamen jeg har 16 desember. Synes faget er helt for j"vlig vanskelig, har ikke hatt et kurs som egentlig er krav om forkunnskap, alle forelesninger er flyttet til tider der jeg ikke kan delta, skal på ferie i 10 dager :((((( Får panikk bare av å prøve å forstå pensum. Har lyst å dra på utveksling til en skole der man må ha minst B i snitt, så er viktig å gjøre det bra på ikke bare denne eksamenen, men også de fire andre jeg har! Vil bare gråte :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord her i tråden. Nå føles det som om ting har løsnet, har levert en av oppgavene og rettet den ene, så har bare to igjen!! Den ene kom vi et stykke på vei med i dag, så tror den skal gå bra, og den andre skal jeg skrive på hytta. Fjo. Kan puste litt igjen nå.

Men nå sutrer jeg over at jeg er lei av å aldri ha helg. Alle ønsker meg god helg men jeg skal jobb fredag kveld, hele lørdag og hele søndag... Ikke noe god helg på meg :(((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syk hele uken, tre hjemmeeksamener jeg burde skrive på, flytting som burde ha vært på plass... også den nye leiligheten da! Studentbolig! Klesskapene har hyller! HYLLER! IKKE SKUFFER! Og man kan ikke henge noe på veggene, for det er ikke lov :( Og gangen er trang og har heller ingen plass til klesstativ, hvor skal vi gjøre av ytterjakkene våre? Og møbler, herregud... Når ble IKEA så dyrt? Og hvorfor finner jeg ikke det jeg vil ha på finn.no? Kjære vene... Angst/sutre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles ofte pinlig å be om hjelp, men det er helt vanlig og alle studenter ber om hjelp på ett eller annet tidspunkt. Noen flere ganger enn andre. Hvis du trenger hjelp til å forstå oppgaven, så er det jo bare å gå og spørre. Foreleserne er der tross alt for å hjelpe oss og lære. Når du først spør innser du også at det ikke er så pinlig likevel. Bedre å be om hjelp, enn å stryke fordi du ikke turte å be om hjelp.

Lykke til uansett! :)

Takk for oppmuntring :) Trengte det! Oppgaven er levert :danse:

Anonymous poster hash: ac105...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neeei, har blitt forkjøla 😩 Føler jeg ikke kan dra på lesesalen når jeg er forkjøla, forstyrrer jo alle med snyting, snufsing og hosting. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer du økonomi du også? Eller husker jeg feil?

Jeg sliter også veldig med fagene! Jeg som alltid har vært skoleflink føler meg som en retardert idiot når jeg ikke henger med i timene.. Sliter mest med regnskap, kvier meg for å åpne bøkene til og med. I tillegg tar jeg opp matten, den har jeg ikke BEGYNT med enda.

Psyken min er så frynsete etter et brutalt samlivsbrudd i sommer, og jeg kjenner jeg ikke klarer å være supermenneske akkurat dette semesteret. :(

Det er laget en tråd her for økonomistydenter hvor man kan hjelpe hverandre. Ta en titt der kanskje? Og still spm der når du står fast med noe :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg bacheloroppgave for min del, og jeg er litt på vippen om jeg skal skrive alene eller sammen med noen. På den ene siden hadde det sikkert vært greit å ha noen å diskutere med, på den andre siden er faren med gruppearbeid at man ender opp med å ta med seg gratispassasjerer - noe som kan føre til en temmelig muggen stemning.
Hvordan har folket her tenkt i forhold til det å skrive alene kontra i grupper?



Anonymous poster hash: 47504...66a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg bacheloroppgave for min del, og jeg er litt på vippen om jeg skal skrive alene eller sammen med noen. På den ene siden hadde det sikkert vært greit å ha noen å diskutere med, på den andre siden er faren med gruppearbeid at man ender opp med å ta med seg gratispassasjerer - noe som kan føre til en temmelig muggen stemning.

Hvordan har folket her tenkt i forhold til det å skrive alene kontra i grupper?

Anonymous poster hash: 47504...66a

Vi må være en gruppe, vi. Mellom 2-4 personer. Jeg skal bare jobbe med en annen, altså blir vi en gruppe på 2, og jeg kjenner han jeg skal jobbe med godt nok til å vite at han ikke er en gratispassasjer. Vi ble enige om å ikle ta med flere på gruppa for å slippe unna gratispassasjerer da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgaven skal leveres inn før 24.00 i kveld, analysen er ferdig og jeg skal skrive hypotese. Har funnet noe jeg vil skrive opp, og tror jeg har rett i hypotesen min..og BAM! På siste segment faller alt sammen.

GAAAH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå altså!! Klokka er 2 og jeg har fortsatt ikke begynt å lese… At det går an å være så fjern! Alltid! Åhh… GLEDER meg til å bli ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei nå altså!! Klokka er 2 og jeg har fortsatt ikke begynt å lese… At det går an å være så fjern! Alltid! Åhh… GLEDER meg til å bli ferdig.

Logg av, da. Skru av. Du får ikke begynt før du begynner, liksom. Og det er bare din egen feil at du ikke leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp det som er problemet. Å logge av. Eller altså - å begynne med lesingen.

Jeg har da ikke skyldt på noen andre heller.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg av, da. Skru av. Du får ikke begynt før du begynner, liksom. Og det er bare din egen feil at du ikke leser.

Frøken den best-til-å-studere, vær hyggelig da. Dette er tross alt en sutretråd, er lov å skrive hva som helst her.

Anonymous poster hash: 6e70a...3d7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo nettopp det som er problemet. Å logge av. Eller altså - å begynne med lesingen.

Jeg har da ikke skyldt på noen andre heller.

Ok, følte at du kanskje trengte et "spark bak" men tydeligvis ikke...

Frøken den best-til-å-studere, vær hyggelig da. Dette er tross alt en sutretråd, er lov å skrive hva som helst her.

Anonymous poster hash: 6e70a...3d7

Hvis du har lest tråden så burde du vite at jeg også sliter MASSE med studiene og at jeg sutrer jeg og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lest tråden så burde du vite at jeg også sliter MASSE med studiene og at jeg sutrer jeg og.

Ja, og likevel klager du når andre kommer hit for å sutre.

Nei, dette ble mye sutring. Er litt i dårlig humør i dag. Har ekstrem hodepine, og ønsker egentlig bare å legge meg å se serier hele dagen. Men slik går det ei når man har mange tusen sider pensum igjen før jul ;)

Anonymous poster hash: 6e70a...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og likevel klager du når andre kommer hit for å sutre.

Nei, dette ble mye sutring. Er litt i dårlig humør i dag. Har ekstrem hodepine, og ønsker egentlig bare å legge meg å se serier hele dagen. Men slik går det ei når man har mange tusen sider pensum igjen før jul ;)

Anonymous poster hash: 6e70a...3d7

Jeg prøvde bare å hjelpe....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...