Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Takk for trøstende ord :) Jeg får som sagt oppfølging av psykolog, har tidligere gått til en studieveileder også, men der fikk jeg kun råd om å ta en pause i studiet, noe som egentlig ikke er aktuelt. Utover det kunne ikke veileder tilby noen tilrettelegging. Har også god kontakt med ett par venner som har støttet meg mye, det hjelper stort.

Jeg prøver å ta en dag om gangen, og jobber mye med meg selv hver eneste dag. Prøver å ikke stille for høye krav til meg selv, og forteller meg selv daglig at du tross alt har fått til noe bra. Jeg er dessverre min egen verste fiende, så det å ikke gi meg selv mental juling er ett godt råd :)

Rådet med å lage lister har jeg tatt til meg :)

Dette tror jeg er kjempelurt, ta en utfordring av gangen og ros deg selv underveis :) Innmari synd at de ikke kan tilby mer tilrettelegging for deg, men det er også veldig positivt at du ikke gir opp likevel! Hold på de bra tingene og tillat deg selv å ha dårlige dager, jeg har klokketro på at du kommer styrket ut på den andre siden :)

Og seff, når det butter imot er det jo veldig lov å blåse ut her i tråden :)

Ferdig med èn oppgave, bare 3 stk til neste fredag :P

Woop, bra jobba :) 3 er færre enn 4! :duskedame:

---

JEG ER SÅ LEI AV Å FRYSE! Beklager at jeg roper altså, men herreminjuledag! Jeg bor i en eldgammel bygård av stein som er omtrent like godt isolert som et partytelt, har stappet avispapir i alle vinduskarmene og går konstant med ullsokker og leggvarmere og skjerf og fryser læll :fryser: Greit nok, det er et par grader kaldere i Norge enn her, men i gamlelandet har folk vett til å isolere husene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette tror jeg er kjempelurt, ta en utfordring av gangen og ros deg selv underveis :) Innmari synd at de ikke kan tilby mer tilrettelegging for deg, men det er også veldig positivt at du ikke gir opp likevel! Hold på de bra tingene og tillat deg selv å ha dårlige dager, jeg har klokketro på at du kommer styrket ut på den andre siden :)

Og seff, når det butter imot er det jo veldig lov å blåse ut her i tråden :)

Woop, bra jobba :) 3 er færre enn 4! :duskedame:

---

JEG ER SÅ LEI AV Å FRYSE! Beklager at jeg roper altså, men herreminjuledag! Jeg bor i en eldgammel bygård av stein som er omtrent like godt isolert som et partytelt, har stappet avispapir i alle vinduskarmene og går konstant med ullsokker og leggvarmere og skjerf og fryser læll :fryser: Greit nok, det er et par grader kaldere i Norge enn her, men i gamlelandet har folk vett til å isolere husene sine!

Huff, fikk lyst å sende deg plysj kosedress :fnise:

De er gode og varme, kanskje derfor jeg eier plysj kosedresser,pledd, morgenkåpe.....sokker, tøfler..i PLYSJ...mmm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Nå har jeg jobbet i de siste to dagene, jobber dobbelt i morgen, og selvfølgelig hele helgen også :klaske: . Får virkelig aldri tid til å lese! Og det nærmer seg eksamen nå, så nå må jeg bli flinkere til å si NEI, til ekstra jobbing! Til tross for at ekstra penger kommer godt når jeg har bestemt meg for å kjøpe en Macbook Air, og så er det snart jul ;)

Det merkelige med meg er at jeg på ett hvis klarer å "ta meg sammen" på jobb, men dessverre ikke når det gjelder studiene. Jobben gir meg en følelse av mestring, derfor litt glad for å kunne jobbe :) Så har jeg i hvert fall noe på stell ;)

Endret av Vinglepetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, fikk lyst å sende deg plysj kosedress :fnise:

De er gode og varme, kanskje derfor jeg eier plysj kosedresser,pledd, morgenkåpe.....sokker, tøfler..i PLYSJ...mmm

Ååååh, kan jeg komme og bo litt i plysjland hos deg? :nigo: Må bare få hjem TARDISen jeg har bestilt, den sitter fast i EU-kontroll ;)

Har bestilt ullundertøy, det hjelper forhåpentligvis en god del :) Forte seg, postbudet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååh, kan jeg komme og bo litt i plysjland hos deg? :nigo: Må bare få hjem TARDISen jeg har bestilt, den sitter fast i EU-kontroll ;)

Har bestilt ullundertøy, det hjelper forhåpentligvis en god del :) Forte seg, postbudet!

Du kan få låne min bare jeg finner den igjen. Jeg lever også på varmeputa mi for tiden, og studerer ellers i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele studiegruppen min i et par fag (begge med obligatoriske gruppearbeid) har blitt gravide i løpet av sommeren, og nå er de slitne, orker ikke, har ikke krefter, er syke, leie, demotiverte, har andre prioriteringer og blabla. Jeg synes det er hyggelig at de er gravide, altså, og jeg liker de andre på gruppa veldig godt som personer (og faglig, frem til nå) men jeg kan ikke drive å gjøre alt alene bare fordi graviditet plutselig har blitt egenerklært fripassgrunn. Leverer vi ikke, så kan vi heller ikke gå opp til eksamen. All gruppelojaliteten som har sørget for at vi har kunnet slippe unna en gang i blant mot å jobbe mer en annen gang osv. er i ferd med å smuldre helt opp når alle skal benytte seg av lojaliteten på en gang. Men ikke vil jeg bytte gruppe etter at alle har jobbet i de samme gruppene i tre år heller. Dilemma, og skikkelig frustrasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten Mermaid Blues :) Du er virkelig en engel :engel::klem:

Bare koselig :) Håper du får en fin helg :klem:

Du kan få låne min bare jeg finner den igjen. Jeg lever også på varmeputa mi for tiden, og studerer ellers i senga.

Du parkerte den vel ikke tilfeldigvis i nærheten av en masse statuer som holdt seg for øynene..? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare koselig :) Håper du får en fin helg :klem:

Du parkerte den vel ikke tilfeldigvis i nærheten av en masse statuer som holdt seg for øynene..? :P

Jo, vet du, det hjelper på søvnigheten fordi jeg blir nødt til å holde øynene vid åpne. (Nå er bøkene "englene" mine for øyeblikket. Lite tid til å lese, don't blink, don't even blink.) DW får meg gjennom studiene. :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele studiegruppen min i et par fag (begge med obligatoriske gruppearbeid) har blitt gravide i løpet av sommeren, og nå er de slitne, orker ikke, har ikke krefter, er syke, leie, demotiverte, har andre prioriteringer og blabla. Jeg synes det er hyggelig at de er gravide, altså, og jeg liker de andre på gruppa veldig godt som personer (og faglig, frem til nå) men jeg kan ikke drive å gjøre alt alene bare fordi graviditet plutselig har blitt egenerklært fripassgrunn. Leverer vi ikke, så kan vi heller ikke gå opp til eksamen. All gruppelojaliteten som har sørget for at vi har kunnet slippe unna en gang i blant mot å jobbe mer en annen gang osv. er i ferd med å smuldre helt opp når alle skal benytte seg av lojaliteten på en gang. Men ikke vil jeg bytte gruppe etter at alle har jobbet i de samme gruppene i tre år heller. Dilemma, og skikkelig frustrasjon!

Looord...

Kan de ikke bli gravide ETTER de er ferdig med skolegang >.<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå drev de å hadde nach på kjøkkenet i kollektivet der jeg bor på klassetur... Klokka er 3!

Jeg gadd jo ikke det, så jeg måtte ned og si fra igjen!!!!

Altså, noen må jo gjøre det!! Føler meg egentlig jææævli kjip som har vært den eneste som har gått ned og sagt i fra, de må jo syntes jeg er helt dust! Men mange av de andre har prata om at de er lei bråket til de fyllefantene når de kommer hjem som de har gjort hver eneste Jævla kveld nå! Men ingen andre har turt å si fra enn meg.

Bare håper de skjønner hvorfor jeg sier fra og at det ikke er meninga å være dust. Er ikke så enkelt å få frem det midt på natta når jeg er trøtt og sliten og akkurat har blitt vekka :P

Gleder meg til å komme hjem til egen seng i helga ass!!! Skal sove hele helga, går jo ikke an her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå drev de å hadde nach på kjøkkenet i kollektivet der jeg bor på klassetur... Klokka er 3!

Jeg gadd jo ikke det, så jeg måtte ned og si fra igjen!!!!

Altså, noen må jo gjøre det!! Føler meg egentlig jææævli kjip som har vært den eneste som har gått ned og sagt i fra, de må jo syntes jeg er helt dust! Men mange av de andre har prata om at de er lei bråket til de fyllefantene når de kommer hjem som de har gjort hver eneste Jævla kveld nå! Men ingen andre har turt å si fra enn meg.

Bare håper de skjønner hvorfor jeg sier fra og at det ikke er meninga å være dust. Er ikke så enkelt å få frem det midt på natta når jeg er trøtt og sliten og akkurat har blitt vekka :P

Gleder meg til å komme hjem til egen seng i helga ass!!! Skal sove hele helga, går jo ikke an her.

Er det ingen "overordnede" med du kan si ifra til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen "overordnede" med du kan si ifra til?

Jo, vi kan gå ut i en hytte og ringe vakter fra en telefon der, men greia er at da går jeg gjennom der de sitter og fester, så da er det jo obvious at det er jeg som ringer. Da ser de meg sikkert gå mot hytta og. Så da sa jeg bare likegjerne i fra.

Og uansett, da jeg kom ned på kjøkkenet så skjønte de med en gang hva jeg ville før jeg hadde sagt noe. Så syns det hadde vært dumt å bare be de fortsette festen og ikke bry seg om meg, også åpenbart gå ut i hytta der vakttelefonen er og ringe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vi kan gå ut i en hytte og ringe vakter fra en telefon der, men greia er at da går jeg gjennom der de sitter og fester, så da er det jo obvious at det er jeg som ringer. Da ser de meg sikkert gå mot hytta og. Så da sa jeg bare likegjerne i fra.

Og uansett, da jeg kom ned på kjøkkenet så skjønte de med en gang hva jeg ville før jeg hadde sagt noe. Så syns det hadde vært dumt å bare be de fortsette festen og ikke bry seg om meg, også åpenbart gå ut i hytta der vakttelefonen er og ringe :P

Synes du er tøff jeg, jeg er litt pingle på sånne områder. Er mer typen som sender en syrlig, passiv-aggressiv tekstmelding :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vinglepetra

Jeg har hatt en helt grusom dag på jobb, og den er enda ikke over :( Jobben var det eneste jeg mestret, nå går det og i vasken!

I tillegg til dette har jeg klart å surre vekk en innlevering som skal leveres til uka. Nå klarer jeg ikke mer! Så lei av alt sammen! Alt det jeg gjør skjærer seg, får ikke til noen ting lenger. Skjønner ikke helt hva det skal bli av meg, når alt går i vasken slik det gjør nå.

Endret av Vinglepetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en helt grusom dag på jobb, og den er enda ikke over :( Jobben var det eneste jeg mestret, nå går det og i vasken!

I tillegg til dette har jeg klart å surre vekk en innlevering som skal leveres til uka. Nå klarer jeg ikke mer! Så lei av alt sammen! Alt det jeg gjør skjærer seg, får ikke til noen ting lenger. Skjønner ikke helt hva det skal bli av meg, når alt går i vasken slik det gjør nå.

Kan du si at du ikke kan jobbe en stund? Husk at en dårlig dag er ikke avgjørende. Er det noen du kan snakke med om tilrettelegging på skola, kanskje be om en utsettelse på innlevering? Sitter selv med en for øyeblikket.

Noen ganger trenger man en pause. Hvis du føler det bare blir verre, ta en før du går på veggen.

Endret av FrøkenBaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Kan du si at du ikke kan jobbe en stund? Husk at en dårlig dag er ikke avgjørende. Er det noen du kan snakke med om tilrettelegging på skola, kanskje be om en utsettelse på innlevering? Sitter selv med en for øyeblikket.

Noen ganger trenger man en pause. Hvis du føler det bare blir verre, ta en før du går på veggen.

Jeg har takket nei til ekstra jobbing fremover. Vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre med studiene. Jeg skal bestille time hos psykolog og studieveileder snarest mulig, det vil si på mandag. Får vente og se hva de råder meg til å gjøre, jeg vet bare at jeg må gjøre noe, for jeg kan ikke fortsette på den måten. Endret av Vinglepetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...