Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

æsj. jeg skulka i dag. Har ikke gjort en jævla dritt. ikke én setning har biltt skrevet.

imorgen MÅ jeg bare... men, da skal jeg møte svigermor, så kommer pappa, så kommer søster til kvelds. Såe... da må jeg opp grytidlig, og kjenner jeg meg rett skjer ikke det.

Oppgava skal inn neste uke, skjerpings!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man debiterer noe fører man den "i pluss", mens når man krediterer noe fører man den "i minus"

Så altså:

- hvis man debiterer en kostnad fører man kostnaden på debetsiden, altså helt vanlig Debet 4000.feks

- inntekter er vanligvis til kredit Kredit 3000 f.eks.

- hvis man krediterer en kostnad fører man kostnaden på kreditsiden (den er vanligvis på debet)

- hvis man krediterer en inntekt fører man den til debet (altså i minus, siden inntekter vanligvis er til kredit)

Ble det forståelig eller enda mer forvirrende?

jeg er dårlig på å forklare :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet forskjell på DEBITERING og KREDITERING? Jeg klikker snart. Forstår det bare ikke.

DEBET:
Eiendeler øker
Gjeld reduseres
Salgsinntekter reduseres
Kostnader øker
KREDIT:
Eiendeler reduseres
Gjeld øker
Salgsinntekter øker
Kostnader reduseres
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEBET:
Eiendeler øker
Gjeld reduseres
Salgsinntekter reduseres
Kostnader øker
KREDIT:
Eiendeler reduseres
Gjeld øker
Salgsinntekter øker
Kostnader reduseres

Haha, det var jo mye ryddigere enn det jeg klarte å taste ned… *skylde på vinen* (også på en torsdag da!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det var jo mye ryddigere enn det jeg klarte å taste ned… *skylde på vinen* (også på en torsdag da!)

torsdag er lille-lørdag! :opplyser: det er innafor.

edit: NEI HAHAHAH det er jo onsdag som er lille-lørdag. WOPS, men uansett innafor å drikke vin på en torsdag.

Endret av grethe91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, ja, det er lov å håpe! Pensum på engelsk og jeg skriver på norsk, så det er litt utfordrene synes jeg.

Jeg skal ha lesehelg jeg og. Skal ikke ut på noe morsomheter på lørdag, sånn at søndagen blir ødelagt igjen. Og på lørdag skal jeg møte gruppa mi som jeg skriver med for å snakke gjennom oppgaven foreløpig + fremover. Kanskje førstesetningen dukker opp da! ;)

Lykke til med sexytime :fnise:

Flink jente, det er rett innstilling :duskedame: Dette går som en lek, jeg lover :)

Hahahahaha, tenkte ikke over hva jeg skrev engang :fnise: Men man vet jo aldri med Brecht :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk det bra med presentasjonen? :)

Åh, takk som spør :) Ja, det gikk veldig bra. Gikk derifra med god følelse, og de andre på gruppa var så koselige - fikk følelsen av samhold og det var veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, takk som spør :) Ja, det gikk veldig bra. Gikk derifra med god følelse, og de andre på gruppa var så koselige - fikk følelsen av samhold og det var veldig godt :)

Så herlig, bra jobba! :5: Er alltid så digg å ha slikt unnagjort, og ekstra artig når man finner gruppemedlemmer man fungerer bra med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så dårlig samvittighet nå...

Jeg har hatt en drittdag, ikke fått gjort noe, følt meg udugelig, strøk på viktig innlevering...bare hatt lyst til å gråte hele tiden - one of those days liksom...

Så ringer kjæresten min som er midt i praksistjeneste og er SÅÅÅ lykkelig fordi han i dag fikk så mye ros, følte seg som en ordentlig lege for første gang, imponerte så mye at 3 av overlegene kom til ham med diagnoseringsspørsmål de ikke visste svaret på.

Han er så glad, så stolt og lykkelig, og jeg begynte å gråte fordi min dag føltes enda mer crap når hans var så fantastisk. Føler jeg ødela lykken hans, men tror jeg klarte å legge på før han hørte at jeg gråt, jeg sa bare jeg var så inderlig trøtt og måtte legge meg.

Føler meg som verdens verste kjæreste nå :(



Anonymous poster hash: c9d92...0f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig, bra jobba! :5: Er alltid så digg å ha slikt unnagjort, og ekstra artig når man finner gruppemedlemmer man fungerer bra med :)

Takk :blomst: Var et lyspunkt i en ellers så dårlig dag. Er godt å komme hit også kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt på master og fått tidenes arbeidsmengde og kultursjokk i trynet. Jeg som alltid har ligget foran og tatt ting enkelt får ikke til noen ting, skjønner ingenting, og forstår ihvertfall ikke hvordan jeg skal rekke å lese alt de krever. Har ikke vært i forelesning på 2 uker, og har likevel jobbet 8 timer med oppgaver hver dag. Hvis jeg hadde vært i alle forelesninger, er det virkelig meningen at man skal sitte med skole 12 timer i døgnet? Har inntrykk av at alle i klassen føler det slik. Tror problemet ligger i at vi ikke får en dritt av retningslinjer på store oppgaver, annet enn "max 10 sider". Og så masse kritikk for at vi ikke har gjort det slik faglærerne vil ha det. Er så demotivert... :(



Anonymous poster hash: c44ae...cf6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest constance90

Drittlei studenter som ikke vet bedre å begynne å lage nattmat når man er shitings. Så når brannvesenet kom i natt rundt 04:30 og brukte en time på å gjøre gabgen røykfri, ja da blir det lite søvn i bråket.

MEGET TRØTT

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernen står helt stille i dag. Orker ikek begynne på oppgaven, kanskje jeg skal vurderer å be om en utsettelse? Skal tenke på det.

Jeg får heller gjøre litt kjedelig repetisjonsarbeid. :natti:

Har repetert to teoretikere nå, og innser at jeg har glemt masse. Wops - følte jeg hadde kontroll på disse to. Hehehehehehe blir et morsomt semester altså.

Endret av grethe91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittlei studenter som ikke vet bedre å begynne å lage nattmat når man er shitings. Så når brannvesenet kom i natt rundt 04:30 og brukte en time på å gjøre gabgen røykfri, ja da blir det lite søvn i bråket.

MEGET TRØTT

Feel you. Vi hadde en polakk i kjelleren som sovnet til pizza i ovnen flere ganger i fylla. Vi hadde den jævligeste brannalarmen, type skolealarm. Går iallfall ikke å sove seg gjennom den, men gud så det svir i ørene. Den koblet seg heldigvis ikke automatisk til brannvesenet, så vi kunne koble den av selv når vi visste at situasjonen var under kontroll, men det var hjernetrim i seg selv å få avstilt den. Selv om det stod en forklaring, var alltid like vanskelig å få den rett. Ikke så lett å kontrensere seg heller når alarmen hyler i ørene. Men den ene gangen fikk vi ikke kontakt med polakken, og da var gangen fylt med røyk også. Noen på gata ringte til brannvesenet før vi fikk kontakt med polakken og sett om situasjonen var under kontroll, så da kom det ikke mindre enn 5 brannbiler for å hjelpe til med å lufte ut. Det verste av alt var at han løy da han gav forklaringen til politiet, sa han hadde vært i dusjen. Det var løgn. Glad jeg flyttet ut 2 dager senere. :sarkasme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud. Bassen i sorrounden til naboen min er så syyyyykt drøy. Det dundrer og rister i veggene. Hvordan går det ann å ikke ha sosiale nok antenner til å forstå at man ikke kan ha på så høy lyd med sååå høy bass, så sent på kvelden? Ja, det høres gjennom øreproppene mine. Jeg har vært litt småsyk og har egentlig vært klar for å legge meg tidlig. Blir oppgitt, har foregått i flere dager nå. Skal si fra, men orker ikke å gjøre det nå.. men synest man bør forstå slikt selv!!!



Anonymous poster hash: 2f1a7...14b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har noen hengt opp lapp nede på døra om at det ødelegger livskvaliteten, så, kanskje det kan hjelpe?



Anonymous poster hash: cf6e8...567
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Bassen i sorrounden til naboen min er så syyyyykt drøy. Det dundrer og rister i veggene. Hvordan går det ann å ikke ha sosiale nok antenner til å forstå at man ikke kan ha på så høy lyd med sååå høy bass, så sent på kvelden? Ja, det høres gjennom øreproppene mine. Jeg har vært litt småsyk og har egentlig vært klar for å legge meg tidlig. Blir oppgitt, har foregått i flere dager nå. Skal si fra, men orker ikke å gjøre det nå.. men synest man bør forstå slikt selv!!!

Anonymous poster hash: 2f1a7...14b

Ring politiet på 02800, da blir det nok stopp på det.

Anonymous poster hash: 18b75...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring politiet på 02800, da blir det nok stopp på det.

Anonymous poster hash: 18b75...3a2

Ikke alltid politiet prioriterer festlyder, dessverre!

Jeg sliter også med nabostøy, men kan klage skriftlig til utleier(vi deler utleier). Hvis ikke anbefaler jeg deg å vsende skriftlig klage i posten deres som du tar kopi av og beholder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...