lys Skrevet 21. oktober 2011 #261 Del Skrevet 21. oktober 2011 hvor krise er det om man får kun D'er 1.semesteret 1.året.. ?????! ligger nok an til det nå. men hvis jeg skjerper meg og får mest C og B det neste semesteret? Og enda bedre karakterer de neste to årene.. kan det være greit med dårlige karakterer det første semesteret da? :gjeiper: "Hovedpoenget" med gode karakter på bachelornivå er vel stort sett bare å komme seg inn på en mastergrad ..? Og hvor gode karakterer man må ha for å klare det avhenger vel stort fra studie til studie, og hvis man klarer å forbedre etterhvert tror jeg fint man kan klare det med noen D-er i bagasjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 21. oktober 2011 #262 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest shirelle Skrevet 21. oktober 2011 #263 Del Skrevet 21. oktober 2011 "Hovedpoenget" med gode karakter på bachelornivå er vel stort sett bare å komme seg inn på en mastergrad ..? Og hvor gode karakterer man må ha for å klare det avhenger vel stort fra studie til studie, og hvis man klarer å forbedre etterhvert tror jeg fint man kan klare det med noen D-er i bagasjen. Ja det er vel det. Vet ikke hvor vanskelig det er å komme inn på master, men regner med det er over C i hvertfall. Men satser på at det går bra med litt dårlige karakterer dette året, men jeg må gjøre det MYE bedre neste semester. Begynne å lese strukturert med en gang studiet starter etter jul! Så kan jeg evt ta opp de fagene jeg gjør det dårlig i nå og få bedre karakterer senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 22. oktober 2011 #264 Del Skrevet 22. oktober 2011 Har levert oppgaven min! 1 time før fristen! Nå håper jeg bare den blir godkjent! Snart helg, men først en velfortjent pause med CSI også lese litt til Ah, har endelig laget ferdig tankekartet mitt! Er veldig fornøyd, for det betyr at jeg har lest (skummet) gjennom halve pensum i faget OG laget stikkord og oversikt over hvor jeg finner informasjon om det! :D *skryte skryte* Nå er det jammen ikke mange timene igjen før det er helg. I kveld skal jeg på kino med kjærest , og det blir koselig! ... men må vel på skolen og gjøre prosjekt både lørdag og søndag ja... Helg i kveld, hvert fall! Ser det er flere glade sjeler her nå - og henger meg på! Beklaget meg jo over oppgave som jeg måtte ofre flere helger på, og kan endelig gledelig meddele at den er levert (faktisk forrige helg). Så nå kan jeg ta meg en hel helg fri! Lenge siden sist. Godkjent semesteroppgave og godkjent problemstilling til hjemmeeksamen! :D Har lest seks kapitler pensum i dag, så skal ta frihelg med god samvittighet! Så flinke dere alle er!! Kjempebra innsats, kos dere i helga med god samvittighet Jeg er på "studietur", tok bussen ned til London for å se en forestilling som står på pensumlista. Vel altså, manuset står på pensum, men jeg tenkte at det er jo ekstra nyttig å faktisk se den når den likevel går her. I dag har jeg vært flink, sto opp tidlig og har sitti i fem timer på hotellrommet og jobbet med oppgave. Til tross for at sola skinner og jeg mye heller vil dra til Hyde Park og spise is. Har endelig hatt et seriøst gjennombrudd i litteratur-oppgaven min, fant diskusjonspotensiale i fleng - nå er utfordringen bare å ikke gjøre det altfor langt. Sliter med det samme i teater-oppgaven, jeg har skrevet ca 1000 ord for mye i det foreløpige utkastet og må kutte noe enormt. Vanskelig, jeg synes alt er interessant! Men nå skal jeg også ta helg - skal kose meg med litt småsmalt, bestialsk avant garde-teater i dag og kanskje fortjener jeg en is også? Vurderer å spandere på meg en musical-billett i morra hvis jeg får en ok pris, det er milevis unna alt som ligner på pensum, men det er innmari koselig likevel Har en del timer å slå hjel mellom utsjekk fra hotellet og bussen hjem i morra, så kan jo like gjerne bruke det på noe som kanskje ligner bitelitt på faget mitt hvis man myser og legger godviljen til :gjeiper: God helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunivere Skrevet 22. oktober 2011 #265 Del Skrevet 22. oktober 2011 YES! Da var semesteroppgaven min bestått :D Jeg følte det ble bare dritt og at jeg snakket om det samme hele tiden, men fikk fine tilbakemeldinger. Er så glaaad for at den er ute av verden og at jeg nå kan flytte alt fokuset over på eksamen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anuket Skrevet 22. oktober 2011 #266 Del Skrevet 22. oktober 2011 Åå London høres herlig ut Mermaid Blues! Jeg skal dit på onsdag, gleder meg vilt nå! Prøver å jobbe med noen forelesningsnotater i dag men det går tregt skal jeg si deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 22. oktober 2011 #267 Del Skrevet 22. oktober 2011 Meh, tror jeg driter i hele oppgaven. Det er uansett bare ett av ekstrafagene jeg tar i tillegg til bacheloren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Highway Skrevet 22. oktober 2011 #268 Del Skrevet 22. oktober 2011 Dette er en tråd for meg! Det sosiale studiemiljøet tar over livet mitt! Klarer ikke si nei til fester, sammenkomster og lignende. Det resulterer i at jeg alltid er med på noe og får aldri lest pensum. Nå nærmer eksamen seg og jeg er superstressa. Har alltid vært vant til gode karakterer, men er vel en slutt på det nå. Har dessuten tusenvis av innleveringer som jeg må gjøre og skjønner ikke en drit. Rekker ingenting Har dessuten mange prosjekter utenom skolen som jeg ikke kan nedprioritere.. Og bare meg selv å skylde på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bijate Skrevet 23. oktober 2011 #269 Del Skrevet 23. oktober 2011 Jeg har tenkt at en sånn sutretråd; "nei, det trenger jeg virkelig ikke, jeg har det jo fint, og gjør det som trengs." Well, I guess I was wrong. Fant nettopp ut at jeg må skrive om på semesterinnlevering(frister overhodet ikke), enda en innlevering om ikke så lenge, jeg har ikke fått lest noe spesielt mye pensum, og alt ser ut til å gå rett vest/nedenom og hjem. Føler også at jeg har valgt feil studie, og sliter med å konsentrere meg om å lese, gjøre det jeg burde, og virkelig sette inn det ekstra giret. Mangler oversikt og vet virkelig ikke hvor jeg skal ta fatt på problemene mine. Dritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 23. oktober 2011 #270 Del Skrevet 23. oktober 2011 Jeg har tenkt at en sånn sutretråd; "nei, det trenger jeg virkelig ikke, jeg har det jo fint, og gjør det som trengs." Well, I guess I was wrong. Fant nettopp ut at jeg må skrive om på semesterinnlevering(frister overhodet ikke), enda en innlevering om ikke så lenge, jeg har ikke fått lest noe spesielt mye pensum, og alt ser ut til å gå rett vest/nedenom og hjem. Føler også at jeg har valgt feil studie, og sliter med å konsentrere meg om å lese, gjøre det jeg burde, og virkelig sette inn det ekstra giret. Mangler oversikt og vet virkelig ikke hvor jeg skal ta fatt på problemene mine. Dritt! Kanskje du kunne hatt bruk for å snakke med en studieveileder? Jeg vet ikke hvordan tilbudet er der du studerer, men der jeg studerer har vi noe som heter studentservice. De har studieveiledere som man kan snakke med, enten man trenger litt ekstra motivasjon, har mye å tenke på eller er usikker på om man har valgt rett studie. Anbefaler det, ofte hjelper det å bare få snakket høyt om problemene til noen! Og du klarer det nok Etter hvert kommer nok eksamensstresset til å ta oss alle, og da MÅ man jo bare begynne et sted. Og så snart man får begynt, glir det hele litt lettere! ... har forsåvidt ikke fått gjort så mye skolearbeid i helgen som jeg hadde tenkt (surprise!!!), men har til gjengjeld fått lest litt til teoriprøven for bil. Tror jeg skal sette meg som mål å få tatt den innen to uker, så er det unnagjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
otilie Skrevet 24. oktober 2011 #271 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Jeg har ikke sovet en dritt inatt:( Ikke en time:( Har sliti med søvnproblemer tidligere og inatt kom det tilbake! Må jobbe MASSE på skolen idag. Og jeg vet at når jeg ikke har sovet blir jeg grinete og ukonsentrert! Jeg må lage skisse til en stol vi skal lage, og jeg har sittet helt fast med det! Kommer ikke til å komme videre... og vi skal være ferdig med hele oppgaven om 2 uker! (som er ganske stor) I tillegg skal jeg ha møte med praksisgruppa mi idag og forberede oss til praksis imårra.... så skal jeg reise til Drammen for å handle litt materialer. Og så må jeg nok sitte hele ettermiddag/kveld og jobbe.... trøtt og jævlig:( edit: er egentlig litt glad for at jeg ikke fikk sove nå Jeg satte meg ned og skisset litt til stolen og fikk tegnet en perfekt stol som jeg kan lage :D YAY!! Endret 24. oktober 2011 av otilie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anuket Skrevet 24. oktober 2011 #272 Del Skrevet 24. oktober 2011 Teite Skyssfolk som finner ut at de skal vaske bybane stoppene midt på natten. Ble vekket kl 3 i natt av høytrykksspyleren de brukte. De sluttet ikke før en time etter - fikk ikke sove igjen, så da forsov jeg meg i dag. Sen start og litt gretten, ikke en god kombinasjon når man har masse å skrive på oppgavene og masse lesing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kladd Skrevet 24. oktober 2011 #273 Del Skrevet 24. oktober 2011 Usj, jeg sliter virkelig med denne prosjektoppgaven min. Skulle så gjerne møtt på veilederen min, men jeg befinner meg en halv jordklode unna! :| Er hjemme om 4 uker, men da er det på en måte litt for sent, i og med at oppgaven skal inn om 8 uker! Hvorfor skal enkelte professorer være så sinnsykt dårlige til å svare på e-post?? MEEEEEH! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 24. oktober 2011 #274 Del Skrevet 24. oktober 2011 Etter å ha vært snill jente og tatt på meg ekstra vakter på jobb pga. syk sjef, så har jeg ikke jobbet NOE med mastern siden forrige tirsdag! Iiik, og jeg klarer ikke konsentrere eller fokusere meg ordentlig lengre. Jeg har seks sider på teorikapittelet til nå, men vil helst ha seks sider til. Og det skal være ferdig til semesterslutt. Egentlig veldig overkommelig, om man bare hadde hatt motivasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momseguri Skrevet 24. oktober 2011 #275 Del Skrevet 24. oktober 2011 I morgen skal vi ha heldagsseminar for bacheloroppgaven, hvor alle som skriver den nå skal presentere sin oppgave også skal vi andre diskutere den litt. Litt skummelt, men OK tenkte jeg. Jeg har jo ikke begynt å skrive enda, men tenkte jeg kunne presentere problemstilling og sånn. Men neida, det er meningen jeg skal snakke i 10-15 minutter :overrasket: Herregud, jeg aner ikke hva jeg skal si! Hadde tenkt å snakke i kanskje 2-3 minutter jeg! ÅÅÅÅÅÅÅ jeg dauer I tillegg skjønte jeg nå at førsteutkastet til oppgaven bør være ca. lik den ferdige oppgaven, og det skal inn om 16 dager Hvis noen har noen tips om hva jeg skal snakke om i morgen er jeg evig taknnemlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fandenivoldsk Skrevet 24. oktober 2011 #276 Del Skrevet 24. oktober 2011 Fikk fin tilbakemelding på ex.phil-oppgaven! Jeg er visst ikke så ute å kjøre likevel, fikk bare et par punkter jeg skal utdype! "Dette har potensiale til å bli veldig bra, du har skjønt poenget" hurra! Så var det bare å skrive ferdig.. Beta-delen av ex.phil skjønner jeg foreløpig lite av. Hurra for holdbarhetsargumenter, relevansargumenter, diagrammer and all that jazz. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 24. oktober 2011 #277 Del Skrevet 24. oktober 2011 Fikk fin tilbakemelding på ex.phil-oppgaven! Jeg er visst ikke så ute å kjøre likevel, fikk bare et par punkter jeg skal utdype! "Dette har potensiale til å bli veldig bra, du har skjønt poenget" hurra! Så var det bare å skrive ferdig.. Beta-delen av ex.phil skjønner jeg foreløpig lite av. Hurra for holdbarhetsargumenter, relevansargumenter, diagrammer and all that jazz. Ahh, jeg savner virkelig ikke exphil, altså! Syntes faktisk det var interessant i starten, men så tok det helt av med Sokrates og Aristoteles, pluss at jeg syntes at Descartes var en sprø dust. Flinke meg gjorde to øvinger i dag! Og jeg har begynt å repetere til eksamen (som bare er en måned unna, iiik)! Klapp på skulderen til Surriball? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momseguri Skrevet 24. oktober 2011 #278 Del Skrevet 24. oktober 2011 er så nervøs for i morgen Trodde jeg var kvitt sosial angst, men nå kjenner jeg den godt! Herregud, tenk om det ikke var meningen vi skulle ha PP presentasjon?? Tenk om jeg ikke får til å koble til pc`en til prosjektoren! De kommer til å spørre om ting jeg ikke vet, jeg kommer til å mumle og snuble i ordene og jeg tror jeg kaster opp av nervøsitet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anuket Skrevet 25. oktober 2011 #279 Del Skrevet 25. oktober 2011 Du klarer det sikkert helt fint Momseguri! Det var dette med å starte dagen tidlig da.... Jeg vil heller legge meg i sengen igjen og sove Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 25. oktober 2011 #280 Del Skrevet 25. oktober 2011 Usj, stod nettopp opp. Hurra for motivasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå