Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre......... Har noen naboer som hamrer HELE dagen!! fra kl 8 til sikkert rundt 20. Har eksamen om 2 uker, og jeg klarer ikke få gjort noen ting, blir bare helt sinnsykt forstyrra av det. Nå har jeg et frustrasjonsutbrudd, og vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Får prøve å finne et annet sted jeg kan lese, men klarer best å konsentrere meg når jeg leser hjemme :(

Har ikke skolen lesesaler? Jeg sitter 6-8 timer på lesesalen hver nesten hver hverdag. Har en "fast" plass bakerst i en krok hvor jeg sitter å koser meg dagen lang :P

Har problemer med oppussing av en butikk under leiligheten selv, så ble nesten nødt til å bli sånn.

Finner du ikke noe lesesal, så er det alltids biblioteker, det funker også fett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest shirelle

jeg må skrive en hel oppgave i dag, som jeg ikke har begynt på ennå. Og jeg kan ikke stoffet. Men det skal gå bra. Jeg tar det med ro.

Resten av uka må jeg gjøre 3 andre oppgaver. Men det er nuuuull stress...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå :murvegg: Jeg klarer virkelig ikke å fokusere idag! Jeg leser og leser, men får ikke med meg det jeg leser, jeg må begynne på oppgaven som skal inn på mandag - siste innlevering i mappevurdering, så den bør være knallgod! Jeg sitter og vrir meg i stolen og har mest lyst til å grine av frustrasjon.

Nå er det like før jeg drar og skaffer meg take away, drar hjem og kryper inn under dynen og prøver å lese der. :sukk:

En dårlig dag dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shirelle

Sitter og skriver ferdig en oppgave nå.. Eller dvs, jeg er ikke halvveis engang. Og den skal inn i morgen kl 10. Det er mye vanskeligere å gjøre gruppeoppgaver alene, har jeg lært nå.. Men jeg hadde influensa en hel skoleuke, så jeg fikk jo ikke ordnet meg en gruppe :(

Jeg er så trøtt nå... Vil bare legge meg og sovne i en spoon med kjæresten min :sove::)

Men må vel prøve å fullføre driten. Og håpe jeg består. Selv om dette blir veldig dårlig. Skal prøve å være ferdig om en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og skriver ferdig en oppgave nå.. Eller dvs, jeg er ikke halvveis engang. Og den skal inn i morgen kl 10. Det er mye vanskeligere å gjøre gruppeoppgaver alene, har jeg lært nå.. Men jeg hadde influensa en hel skoleuke, så jeg fikk jo ikke ordnet meg en gruppe :(

Jeg er så trøtt nå... Vil bare legge meg og sovne i en spoon med kjæresten min :sove::)

Men må vel prøve å fullføre driten. Og håpe jeg består. Selv om dette blir veldig dårlig. Skal prøve å være ferdig om en time.

Føler med deg... er i helt samme situasjon som deg, bortsett fra at min oppgave skal inn kl 15. Har ca 8 sider til som jeg må skrive :sukk:

og en investeringskalkyle. Blæh! Satse på 3timers søvn fra 5-8, så skriving og hasting til skolen for å levere. Gjør det ikke bedre at jeg har 3 andre innleveringer denne uken i tillegg til jobb. Jaja, man kan vel sove når man blir gammel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shirelle

Føler med deg... er i helt samme situasjon som deg, bortsett fra at min oppgave skal inn kl 15. Har ca 8 sider til som jeg må skrive :sukk:

og en investeringskalkyle. Blæh! Satse på 3timers søvn fra 5-8, så skriving og hasting til skolen for å levere. Gjør det ikke bedre at jeg har 3 andre innleveringer denne uken i tillegg til jobb. Jaja, man kan vel sove når man blir gammel?

er endelig ferdig. Jeg har også 3 til innleveringer denne uka, også må jeg stå opp om 3 timer så blir ikke mye søvn på meg heller i natt gitt :gjeiper: Angrer meg litt på at jeg ble student. neida, er vel heller vanene mine som er problemet.

Lykke til med oppgaven da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da går jeg inn i mitt andre og siste døgn med hjemmeeksamen...er så trøtt! :sleeping: Er allerede kjempelei, og jeg har den vanskeligste delen igjen — å drøfte :sur: Og ikke er jeg hundre prosent sikker på hva jeg skal skrive, om jeg har forstått oppgaven ordentlig og hvor jeg finner aktuelt pensum... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg ligger så jævla tynt an til eksamen... Har det om 16 dager. Jeg har lest alt pensum. Men har problemer med å huske ting (har sosialantropologi så det er også noe med ikke bare å huske begreper, men også hvilken stamme som holdt på med hva og slikt - har ca 30 forskjellige stammer/kulturer/folk å holde styr på). I tillegg er det første året på Universitetet så jeg føler meg jo på bar bakke. Tips? IIIIK! Hvordan angripe angsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å skrive sammendrag av de ulike kapitlene og artiklene? :) Hvis du har markert i boka mens du leste, kan du jo skrive sammendrag ut i fra det. Og når du har gjort det, kan du skrive stikkord i fra sammendraget. Da får du jobbet deg gjennom det flere ganger, og da skal du se at noe setter seg! :)

Åh, det er så mange karrieredager for tiden! Løper rundt på stands og samler visittkort og spør etter sommerjobber. Vi er nødt til å ha relevant praksis, men får det ikke gjennom skolen, så vi er jo nødt til å ha relevante sommerjobber. Skikkelig stressende, og egentlig litt skummelt å drive og søke på jobber! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg er virkelig sullete idag! Jeg sitter og leser om politikk og religion i middelalderen, og det er ofte det kommer hele avsnitt som utdrag fra kildene som står på latin. Jeg har irritert meg i hele dag over at jeg ikke skjønner latin, og klaget til andre. Først nå går det opp for meg at oversettelsene står i fotnotene på bunnen av siden.... :sjenert::flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åeeh, gleder meg så sykt til 12:30pm i morra, da er alt levert og ferdig og klappa og klart og jeg kan kose meg med seminargruppe før jeg tar ekstremt velfortjent helg. Sitter bare og tripper etter å legge meg sånn at jeg kan stå opp og dra på skolen og printe og signere og levere :gjeiper: I morra kveld skal jeg ha whisky om jeg så må ut på heia og fange whiskykua og melke den selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal levere semesteroppgave i morgen, har igjen ca fire sider jeg må skrive (har stikkord og oversikt, men), og er så utrolig treig til å komme i gang... satser på leveringsfrist innen midnatt... skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare har gjort det før, for jeg har faktisk hatt greit med tid. Hadde egentlig også en plan om å få toppkarakter - faget er ikke så veldig vanskelig, og kjempeinteressant -, men det spørs jo når jeg ikke kommer til å orke å se over om ting henger på greip :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eheh, stod opp klokka ni med etter å ha vært på badet skulle jeg bare kose litt med kjæresten og sovna til kl. tolv! Siden da har jeg spilt ps3, fantastisk med studentlivet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir så stressa og litt sur påvegne av hu ene i klassa mi... vi har en svææær oppgave på gang... og hun har knapt begynt! Vi skulle ha bygd et 'skjelett' til et hus (i målestokk altså:P) for leeenge siden, og de fleste begynner å bli ferdige med å kle huset.. vi skal i tillegg lage en stol, og ha en skriftlig oppgave....

Vi har EN uke igjen, og denne jenta har ikke begynt på skjelettet engang!! Hun sendte meg melding idag og spurte om jeg ville bygge det for henne!!? For hun skulle reise bort på tirsdag.... :O

Hun var ikke på skolen idag, og ikke igår eller mandag heller...

hun møtte i tillegg ikke opp på en viktig forelesning forrige torsdag... som har veldig mye å si for den skriftlige delen vi skal levere.....

at noen studenter faktisk kan være så useriøse........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oppgavene er endelig levert!! :strix: Bare eksamen igjen nå før jul, og sammenlignet med oppgavene er jeg ikke stressa i det hele tatt :)

Nå har jeg pådratt meg et heftig tilfelle av joggebukse, og sitter under teppet i sofaen med whisky, sjokolade og en bok som overhodet ikke står på pensum. Glad-hamster! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrrrrgh, jeg hater rot! I dag dukket det plutselig opp en melding som tyder på at vi ut av det blå skal skaffe oss og lese en ny pensumbok. En pensumbok de i starten av semesteret sa at vi ikke trengte før til våren! I november! Dette fucker opp leseplanen min. Nevnte jeg at jeg hater rot? Dette faget er bare surr i år. Det dukker stadig opp mer pensum, og semesterplanen endres frem og tilbake. Lesemengden er allerede stort i dette faget, så at det stadig dukker opp mer er ikke akkurat optimalt. Roooooooot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgavene er endelig levert!! :strix: Bare eksamen igjen nå før jul, og sammenlignet med oppgavene er jeg ikke stressa i det hele tatt :)

Nå har jeg pådratt meg et heftig tilfelle av joggebukse, og sitter under teppet i sofaen med whisky, sjokolade og en bok som overhodet ikke står på pensum. Glad-hamster! :)

Flinka! Kos deg masse, det har du fortjent! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrrrrgh, jeg hater rot! I dag dukket det plutselig opp en melding som tyder på at vi ut av det blå skal skaffe oss og lese en ny pensumbok. En pensumbok de i starten av semesteret sa at vi ikke trengte før til våren! I november! Dette fucker opp leseplanen min. Nevnte jeg at jeg hater rot? Dette faget er bare surr i år. Det dukker stadig opp mer pensum, og semesterplanen endres frem og tilbake. Lesemengden er allerede stort i dette faget, så at det stadig dukker opp mer er ikke akkurat optimalt. Roooooooot!

Huff, så innmari kjedelig! Håpløst når alt blir kaos fordi skolen roter det til, det er jo helt utenfor din kontroll :(

Får dere noen kompensasjon i form av forlengede frister, eller må dere ta børa selv?

Flinka! Kos deg masse, det har du fortjent! :)

Tusen takk, jeg er på et helt nytt nivå av behagelig for øyeblikket ;) Leste nettopp et hjertestansende bra magisk manus, og nå klør fingrene etter å skrive regikonsept :fnise: Herregud jeg er så nerd :sjenert: Snakka med en kompis i klassen før forelesning i går, og vi går begge og tripper etter å komme til tredjeåret nåmedengang, så vi kan begynne å jobbe seriøst med mer karriererelaterte ting. Fint det, når vi er to måneder inn i førsteåret ;) Utålmodig, sjø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...