Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Hva SKJER med at professorer er SYKT treige med å svare på e-post? Jeg kommer meg ikke videre før de faktisk svarer! :kjefte: Synes de burde sette av en halvtime noen ganger i uka til å svare på e-post og møte med studenter. Kanskje jeg bare burde begynne å praktisere e-post-terror til de faktisk svarer :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva SKJER med at professorer er SYKT treige med å svare på e-post? Jeg kommer meg ikke videre før de faktisk svarer! :kjefte: Synes de burde sette av en halvtime noen ganger i uka til å svare på e-post og møte med studenter. Kanskje jeg bare burde begynne å praktisere e-post-terror til de faktisk svarer :lur:

Eventuelt ta en tur innom kontoret deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt ta en tur innom kontoret deres?

Hehe, jeg befinner meg på feltarbeid i India, slik at det blir litt vanskelig akkurat nå.

Meh... Jeg BA jo tilogmed fint om å få svar før helga.. Men er jo fortsatt rundt 6 timer igjen av arbeidsdagen, så kan jo håpe. Synes bare det er rart å bruke tre-fire dager på å svare på relativt enkle spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg befinner meg på feltarbeid i India, slik at det blir litt vanskelig akkurat nå.

Meh... Jeg BA jo tilogmed fint om å få svar før helga.. Men er jo fortsatt rundt 6 timer igjen av arbeidsdagen, så kan jo håpe. Synes bare det er rart å bruke tre-fire dager på å svare på relativt enkle spørsmål.

Heh, ja det blir jo straks vanskeligere.

Mulig noen professorer er treige eller ikke bryr seg så mye? Alle jeg har hatt kontakt med har vært forholdsvis raske med å svare (i løpet av en dag eller to).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Ingen motivasjon for bachelor-oppgave... Kombinert med et jobbtilbud på årslønn som er 150 000 mer enn hva jeg kunne jobbet som etter bachelor.

Tror jeg driter i skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal aldri, aldri, ALDRI mer samarbeide med noen på oppgaver.

Dagen før vi skal holde foredrag om oppgaven: Jeg ber om å få se powerpointen som samarbeidspartner skulle vært ferdig med i en uke(jeg har spurt hver dag), sånn at jeg kan forberede meg. Hun sier at hun har sendt den på mail. Men jeg har ikke fått den. Så blir hun bare utilgjengelig resten av dagen/kvelden.

Kl. 08.00 dagen etter: Vi skal holde foredrag for resten av emnet, jeg har enda ikke sett powerpointen. Hun presterer å komme for sent!! Og når hun skal åpne powerpointen så viser det seg at det bare er den samme kladden som hun sendte meg for over en uke siden. Med punkter som presenterer kun 1/3 av oppgava. Hun har med andre ord ikke giddi å gjort den ene lille tingen jeg ba henne om (har skrevet oppgava på 10 sider helt alene, hun har vært "opptatt" med å feste og sove). Jeg bare ber henne slå den av også setter jeg igang med rein muntlig fremføring. Når vi kommer til det hun skal fortelle om, så skjønner jeg jo at hun ikke har lest oppgava en gang. Hun begynner nemlig å gjenta det jeg har sagt. Jeg var så sint og flau.

Når vi er ferdige og setter oss ned så presterer hun å si at "dette gikk jo bra". Jeg holdt på å dælje boka mi i hodet hennes.

Når jeg leverte oppgaven på nett etterpå så fjernet jeg navnet hennes fra oppgaven. JEg prøvde å hjelpe henne, men et sted går grensa. Hun får heller ta opp igjen faget neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg herved opplevd det meste!

Jeg har sittet på biblioteket i hele dag og prøvd å kjempe meg gjennom artiklene før jeg begynner på oppgaven min. På andre siden av rekken sitter det to jenter og hvisker og fniser og ler - jeg tror de holdt på sånn i en time! :kjefte: Mange har sendt dem stygge blikk og noen har hysjet på dem, de bare fniser og hvisker videre. Til slutt fikk jeg nok og ba dem om å dempe seg eller gå ut av biblioteket og snakke ferdig.

Så presterer hun ene å si; Ja men kan ikke du flytte deg? Det er jo tross alt mange ledige plasser her!

:frustrert::kjefte:

Det har aldri fristet å slå noen i hodet med en tung historiebok så mye som nå :frustrert:

Jeg minnet dem på at de sitter på et bibliotek og noen har faktisk eksamen snart og oppgaveskriving, heldigvis fikk jeg litt støtte fra noen andre som også hadde fått nok.

Hva SØREN er vitsen med å sette seg på et bibliotek hvis du skal hviske, le og irritere andre? :kjefte:

Puh,,,dagens utblåsing over... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Det har aldri fristet å slå noen i hodet med en tung historiebok så mye som nå :frustrert:

Føler med deg. Jeg tilbyr meg herved å ta med meg mursteinen av en metodebok og sitte vakt på biblioteket for deg. Knowledge is power, vettu. :)

Folk som ikke planlegger å være stille, trenger ikke å sette seg på biblioteket/lesesalen. Spesielt ikke på denne tida av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så innmari kjedelig! Håpløst når alt blir kaos fordi skolen roter det til, det er jo helt utenfor din kontroll :(

Får dere noen kompensasjon i form av forlengede frister, eller må dere ta børa selv?

Tusen takk, jeg er på et helt nytt nivå av behagelig for øyeblikket ;) Leste nettopp et hjertestansende bra magisk manus, og nå klør fingrene etter å skrive regikonsept :fnise: Herregud jeg er så nerd :sjenert: Snakka med en kompis i klassen før forelesning i går, og vi går begge og tripper etter å komme til tredjeåret nåmedengang, så vi kan begynne å jobbe seriøst med mer karriererelaterte ting. Fint det, når vi er to måneder inn i førsteåret ;) Utålmodig, sjø!

Vi må nok ta børa selv ja! :snurt: Den foreleseren som hadde ansvaret for dette faget tidligere (når vi hadde den obligatoriske delen av faget, dette er fordypning), er veldig ryddig og sympatisk. H*n forstår frustrasjonen fullt ut, og tilbød meg til og med å komme å låne boka. Men det er liksom ikke så mye mer h*n får gjort, iom at det er skolen, andre forelesere og mangel på forelesere som lager krøll. Jeg skulle generelt gitt høyerearmen for å ha vedkommende tilbake som ansvarlig i faget. H*n er bedre på alle områder. På arbeidskrav gir vedkommende gode oppgaver, med rom for selvstendighet og fokus. De andre gir type max 3 sider med 8 underpunkter og krav om minst 10 referanser fra 8 forskjellige verk. Det gjør det kul umulig å finne fokus eller gå i dybden på noe som helst. :kjefte:

Haha, det er bra å være motivert! :fnise: Tida som student går skremmende fort, så det er ikke lenge til du er på 3. året. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Jeg tilbyr meg herved å ta med meg mursteinen av en metodebok og sitte vakt på biblioteket for deg. Knowledge is power, vettu. :)

Folk som ikke planlegger å være stille, trenger ikke å sette seg på biblioteket/lesesalen. Spesielt ikke på denne tida av året.

Takker :fnise: Det kan være jeg vil ta imot tilbudet ditt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg skrevet og levert det siste arbeidskravet dette semesteret! :duskedame::veslejenta: Det er dobbelt deilig fordi dette var oppgaven om Twilight! Jeg hadde jo egentlig som mål å lese alle 4 bøkene før jeg skrev oppgaven, men etter å ha begynt på den siste og funnet ut at den er så riv, ruskende gal og PSYK som det er mulig å få det, så er jeg veldig fornøyd med at jeg ikke lenger MÅ lese den ferdig! Da kan drittboka bare ha det så godt, jeg er ferdig med oppgaven! :nigo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg skrevet og levert det siste arbeidskravet dette semesteret! :duskedame::veslejenta: Det er dobbelt deilig fordi dette var oppgaven om Twilight! Jeg hadde jo egentlig som mål å lese alle 4 bøkene før jeg skrev oppgaven, men etter å ha begynt på den siste og funnet ut at den er så riv, ruskende gal og PSYK som det er mulig å få det, så er jeg veldig fornøyd med at jeg ikke lenger MÅ lese den ferdig! Da kan drittboka bare ha det så godt, jeg er ferdig med oppgaven! :nigo:

Ikke sant? Boka er helt borti staur og vegg, og egentlig ufrivillig skremmende :gjeiper: Leirbål neste!

Herlig å være ferdig - grattis med det :) Kos deg masse i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg skrevet og levert det siste arbeidskravet dette semesteret! :duskedame::veslejenta: Det er dobbelt deilig fordi dette var oppgaven om Twilight! Jeg hadde jo egentlig som mål å lese alle 4 bøkene før jeg skrev oppgaven, men etter å ha begynt på den siste og funnet ut at den er så riv, ruskende gal og PSYK som det er mulig å få det, så er jeg veldig fornøyd med at jeg ikke lenger MÅ lese den ferdig! Da kan drittboka bare ha det så godt, jeg er ferdig med oppgaven! :nigo:

:skratte:

Nå lurer jeg veldig på hva du studerer?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom arbeidslyst og treng deg på, her skal du motstand finne!

Ting jeg har planlagt å gjøre i dag:

- vaske leiligheten

- skrive sammendrag av pensum i et fag (i hvert fall begynne)

- lese til teoriprøven for bil

Men i går lærte jeg meg å strikke flettemønster, så jeg vil heller ut og kjøpe garn og masseprodusere ullsokker. Og se fire episoder av Grey's anatomy på rad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:skratte:

Nå lurer jeg veldig på hva du studerer?!

Hehe, på grunn av Twilight? ;) Jeg er lærerstudent med fordypning i norsk. :) En av tingene vi jobber med er ungdomslitteratur, og det er altså der Twilight kommer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? Boka er helt borti staur og vegg, og egentlig ufrivillig skremmende :gjeiper: Leirbål neste!

Herlig å være ferdig - grattis med det :) Kos deg masse i helga :)

Haha, ja, det tar jo fullstendig av! På den positive siden, jeg har fått testet ut de teoriene som sier at en leser alltid tar med seg egne erfaringer, kulturelle normer ect., inn i møtet med litteratur. Her var det både personlige erfaringer og kulturelle normer som krasjet fullstendig med konseptet. :fnise:

Det blir nok ikke så veldig mye kos, jeg har fortsatt mye pensum som skal leses i helga. MEN, jeg er ferdig med alle arbeidskrav, og det gjør at jeg føler meg sånn ca 100 kg lettere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne unnskylde språkbruken allerede nå, men dette må sies:

Jeg er fullstendig FUCKED!

Huff da, hvorfor er du fucked?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom arbeidslyst og treng deg på, her skal du motstand finne!

Ting jeg har planlagt å gjøre i dag:

- vaske leiligheten

- skrive sammendrag av pensum i et fag (i hvert fall begynne)

- lese til teoriprøven for bil

Men i går lærte jeg meg å strikke flettemønster, så jeg vil heller ut og kjøpe garn og masseprodusere ullsokker. Og se fire episoder av Grey's anatomy på rad...

Hehe, det er utrolig hvor mye spennende man kan gjøre når man egentlig burde konsetrere seg om pensum. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...