Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg sitter på biblioteket og skriver oppgave, og en tulling sitter på en pc og hører på musikk. Det er seriøst så høyt at vi andre som sitter et par bord bortenfor kan høre musikken og teksten tydelig! Aaah kjenner det er like før jeg klikker... :kjefte: :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter på biblioteket og skriver oppgave, og en tulling sitter på en pc og hører på musikk. Det er seriøst så høyt at vi andre som sitter et par bord bortenfor kan høre musikken og teksten tydelig! Aaah kjenner det er like før jeg klikker... :kjefte: :kjefte:

Mhmmm, det var sånne tullinger som fikk meg til å lage en egen arbeidsplass her hjemme. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhmmm, det var sånne tullinger som fikk meg til å lage en egen arbeidsplass her hjemme. ;)

Jeg må være på skolen i dag :sukk: Og hjemme har jeg ikke et skrivebord, og er sjeldent alene så kan ikke okkupere stuen og kreve stillhet :sjenert:

Men nå tror jeg noen sa i fra, for nå er det stille! :fnise:

Jeg blir i grunn litt sjokkert når det skjer, skjønner de virkelig ikke at når de har musikk så høyt på så hører vi andre det også??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Nei, det er overraskende hvor godt musikk høres ut, av og til. Ikke at jeg pleier å høre på musikk på bibliotek/lesesal, men jeg skjønner ikke at folk ikke sier i fra om de blir plaget ved det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er semesterets første (og eneste) eksamen overstått :duskedame: Så da er det bare å vente to uker på sensuren, og satse på at jeg slipper å ta den igjen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer, Aramee! :D

Jeg er forsåvidt en av de sure kjerringene som ber folk med høy musikk på ørene skru ned volumet ;) Jeg blir så innmari distrahert av den, og så er det jo hensynsløst å ha det på så høyt... Så ja, jeg sier i fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne at litteraturliste, innholdsfortegnelse o.l. ikke er med i ordtelling, men fotnoter? Hvor er logikken? Da kan man jo teknisk sett skrive en god del informasjon i fotnotene, og slippe unna med kanskje 1/4 - 1/3 lengre oppgave enn ellers. Merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Etter å ha vært dødelig syk (neida, men det føltes slik) i en uke har jeg plutselig mye å ta igjen. I mårra skal vi levere et program som jeg ikke har anelse om hvordan jeg skal lage, fordi jeg ikke ikke har kommet til det kapittelet i boken enda. Satt på skolen fra 8-20 i dag og prøvde å ta igjen resten av klassen, håper jeg rekker å gjøre oppgaven og tilhørende kapittel i morgen.

I tillegg har jeg en ganske stor oppgave som skal leveres på fredag. Den hadde jeg tenkt å begynne på forrige uke men det gikk jo ikke når jeg lå rett ut med hodepine i flere døgn. Pokker altså det ender sikkert med at jeg må be om utsettelse på begge to :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne at litteraturliste, innholdsfortegnelse o.l. ikke er med i ordtelling, men fotnoter? Hvor er logikken? Da kan man jo teknisk sett skrive en god del informasjon i fotnotene, og slippe unna med kanskje 1/4 - 1/3 lengre oppgave enn ellers. Merkelig.

Hos oss er det innholdsfortegnelse, forside og litteraturliste som ikke teller. Men så skal vel heller ikke vi bruke fotnoter til annet enn å referere til nettkilder, så det har ikke så mye å si fra eller til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg hater tirsdager! Klarte ikke sove i går (snudd døgnet), så når klokka ringte i morges føltes det grusomt. Hodet dundret og kroppen vekslet mellom å være varm/kald. Forkjølelsen var forverret!

Meeen, på tirsdagene legges det aldri ut forelesningsark, så jeg måtte opp på uni. for å få dem. Er semesteret kjedeligste fag, så orker ikke lese selv, må få dte i kortform og pugge nok til å bestå. Så slepte meg opp i elendig form.

Så viser det seg at foreleseren snakker kun engelsk! Jeez, jeg kan ikke nok engelsk til å henge med på vanskelige, faglige forelesninger. Fikk null med meg, og dro hjem igjen. Har aldri hatt engelsk foreleser før (er absolutt ikke noe internasjonalt jeg studerer), så hadde ikke forventet det.

Bedre lykke til i morgen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

nå har jeg akkurat levert semesteroppgaven min i exphil!! :hoppendeglad::tommelsmil: Det er så DEILIG! og jeg er sykt lettet. Så i morgen må jeg gå i gang med kvalifiseringsoppgave i exfac, som skal leveres om en uke eller noe :frown: Egentlig sykt kjipt og ha exphil OG exfac i samme semester (vet det er mange som ikke har det), men samtidig godt å bli ferdig med det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innlevering på fredag, og jeg har knapt begynt. Eller, har lest mye, men det er vanskelig å komme i gang. Bah! Heldigvis et spennende tema, men allikevel.(..)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Har sååå mye å gjøre, og plutselig renner det inn invitasjoner for i kveld til diverse. Skal være flink pike og lese i dag, eneste dag i uka hvor jeg har tid til å lese hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lalalaa, SPIK-innlevering på fredag, og jeg har ikke begynt.. er ikke så mye da, venninna mi brukte 1 time på det, men JEG SKJØNNER IKKE. Vurderer å spørre om hun kan hjelpe meg, men føler at jeg maser sånn :P skulle ønske jeg var smart, jeg skjønner ikke transkribering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest shirleys-secret

Jeg må gjøre ferdig semesteroppgaven/hjemmeeksamen i ex.phil til i morgenkveld. Har kun skrevet 2 sider, og oppgaven skal være på 5-7 sider. Har i tillegg en arkeologioppgave og en skrivekursoppgave! :sukk: Huff, likte videregående jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...