Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Hva er det denne referanse metoden heter igjen? Yale/Harvard metoden? Jeg kan ikke fordra den, synes i grunn den ødelegger flyten i teksten...

Den heter Harvard-metoden ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter nå med siste oppgave i et fag jeg ligger veldig dårlig an i, og får ikke til noe. Hyyyl! Noen som kan kvantemekanikk som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har levert inn første skriftlige pedagogikkoppgava og jeg syntes det gikk greit. Men vi skal også ha en fremføring i gruppa, for hele klassen, på fredag. Gruppa mi har lagd en liten film. Og jeg gruer meg skikkelig xD Vet at læreren ikke forventer så sinnsykt mye av oss siden vi bare har gått på høyskolen i en mnd.....

Men det er helt sikkert noen andre grupper som har lagd noe sjukt bra, også kommer jeg til å bare ha lyst til å synke i jorda etterpå.... var samma når vi skulle vise frem noen arkitekturskisser. Jeg hadde to usle skisser tegna med blyant, mens noen av de andre hadde skikkelig detaljerte med farger og alt mulig!!

I tillegg trur jeg vi har driti oss ut på ped.oppgava, for jeg trur vi skulle ha sendt inn en logg for gruppearbeidet i går >.< jaja... fremføringsdelen ble utsatt en uke, så vi får bare si at vi trodde loggen skulle inn samtidig som den :P

jeg må lage meg en plan for innleveringer og sånn... har 2 oppgaver i praksis også... jeg går helt i surr med alle de fristene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solsmil

Jeg begynner å se lys i enden av tunellen med exphil-oppgaven min. Er så vanvittig kjedelig (og det verste er jo at jeg nesten ikke har jobbet med den - har lest en del, og hørt på forelesningene noen ganger som podcast, men ikke så fryktelig mye mer. har liksom ikke slitt noe, selv om det er kjedelig, og det gjør meg nervøs fordi jeg egentlig bare har jobbet med selve oppgaven i noen timer i noen dager....). Jeg skal skrive om etikken til Hume og Kant. Kjempegøy :skratte: ....... not. Men det er ikke den verste oppgaven jeg kunne fått. Det er ikke så mye pensum, og det pensumet som er om etikken deres er ikke så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆÆÆÆ jeg har eksamen på MANDAG! Helsike, jeg har jo ikke lest i det hele tatt! Skjønner ikke hva som går av meg av og til (eller...alltid), jeg får jo ikke gjort noe. Har brukt hele uken på å lese gjennom notater, og selv om jeg sikker ikke har brukt mer enn ca. 4-5 timer samlet har jeg altså holdt på i 4 dager, og er ikke ferdig enda :kjefte: GAH. Jeg hater å gå på eksamener hvor jeg vet jeg kommer til å gjøre det dårlig :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med den ene exphil-oppgaven. Den ble jo.. bra. Skjønner ikke hva jeg holder på med! Har heldigvis veiledning før innlevering, kommer til å bli slakta, men men.. VIL BARE BLI FERDIIIIG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nå med siste oppgave i et fag jeg ligger veldig dårlig an i, og får ikke til noe. Hyyyl! Noen som kan kvantemekanikk som kan hjelpe meg?

Jeg kan ørlite bittelittegrann løsing av Schrödingerligning og sånt... Men vil ikke påstå at jeg er noen mester. Men send meg en pm, så kanskje jeg kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har innlevering i matteeksamen på mandagen :/ Sliter nå sinnsykt å finner ikke motivasjon til å begynne for vet at jeg ikke får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gangs skyld er jeg tidlig ute, og har allerede begynt å brainstorme på en oppgave som ikke skal inn før om tre-fire uker :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøøh, 3 arbeidskrav! Kan noen sparke meg i gang? Jeg klarer ikke å finne ut hvilket jeg skal begynne på, så det har stoppet helt opp. Paralysert og tiltaksløs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øøøh, 3 arbeidskrav! Kan noen sparke meg i gang? Jeg klarer ikke å finne ut hvilket jeg skal begynne på, så det har stoppet helt opp. Paralysert og tiltaksløs!

Hva handler de forskjellige om? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva handler de forskjellige om? :)

Lesestrategier, historiedidaktikk og ungdomslitteratur. Den siste er den jeg syntes er mest spennende, men jeg må lese ferdig de to siste Twilight bøkene mine før jeg kan begynne på den. De to andre er like mye "meeeeh" og de skal til og med leveres samme dag. Så jeg kan ikke engang støtte meg på kronologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lesestrategier, historiedidaktikk og ungdomslitteratur. Den siste er den jeg syntes er mest spennende, men jeg må lese ferdig de to siste Twilight bøkene mine før jeg kan begynne på den. De to andre er like mye "meeeeh" og de skal til og med leveres samme dag. Så jeg kan ikke engang støtte meg på kronologi.

Jeg syns du skal begynne på lesestrategiene, deretter bruke nevnte strategier på ungdomslitteraturen :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, jeg kommer ikke over at eksamen er i morgen ! Er sikker på at jeg må konte den, har ikke klart å fokusere på dette faget i det hele tatt. Og det er så dritkjedelig å sitte i 8 timer og skrive vas når man vet at man må gjøre det samme en gang til om ett par måneder. Jeg er så teit :snurt:

Er det forresten noen som vet om man kan finne ut når sensuren kommer på UiB? Jeg tok jo en konte-eksamen forrige uke, og det var kun jeg som var der (kleeeeint) så det kan vel ikke ta så lang tid å sensurere den? (haha, det høres helt feil ut!) Er SKIKKELIG spent på hvordan det gikk, tenker nesten ikke på noe annet :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg kommer ikke over at eksamen er i morgen ! Er sikker på at jeg må konte den, har ikke klart å fokusere på dette faget i det hele tatt. Og det er så dritkjedelig å sitte i 8 timer og skrive vas når man vet at man må gjøre det samme en gang til om ett par måneder. Jeg er så teit :snurt:

Er det forresten noen som vet om man kan finne ut når sensuren kommer på UiB? Jeg tok jo en konte-eksamen forrige uke, og det var kun jeg som var der (kleeeeint) så det kan vel ikke ta så lang tid å sensurere den? (haha, det høres helt feil ut!) Er SKIKKELIG spent på hvordan det gikk, tenker nesten ikke på noe annet :trist:

Usj konteeksamner er sååå gøy ja! Vanligvis tar det 3 uker, hos meg så sjekker jeg eksamensplanen Der pleier det å stå når eksamen er og ca når sensuren faller :)

Usj jeg må lese og begynne på oppgaven min før jobb kl 16 idag...men fy så slapp jeg er!

EDIT: ser nå at de har endret den! :( Sist jeg sjekket eksamensplanen så fikk jeg opp de konteeksamenene som skulle være og når man kunne forvente å få sensuren. Ser ut som om de har fjernet det nå! :sukk:

Endret av Anuket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal begynne på lesestrategiene, deretter bruke nevnte strategier på ungdomslitteraturen :gjeiper:

Jeg tror jeg har kommet frem til at jeg begynner på historiedidaktikken. :) Noe av det som har bidratt til høy "meeeeeeh" faktor på den er at det er krav til minimum antall referanser fra minimum antall verk. Det har vært irriterende fordi vi bare har 1 pensumbok som er relevant for oppgaven. Det har blitt lagt ut noen forslag til kilder på nett, men de var lange som et vondt år, ikke helt relevante for det jeg vil skrive om og mangelfulle mtp info man trenger for å referere. Bare navn på forfatter er liksom ikke helt nok, når man ikke vet noe om når og hvor det er publisert. MEN, etter å ha irritert meg grønn, lest litt, irritert meg mer, drukket mye kaffe og vært sint på hele oppgaven, så oppdaget jeg at jeg har pensumbøker fra andre fag som er svært så relevante. :) Hurra for tverrfagelige bøker! Ikke bare handler det om faget oppgaven er i, men det tar også opp akkurat det jeg vil skrive om. Så da gir jeg beng i de forslagene som er lagt ut og kjører på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅH, har en oppgave som skal inn til veiledning klokka 23.59, og jeg har kun skrevet stikkord!! Er dritsur på meg selv, men har bare ikke hatt tid eller motivasjon til å begynne skikkelig..:( Noen som vet om oppgaven må være helt ferdig når det skal til veiledning??? Vet ikke hva veiledning er engang jeg...gaad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...