Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

åååå jeg klarer bare ikke å skrive eller lese eller noen ting! :murvegg: Jeg har vært på biblioteket i to timer snart uten å ha få gjort noen ting! :sukk:

Jeg skal sitte med en venninne etter fire og lese, men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å få opp humøret eller slutte å være så trøtt....

Råd anyone? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sitter i forelesning i språk og kommunikasjon. Det blir en lykkens dag den dagen jeg innser nytten i dette pirket.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Jeg lærer ingenting i timene fordi læreren gjentar seg selv to ganger ekstra, så når vi får starte med oppgavene så er det 5min igjen av dagen -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal egentlig ikke sutre, for jeg er endelig inne i en studiehverdag som passer meg; ingen forelesninger, ingen øvinger og ingen semesterprøver. Kun meg og prosjektoppgaven min. Synd det bare er siste år på studiet som er slik, og at man først må tyne seg gjennom 4 år med "opplegg".

Eneste jeg sliter med nå er å strukturere meg og klare å gjøre det viktigste først, før jeg reiser på 5-ukers feltarbeid neste fredag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Har vært på skolen og jobbet med en oppgave, men det er vanskelig!! Nå blir det forhåpentligvis et par bøker lest i løpet av helga, så er det ny uke på mandag. Akkurat en mnd til første hjemmeeksamen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, endelig ferdig med konte-eksamen! Tar meg fri i kveld og kanskje i morgen, 8 timer med eksamen tar på :sove: Meeen jeg har jo en eksamen til om ca. en uke, i tillegg til at jeg må skrive abstract til oppgaven min (og da må jeg visst finne ut av hvilken bøker jeg vil bruke først..og kanskje lese litt i dem). Lurer veldig på hvordan det gikk i dag, følte jeg svarte ganske bra, men det følte jeg forrige gang også og da fikk jeg jo D :grine: Uff, håper jeg går opp en karakter ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, endelig ferdig med konte-eksamen! Tar meg fri i kveld og kanskje i morgen, 8 timer med eksamen tar på :sove: Meeen jeg har jo en eksamen til om ca. en uke, i tillegg til at jeg må skrive abstract til oppgaven min (og da må jeg visst finne ut av hvilken bøker jeg vil bruke først..og kanskje lese litt i dem). Lurer veldig på hvordan det gikk i dag, følte jeg svarte ganske bra, men det følte jeg forrige gang også og da fikk jeg jo D :grine: Uff, håper jeg går opp en karakter ihvertfall.

Samme som meg! Jeg kan virkelig ikke få en D igjen! :(

Ta deg fri og slapp skikkelig av, så kan du heller tenke på resten på søndag! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som meg! Jeg kan virkelig ikke få en D igjen! :(

Ta deg fri og slapp skikkelig av, så kan du heller tenke på resten på søndag! :hug:

*krysser fingrene for oss* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden var akkurat hva jeg trengte nå! Jeg begynte å studere i høst og prøver å komme i gang med min først oppgave, men jeg skjønner ingenting, føler meg så sinnsykt dum for jeg skjønner virkelig ikke hvordan jeg skal skrive en oppgave, hva som er forventa av meg og hvordan det skal gjøres, skjønner ikke,skjønner ikke,skjønner ikke! ahh...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, er det litt bitchy av meg å komme inn her for å klage på at jeg ikke kommer i gang med å lese Twilight boka mi? ;) Vel, det er sant. Jeg skal skrive arbeidskrav om serien, men finner liksom ikke leselysten. I tillegg har jeg studieuke og har ikke studert en shit. Jeg har pensum jeg burde ha lest og et annet arbeidskrav jeg burde ha skrevet, men meeeeh.. Vondt i vil ikke!

Tenkte jeg skulle komme inn og syte over at jeg må lese Jane Austen, men jeg synes faktisk mye mer synd på deg :gjeiper:

Må skrive oppgave om forskjellen mellom sagt og usagt i to av tre romaner på pensumlista, og jeg får ikke kommet igang før jeg har fullført den bainna boka. Problemet er at forlaget har putta sovepulver mellom sidene, så det går ikke så fort. Nå tenker man sikkert "hvorfor ikke bare skrive om de to andre bøkene?", men den vi ikke skriver om i oppgaven må vi ta på eksamen, og det ville sikkert vært upassende av meg å sovne på eksamen.

I tillegg må jeg ta en gramatikktest, pugge runer og lese om gramatikk i skotsk dagligtale - hvorfor i heiteste helsike må man ta to mer eller mindre komplett irrelevante fag i tillegg til hovedfaget i det landet her??

Hadde også vært himla koselig å se en forestilling på teateret uten å måtte utarbeide en semiotisk analyse av den etterpå, men jeg skal ikke være kravstor.

Klokka er 23 på en fredagskveld og jeg sitter hjemme og stirrer på runer istedet for å dra ut og drikke whisky. FML.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg skulle komme inn og syte over at jeg må lese Jane Austen, men jeg synes faktisk mye mer synd på deg :gjeiper:

Må skrive oppgave om forskjellen mellom sagt og usagt i to av tre romaner på pensumlista, og jeg får ikke kommet igang før jeg har fullført den bainna boka. Problemet er at forlaget har putta sovepulver mellom sidene, så det går ikke så fort. Nå tenker man sikkert "hvorfor ikke bare skrive om de to andre bøkene?", men den vi ikke skriver om i oppgaven må vi ta på eksamen, og det ville sikkert vært upassende av meg å sovne på eksamen.

I tillegg må jeg ta en gramatikktest, pugge runer og lese om gramatikk i skotsk dagligtale - hvorfor i heiteste helsike må man ta to mer eller mindre komplett irrelevante fag i tillegg til hovedfaget i det landet her??

Hadde også vært himla koselig å se en forestilling på teateret uten å måtte utarbeide en semiotisk analyse av den etterpå, men jeg skal ikke være kravstor.

Klokka er 23 på en fredagskveld og jeg sitter hjemme og stirrer på runer istedet for å dra ut og drikke whisky. FML.

Haha, det er ikke SÅ synd på meg. Skal jeg være ærlig har jeg faktisk valgt bok helt selv. ;) Litt flaut å tilstå det kjenner jeg.. ;) Oppgaven går på ungdomslitteratur, vi får velge hva vi vil lese helt selv. For min del er det et taktisk valg. Twilight er ingen stor litterær opplevelse (jeg har ikke klart å åpne bok siden forrige innlegg), men det går an å si veldig mye om serien. Og siden dette oppgaven dreier seg om ting som hvorfor boka er interessant for ungdomslesere, persongalleri, skriveteknikk ect., så kan jeg sikkert skrive en bok om bare det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eksamen om 12 dager, og har knapt nok åpnet bøkene. Skal sies at jeg har hatt kyssesyken i fem uker (ble syk samme kveld som vi hadde første forelesning), og derfor ikke har klart å lese så mye, men en ståkarakter på eksamen hadde jo like fullt vært hyggelig. Jeg hadde håpet akuttperioden på kyssesyken var litt kortere i mitt tilfelle, men sitter her fremdeles med mandler på størrelse med plommer, og griner fordi jeg syns det er dritkjipt å miste alt det sosiale dette semesteret fordi jeg ikke orker å gjøre noen ting, fordi jeg kommer til å stryke på eksamen, og fordi jeg er så forbanna lei av å være syk og ikke klarer å gjøre en dritt.

FML.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må sutre litt fordi jeg kommer ikke helt i gang med studiet mitt... Begynte å studere i slutten av august og dette er mitt første år som student. Har tre eksamener i november, men jeg har ikke litt kontroll på fagene mine, og jeg har bare to! Vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne for å øve til eksamen? Skrive notater av pensum? Har også to oppgaveutkast som skal være ferdig tirs og ons neste uke, nesten ikke begynt. Men heldigvis bare godkjent/ikke godkjent. Men må jo begynne snart!! Når skal jeg skjønne alvoret liksom? :sukk:

Kom gjerne med tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må sutre litt fordi jeg kommer ikke helt i gang med studiet mitt... Begynte å studere i slutten av august og dette er mitt første år som student. Har tre eksamener i november, men jeg har ikke litt kontroll på fagene mine, og jeg har bare to! Vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne for å øve til eksamen? Skrive notater av pensum? Har også to oppgaveutkast som skal være ferdig tirs og ons neste uke, nesten ikke begynt. Men heldigvis bare godkjent/ikke godkjent. Men må jo begynne snart!! Når skal jeg skjønne alvoret liksom? :sukk:

Kom gjerne med tips!

Åh, føler med deg, er i samme situasjon som deg. Jeg har riktignok studert i noen år, men denne semesterstarten har vært litt spesiell da arbeidsgiverne mine ikke har tatt hensyn til at jeg er student.

Har innlevering på tir og ons selv(må sitt å jobbe hver natt nå på grunn av jobb), og har såvidt begynt. MEN, du burde bare få unna oppgavene først og fremst. Etterpå så setter du deg ned og setter opp en ukeplan (lurt å gjøre hver uke frem til eksamen) for hvordan du systematisk kan komme deg hjem pensum til eksamen. Du kan for eksempel sette opp hvor mange kapitler du skal lese og i hvilken rekkefølge. Eller etter tema, alt ettersom hvordan fagene er lagt opp. Om du vil skrive notater eller bare "gule" ut teksten spørs jo på HVA du lærer best av :) Jeg pleier selv å skrive sammendrag av tingene jeg har lest, etter å ha lest det.

Vel dette skal ihvertfall jeg gjøre når oppgavene er innlevert :) Håper du drar nytte av noen av tipsene. Hva studerer du? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må sutre litt fordi jeg kommer ikke helt i gang med studiet mitt... Begynte å studere i slutten av august og dette er mitt første år som student. Har tre eksamener i november, men jeg har ikke litt kontroll på fagene mine, og jeg har bare to! Vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne for å øve til eksamen? Skrive notater av pensum? Har også to oppgaveutkast som skal være ferdig tirs og ons neste uke, nesten ikke begynt. Men heldigvis bare godkjent/ikke godkjent. Men må jo begynne snart!! Når skal jeg skjønne alvoret liksom? :sukk:

Kom gjerne med tips!

Jeg skjønner godt hva du mener... Det er liksom som om den sjøen av oppgaver og pensumbøker er så stor at det virker umulig å komme i havn. Vil vel kanskje bare anbefale deg å starte på oppgaveutkastet som skal være ferdig til tirsdag.

Overgangen til å være student kan være vanskelig, men man må bare prøve å komme igang. Det er bedre å gjøre -litt- enn å ikke gjøre noen ting, tross alt. ;)

Selv skriver jeg aldri notater fra det jeg leser, kun fra forelesninger. Men en ting du kanskje bør endre litt på er måten du ser på studiene dine på. Du skriver at du skal øve til eksamen... tenk heller at du leser fordi du VIL lære deg dette. Det er vel ikke bare for eksamenskarakterens skyld du har studerer, er det? :) Det hjalp mye for meg hvertfall. Satte meg ned og tenkte at " Jeg vil jo bli lege. Hvis jeg skal bli lege må jeg kunne masse greier om kroppen og sånt. Så nå skal jeg sette meg ned og lese fordi jeg vil lære dette. Jeg syns dette er kjempeinteressant!" Lurer seg selv, men det funker i alle fall litt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff jeg sliter virkelig med å finne motivasjonen i dag! Og oppgaven må inn i kveld siden jeg jobber i morgen! Første steg er vel å slutte å være her? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjon - kom og ta meg! Jeg holder på å lese om totalitarisme og det er så kjedelig! Det er i utgangspunktet et tema jeg syntes er spennende, men denne boka er bare drepen! Dessuten er hvert kapittel langt som et vondt år, så det tar en evighet mellom hver gang jeg kan krysse av fremgang på leselista mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...