Gå til innhold

Hvilke artister synes du er "overrated"?


Hipster

Anbefalte innlegg

Mange som ikke liker Maria Mena her ser jeg! Litt uenig der jeg da, synes hun har fine, søte sanger også virker Mena veldig jordnær i forhold til andre artister :)

De jeg synes har fått alt for mye PR er:

Rihanna

Tone Damli

Michael Jackson (synes virkelig ingen av sangene hans er fine, eller at han synger fint).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange som ikke liker Maria Mena her ser jeg! Litt uenig der jeg da, synes hun har fine, søte sanger også virker Mena veldig jordnær i forhold til andre artister :)

De jeg synes har fått alt for mye PR er:

Rihanna

Tone Damli

Michael Jackson (synes virkelig ingen av sangene hans er fine, eller at han synger fint).

Ja, Maria Mena har fine tekster, men i mine ører hjelper ikke det når det er hun som synger. Klarer ikke den sure falske stemmen der og skrur lett av radioen når henens sanger kommer.

Tone Damli er jeg enig i. Veeldig kjedelig, syns jeg.

Men hallo-Donkeyboy da? Er det bare jeg som syns de er veldig overvurdert?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvhøytidelig, sjelløs og pompøs musikk.

Bare det viser hvor lite greie på Pink Floyd du har :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som ikke liker Maria Mena her ser jeg! Litt uenig der jeg da, synes hun har fine, søte sanger også virker Mena veldig jordnær i forhold til andre artister :)

De jeg synes har fått alt for mye PR er:

Rihanna

Tone Damli

Michael Jackson (synes virkelig ingen av sangene hans er fine, eller at han synger fint).

Det er eg i alle fall heilt einig i! Pen jente, men ikkje meir enn middels god til å synge. Veldig god til å stikke seg fram overalt derimot ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Hva som er bra musikk og ikke, er jo enkelt.

De som lager plater og enkle tekster for å bli berømte, er som regel middelmådig. De som må lage digre scene show, for å trekke publikum fordi låtene deres ikke eier innhold nok til å bære showet alene. De som må gå halvnakne på scenen og spille på kropp og sex for å trekke publikum. Musikken er bare en ørliten del av deres fremførelse.

Men de som lager plater, for å selge seg inn som live band, er noe annet. De som lager musikk fordi det er deres pasjon her i livet og de egentlig foretrekker å spille live for et publikum. Gode tekster, gode gitarriff osv. De gode live bandene, som ikke trenger noe fancy scene show for å trekke publikum, men musikken alene bærer hele showet. De som ikke nødvendigvis ønsker å være komersielle og synes det er like greit å ikke bli steinrik på å spille på små scener, selv om de har kvalitet nok til å trekke digre publikum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nei:

Klarer bare ikke sangstemmen hans :sjenert:

Ja, Maria Mena har fine tekster, men i mine ører hjelper ikke det når det er hun som synger. Klarer ikke den sure falske stemmen der og skrur lett av radioen når henens sanger kommer.

Tone Damli er jeg enig i. Veeldig kjedelig, syns jeg.

Men hallo-Donkeyboy da? Er det bare jeg som syns de er veldig overvurdert?

Jooooo! Helt enig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at Tone Damli, Maria Mena og IKKE MINST Donkeyboy er overvurderte.

Katy Perry syns jeg og er overvurdert. Syns hun har et par catchy sanger, men generelt.. gjeesp. Og jeg kommer aldri til å skjønne greia med I kissed a girl, sinnsykt irriterende sang, og det er da ikke så jævlig badass å ha kyssa ei jente.. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at Tone Damli, Maria Mena og IKKE MINST Donkeyboy er overvurderte.

Katy Perry syns jeg og er overvurdert. Syns hun har et par catchy sanger, men generelt.. gjeesp. Og jeg kommer aldri til å skjønne greia med I kissed a girl, sinnsykt irriterende sang, og det er da ikke så jævlig badass å ha kyssa ei jente.. :P

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

U2,50 Cent,David Guetta,John Olav Nilsen & gjengen, Pitbull

Rull inn et par hakk her!

John Olav Nilsen&gjengen er faktisk fantastiske - tross for at jeg ikke er heeeeelt med på sjangeren.

Musikalsk og tekstmessig er det utrolig bra.

er et glimrende eksempel.

Adele kommer litt i samme sjanger - hun er, uavhengig av personlig smak veldig dyktig musikalsk sett.

Jeg skjønner ikke helt hva som er så gøy med Big Bang og disse her.....

Ellers burde folk høre mer på

og Stein
:rodmer:

Men Stein Torleif Bjella kan vel ikke egentlig gå under "underrated" siden han stort sett får terningskast 6 og har aliaset "mannen som får voksne menn til å gråte"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sett så var Adele ufattelig kjedelig på MVA også.

Enda en oppskrytt artist jeg kom på, hehe.

Synes Adele har noe fint, men "Someone like you" er virkelig overrated og minner meg om en låt jeg mekka sammen selv da jeg var 15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Jeg synes det blir litt rart å snakke om Justin Bieber, Britney Spears, Tone D. og lignende som overvurderte artister. De har da ingen særlig kred i bransjen, det er ikke kult å si at man er fan av disse, og de er ikke allment vurderte som bra artister annet enn av barn og unge tenåringer. De får jo dårlige kritikker ved hver eneste utgivelse også.

Jeg hører heller ikke på de ovennevnte, men hvis jeg skal lage en liste over artister jeg mener er overvurderte av verden (og ikke bare artister jeg misliker), blir det slik:

*Beyonce - Forferdelig sytete stemme, og balladene hennes kan ta totalt drepen på meg.

*Adele - Kjedelig, spør du meg. Tekstene er heller ikke veldig sterke. Synes særlig "Someone Like You" er pregløs, skrur den av når den kommer på radioen.

*Maria Mena - Alt er likt, og jeg takler ikke den måten å synge på.

*U2 - Bare.. nei. Og Bono er den mest irriterende mann på denne jord.

*Kings of Leon - Sangene deres tåler virkelig ikke å bli overspilt slik de har blitt.

*Jonas Alaska - Her har vi problemet med tekstene igjen. Det skal liksom være sååå dypt, men så holder det ikke mål i det hele tatt, og jeg blir bare flau.

*Robin - Kan ikke forklare det, hun bare fenger meg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cosette

Se HELT til slutt og SE dama i øynene.

Jeg er helt enig med de som synes Adele er oppskrytt.

Hun har en pen stemme, og kanskje har hun fin tilstedeværelse på scenen - men problemet mitt når det gjelder henne, er TEKSTENE. (Nå har jeg ikke hørt alle sanger av henne riktignok, kun de mest populære).

For meg handler det å være en skikkelig god singer/songwriter-artist også om å være en virkelig god låtskriver, og å være en god låtskriver handler om å kunne gjøre noe mer enn å bare dra disse gamle klisjeene som andre har gjort før. Hvis vi tar "Someone Like You" som eksempel, så er det så utrolig kjeeedelig, uoriginal og lettvint tekst. "You are married now, but for me it isn't over, bla bla bla". Når man er vant til å høre på artister som er rene ordkunstnere, som får frem budskapet på en uventet og gjerne også subtil måte, så blir det bare for uinspirerende.

Det blir samme greia som ved dikt. Det må være noe som får meg til å ville lese diktet om igjen, og noe som jeg ikke får tak på med én gang. Det må være rom for flere tolkningsmuligheter, jeg må få muligheten "tenke selv" av diktet - eller sangen - for å virkelig gripes. Det må være flere lag der. Jeg vil ikke bare få servert artistens konkrete, tåredryppende kjærlighetsproblem som en ferdig åpnet pakke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Jeg er helt enig med de som synes Adele er oppskrytt.

Hun har en pen stemme, og kanskje har hun fin tilstedeværelse på scenen - men problemet mitt når det gjelder henne, er TEKSTENE. (Nå har jeg ikke hørt alle sanger av henne riktignok, kun de mest populære)

Er og blir det aller viktigste for en ARTIST. Gode tekster er også viktig, men ikke nødvendigvis avgjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Christina Aguilera er også overvurdert. Når man må legge inn x- antall "Ououou", "Woooooooohoooo", Aaaaaahhhhaaaa" og diverse andre stønne og suttrelyder i sangene sine mister det all respekt. Andre kvinnelige artister som sper ut sangene sine med lange ul og suttresekvenser er like så.

Prakteksemplaret på å overdrive som fy for å høre mer interssang ut og det funker IKKE.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, jeg elsker jo Christina :fnise: en av de få moderne syngedamene jeg liker :P

Men enig i at hun kan overdrive av og til, hun høres best ut når hun toner det ned sånn som her (det er virkelig verdt å høre på, selv om man ikke er fan):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med de som synes Adele er oppskrytt.

Hun har en pen stemme, og kanskje har hun fin tilstedeværelse på scenen - men problemet mitt når det gjelder henne, er TEKSTENE. (Nå har jeg ikke hørt alle sanger av henne riktignok, kun de mest populære).

For meg handler det å være en skikkelig god singer/songwriter-artist også om å være en virkelig god låtskriver, og å være en god låtskriver handler om å kunne gjøre noe mer enn å bare dra disse gamle klisjeene som andre har gjort før. Hvis vi tar "Someone Like You" som eksempel, så er det så utrolig kjeeedelig, uoriginal og lettvint tekst. "You are married now, but for me it isn't over, bla bla bla". Når man er vant til å høre på artister som er rene ordkunstnere, som får frem budskapet på en uventet og gjerne også subtil måte, så blir det bare for uinspirerende.

Det blir samme greia som ved dikt. Det må være noe som får meg til å ville lese diktet om igjen, og noe som jeg ikke får tak på med én gang. Det må være rom for flere tolkningsmuligheter, jeg må få muligheten "tenke selv" av diktet - eller sangen - for å virkelig gripes. Det må være flere lag der. Jeg vil ikke bare få servert artistens konkrete, tåredryppende kjærlighetsproblem som en ferdig åpnet pakke.

Veldig enig med deg. Jeg kan godt høre på sanger som Someone like you og like dem på en overfladisk måte, men jeg blir ikke ordentlig glad i en sang når de utleverer seg selv med en gang. Jeg elsker sanger jeg kan høre på hundre ganger og fremdeles finne noe nytt i sangen, en ny måte å tolke det på eller en ny forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rull inn et par hakk her!

John Olav Nilsen&gjengen er faktisk fantastiske - tross for at jeg ikke er heeeeelt med på sjangeren.

Musikalsk og tekstmessig er det utrolig bra.

er et glimrende eksempel.

Adele kommer litt i samme sjanger - hun er, uavhengig av personlig smak veldig dyktig musikalsk sett.

Jeg skjønner ikke helt hva som er så gøy med Big Bang og disse her.....

Ellers burde folk høre mer på

og Stein
:rodmer:

Men Stein Torleif Bjella kan vel ikke egentlig gå under "underrated" siden han stort sett får terningskast 6 og har aliaset "mannen som får voksne menn til å gråte"

:jepp: :jepp: :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...