Gå til innhold

Hvilke artister synes du er "overrated"?


Hipster

Anbefalte innlegg

Åge Aleksandersen - synes han har en forferdelig sangstemme. Det høres jo ut som lungene hans kreperer når han synger/hveser.

Madonna - alt er reprise

Robyn - kjedelig...

Edit: og enig med kaizers...

Madonna? Hvordan kan MADONNA være reprise?? Den dama har jo alene lagd musikk som halvparten kopierer idag, og hun holder ennå på - respekt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise: tror ikke jeg helt passer inn i denne tråden, i mine øyne er U2, REM, Celine Dion (hun har veldig bra stemme, så den skjønner jeg ikke) og Madonna er gode artister. De her er jo folk med talent, i mine øyne, i forhold til alt det tullet vi har nå...

Men ellers, Justin Bieber..... :klaske: hvorfor han er så himla populær har gått meg hus forbi!

Endret av Anuket
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

:fnise: tror ikke jeg helt passer inn i denne tråden, i mine øyne er U2, REM, Celine Dion (hun har veldig bra stemme, så den skjønner jeg ikke) og Madonna er gode artister. De her er jo folk med talent, i mine øyne, i forhold til alt det tullet vi har nå...

Men ellers, Justin Bieber..... :klaske: hvorfor han er så himla populær har gått meg hus forbi!

Teknisk bra, men totalt blottet for sjel. En artist skal ha sjel! Bob Dylan f.eks. Synger på nivå med ei bakgårdskatte men vinner med sjel og intelligens. En sann artist tilfører sjel i hverdagen, alt annet er bare staffasje og enkle virkemidler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Men ellers, Justin Bieber..... :klaske: hvorfor han er så himla populær har gått meg hus forbi!

Jeg tror vi er en god del over målgruppen hans. Altså over 12 år :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknisk bra, men totalt blottet for sjel. En artist skal ha sjel! Bob Dylan f.eks. Synger på nivå med ei bakgårdskatte men vinner med sjel og intelligens. En sann artist tilfører sjel i hverdagen, alt annet er bare staffasje og enkle virkemidler.

Jeg synes hun har sjel når hun synger jeg. Får ofte frysninger etc. så for meg er hun en flink artist - men smaken er som baken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror vi er en god del over målgruppen hans. Altså over 12 år :fnise:

:fnise:

Jaja jeg bør vel kanskje ikke snakke, jeg var blodfan av Spicegirls i min tid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Min kusine på 18 er Blodfan :fnise:

Uhørt! Her trengs det en god gammeldags intervention.

:fnise:

Jaja jeg bør vel kanskje ikke snakke, jeg var blodfan av Spicegirls i min tid :fnise:

Mmm-hmmm, her kommer det for en dag! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med å bruke det norske ordet overvurdert?

Det dummeste jeg ser er når man skriver en setning på norsk .. men så velger man å legge inn et engelsk ord - som man endatil må sette i anførselstegn, når det finnes gode ord på norsk som kan brukes.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madonna? Hvordan kan MADONNA være reprise?? Den dama har jo alene lagd musikk som halvparten kopierer idag, og hun holder ennå på - respekt.

Jeg synes alt som kommer derfra høres omtrent likt ut.. Også er jeg dritt lei av de gamle hitsene. Har hørt de alt for mange ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med å bruke det norske ordet overvurdert?

Det dummeste jeg ser er når man skriver en setning på norsk .. men så velger man å legge inn et engelsk ord - som man endatil må sette i anførselstegn, når det finnes gode ord på norsk som kan brukes.

Fordi det var en hipster (oi, engelsk det og) som startet tråden? Noe av det dummeste jeg ser er språknazier som må påpeke en hel masse, og ikke tør stå for det en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være overvurdert, så bør det jo være en slags oppfattning om at artisten/bandet er noe mer enn gjennomsnittet. I så måte så faller selvsagt Rihanna, lady gaga, det meste av rap musikk osv. naturlig ut av listen over kanidater man kan kalle overvurdert, da det er lavmål, sampling og 2011 versionen av Stock, Aitken, Waterman.

Robyn har vert mye hypet i media, uten at jeg har den fjærneste idè hvorfor, så hun må sies å være hypa.

Mange som disser Maria Mena, jeg synes hun fremstår som rimelig genuin og down to earth.

Hennes i was made for loving you cover er knall synes jeg.

Endret av Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjønner ikke hva som er så fantastisk med Bruce Springsteen. Synes han er middelmådig.

Da lurer jeg på hva du har hørt fra den kanten?

Springsteen har hatt sinsykt mye bra opp gjennom åra, jeg synes han har tålt tidens tann veldig bra, The River er minst like bra idag som når den ble skrevet i 1980

Endret av Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er galt med å bruke det norske ordet overvurdert?

Det dummeste jeg ser er når man skriver en setning på norsk .. men så velger man å legge inn et engelsk ord - som man endatil må sette i anførselstegn, når det finnes gode ord på norsk som kan brukes.

Fordi jeg liker at språknazier skal ha noe å erge seg over.

Samme som jeg liker å ikke begynne med stor bokstav etter punktum alltid, fordi grammatikknazier skal ha noe å klage over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på hva du har hørt fra den kanten?

Springsteen har hatt sinsykt mye bra opp gjennom åra, jeg synes han har tålt tidens tann veldig bra, The River er minst like bra idag som når den ble skrevet i 1980

Springsteen må da være kongen av repeterende refrenger, noe som gjør musikken hans utrolig kjedelig.

Men jeg likte veldig godt en kosert han hadde sammen med Roy Orbison (aarrrrhhh.....) og en eller to til..... som jeg tok opp på VHS for ca 25 år siden (svart hvitt av en eller annen grunn).

Men her er et tips til et par interessante brødre som har gjort utrolig mye bra siste 40 år.

Edgar og Johnny Winther (albino begge to).

De spiller alt fra blues som bare de svarteste svarte kan og til de rareste rytmiske fengende dobbel-trommesol-sekvenser.

For å forstå bredden i musikaliteten til disse brødrene må man se flere klipp.

Her er et jeg faktisk ikke har sett før som er fra samme konsert som videoen ovenfor (i København 1970, med en kvalitet på både musikalske ferdigheter og bilde/lyd-kvalitet som er sjelden for så gammelt materiale). Her er viser Edgar sine saksofon-kunster.

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som jeg liker å ikke begynne med stor bokstav etter punktum alltid, fordi grammatikknazier skal ha noe å klage over.

For min del må gjerne du og andre la være å begynne en setning med stor bokstav.

Jeg lar bare være å lese innleggene deres fordi det blir en smule slitsomt, og det gidder jeg ikke.

En som for meg er, og alltid har vært oppskrytt, er Anne Grete Preus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og her er Edgars "Dying to live" fra 1971, en rolig vakker sang med pianoakk.

Om du ikke liker rockefot eller drivende luftgitar, så er ikke dette musikk for deg :)

(her er publikum med også, sjekk jentene mot slutten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er de sammen (Johnny med langt hvitt hår og gitar, Edgar i blått på keyboard og deretter trommesolo i duell med bandets egen trommeslager)

http://www.youtube.com/watch?v=fa_RF37cibk

Mange har lurt på hvorfor de ikke var med i Woodstock-filmen, for de var faktisk med på konserten (festivalen som varte i tre dager med nær sagt en halv million deltakere i 1969).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som jeg liker å ikke begynne med stor bokstav etter punktum alltid, fordi grammatikknazier skal ha noe å klage over.

Da virker du igrunn litt hipster likevel :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...