Gjest imli Skrevet 8. oktober 2011 #121 Skrevet 8. oktober 2011 Det har då alltid vore skuleavslutning og sånt kvart år, det hadde i alle fall eg då eg gjekk på barneskulen for 15-20 år sida. Det er jo snakk om ein kveld i året, kan vel ikkje vera særleg slitsomt. At det derimot er "krevd" at alle ungar har to-tre friditsaktivitetar der foreldra må kjøre fram og tilbake og følge opp med kampar o.l nesten kvar helg... Det kjem ikkje eg til å gidde i alle fall. Skyt meg...
Gjest BettyBoop28 Skrevet 8. oktober 2011 #122 Skrevet 8. oktober 2011 Det har då alltid vore skuleavslutning og sånt kvart år, det hadde i alle fall eg då eg gjekk på barneskulen for 15-20 år sida. Det er jo snakk om ein kveld i året, kan vel ikkje vera særleg slitsomt. At det derimot er "krevd" at alle ungar har to-tre friditsaktivitetar der foreldra må kjøre fram og tilbake og følge opp med kampar o.l nesten kvar helg... Det kjem ikkje eg til å gidde i alle fall. Skyt meg... Joo men da var ikke foreldrene med. det nekter jeg å tro. Vi satt i hestesko, hadde litt underholdning, spiste godteri og fikk gå tidligere. Foreldre var aldri med. Bare når det var avgangsklassen. og jeg har gått på barne og ungd skole i to ulike deler av landet og der var det likt. Men det er ikke bare skoleavslutninger imli, det er avslutning på alle fritidsaktivitetene også, og har man 3 pluss barn f.eks så blir det langt mer enn en kveld
Gjest Purple Haze Skrevet 8. oktober 2011 #123 Skrevet 8. oktober 2011 Joo men da var ikke foreldrene med. det nekter jeg å tro. Vi satt i hestesko, hadde litt underholdning, spiste godteri og fikk gå tidligere. Foreldre var aldri med. Bare når det var avgangsklassen. og jeg har gått på barne og ungd skole i to ulike deler av landet og der var det likt. Men det er ikke bare skoleavslutninger imli, det er avslutning på alle fritidsaktivitetene også, og har man 3 pluss barn f.eks så blir det langt mer enn en kveld Da jeg gikk på skolen (for sånn ca hundre år siden) hadde vi avslutning til jul og sommeren med foreldre. Ungene øvde inn underholdning og hadde forestilling for foreldre og til og med søsken. Slik var det da mine gikk på skolen også, og slik er det fortsatt. Får man tre barn må man jo skjønne at det blir mye å følge opp. Mange foreldre melder jo barna sine på både 2,3 og 4 ulike fritidsaktiviteter i uka. Da synes jeg et par skoleavslutninger er lite å klage på.
Gjest imli Skrevet 8. oktober 2011 #124 Skrevet 8. oktober 2011 Joo men da var ikke foreldrene med. det nekter jeg å tro. Vi satt i hestesko, hadde litt underholdning, spiste godteri og fikk gå tidligere. Foreldre var aldri med. Bare når det var avgangsklassen. og jeg har gått på barne og ungd skole i to ulike deler av landet og der var det likt. Men det er ikke bare skoleavslutninger imli, det er avslutning på alle fritidsaktivitetene også, og har man 3 pluss barn f.eks så blir det langt mer enn en kveld Eg hugsar me hadde juleavslutning med opptreden for foreldra kvart år. At det er for mykje styr med alle fritidsaktivitetane ungar skal ha no for tida, er eg einig med deg i.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 8. oktober 2011 #125 Skrevet 8. oktober 2011 (endret) Eg hugsar me hadde juleavslutning med opptreden for foreldra kvart år. At det er for mykje styr med alle fritidsaktivitetane ungar skal ha no for tida, er eg einig med deg i. Det hadde nå ikke vi. Vi hadde sommer og julavslutning i skoletiden når foreldrene var på jobb vi. Endret 8. oktober 2011 av BettyBoop28
Caramba Skrevet 8. oktober 2011 #126 Skrevet 8. oktober 2011 Det hadde nå ikke vi. Vi hadde sommer og julavslutning i skoletiden når foreldrene var på jobb vi. Vi hadde store avslutninger med alle foreldrene. Trodde det var mest vanlig både før og nå. Jeg hadde også danseippvisninger et par ganger i året med dansegruppen, samt korps pluss skirenn hvor pappa smurte ski. Tror mine foreldre var ganske travle...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå