Gå til innhold

Ditt verste jobbintervju

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uff, jeg angrer på at jeg bare ikke reiste meg og gikk ut.

2 stk intervjuet meg, en leste opp spørsmål fra et ark, og en annen noterte ned alt jeg sa. Hele intervjuet var så ubehagelig og uproffesjonelt. Deet var en butikkjobb, men skulle tror det var FBI som intervjuet meg. Det var ikke noe småprat eller god stemning, bare opplesning fra arket. Høres kanskje ikke så fælt ut, men det var det verste intervjuet jeg har vært på

Høres ut som omtrent samma jobbintervju jeg var på en gang for teknikmagasinet. To som intervjuet og de spurte om alt mellom himmel og jord som om de skulle fylle ut en slags personlighetstest om meg eller noe. Skeive smil hvor de påsto hvor trivelig det var å jobbe der, men det så absolutt ikke inntrykket mitt! Følte også de ikke helt trodde på meg når jeg sa jeg interessert i elektronikk, og ble spurt ut om jeg visste hva det ene og det andre var, hva jeg hadde kjøpt sist, hva slags telefon jeg brukte, hvorfor jeg likte akkurat denne telefonen..

Jeg satt rett og slett med en ubehagelig klump i magen gjennom hele intervjuet, stemningen løsna liksom aldri opp og det er nok også det lengste intervjuet jeg har vært på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det intervjuet hvor jeg lærte at ærlighet ikke alltid varer lengst...

Jeg søkte jobb på vinmonopolet og klarte å fortelle at min mor var alkoholiker,

Hørte ikke noe fra dem for å si det slik :P

Anonym poster: dadd12837dd8d07a12b7b9ab489d62cd

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RamaLama

Det intervjuet hvor jeg lærte at ærlighet ikke alltid varer lengst...

Jeg søkte jobb på vinmonopolet og klarte å fortelle at min mor var alkoholiker,

Hørte ikke noe fra dem for å si det slik :P

Uff, hvordan kom dette opp? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha. Det må være da jeg hadde 40 i feber, men hadde vært på jobb på en gård rett før, og kom direkte til jobbintervju i en klesbutikk. Jeg så ikke klart, luktet vont og gikk i skitne klær. Fikk såvidt hilst på intervjueren før jeg gikk igjen. Var så klart at jeg ikke fikk jobben at jeg prioriterte å komme meg hjem :P

40 i feber eller ei, alle vet at man skal være VELSTELT i et jobbintervju. Trodde du virkelig at du hadde så mye som 0,1% sjans til å få jobb i klesbutikk ved å stille opp skitten og stinkende?

Anonym poster: f1b7ec091cd0f8411e7249baa4003487

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uff, hvordan kom dette opp? :P

De begynte å snakke om at de hadde jevnlige samtaler for å unngå overforbruk, siden det var en slik avdeling som ofte hadde vinsmaking og lignende. Viste meg brosjyre og greier...

Så da datt det bare ut av meg, veeeeldig smart :fnise:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RamaLama

De begynte å snakke om at de hadde jevnlige samtaler for å unngå overforbruk, siden det var en slik avdeling som ofte hadde vinsmaking og lignende. Viste meg brosjyre og greier...

Så da datt det bare ut av meg, veeeeldig smart :fnise:

Det kan fort gå litt for langt når man blir varm i trøya og jatter med, særlig om man prøver å være morsom .. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var dette tilfeldigvis et stort hagesenter på Østlandet?

Huff, ikke fortell meg at det er flere slike rundt om? :P

Men nei, det var ikke en blomsterbutikk/hagesenter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celebi

Jeg har ikke så mange historier, har ikke vært på så mange intervjuer.. Men det siste jeg var på var så flaut, var for en fast stilling i et ganske stort firma. Kommer dit også er det to som skal intervjue meg:

Intervjuer1: "Ja du kjenner jo kanskje <intervjuer2> fra <der jeg studerte>?"

Jeg, til intervjuer2: (kunne virkelig ikke plassere personen selv om han så noe kjent ut) "Neeeei, jeg tror ikke jeg husker deg dessverre"

Han sa ikkenoe på det, smilte og nikket bare og nevnte noe om at jeg jo var venn med XX på studiet noe jeg sa ja til. Dagen etter fant jeg ut at jeg var venn med denne intervjueren på Facebook.. Flaaaaut:P Kan aldri huske å ha pratet med ham før da, aner ikke hvorfor han er min FB-venn...

(Fikk ikke jobben, var dritnervøs så hele intervjuet gikk ganske dårlig)

Godt eksempel på hvorfor man ikke bør akseptere venneforespørsler fra folk man ikke kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Godt eksempel på hvorfor man ikke bør akseptere venneforespørsler fra folk man ikke kjenner.

Det er det..jeg pleier bare å akseptere folk jeg har møtt før.. sannsynligvis har jeg møtt ham i fylla på et studentarrangement eller noe, siden vi har studert samme sted. Men jeg har dårlig hukommelse på folk jeg har møtt....:P Jaja, no biggie, hadde nok ikke fått den jobben uannsett :)

Anonym poster: 7b253e35409abbad5442b6c690326280

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Han sa ikkenoe på det, smilte og nikket bare og nevnte noe om at jeg jo var venn med XX på studiet noe jeg sa ja til. Dagen etter fant jeg ut at jeg var venn med denne intervjueren på Facebook.. Flaaaaut:P Kan aldri huske å ha pratet med ham før da, aner ikke hvorfor han er min FB-venn...

jasså så dette beviser om at firmaer faktisk søker deg opp på facebook i forhånd.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jasså så dette beviser om at firmaer faktisk søker deg opp på facebook i forhånd.....

Tja, om de søker opp meg på Facebook så får de nok ikke så mye spennende hvis de ikke er venn med meg. Og det var jo bare tilfeldig at jeg var venn med ham fra tidligere. Men altså, de må gjerne google meg og finne Twitter og blogg og alt mulig, jeg har ikke lagt ut noe jeg ikke kan stå for på nett :) I denne situasjonen var det bare flaut at jeg tydligvis må ha møtt han før men ikke husket ham..han kunne jo sagt noe synes jeg...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg poster som anonym fordi jeg av en eller annen grunn frykter at alle mine livshistorier skal kunne knyttes sammen og avsløre meg som person - uansett, mitt verste intervju:

Du vet den følelsen når du bare vet at dette blir dritt, og man må bare holde ut den tiden det tar? Sånn var det. Umiddelbar dårlig kjemi med intervjueren fra det sekundet vi håndhilste. Veien til kontoret ble ganske lang når denne personen ikke sa et ord, for å si det sånn - og jeg var alt for nervøs til å klare å starte noe small talk på egenhånd.

Sjefen for HR skulle egentlig intervjue meg, og etter flere telefonsamtaler hadde vi opprettet en ganske god tone, så jeg gledet meg til intervjuet. Dessverre viste det seg at han hadde blitt syk, så da steppet seksjonsleder og hennes confidant inn. Seksjonsleder hadde null peiling på hvordan gjøre et jobbintervju, og brukte størsteparten av intervjuet på å prøve å "sette meg fast" med spørsmål som var helt irrelevante for stillingen, samt at flere av de var for personlige for min smak (sensitive opplysninger om familieforhold, søskenforhold og så videre, mer ok på et tredjegangsintervju eller i en annen setting, men ikke på førstegangsintervju når man ikke en gang vet om man kan stole på personen). De fleste spørsmål ble stilt om igjen og om igjen, som om jeg var på en muntlig eksamen der sensor ikke var helt fornøyd med svaret mitt den første gangen.

Den andre personen var ikke stort bedre da jeg desperat prøvde å få hans anerkjennelse eller positive forsterkning. Ikke en mine ble fortrukket, ikke et ord eller et smil eller noe.

Jeg ble VELDIG kort spurt ut om mine faglige styrker, og når jeg sa at jeg var god til noe fikk jeg en spydig tilbakemelding ala "så du mener du er så mye bedre enn alle andre da eller? Hmmm?". Jeg klarte bare å stotre fram at jeg ikke trodde det, men at jeg hadde treningen og derfor evnene. Det ble ikke satt spesielt stor pris på.

Intervjuet endte med at jeg ble "eskortert" ut før jeg hadde klart å samle tingene mine skikkelig og jeg måtte stoppe i resepsjonen for å få pakket og kledd på meg - seksjonsleder tok meg i hånden og ønsket meg lykke til videre i livet. Jeg fikk ikke jobben, men det er jeg veldig glad for nå, for den sjefen der ville jeg ikke hatt :-(

Anonym poster: 63c71e0678db343752dc04e9d2814ac7

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Jeg har kanskje enda ikke hatt et superille intervju, men jeg søkte kam-jobb i to global-selskaper rett etter endt utdanning. Det ene selskapet skrev en a4 sides lang avhandling om at jeg med mitt grunnlag aldri hadde passet, ikke passet på det nåværende tidspunkt og aldri i fremtiden kom til å passe inn i deres firma. Jeg trengte altså ikke vurdere dem igjen på noe tidspunkt i livet. Det andre selskapet skrev en a4 sides avhandling om hvor hyggelig det var at jeg viet dem oppmerksomhet, men de stillet en del flere forutsetninger til kandidaten enn det jeg hadde funnet på i søknadsbrevet!

Kom forresten på at jeg var til intervju i et dataspillselskap for 13-14 år siden. Alt gikk egentlig overraskende bra helt til siste spørsmål om jeg spilte noe selv og hvor mangev spill jeg hadde. Jeg hadde bare lastet ned et spill på dataen min for jeg hadde ikke hørt om flere, og det ble jo altfor tynt.. Den var noget pinlig. . ;-)

Anonymous poster hash: caa2f...f8d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kanskje enda ikke hatt et superille intervju, men jeg søkte kam-jobb i to global-selskaper rett etter endt utdanning. Det ene selskapet skrev en a4 sides lang avhandling om at jeg med mitt grunnlag aldri hadde passet, ikke passet på det nåværende tidspunkt og aldri i fremtiden kom til å passe inn i deres firma. Jeg trengte altså ikke vurdere dem igjen på noe tidspunkt i livet. Det andre selskapet skrev en a4 sides avhandling om hvor hyggelig det var at jeg viet dem oppmerksomhet, men de stillet en del flere forutsetninger til kandidaten enn det jeg hadde funnet på i søknadsbrevet!

Kom forresten på at jeg var til intervju i et dataspillselskap for 13-14 år siden. Alt gikk egentlig overraskende bra helt til siste spørsmål om jeg spilte noe selv og hvor mangev spill jeg hadde. Jeg hadde bare lastet ned et spill på dataen min for jeg hadde ikke hørt om flere, og det ble jo altfor tynt.. Den var noget pinlig. . ;-)

Den første du nevner er jo ganske drøy. Hadde muligens sendt et a4 brev tilbake og "takket" for et utfyllende svar og funnet på mange grunner til at jeg ville følge rådet og aldri noensinne vurdere dem samt anbefale alle mine bekjente om å aldri søke jobb der noensinne og at jeg vurderte selvmord som et mer reelt alternativ enn å jobbe for dem. Bare sånn for å være like hyggelig tilbake...

Anonymous poster hash: f2760...de1

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første du nevner er jo ganske drøy. Hadde muligens sendt et a4 brev tilbake og "takket" for et utfyllende svar og funnet på mange grunner til at jeg ville følge rådet og aldri noensinne vurdere dem samt anbefale alle mine bekjente om å aldri søke jobb der noensinne og at jeg vurderte selvmord som et mer reelt alternativ enn å jobbe for dem. Bare sånn for å være like hyggelig tilbake...

Hehe, ja det hadde nok gitt dem en liten finger. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på nå at det ene selskapet måtte igjennom en større snuoperasjon noen få år etterpå dette, og da tenkte jeg at det gjorde sikkert godt for dem på alle nivåer. Den personalkonsulenten burde ihvertfall fått seg et kurs i brevetikk! :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbintervju nr.1 : Butikksjefen avsluttet intervjuet med å si "Jaja,vi se da om det blir deg eller ikke" "Jeg ringer".

Han ringte aldri..

Jobbintervju nr.2: Den sure sjefen avbrøt meg midt i en setning og sa:"Hvis dette ikke er noe for deg må du si ifra nå" (Merkelig ting å si,når jeg har søkt jobben og snakket engasjert om arbeidsoppgavene).

Noen dager etter fikk jeg telefon om at de ville tilby meg stillingen.

Anonymous poster hash: a6a07...834
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Var på interju på Ekspert og han som interjuet meg pressterte bare å bry seg om mitt sosiale liv

"hvor mange venner har du på facebook"

"hvor mye fester og drikker du i helgene" osv osv -.-

jeg hadde ikke facebook da og jeg drikker ikke og "fester" jeg er bare sosial med venner (filmkvelder og annet)

jeg fikk IKKE jobben

Anonymous poster hash: e77c8...0cb
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...