Gå til innhold

Ditt verste jobbintervju


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs. Random Nick

På mitt merkeligste jobbintervju, så startet vedkommende å spørre ut om hva jeg syntes om utseende på andre ansatte, om det var greit at kvinnelige sjefer hadde store pupper og var pene og en hel del andre spørsmål som ikke var relevante overhode. Han prøvde også å grave i ting som han ikke har noe med, bl.a. legning (aner ikke om det er lov til å spørre om det en gang?). Irritasjonen steg veldig bra, og jeg svarte nok ikke så veldig bra siden jeg ikke brydde meg om størrelsen på puppa til lederen (kanskje derfor han trudde jeg var homo??). Jeg fikk ikke jobben, men like greit. Jeg hadde aldri kunnet jobbet under en slik person.

Anonymous poster hash: a767d...e65

Det er ikke lov for arbeidsgivere å spørre om seksuell ligning på jobbintervjuer jamfør Diskrimineringsloven: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2013-06-21-58?q=diskrimineringsloven

Blir man spurt om slike ting er det bare å henvise til denne loven på intervjuet og takke for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg har heldigvis bare vært på 1 intervju som gikk skikkelig galt.

Det var for en kiosk jobb jeg hadde søkt på da jeg var 18. Intervjueren satt med et ark og stilte en rekke spørsmål om min bakgrunn. Det gikk forholdsvis greit frem til hun spurte om hva mine foreldre gjorde på. Jeg var så "heldig" at moren min var uføretrygdet og fikk derfra en rekke spørsmål om hvorfor, noe jeg ikke ville si til en hver person. Og fra da "ga jeg opp" hele intervjuet og orket ikke tenke igjennom svarene på spørsmål jeg fikk videre. Fikk heldigvis en annen jobb rett etterpå.

Anonymous poster hash: c2585...571

Det er virkelig ikke lov for dem å spørre om slikt!! Henvis til Arbeidsmiljøloven og be dem holde seg til den resten av intervjuet/eventuelt takk for deg om du skulle være så uheldig å få spørsmål om det igjen på senere intervjuer. Det står litt generell informasjon om det her: http://www.tu.no/karriere/2014/03/21/dette-er-det-ikke-lov-a-sporre-om-pa-jobbintervjuet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Mens jeg fortsatt var en ung student fikk jeg komme til jobbintervju på Statistisk Sentralbyrå. Jeg hadde på meg en hettegenser (!!!) i en nydelig, grønn farge som jeg følte meg fresh i. De som intervjuet meg var selvsagt svært formelle der de var kledt i sine svarte og hvite formelle klær. :daane: Tror nok at min påkledning var noe av årsaken til at jeg ikke fikk jobben.

Ellers har jeg også vært på jobbintervju på IKEA der jeg to ganger følte at denne jobben kom jeg virkelig ikke til å få. Svarte helt feil på hva jeg forventer av sjefen + at jeg også svarte feil på hvorfor de skulle ansette meg. :rodme:

Man lærer så lenge man lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jeg som tabbet meg ut, ved å ikke følge med på telefonen. Jeg har hørt at når de som utlyser en stilling, ikke får tak i søkeren, så ringer de ikke mange ganger før de går over til neste på listen.

Da er du feilinformert.

Anonymous poster hash: fb466...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste intervjuet var den gangen jeg ble sendt rett fra intervju til en psykolog hvor jeg så ble kommandert ned på et leketeppe hvor jeg skulle leke med byggeklosser mens han stilte meg spørsmål.

Jeg lo, reiste meg opp og informerte klart og tydelig om sånn nedverdigende oppførsel faller meg dårlig.

Fikk for øvrig jobben.

Det merkeligste intervjuet derimot, det står mellom 2...

1. Håndhilste på adm.dir og hans høyre hånd, før jeg fikk satt meg i stolen spurte de om (beløp) var grei lønn, hvis jeg godtok lønna var jobben min.

2. Kryssforhør av 8 intervjuere, alle stilte spørsmål i munnen på hverandre.

Svarte etter beste evne og ba de sende de spørsmålene jeg ikke husket på mail så skulle de få et utfyllende svar da.

På vei ut døra fikk jeg spørsmål om hva slags vær det skulle bli i morgen, jeg svarte veldig kjapt og relevant, det var visst avgjørende for at jeg fikk jobben sa de i ettertid :P

Må visst slutte å bytte jobb så ofte :fnise:

Du ga et relevant svar på været? :fnise: Mener du et riktig svar?

Anonymous poster hash: fb466...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første jobbintervju.

Jeg hadde 40 i feber og var deretter fresh.

Så ut som en ny dratt uer med snørr og gørr.

Fikk vite at jeg hadde at et firma var interessert i meg samme dag. Sa jeg var syk, men de ville treffe meg uansett.

Kjørte 1 time dit og møtte 4 stykke. Intervjuet besto av 25 spørsmål og oppgaver relatert til Nettverk/IT.

Vel jeg fikk helt stopp i topplokket. Feberørska pluss hjernteppe. Flott kombo.

Hørtes ut som en komplett idiot.

øøøøøøhhhh hmmmm nei si det tror jeg var mitt svar på samtlige spm.

Når jeg endelig fikk summa meg litt og skulle forklare ipsec presterte jeg å si ipsex gjentatte ganger. :(

De på andre siden av bordet holt på å le seg ihjel.

Var så flau at jeg trodde jeg skulle dø.

Jeg som skulle vise at jeg var like god på Nettverk og IT gutta, fremsto som en supertullig.

Tilslutt spurte jeg om jeg ikke kunne få gå hjem.

Fikk ikke den jobben nei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ung, gift kvinne med rekkehus i en forstad og hund. Ble på jobbintervju spurt om jeg planla barn (for dere som ikke vet det: dette er ULOVLIG å spørre om). Svarte at jeg ikke likte barn og var frivillig barnløs, hadde en høylytt KRANGEL med intervjueren (som er både far og bestefar) om hvorvidt barn er verdt tiden og kreftene de koster eller ikke.

Fikk jobben.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ga et relevant svar på været? :fnise: Mener du et riktig svar?

Anonymous poster hash: fb466...10d

Med tanke på landsdelen intervjuet befant seg i så var det fullt mulig å gi et relevant svar på hvordan været skulle bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg søkte en sommerjobb i hjembyen, mens jeg studerte i en annen by. Det var altså ikke mulig for meg å jobbe før sommerferien startet - tidlig juni. Jeg var gjennom en hel prosess... Førstegangsintervju gikk kjempefint, og de var inneforstått med at jeg studerte i en annen by.

Så kom vi til andregangsintervjuet. Her skulle jeg intervjues av sjefene for den aktuelle avdelingen, og tidlig i intervjuet kom spørsmålet: "Når kan du starte å jobbe hos oss?". Jeg sa som sant var: "Jeg kan ikke starte før *dato*, i og med at sommerferien min starter da". Jeg fikk da rimelig raskt beskjed om at det ikke ville funke - de ble nødt til å ha meg i hjembyen allerede fra april av. Okei tenkte jeg. Kjipt at dere innså denne blemmen så sent som andregangsintervjuet, men sånn er det! Jeg regnet egentlig da med at intervjuet bare kunne slutte av. Altså... Når det er nødvendig for dem at jeg kunne starte i april, så er jo det rimelig vesentlig for ansettelsen... Når vi da fortsatte hele intervjuet så følte jeg det både kleint og unødvendig. Jeg var rimelig oppgitt da jeg gikk ut av det lokalet..

Hadde jo da ingen tro på at det jobbintervjuet gikk min vei... Men tror dere ikke jeg fikk mail om jobbtilbud? Jeg leste den som et stort spørsmåltegn. Hallo? Hva holder de på med lissom?
Svarte verken nei eller ja på jobbtilbudet jeg - men spurte dem rett ut noe liknende: "Fikk dere med dere at jeg ikke kan jobbe før i starten av juni? Dere krevde jo tilgjengelighet fra april?" Haha. Jeg jobbet ikke i stillingen den sommeren der :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et jobbintervju jeg hadde pr. telefon hvor jeg frøs fullstendig og ikke visste hva jeg skulle si. Husker ikke så mye av det nå, det er omtrent to år siden, men det ble ihvertfall stille en lang stund... før intervjueren begynte å si navnet mitt, og at han ønsket å hjelpe meg. Mulig det, men jeg syntes han hørtes noe streng ut. :P Hadde aldri hatt jobbintervju på telefon før, og presterte også å bruke det som unnskyldning under intervjuet. Følte meg ikke spesielt høy i hatten da... Tror jeg vet bedre nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg hadde nylig et jobbintervju, trodde det var drømmejobben, men nei da.. Jeg kom dit og der var avdelingssjef, tillitsvalgt og den øverste sjefen sjøl. Viste ikke at han var øverste sjef, for det sa han ikke noe om, trodde ikke de tok seg til til slik på et sykehus. I allefall han begynte å si at avdelingslederen var altfor snill og at sjefen sjøl var streng osv. Jeg spurte om det var han og han smilte stolt og sa ja. Han var mer opptatt av å fortelle om at han dro inn masse penger og at jeg var der for at sykehuset skulle få inn mer penger, jeg er en helt vanlig sykepleier og vil ha fokus på pasientene! han nevte dem nesten ikke. Han messa videre på sitt og hvor streng han var osv. Så fikk jeg lov å nevne 3 positive og 3 negative ting om meg selv, og han klarte å vri det positive til negativt. I tillegg hadde han ikke lest søknaden min skikkelig, der stod det hvor jeg jobbet fast og hvor jeg jobbet ekstra, han blandet sammen de to så jeg retta på han, han begynte å legge ut og bruke fine ord osv, jeg følte det som om ha satt å kalte meg løyner.. Var han som ikke hadde lest teksten! Når jeg gikk ut derifra tenkte jeg at jeg ikke kom til å få jobben og var glad for det forde jeg syntes han var en PIKK! Samtidig som jeg ble skuffet over selve stillingen og lønna ikke minst, men det er en annen historie. Ble ringt til og fikk vite jeg hadde fått jobben 15 min etterpå... Sa nei takk, ble ringt oppigjen etter 40 min og bedt om å ta jobben, fikk papirer i posten og jeg takker nei! Det verste er at jeg fikk mail om at stillingen var besatt noen uker siden, så tydelig at noen andre har fått tilbud og takka nei før meg. Har lært at jeg skal takke for meg og gå hvis jeg føler jobben ikke er noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var syk og de ville ikke utsette intervjuet mer enn en dag, så var ennå noe syk på intervjuet, burde egentlig holdt meg hjemme.

En annen gang fikk jeg mange rare spm som jeg ikke ville svare på, og de masa og masa. Jeg sa ikke rett ut at jeg ikke ville svare men prøvde å vri meg unna. Det ble bare så feil og selvfølgelig fikk jeg ikke jobben.

Anonymous poster hash: fdec2...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg søkte en sommerjobb i hjembyen, mens jeg studerte i en annen by. Det var altså ikke mulig for meg å jobbe før sommerferien startet - tidlig juni. Jeg var gjennom en hel prosess... Førstegangsintervju gikk kjempefint, og de var inneforstått med at jeg studerte i en annen by.

Så kom vi til andregangsintervjuet. Her skulle jeg intervjues av sjefene for den aktuelle avdelingen, og tidlig i intervjuet kom spørsmålet: "Når kan du starte å jobbe hos oss?". Jeg sa som sant var: "Jeg kan ikke starte før *dato*, i og med at sommerferien min starter da". Jeg fikk da rimelig raskt beskjed om at det ikke ville funke - de ble nødt til å ha meg i hjembyen allerede fra april av. Okei tenkte jeg. Kjipt at dere innså denne blemmen så sent som andregangsintervjuet, men sånn er det! Jeg regnet egentlig da med at intervjuet bare kunne slutte av. Altså... Når det er nødvendig for dem at jeg kunne starte i april, så er jo det rimelig vesentlig for ansettelsen... Når vi da fortsatte hele intervjuet så følte jeg det både kleint og unødvendig. Jeg var rimelig oppgitt da jeg gikk ut av det lokalet..

Hadde jo da ingen tro på at det jobbintervjuet gikk min vei... Men tror dere ikke jeg fikk mail om jobbtilbud? Jeg leste den som et stort spørsmåltegn. Hallo? Hva holder de på med lissom?

Svarte verken nei eller ja på jobbtilbudet jeg - men spurte dem rett ut noe liknende: "Fikk dere med dere at jeg ikke kan jobbe før i starten av juni? Dere krevde jo tilgjengelighet fra april?" Haha. Jeg jobbet ikke i stillingen den sommeren der :)

De fikk garantert med seg at du ikke kunne begynne før juni, så er jo et kompliment at de ville vente på deg til juni.

Anonymous poster hash: fdec2...afd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fikk garantert med seg at du ikke kunne begynne før juni, så er jo et kompliment at de ville vente på deg til juni.

Anonymous poster hash: fdec2...afd

Skulle tro det!:) Men gikk ikke å vente, så jeg fikk ikke jobbe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Jeg fikk også nylig et avslag på en deltidsstilling i butikk fordi de følte at jeg ikke ville være der lenge nok. Jeg er under utdanning, og derfor mente de at jeg sikkert vil søke på noe annet når jeg er ferdigutdannet om 2-3 år :bond: Ærlig talt, hvor lenge har folk deltidsstillinger i butikk??

Anonymous poster hash: 7be2d...067

Det svaret fikk jeg også en gang jeg søkte deltidsjobb hos en blomsterbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro det!:) Men gikk ikke å vente, så jeg fikk ikke jobbe :)

Kanskje de prøvde seg i håp om at du ville gjøre alt for å begynne tidligere :fnise:

Anonymous poster hash: fdec2...afd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, jeg angrer på at jeg bare ikke reiste meg og gikk ut.

2 stk intervjuet meg, en leste opp spørsmål fra et ark, og en annen noterte ned alt jeg sa. Hele intervjuet var så ubehagelig og uproffesjonelt. Deet var en butikkjobb, men skulle tror det var FBI som intervjuet meg. Det var ikke noe småprat eller god stemning, bare opplesning fra arket. Høres kanskje ikke så fælt ut, men det var det verste intervjuet jeg har vært på

Akkurat samme intervju var jeg på. Dønn seriøst liksom. Var på elkjøp eller expert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punktering på vei til intervju, kom litt sent med svarte hender.

Intervjuet gikk greit men de trodde meg nok ikke angående punktering.

Fikk ikke jobben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Det verste er de som sier at de kommer til å ringe deg uansett om du får jobben eller ikke, også gjør dem ikke det .... lyver deg rett i ansiktet, så kanskje likså greit å ikke få jobben da. Men det er irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt verste jobbintervju må være da jeg var så nervøs at jeg ikke kunne svare på hvor jeg bodde eller hva jeg hadde jobbet med før. Fikk helt jernteppe og spurte om jeg kunne få se på CV-en min som intervjueren holdt, også leste jeg ordrett opp fra CV-en min .. haha ... jeg var 23 år den gangen.

Men jeg fikk jobben!!! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...