Gå til innhold

Ditt verste jobbintervju


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var på hovedkontoret til Bestseller for en del år tilbake.

Makan for en usmakelig fyr som hadde intervjuet. (2 gangs intervju).

Tror det er samme fyr som sitter på toppen og troner enda. :rasende:

Anonymous poster hash: 0c753...a63

SPRØTT! Det første jeg tenkte på når jeg så denne tråden var intervjuene jeg var på hos nettopp Bestseller for 6 år siden.

Jeg var på førstegangsintervju som virket ok, og ble innkalt til annengangsintervju. Annengangsintervjuet gikk greit og jeg fikk vite at det stod mellom meg og 1 annen person. Satt riktignok igjen med inntrykk av at hun som intervjuet virket litt usympatisk, så jeg fikk en litt guffen følelse. Fikk beskjed om at de skulle ta en avgjørelse i løpet av 3 dager... og noe mer hørte jeg ikke før et par måneder senere. Da var jeg godt i gang i min nye jobb og fikk mail fra en resepsjonist e.l. på Bestseller om at stillingen var besatt. Synes det var så utrolig respektløst, men er tross alt glad for at jeg slapp å begynne i jobb der.

Anonymous poster hash: 7a95c...dee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg presterte å si at jeg ville jobbe som advokat fordi jeg elsker TV serien Ally MCbeal :icon_lol:



Anonymous poster hash: 14291...9f7
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg søkte meg bort fra den jobben jeg jobbet på, ville jeg ikke at de skal vite det. Jobbinterjvuet på den nye jobben måtte skje kl. 10 om dagen, over telefonen. Jeg satt i åpent landskap så alle hørte alles samtaler. Jeg prøvde å booke meg et rom, men alle var opptatt. Så jeg endte opp på handicap-doen

 

telefonintervjuetvarte i 20 min., det var 4 intervjuere som satt alt for langt fra mikrofonen og snakket i munnen på hverandre... Det var 20 min med " god dag mann, økseskaft," jeg måtte rope sånn i telefonen "jeg er veldig ansvarsbevisst og faglig engasjert" jeg var sikker på at hele etasjen hørte meg, da jeg kom ut så står det en liten gjeng å ser spørrende på meg og bare "...ja... den der jobben hørtes det ikke ut som du fikk du...

Endret av Zereta
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte en jobb som barista en gang og endte opp med åsi at jeg ville bli barista fordi jeg hadde så stor respekt for kaffe som tradisjon... Dette skjedde etter en lengre eksamen om kultur og respekt. Hun så litt rart på meg, og jeg fikk ikke jobben merkelig nok..



Anonymous poster hash: 49faa...7ad
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne som anonym jeg:

Var nylig på et intervju for en deltidsjobb i en kaffesjappe. Jeg hadde fått intervjuet delvis fordi min far kjenner eieren av sjappen, så jeg følte et ekstra press for å gjøre godt inntrykk. Da jeg kommer inn spør jeg mannen i kassen om "Olav" er tilstede,da jeg skal til intervju. Da smeller det høyt og tydelig fra ham "JA SER DU NOEN ANDRE HER KANSKJE?? DET ER SEFF JEG SOM ER OLAV; NÅ MÅ DU IKKE BEGYNNE Å STILLE SÅ JEVELIG DUMME SPM MED EN GANG DU KOMMER VETTU!" Ehhhmm..flau som bare det stotret jeg frem at jeg trodde det kanskje var noen bakrom eller lignende hvor sjefen var. Jaja, vi setter oss på ett bord i kafeen for å ta intervjuet, og han åpner med "Ja, det er du som er dattera som studerer *samfunnsvitenskapelig fag*?" Ja bekrefter jeg "Ja, du må tilgi meg, men jeg var nå så frekk at jeg sa til din far at det var nå DEN dUMMESTE studieretningen jeg har hørt om!"

Visste ikke hva jeg skulle si, så endte opp med å bare prøve og smile og si jaja. Hadde det ikke vært for at han kjenner min far hadde jeg reist meg og gått. Resten av intervjuet var heller ikke spesielt bra (å være dårlig i matte teller ikke som en av de 3 negative sidene ved deg selv btw) og han var nøye med å fortelle at lønnen var veldig lav, det var ingen tillegg for helgejobbing og han passet alltid på å dele opp vakter slik at ingen skulle komme til å få krav på overtid. Når han noen dager senere sendte en email og spurte om å få referansene mine svarte jeg bare at jobben nok dessverre ikke var det jeg var ute etter. Takke meg til!

Jeg fikk også nylig et avslag på en deltidsstilling i butikk fordi de følte at jeg ikke ville være der lenge nok. Jeg er under utdanning, og derfor mente de at jeg sikkert vil søke på noe annet når jeg er ferdigutdannet om 2-3 år :bond: Ærlig talt, hvor lenge har folk deltidsstillinger i butikk??



Anonymous poster hash: 7be2d...067
  • Liker 44
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror kanskje jeg har skrevet dette før, men jeg hadde smekken åpen på et intervju en gang. Langt fra så ille som det mange skriver om her, men jeg ble bare helt matt over meg selv etterpå da jeg fant det ut. Pinlig.



Anonymous poster hash: 326be...71d
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kleineste intervjuet jeg har vært på var da jeg ville begynne som skribent i studentmagasinet i Trondheim.

På intervjuet spurte de "Ja, følger du mye med på Samfundet, da?" <-- Samfundet er studentenes hus i Trondheim.

Men siden intervjuet var en samtale, trodde jeg de sa samfunnet generelt, så jeg svarte "ja.. jeg leser jo en del aviser da". Og så gikk det opp for meg at det var ikke det de mente i det hele tatt. Men jeg var så lite oppdatert på hva Samfundet drev med (hadde aldri vært der engang) at jeg skjønte ikke at det var essensielt for å få jobben.

Da tabben gikk opp for meg sa jeg "Ok, nå kan jeg vel egentlig bare pakke sammen og gå, eller hva?" Også svarte de ikke! De bare så på meg og fortsatte intervjuet som om ingenting hadde skjedd.

Som om ikke det var nok, tok de kontakt på TELEFON senere for å fortelle meg at jeg ikke fikk noe jobb. Kunne de ikke sendt en e-post? Eller ikke kontaktet meg i det hele tatt, siden jeg mest hadde lyst til å synke i jorden i flere dager etterpå.

Grusomt, men det lærte meg at skal man på intervju, bør man i det minste vite hva som er viktig for dem som sitter på den andre siden av bordet :)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg hadde en slik en idag og før jeg satt meg i stolen visste jeg at de ikke kommer til å kontakte meg. Det har de heller ikke gjort for alt gikk gæærnt. :tristbla:

Har vært på jobbinterjuer der jeg har følt meg helt elendig etterpå jeg også. Værste jobbinterjuet var da en dame sa at hun ville prate med meg etter jobbinterjuet. Og etter hun var ferdig så gikk hun inn på et annet rom og sa at hun måtte fortelle meg noe mens ingen hørte på. Hun spurte om jeg hadde angst tll vanlig, eller om jeg hadde problemer jeg slet med. Sorry : det er ikke fordi det er noe galt med utseende ditt altså sa hun. Også begynte hun hele tiden å beklage seg for det, og sa at hun tror hun hadde sagt noe galt. Og da sa jeg: nei jeg skjønner ikke hva du snakker om. Fortell. Og da sa hun tilslutt : jeg tror ikke at du alltid har blitt behandlet slik du fortjener. Og da følte jeg meg rar og sa sannheten i farten for jeg ble så stresset: nei jeg har ikke blitt behandlet alltid slik jeg fortjener. Nei grøss og gru , for et interju. Den damen må jo være sprø som kan si noe sånnt.

Anonymous poster hash: d6160...29f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg presterte å si at jeg ville jobbe som advokat fordi jeg elsker TV serien Ally MCbeal :icon_lol:

Anonymous poster hash: 14291...9f7

hahahaha den var god :D

Anonymous poster hash: d6160...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg var student, 2. år på juss, og søkte jobb på JussBuss. Det er et krav om at 2/3 av de som jobber der har kommet til slutten av studiet, men jeg ville veldig gjerne ha jobben. Noe må jeg ha gjort riktig, for jeg ble kalt inn til intervju. Men fikk selvfølgelig influensa, og måtte ringe og få det utsatt, noe jeg fikk. Hele to dager. Da dagen kom for intervju var jeg langt fra frisk, men tok to paracet og pakket ned et lite apotek og dro inn til Oslo. Noe jeg slett ikke var i form til, før jeg kom frem hakket jeg omtrent tenner av feberfrysninger. Pøste på med det meste jeg hadde før jeg gikk inn, hostesaft og astmamedisiner. Til liten nytte. Hele intervjuet satt jeg og frøs, hadde en seig, slimete hoste og omtrent ikke pust til å snakke, lommetørklet var omtrent limt til nesa. Fortalte at jeg hadde vært med i speideren som ti-åring, ellers husker jeg ikke hva som ble sagt. Fikk ikke jobben.

Noen år senere, da jeg var ferdig utdannet, ble jeg innkalt til intervju i departementet, drømmejobben. Det første intervjueren fortalte var at vi var åtte som var innkalt til intervju, jeg var den første de intervjuet. Og den eneste som var nyutdannet, de andre hadde en del erfaring. Jeg fikk med en gang vite at jeg ikke var aktuell for jobben, jeg var blitt innkalt fordi de hadde "lyst til å hilse på meg", jeg hadde spesialisert meg på akkurat det feltet de jobbet med, noe som var ganske spesielt. Jeg ble smigret, i stedet for å intervjue en som de vurderte å ansette, hadde de valgt å innkalle meg. De menneskene som var blant de beste innen feltet, som jobbet direkte med de lovene jeg hadde arbeidet så mye med, var så fasinert at de ville treffe meg. Det ble en veldig avslappet stemning, og vi hadde en hyggelig og spennende samtale om fag. Og jeg ble oppfordret til å søke jobb der igjen senere, når jeg hadde fått litt erfaring. (Men livet tok en annen retning.)



Anonymous poster hash: 53525...6cc
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis bare vært på 1 intervju som gikk skikkelig galt.

Det var for en kiosk jobb jeg hadde søkt på da jeg var 18. Intervjueren satt med et ark og stilte en rekke spørsmål om min bakgrunn. Det gikk forholdsvis greit frem til hun spurte om hva mine foreldre gjorde på. Jeg var så "heldig" at moren min var uføretrygdet og fikk derfra en rekke spørsmål om hvorfor, noe jeg ikke ville si til en hver person. Og fra da "ga jeg opp" hele intervjuet og orket ikke tenke igjennom svarene på spørsmål jeg fikk videre. Fikk heldigvis en annen jobb rett etterpå.

Anonymous poster hash: c2585...571

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har egentlig ikke vært på så mange intervju, men jeg suger skikkelig i den der hvor man skal fortelle tre negative sider ved seg selv... "Jeg tror ikke jeg har noen negative sider, prøver å tenke på de positive istedet jeg!", dama ga meg et rart blikk, så seg litt rundt og spurte om noe annet. Jeg fikk jobben da :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med negative sider er jo for å se om du har litt selvinnsikt, og om du har ting du ønsker å bli bedre til. Det er vel vanligere nå at de spør om det er noen ting du føler du trenger å jobbe med, heller enn å bruke formuleringen "negative sider" :P Jeg fikk og en variant der jeg fikk en liste over egenskaper som var viktige for bedriften, og så skulle jeg peke ut de jeg mente jeg var sterkest på og de jeg kanskje ikke hadde/trengte å bli bedre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang var jeg på intervju for en stilling på 10% i kassen på Obs. Lurer på om det var én lørdag i måneden eller noe? Intervjuet varte i over 60 minutter og jeg ble stilt alle himmelens spørsmål. Da de spurte meg om hvilken lønn jeg forventet ble jeg helt satt ut. Lurte på om de ikke hadde tariff på Obs? Da ble de misfornøyde, gitt. Deretter fikk jeg vite at jeg ikke var aktuell for jobben siden jeg hadde en deltidsstilling fra før. De ville ha noen som kunne være tilgjengelige når som helst, altså uten noen andre jobber ved siden av. Minner om at denne stillingen var én lørdag i måneden! Lykke til med å finne noen som gidder å sitte på rumpa resten av uka. (De ville ikke ha studenter heller).

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En gang var jeg på intervju for en stilling på 10% i kassen på Obs. Lurer på om det var én lørdag i måneden eller noe? Intervjuet varte i over 60 minutter og jeg ble stilt alle himmelens spørsmål. Da de spurte meg om hvilken lønn jeg forventet ble jeg helt satt ut. Lurte på om de ikke hadde tariff på Obs? Da ble de misfornøyde, gitt. Deretter fikk jeg vite at jeg ikke var aktuell for jobben siden jeg hadde en deltidsstilling fra før. De ville ha noen som kunne være tilgjengelige når som helst, altså uten noen andre jobber ved siden av. Minner om at denne stillingen var én lørdag i måneden! Lykke til med å finne noen som gidder å sitte på rumpa resten av uka. (De ville ikke ha studenter heller).

.. også i kassa på Obs, hvilken jobb å satse på, jeg ville ihvertfall latt alt annet ligge for å ha en lørdag i måneden der :fnise:

Anonymous poster hash: cb006...a42

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj minner meg om en selger jobb..
Var på intervju hos dem..
Hvor han som stilte spørsmålene sier "Om du fikk en vare, som du måtte selge ,hva ville slagordet ditt vært da? Bare si det første du kommer på"
Meg "Ketchup, Ketchup, Kjøp Heinz ketchup..eeehhh....Passer til aaaaaalt"- i en skjærende tone...Jeg fikk helt hjerneteppe, ante ikke hva jeg skulle si :fnise:
Den jobben fikk jeg nok ikke xD

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt merkeligste jobbintervju, så startet vedkommende å spørre ut om hva jeg syntes om utseende på andre ansatte, om det var greit at kvinnelige sjefer hadde store pupper og var pene og en hel del andre spørsmål som ikke var relevante overhode. Han prøvde også å grave i ting som han ikke har noe med, bl.a. legning (aner ikke om det er lov til å spørre om det en gang?). Irritasjonen steg veldig bra, og jeg svarte nok ikke så veldig bra siden jeg ikke brydde meg om størrelsen på puppa til lederen (kanskje derfor han trudde jeg var homo??). Jeg fikk ikke jobben, men like greit. Jeg hadde aldri kunnet jobbet under en slik person.



Anonymous poster hash: a767d...e65
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg er profesjonsutdannet innenfor et ganske snevert fagfelt, og det er ikke mange forskjellige jobbmuligheter, men 2 år etter at jeg var ferdigutdannet søkte jeg jobb som selger for en av leverandørene. Jeg hadde hele tiden hatt jobb som var relevant for studiet mitt. Jeg ble innkalt til intervju, og intervjueren spurte hva jeg så for meg at arbeidsoppgavene mine kom til å være, og jeg hadde skikkelig problemer med å svare, sa jeg hadde sett for meg en beskrivelse av hva jeg skulle gjøre. Han fortalte meg så at han hadde fått mistanken sin bekreftet, han trodde ikke jeg hadde noe å gjøre i den jobben, men ville bare snakke med en nyutdannet også. Fikk ikke jobben.

Anonymous poster hash: cf5e2...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...