AnonymBruker Skrevet 11. desember 2020 #461 Del Skrevet 11. desember 2020 atlantica skrev (På 18.4.2013 den 14.04): Min verste intervjuopplevelse var da jeg for et par år siden var på intervju for en stilling i en klesbutikk. Jeg møtte opp godt forberedt, og hilste blidt på butikksjefen og distriktssjefen. Sistnevnte var blid som en sol, mens butikksjefen mest av alt så ut som om hun hadde lyst til å kaldkvele meg. Gjennom hele intervjuet satt hun med armene i kryss, stirret surt på meg, og himlet med øynene til distriktssjefen hver gang jeg sa noe. Ble så satt ut av situasjonen at jeg glemte alt jeg hadde forberedt, og endte opp med å stotre meg gjennom intervjuet. Fikk ikke jobben, og vet til dags dato fremdeles ikke hvorfor butikksjefen mislikte meg. Noe lignende opplevde jeg også på et jobbintervju. Hun som intervjuet meg var hyggelig, men hun andre som satt der til pynt var så sur. Sa ikke et ord under hele intervjuet... Men jeg fikk jobben, da. Anonymkode: f2ea1...c22 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2020 #462 Del Skrevet 12. desember 2020 Jeg var på et jobbintervju som servitør/bartender for et par år siden. Intervjuer tok rundt 50 min, og nesten hele intervjuet gikk til at sjefen snakket om stedet og prøvde å selge det inn til meg. Det kom veldig tydelig fram at hva jeg kunne fra før av ikke hadde noe å si, det viktigste var at jeg var norsk. Han hadde mange utenlandske arbeidstakere, men de norske pleide visst å slutte ganske fort. Etter intervjuet snakket jeg med venner av meg som jobber som vektere. De har visst en VIP-ordning der gjester som bruker nok penger, ikke kan bli kastet ut. Han foretrakk kvinnelige arbeidstakere, og seksuell trakassering var også noe sjefen aksepterte, hvertfall så lenge de kjøpte nok drikke. Alle vektervennene mine som hadde vært innom hadde nektet å komme tilbake etter et par ganger. Jeg begynte jobbe som bartender på et annet sted, og ene kollegaen min der som fikk sparken, begynte faktisk å jobbe på stedet jeg først søkte. Han fikk nesten bare 3-5 timersskift i helger, og fikk ikke utbetalt lønnen sin. En annen kollega av meg var en gang innom der for å ta en øl, hvorav den tidligere kollegaen bare for å være teit hvisket til en shady fyr at den tidligere kollegaen min var en hooker. Dette spredde seg i lokalet og hun fikk mange tilbud den kvelden. Anonymkode: 38c18...aeb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 7. januar 2021 #463 Del Skrevet 7. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 24.4.2019 den 15.15): Jobbintervju for jobber man IKKE er interessert i. Lei av det nå. Men heldigvis lært meg å svare, er ikke den som lar meg trykke ned lenger. Svarer heller frekkt tilbake. Anonymkode: 183ae...e49 Hvorfor søker du på jobber du ikke er interessert i, i utgangspunktet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #464 Del Skrevet 7. januar 2021 O.G. skrev (7 minutter siden): Hvorfor søker du på jobber du ikke er interessert i, i utgangspunktet? Fordi man er nødt til å tjene penger i dette samfunnet? Da må man ha en jobb, og det er ikke alltid man kan velge og vrake. Anonymkode: 301d6...7f1 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #465 Del Skrevet 7. januar 2021 Dette har ikke skjedd meg, men mannen min. Det var intervju over Skype under pandemien. Jeg satt i rommet ved siden av og hørte det hele. Egentlig skulle intervjuet foregå over Teams, men mannen min fikk noen tekniske problemer som førte til at han ikke fikk logget inn på Teams. Dette var visstnok nok til å gjøre damen forbanna. Derfra gikk det bare nedover. Greit at man som ansettelsesansvarlig skal stille kritiske spørsmål til diverse ting, men denne dama var bare frekk. Mannen min hadde også fått tilbud om en annen stilling i et annet firma, så når det kom frem at denne jobben ikke var like mye for han som han hadde trodd, klikket det for henne. Hun ble sint og skrek og kjeftet. At han kunne velge noen andre enn de var for henne uhørt. Jeg ble helt sjokkert over hvordan hun oppførte seg. Anonymkode: f313e...b9e 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2021 #466 Del Skrevet 7. januar 2021 Var 20 år den gang og intervju hos Statoil på 80 tallet. Den gang var det det stort å få fast jobb der da var man liksom sikret. vedkommende prata og prata og prat og tilslutt begynte jeg og gjespe og klarte ikke stoppe og skjule det. På vei ut visste jeg at jobben fikk jeg hvertfall ikke, det stemte. Søkte og en gang på jobb hos en garderobebutikk, mest fordi Nav krevde når man arbeidsledig så søker man på alt. Hvorfor jeg ble innkalt forstår jeg ikke, da vi var 5 stk så var innkalt og jeg hadde ingen erfaring i det hele tatt på dette feltet. De spurte hvorfor jeg søkte. Var ærlig jeg og sa at det var fordi Nav krevde jeg søkte. Ikke er jeg god i matematikk heller og mye av jobben består og tilpasse skap til kunden. Da må man måle og komme med forslag til god løsning. Anonymkode: dfbe2...5d5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allesote Skrevet 10. januar 2021 #467 Del Skrevet 10. januar 2021 Bump! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #468 Del Skrevet 11. januar 2021 For et par uker siden, var på intervju som sosiallærer ved en skole på østsiden av Oslo. Rektor var skikkelig frekk ved å snakke ned om erfaringen min ettersom den blant annet er fra Bærum, kalte det for "vestkanterfaring" med skikkelig negativt trykk, og når jeg gikk igjennom erfaringen min i intervjuet og kom til erfaringen min i Bærum så kom hun med "ja, der har du den vestkanterfaringen din vettu"😳 (Jeg skiller ikke så mye imellom sånt, jeg er ikke ifra noen av stedene selv). I tillegg så var det overhodet ikke greit at jeg etterhvert kunne se for meg å studere litt ved siden av i stillingen for det ville jeg aldri i verden få tid til, så det kunne jeg bare glemme. Det var visst veldig negativt og ville tilegne seg mer relevant kunnskap tydeligvis🤷♀️ Jeg ble ikke innkalt til et andregangsintervju, noe jeg er veldig glad for. Anonymkode: 01345...07d 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2021 #469 Del Skrevet 11. januar 2021 Søkte på en jobb hvor en veninne tilfeldigvis jobba, jeg fant ut at hun jobbet både på stedet og avdelingen jeg søkte jobb. Jeg ble innkalt til intervju, men siden jeg jobbet 100% og bodde 7 timer unna, rakk jeg ikke å stille på intervju to dager senere. Jeg ringte og informerte de om det samme minutt som jeg fikk intervjuet, og det ble endret til teams intervju istedenfor. På intervjueren logger jeg meg på, og blir sittende i 20 minutter og vente. Tilslutt ringer jeg dem og spør om jeg sitter i riktig digitalt rom, siden jeg hadde trykket på linken jeg fikk på mail. De svarte at ja det gjør jeg, og jeg hadde ikke bestått første test som var å ringe senest etter å ha ventet i 10 minutter. Det viste at jeg pleide å være for sen mente de. Jeg kjente allerede da at jeg ikke ville ha jobben, men satt igjennom intervjuet og var høflig/hyggelig/godt inntrykk siden veninna mi hadde lagt inn ett godt ord for meg (etter jeg fikk i intervjuet). Det andre som slår meg er hvor utrolig uinteresserte og lite forberedt de var. Fra første sekund virket det som at de kjedet seg, var mer interessert i kaffekoppen, gjespet og trykket på mobilen. Jeg fikk en helt rar case, som jeg ikke hadde forutsetning for å svare på da yrket/etaten var ny for meg- noe jeg skrev i søknaden og cv min viste. Dette var en jobb som handlet om å hjelpe sårbare unge mennesker i hverdagen, og jeg har relevant utdanning og erfaring innenfor annen etat og yngre brukergruppe. Si at jeg søkte meg jobb som miljøterapeut i barnevernet med barn fra 15-18 år, men selv har jeg bachelor som sosionom og erfaring fra barnehage, vært lærervikar, miljøterapeut hos barn med psykiske vansker 10-15 år og avlastning med en gruppe som har sosiale vansker mellom 16-70 år. Altså ingen direkte relevant erfaring, men mye relevant som er overførbar. Så ble casen ala "en ungdom er umotivert for skolen. En dag han skulker sitter du på kontoret i huset. Du er alene. Plutselig hører du ett pristilskudd gå av og du finner ungdom dø. Hva gjør du, og hvordan vil du sørge for at papirarbeidet blir utført?". Altså, wtf.. Mot slutten spurte de om jeg hadde spørsmål. Jeg spurte hva slags rutine har dere for å forebygge at ungdommen ikke har med seg pistol inn i huset? Og hvilke forventinger har dere til oss som jobber her med tanke på å motivere ungdommen til å gå på skolen, vi kan vel ikke holde tilbake ukelønna og sette den på konto til ungdommen blir voksen? Det er i litt hode tvang. De svarte "ja, som du burde ha forstått er ikke det noe du skal tenke på. Dette er bare en case. Men ja, det er tvang og om du gjør det anmelder leder deg til politiet." Avslutningsvis sier de "at du ikke møter opp fysisk på intervju viser hvor useriøs du er. Du trenger ikke å vente med telefonen" Wow. Just wow. Anonymkode: b10d2...332 31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 12. januar 2021 #470 Del Skrevet 12. januar 2021 #Mj# skrev (På 28.9.2011 den 23.59): jeg var på intevju hos en cafe. i annonsen stod det at de ville ha noen med erfaring med mat da jobben stort sett bestod i lett matlaging, noe som passet bra, siden jeg er kokk. noe av det første intervjeren sier er at han synest ufaglærte kokker er mye flinkere enn faglærte, fordi de ufaglærte har mer lidenskap til mat. Gammel tråd og gammelt svar,men det der er en sånn klassisk uttalelse fra folk med ingen ellerlav kvalifisering +komplekser for det. Ev. ledere som bryr seg mer om lave lønnsutgifter enn kompetanse.😅Helt bak mål. Ja, ufaglærte kan være kjempeflinke, men det er ingenting som tilsier at det å ta fagbrev/utdanning gjør deg til en dårligere yrkesutøver. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 12. januar 2021 #471 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 11.1.2021 den 8.17): Søkte på en jobb hvor en veninne tilfeldigvis jobba, jeg fant ut at hun jobbet både på stedet og avdelingen jeg søkte jobb. Jeg ble innkalt til intervju, men siden jeg jobbet 100% og bodde 7 timer unna, rakk jeg ikke å stille på intervju to dager senere. Jeg ringte og informerte de om det samme minutt som jeg fikk intervjuet, og det ble endret til teams intervju istedenfor. På intervjueren logger jeg meg på, og blir sittende i 20 minutter og vente. Tilslutt ringer jeg dem og spør om jeg sitter i riktig digitalt rom, siden jeg hadde trykket på linken jeg fikk på mail. De svarte at ja det gjør jeg, og jeg hadde ikke bestått første test som var å ringe senest etter å ha ventet i 10 minutter. Det viste at jeg pleide å være for sen mente de. Jeg kjente allerede da at jeg ikke ville ha jobben, men satt igjennom intervjuet og var høflig/hyggelig/godt inntrykk siden veninna mi hadde lagt inn ett godt ord for meg (etter jeg fikk i intervjuet). Det andre som slår meg er hvor utrolig uinteresserte og lite forberedt de var. Fra første sekund virket det som at de kjedet seg, var mer interessert i kaffekoppen, gjespet og trykket på mobilen. Jeg fikk en helt rar case, som jeg ikke hadde forutsetning for å svare på da yrket/etaten var ny for meg- noe jeg skrev i søknaden og cv min viste. Dette var en jobb som handlet om å hjelpe sårbare unge mennesker i hverdagen, og jeg har relevant utdanning og erfaring innenfor annen etat og yngre brukergruppe. Si at jeg søkte meg jobb som miljøterapeut i barnevernet med barn fra 15-18 år, men selv har jeg bachelor som sosionom og erfaring fra barnehage, vært lærervikar, miljøterapeut hos barn med psykiske vansker 10-15 år og avlastning med en gruppe som har sosiale vansker mellom 16-70 år. Altså ingen direkte relevant erfaring, men mye relevant som er overførbar. Så ble casen ala "en ungdom er umotivert for skolen. En dag han skulker sitter du på kontoret i huset. Du er alene. Plutselig hører du ett pristilskudd gå av og du finner ungdom dø. Hva gjør du, og hvordan vil du sørge for at papirarbeidet blir utført?". Altså, wtf.. Mot slutten spurte de om jeg hadde spørsmål. Jeg spurte hva slags rutine har dere for å forebygge at ungdommen ikke har med seg pistol inn i huset? Og hvilke forventinger har dere til oss som jobber her med tanke på å motivere ungdommen til å gå på skolen, vi kan vel ikke holde tilbake ukelønna og sette den på konto til ungdommen blir voksen? Det er i litt hode tvang. De svarte "ja, som du burde ha forstått er ikke det noe du skal tenke på. Dette er bare en case. Men ja, det er tvang og om du gjør det anmelder leder deg til politiet." Avslutningsvis sier de "at du ikke møter opp fysisk på intervju viser hvor useriøs du er. Du trenger ikke å vente med telefonen" Wow. Just wow. Anonymkode: b10d2...332 😅You dodged a bullet, there, tenker jeg vi sier. Patetisk av dem å ikke innrømme at de hadde glemt møtet og heller snu det ved å si at det var en "test". Høres ut som ledere som ikke tåler å innrømme feil. Også totalt uprofesjonelt det de sa på slutten. Trivdes venninna di der? 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #472 Del Skrevet 12. januar 2021 Jeg skulle på intervju med hos en ny lokal TV-stasjon. Hvilke stilling de var ute etter var litt diffust, men siden jeg hadde erfaring med litt av hvert innen lokal TV-produksjon så sendte jeg en søknad og ble bedt på intervju. De var ute etter folk som kunne bidra på alle måter til opprettelsen av TV-stasjonen. Jeg hadde teknisk erfaring, samt administrativ/økonomisk erfaring innen dette. Intervjuet ble holdt av 2 stk som var veldig hyggelig og praten gikk veldig fint. Helt til de ville "teste meg som reporter" der og da. Jeg hadde IKKE erfaring foran kamera generelt eller som reporter, og det var ikke noe som var blitt nevnt som en del av jobben. Jeg turte ikke si nei og ble derfor med ut på gaten med kamera på slep, og måtte stoppe tilfeldige folk og stille de spørsmål om et sportsarrangement som skjedde i byen da. Aldri vært så utilpass før. Fikk faktisk tilbud om jobben, men takket nei da det ble tydelig at de faktisk kun var ute etter en reporter, som jeg jo IKKE hadde noe som helst erfaring for eller interesse av å jobbe som. Anonymkode: 6e3fd...ee2 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #473 Del Skrevet 12. januar 2021 Skulle en gang som student på intervju for deltidsjobb hos en matkasseleverandør. Møtte opp til avtalt sted og tid, men det var ingen der. Ringte til han som skulle intervjue meg. Da har endelig tok han telefonen, var det veldig tydelig at han ble vekket av telefonen og egentlig lå og sov. Han var veldig forvirret og husket tydeligvis ikke at han skulle ha noe jobbintervju den dagen. Han hostet opp en unnskyldning om at han var syk, og at han hadde gitt beskjed om utsatt intervju noe som IKKE var tilfellet. Fikk en beklagelse og ble kalt inn på nytt intervju, men da takket jeg nei. Ikke jobbintervju men: Har en gang fått tilsendt en epost ala: "Er du sikker på at du er interessert i å jobbe hos oss?" som svar på CV og søknad jeg sendte til en butikkjobb som var utlyst på Finn. Viste seg at det ikke var på det lokale kjøpesenteret jobben var på, men et kjøpesenter med likt navn ca 4 timer unna 🙈 Var ikke interessert i å jobbe der nei.. Anonymkode: 6e3fd...ee2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #474 Del Skrevet 12. januar 2021 Ble intervjuet for en stilling hos bil bok for typ 10 år siden, også spurte de meg om «hva liker du med bik bok, ikke si fine klær hehe « så sluttkoblet hjernen min og svarte «eh hehehe de fine klærne 🙂 « hun bare så dumt på meg Anonymkode: 8eb21...07c 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 12. januar 2021 #475 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 11.1.2021 den 8.17): Søkte på en jobb hvor en veninne tilfeldigvis jobba, jeg fant ut at hun jobbet både på stedet og avdelingen jeg søkte jobb. Jeg ble innkalt til intervju, men siden jeg jobbet 100% og bodde 7 timer unna, rakk jeg ikke å stille på intervju to dager senere. Jeg ringte og informerte de om det samme minutt som jeg fikk intervjuet, og det ble endret til teams intervju istedenfor. På intervjueren logger jeg meg på, og blir sittende i 20 minutter og vente. Tilslutt ringer jeg dem og spør om jeg sitter i riktig digitalt rom, siden jeg hadde trykket på linken jeg fikk på mail. De svarte at ja det gjør jeg, og jeg hadde ikke bestått første test som var å ringe senest etter å ha ventet i 10 minutter. Det viste at jeg pleide å være for sen mente de. Jeg kjente allerede da at jeg ikke ville ha jobben, men satt igjennom intervjuet og var høflig/hyggelig/godt inntrykk siden veninna mi hadde lagt inn ett godt ord for meg (etter jeg fikk i intervjuet). Det andre som slår meg er hvor utrolig uinteresserte og lite forberedt de var. Fra første sekund virket det som at de kjedet seg, var mer interessert i kaffekoppen, gjespet og trykket på mobilen. Jeg fikk en helt rar case, som jeg ikke hadde forutsetning for å svare på da yrket/etaten var ny for meg- noe jeg skrev i søknaden og cv min viste. Dette var en jobb som handlet om å hjelpe sårbare unge mennesker i hverdagen, og jeg har relevant utdanning og erfaring innenfor annen etat og yngre brukergruppe. Si at jeg søkte meg jobb som miljøterapeut i barnevernet med barn fra 15-18 år, men selv har jeg bachelor som sosionom og erfaring fra barnehage, vært lærervikar, miljøterapeut hos barn med psykiske vansker 10-15 år og avlastning med en gruppe som har sosiale vansker mellom 16-70 år. Altså ingen direkte relevant erfaring, men mye relevant som er overførbar. Så ble casen ala "en ungdom er umotivert for skolen. En dag han skulker sitter du på kontoret i huset. Du er alene. Plutselig hører du ett pristilskudd gå av og du finner ungdom dø. Hva gjør du, og hvordan vil du sørge for at papirarbeidet blir utført?". Altså, wtf.. Mot slutten spurte de om jeg hadde spørsmål. Jeg spurte hva slags rutine har dere for å forebygge at ungdommen ikke har med seg pistol inn i huset? Og hvilke forventinger har dere til oss som jobber her med tanke på å motivere ungdommen til å gå på skolen, vi kan vel ikke holde tilbake ukelønna og sette den på konto til ungdommen blir voksen? Det er i litt hode tvang. De svarte "ja, som du burde ha forstått er ikke det noe du skal tenke på. Dette er bare en case. Men ja, det er tvang og om du gjør det anmelder leder deg til politiet." Avslutningsvis sier de "at du ikke møter opp fysisk på intervju viser hvor useriøs du er. Du trenger ikke å vente med telefonen" Wow. Just wow. Anonymkode: b10d2...332 Dette høres jo virkelig ikke ut som folk som bør jobbe med noe som helst innen helse-/sosial. Tror du kan være glad for at du ikke fikk jobb der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #476 Del Skrevet 12. januar 2021 Hadde et jobbintervju i formiddag. Det skulle egentlig vært gjort ansikt til ansikt, men i går kveld fikk jeg mail fra intervjuer om at hun ønsket å ta det digitalt i stedet. Beskjeden var at det skulle skje via Skype. Invitasjon til møtet skulle jeg få i dag morges. Flott tenkte jeg, har Skype konto og bruker det jevnlig for å holde kontakten med venner i utlandet, så null stress. Sendte link til Skype-brukeren min til intervjuer. Da intervjuet nærmet seg logget jeg på Skype og sjekket samtidig eposten min. Ingen invitasjon. Tidspunktet da intervjuet skulle startet kom og gikk. To minutter over tiden dumpet møtelinken ned. Til Skype for business. Som jeg ikke hadde lastet ned. Fikk ikke til å joine møtet via nettleser og lastet ned og installerte appen. Sendte mail til intervjuer om grunnen til forsinkelsen. Det gikk heldigvis smidig med installasjonen, så jeg fikk logget på møtet fire-fem minutter forsinket. Intervjuer var irritert over at jeg ikke hadde lastet ned appen i forkant. Det hadde jo vært kjekt at hun spesifiserte at det var business-versjonen og ikke "vanlig" Skype som skulle brukes. Tror ikke jeg får jobben for å si det sånn. Anonymkode: 92199...010 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 12. januar 2021 #477 Del Skrevet 12. januar 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det hadde jo vært kjekt at hun spesifiserte at det var business-versjonen og ikke "vanlig" Skype som skulle brukes Bedrifter bruker alltid Skype for business. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2021 #478 Del Skrevet 12. januar 2021 padawan skrev (34 minutter siden): Bedrifter bruker alltid Skype for business. Jeg var faktisk ikke klar over at det er to forskjellige programmer for privat og bedrift. Det stod bare Skype i innkallelsen og jeg trodde at Skype er Skype.🤷♀️ Anonymkode: 92199...010 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 12. januar 2021 #479 Del Skrevet 12. januar 2021 padawan skrev (6 timer siden): Bedrifter bruker alltid Skype for business. Gjør de? Jeg har hatt jobbintervju over "vanlig" Skype. Hadde nok ikke tenkt over at det er to forskjellige versjoner jeg heller, da vi bare bruker Teams på jobb. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2021 #480 Del Skrevet 15. januar 2021 padawan skrev (På 12.1.2021 den 16.34): Bedrifter bruker alltid Skype for business. Det stemmer ikke. Jeg har opplevd det motsatte, blitt kalt inn til Skype-møte og fått beskjed om at det er vanlig Skype, ikke business. Og det er innad i bedriften jeg jobber i. Anonymkode: 70839...01e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå