Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Jeg kunne fint gå en uke uten å vaske håret når jeg gikk på kuren, var så lett og luftig og ble aldri fett! Etter kuren ble det fett igjen..

Vasket det egentlig bare fordi.. Vel, man gjør det. Tror nesten ikke jeg hadde trengt det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne fint gå en uke uten å vaske håret når jeg gikk på kuren, var så lett og luftig og ble aldri fett! Etter kuren ble det fett igjen..

Vasket det egentlig bare fordi.. Vel, man gjør det. Tror nesten ikke jeg hadde trengt det :fnise:

Åhhh! Så deilig! Håper jeg slipper flass i hodebunnen så slipper jeg å styre så mye med håret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå merkes tørre lepper gitt. Smører meg sikkert fem ganger i timen. Men så er det jo slik hver vinter. ;P Har gått til innkjøp av prolip. :) åssen produkter bruker dere? Jeg har tatt i bruk serien til la roche-posay. Bruker dere solkrem?

Har kjøpt Green people fukt. Hvilken type i fukt i lrp serien bruker du? Til tørre normal eller fet hud?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er huden etter en uke på kur? Kommer det nupper og hudormer ut? Har selv utbrudd og dei verste er vonde og masse betennelse i :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er huden etter en uke på kur? Kommer det nupper og hudormer ut? Har selv utbrudd og dei verste er vonde og masse betennelse i :(

Jeg går bare på 20 mg daglig, har fått litt mer kviser, føler jeg. ( anger bittert på at jeg ikke tok et før bilde, men skal ta noen nå) elles ikke noe særlig i huden. Men de kommer vel til meg også etterhvert tenker jeg. Hvordan går det med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt Green people fukt. Hvilken type i fukt i lrp serien bruker du? Til tørre normal eller fet hud?

Husker ikke på stående fot hva de heter, men er den som de fleste her har nevnt. Jeg får ganske tørr hud om viteren uten medisiner så har valgt de for tørr, sensitiv hud. Viktigste var at de ikke tetter porer. Hva er green people? :P og hvor får man tak i dette?

Ser på prisene på produktene jeg har, at dette fynker ikke i lengden, særlig med så mye jeg bruker... Rimelige alternativer tas i mot med glede! ;)

Endret av Mona26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke på stående fot hva de heter, men er den som de fleste her har nevnt. Jeg får ganske tørr hud om viteren uten medisiner så har valgt de for tørr, sensitiv hud. Viktigste var at de ikke tetter porer. Hva er green people? :P og hvor får man tak i dette?

Ser på prisene på produktene jeg har, at dette fynker ikke i lengden, særlig med så mye jeg bruker... Rimelige alternativer tas i mot med glede! ;)

Green people kjøpes på vita. Er uten mineralolje og diverse. Hva brukte du før kuren? Det siste jeg brukte på huden var differin. Ellers prøvd alt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før kuren ja. Først prøvde jeg dalacin. Det fynka ikke. Hatt to tetracyklin kurer. Første gang uten særlig bruk epiduo, andre gangen ( 4-5 mnd senere) brukte jeg epiduo flere ganger om dagen. ( gradvis opptrapping) brukte da tetracyclin i 7-8 mnd sammenhengende. Ble veldig fin i huden, men resultatet varte bare et par uker etter endt kur. Ganske kjipt siden epiduo gjør huden både tørr og sår. Er egentlig ganske missfornøyd med oppfølging fra lege -som var totalt fraværende. Fikk alle resepter over telefon, uten spørsmål. Samme med henvisning til hudlege.

Ser nå i lyset at det har poppet frem masse små nupper huden som sikkert blir til kviser. Våkent opp med fire "underjordiske" kviser på en vertikal rekke v haka. Nice.

Åssen beskjed har du fått ang alkohol? Min hudlege sa nada. Drakk tre øl sist helg og skal ut nå til helga og neste. Tror jeg skal drikke alkoholfritt nå til helga.

Hva har du prøvd før kuren? Når er din neste time? Er så glad for at jeg har noen her som skal gå på denne kuren samtidig som meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg er ny her. Brukt mye tid de siste dagene på å lese meg opp på denne tråden. Begynte på kur med iso i går. jeg skal ta 500 tbl. 2 kapsler om dagen i 2 uker, deretter 3 kapsler. Jeg er 34 år og har bestandig slitt med kviser. er værst angrepet på ryggen. etter at jeg fikk satt inn hormonspiral tok det helt av skikkelig ojjete fet og kvisete hud! nå har de begynt å komme helt nederst på ryggen og på halsen også, der har jeg aldri hatt kviser før. er nok arvelig belastet for min mamma slet vel med kviser til hun var hvertfall 50 år!. har litt arr, men ikke noen hull, bare misfarging. ellers har jeg panikk for bivirkningene, nesten litt angst. en av grunnene til det kan være at jeg skal begynne i ny jobb i desember, fælt å begynne ny å se ut som en flassende, blødende og værkende pizza som kanskje ikke kan bruke sminke engang! Huff hverfang noen ser meg uten sminke får jeg spørsmål som: er du ikke helt i form i dag? eller er du sliten? ja litt ringer under øynene og tre svangerskap har gitt meg noe pigmentforandringer så jeg føler meg ikke "trygg" uten sminke. Jeg må ha sminke på når jeg begynner i ny jobb! Ellers så jobber jeg jo i barnehage og vi er mye ute, lurer på hvordan det skal gå med huden og leppene i kulden..
Hudlegen kunne visst hjelpe meg med pigmentflekker og arr etterhvert. så håper han vet noe effektivt... Det var nesten legen som var mer pågående ang iso en meg selv. Han mente jeg burde ta kuren. håper kroppen min tåler det og at ikke det vil gi noen ettervirkninger, merker jeg bekymrer meg endel for det.. godt med et forum der man kan diskutere og kanskje "klage" litt til noen som vet hvordan man har det. oi langt dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers så kan jeg jo få med at jeg slang inn en bestilling på hudpleieprodukter til 2000 kr i går. har så angst for disse bivirkningene asså.
Litt kremer fra Decleor ble det. leste om mange som brukte dem tidligere i denne tråden. til den prisen så håper jeg bare at huden min tolererer dem. men har erfaring at man kan venne huden til produkter så må bare prøve. ellers har jeg vært veldig fornøyd med aloe vera propolis hudkrem, så kommer til å bruke den i tillegg til leppepomaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før kuren ja. Først prøvde jeg dalacin. Det fynka ikke. Hatt to tetracyklin kurer. Første gang uten særlig bruk epiduo, andre gangen ( 4-5 mnd senere) brukte jeg epiduo flere ganger om dagen. ( gradvis opptrapping) brukte da tetracyclin i 7-8 mnd sammenhengende. Ble veldig fin i huden, men resultatet varte bare et par uker etter endt kur. Ganske kjipt siden epiduo gjør huden både tørr og sår. Er egentlig ganske missfornøyd med oppfølging fra lege -som var totalt fraværende. Fikk alle resepter over telefon, uten spørsmål. Samme med henvisning til hudlege.

Ser nå i lyset at det har poppet frem masse små nupper huden som sikkert blir til kviser. Våkent opp med fire "underjordiske" kviser på en vertikal rekke v haka. Nice.

Åssen beskjed har du fått ang alkohol? Min hudlege sa nada. Drakk tre øl sist helg og skal ut nå til helga og neste. Tror jeg skal drikke alkoholfritt nå til helga.

Hva har du prøvd før kuren? Når er din neste time? Er så glad for at jeg har noen her som skal gå på denne kuren samtidig som meg!

Ja har mest vonde kviser på haken når. Og de på kjeven har ikke krympet selv om jeg har fått ut betennelse for to tre uker siden. I natt hadde jeg på masse fukt fra Green people. Hudlege sa også null alkohol til meg! Vet søstera mi drakk da hun gikk på kur. Har prøvd epiduo dalacin finacea antibiotika aberela airol a. vitaminsyre den sterkeste. Medisinske hudpleieserier som obagi jan marini. Økologisk. Matis.md formulation.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja har mest vonde kviser på haken når. Og de på kjeven har ikke krympet selv om jeg har fått ut betennelse for to tre uker siden. I natt hadde jeg på masse fukt fra Green people. Hudlege sa også null alkohol til meg! Vet søstera mi drakk da hun gikk på kur. Har prøvd epiduo dalacin finacea antibiotika aberela airol a. vitaminsyre den sterkeste. Medisinske hudpleieserier som obagi jan marini. Økologisk. Matis.md formulation.

Ja epiduoen er sterk. Den virket en liten periode men så ble det bare verre og verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja epiduoen er sterk. Den virket en liten periode men så ble det bare verre og verre.

Decleor tålte ikke huden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har forresten for første gang ikke vasket håret på tre dager og det er ikke fett! Yaaaaay!

Jeg har mye hudormer. Har du? Lei av at de tyter ut. Og kan faktiske skrape de ut med en negl eller dras ut med pinsett. Drittlei. Håper de forsvinner i takt med kuren!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg er ny her. Brukt mye tid de siste dagene på å lese meg opp på denne tråden. Begynte på kur med iso i går. jeg skal ta 500 tbl. 2 kapsler om dagen i 2 uker, deretter 3 kapsler. Jeg er 34 år og har bestandig slitt med kviser. er værst angrepet på ryggen. etter at jeg fikk satt inn hormonspiral tok det helt av skikkelig ojjete fet og kvisete hud! nå har de begynt å komme helt nederst på ryggen og på halsen også, der har jeg aldri hatt kviser før. er nok arvelig belastet for min mamma slet vel med kviser til hun var hvertfall 50 år!. har litt arr, men ikke noen hull, bare misfarging. ellers har jeg panikk for bivirkningene, nesten litt angst. en av grunnene til det kan være at jeg skal begynne i ny jobb i desember, fælt å begynne ny å se ut som en flassende, blødende og værkende pizza som kanskje ikke kan bruke sminke engang! Huff hverfang noen ser meg uten sminke får jeg spørsmål som: er du ikke helt i form i dag? eller er du sliten? ja litt ringer under øynene og tre svangerskap har gitt meg noe pigmentforandringer så jeg føler meg ikke "trygg" uten sminke. Jeg må ha sminke på når jeg begynner i ny jobb! Ellers så jobber jeg jo i barnehage og vi er mye ute, lurer på hvordan det skal gå med huden og leppene i kulden..

Hudlegen kunne visst hjelpe meg med pigmentflekker og arr etterhvert. så håper han vet noe effektivt... Det var nesten legen som var mer pågående ang iso en meg selv. Han mente jeg burde ta kuren. håper kroppen min tåler det og at ikke det vil gi noen ettervirkninger, merker jeg bekymrer meg endel for det.. godt med et forum der man kan diskutere og kanskje "klage" litt til noen som vet hvordan man har det. oi langt dette her...

Det er bedre om du rett og slett forbereder deg på det værste av det værste, når det kommer til bivirkninger. Det gjorde jeg, og foreløpig er jeg glad for at jeg gjorde det, for nå går kuren lett som en lek. Har gått på kuren i litt over 1 mnd, og har foreløpig bare litt tørr hud. Det er kjempeviktig at du bruker riktige produkter, slik at den tørre huden ikke blir like ille. Husk å rense og bruke fuktighetskrem hver morgen og kveld, så går det nok sikkert bra. Hvertfall gjør det det for min del. Jeg bruker sminke uten problemer, men må ha mineral-sminke eller annen pudder-foundation, hvis ikke ser det jeg ut som en flassende klovn.

Anbefaler hvertfal Dermologica Ultra Calming Cleanser og Multi Active Mist (kjøpes på nett), også MÅ du ha Effaclar H (apotek). Den sistnevnte går veldig fort tom, så jeg pleier å hamstre flere av gangen :)

Ta med deg carmex eller en annen god leppomade HVOREN du går! Plutselig får man skikkelig vondt i leppene, og hvis man da ikke har leppomade med seg kan det være ganske fryktelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på kuren i litt over 1 mnd. Gikk først på 1 pille per dag i en mnd, og så for en uke siden begynte jeg på 2. Med en gang jeg gikk opp til 2 piller fikk jeg plutselig veldig mye tørrere hud, men dette stabiliserte seg faktisk ganske raskt bare jeg smørte meg en gang ekstra i løpet av dagen. Har også fått nye og værre utbrudd nå, men regner med at dette også trekker seg litt tilbake snart.

Foreløpig er jeg SUPERGLAD for at jeg begynte! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...