Gjest a1b2s3 Skrevet 6. november 2016 #4561 Skrevet 6. november 2016 Er det noen som har vært plaget av tørr eller tørrere skjede? Jeg er litt bekymret for å få det mtp sex. Og hvilken dose gikk dere på?
lunamaria Skrevet 6. november 2016 #4562 Skrevet 6. november 2016 På 3.11.2016 den 8.13, Grodanboll skrev: @lunamaria det var jo ikke bra! Hvor lenge gikk du på kuren? Jeg skal egentlig slutte etter 17 uker, er på min 12 uke nå. Er litt engstelig at jeg også får tilbake kvisene. Ser klart at jeg har blitt litt bedre, men hadde en forhåpning på at nesten alt skulle bli borte. Men merker mindre og mindre av bivirkningene faktisk, og det er bra. Litt tørr på leppene og i ansiktet men har kjøpt Bepanthen til leppene og La Roche-Posay ansiktskrem som fungerer meget bra. Jeg gikk på kuren i 4 mnd, jeg skulle ta 400 tabletter til sammen også tok jeg 4 hver dag. Våknet i dag tidlig med DEN kvisa på kinnet.. Håper det er fordi mensen nærmer seg, men frykter for at det ikke har funka bivirkningene har heldigvis kommet bort da for å se på det positive! Så bra at du ikke merker så mye av bivirkningene, da har du vært heldig! Jeg brukte også bepanthen på leppene en liten stund, men det virket ikke på mine lepper.. hvis du skulle trenge en annen lipsyl til senere så var faktisk Blistex det eneste som fungerte på meg og jeg brukte til og med Purelan Lykke til med resten av kuren!
AnonymBruker Skrevet 7. november 2016 #4563 Skrevet 7. november 2016 Hvorfor er det noen som bare går på denne kuren i fire måneder, mens andre går i over et halvt år? Jeg skal snart begynne, og håper på en kortest mulig kur.... Anonymkode: 846ca...322
Helenedal Skrevet 7. november 2016 #4564 Skrevet 7. november 2016 Nå har jeg gått på kuren i snart 3mnd, tar to tabl om dagen men jeg har fortsatt kviser????? Begynner å bli rimelig lei og irritert, ser snart ingen ende på det her.
Grodanboll Skrevet 8. november 2016 #4565 Skrevet 8. november 2016 Det jeg har hørt er at det er antallet tabletter du skal ta og ikke antallet uker/måneder som teller. Jeg tar jo 3 tabletter om dagen og skal ta de i 17 uker som da blir i overkant 360 tabletter. Føler at det har hjulpet litt, men ikke helt. Får fortsatt kviser, men har jo fortsatt litt igjen av kuren. Skal snakke med legen neste gang da hun mente at jeg kun skulle spise i 17 uker og siden har opphold i noen måneder, for å siden begynne på nytt. Men det er jeg ikke like enig i. Har lest i tråden her at mange blir ikke helt fine (slik jeg trodde man skulle bli) uten de har fortsatt litt men ikke i nærheten av hva man startet med. Jeg håper at jeg blir såpass bra at jeg kan gå uten sminke, men jeg skal ta noen ansiktbehandlinger nå i etterkant for å prøve fjerne de "røde" arrene som er kvar. Jeg har ikke noe dype arr, så håper at hudpleie kan hjelpe.
venus_ Skrevet 8. november 2016 #4566 Skrevet 8. november 2016 (endret) På 1.11.2016 den 20.03, AnonymBruker skrev: Hei! Noen som vil dele hvor mye de endte opp med å betale for hele kuren? Legetimer, tabletter osv Anonymkode: 192a0...a45 Jeg slutta litt over halvveis i kuren, men betalte ca 350 per legetime (hadde blitt 4-5 totalt om jeg hadde fullført) og 250 for å hente ut 60 kapsler. Fikk etterhvert frikort så en del ble dekt der. Endret 8. november 2016 av venus_
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #4567 Skrevet 9. november 2016 Hvor mye koster tablettene nå egentlig? Jeg får resepten på fredag (hvis blodprøveresultatene er tilfredsstillende) og lurer på hvor mye jeg må ut med. Anonymkode: fb172...d97
venus_ Skrevet 9. november 2016 #4568 Skrevet 9. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye koster tablettene nå egentlig? Jeg får resepten på fredag (hvis blodprøveresultatene er tilfredsstillende) og lurer på hvor mye jeg må ut med. Anonymkode: fb172...d97 Dersom du har vedtak om blå resept så koster det ca 250kr for 60 kapsler, som jeg skrev i innlegget over.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2016 #4569 Skrevet 9. november 2016 6 minutter siden, venus_ skrev: Dersom du har vedtak om blå resept så koster det ca 250kr for 60 kapsler, som jeg skrev i innlegget over. Hei, jeg får dem ikke på blå resept. Anonymkode: fb172...d97
venus_ Skrevet 9. november 2016 #4570 Skrevet 9. november 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg får dem ikke på blå resept. Anonymkode: fb172...d97 Mener jeg betalte 600-650 kr før jeg fikk vedtaket. For 60 kapsler (2 pk).
AnonymBruker Skrevet 10. november 2016 #4571 Skrevet 10. november 2016 Ja, i dag begynner jeg! Jeg er ikke den hardest rammede av kviser, men problemet mitt er at de er på rygg og i blant på brystet. Det siste året har det vært slik at jeg bare unntaksvis har kunnet bruke utringet topp, for eksempel. Jeg går aldri på stranda. Så det har hemmet meg. Jeg er 35 år og veldig avslappet til kropp og det meste, og jeg er ferdig med å la dette her påvirke meg. Jeg tåler ikke antibiotikaen som noen får, og kremer har ikke hjulpet. Så hudlegen sa vi forsøker isotretinoin i tre måneder i første omgang, og ser hva som skjer. Hadde vært fint å slippe unna med en så kort kur, men vi får se. Jeg gruer meg. Lurer på hva jeg får av bivirkninger. Er redd for oppbluss, men hvis det er på rygg og bryst går det i det minste an å skjule. Jeg har gått til innkjøp av kremer og lypsyl i første omgang. Ønsk meg lykke til... Anonymkode: fb172...d97
Gjest BabyBlue Skrevet 11. november 2016 #4572 Skrevet 11. november 2016 På 10.11.2016 den 7.43, AnonymBruker skrev: Ja, i dag begynner jeg! Jeg er ikke den hardest rammede av kviser, men problemet mitt er at de er på rygg og i blant på brystet. Det siste året har det vært slik at jeg bare unntaksvis har kunnet bruke utringet topp, for eksempel. Jeg går aldri på stranda. Så det har hemmet meg. Jeg er 35 år og veldig avslappet til kropp og det meste, og jeg er ferdig med å la dette her påvirke meg. Jeg tåler ikke antibiotikaen som noen får, og kremer har ikke hjulpet. Så hudlegen sa vi forsøker isotretinoin i tre måneder i første omgang, og ser hva som skjer. Hadde vært fint å slippe unna med en så kort kur, men vi får se. Jeg gruer meg. Lurer på hva jeg får av bivirkninger. Er redd for oppbluss, men hvis det er på rygg og bryst går det i det minste an å skjule. Jeg har gått til innkjøp av kremer og lypsyl i første omgang. Ønsk meg lykke til... Anonymkode: fb172...d97 Lykke til :D Jeg gikk på kuren for lenge siden, og får fortsatt bare sånn 1 eller 2 kviser i måneden. Er helt fantastisk, spesielt med tanke på at jeg hadde masse acne før. Om du sitter mye med bøker eller pc kan jeg også anbefale deg å kjøpe øyedråper, jeg ble veldig tørr på øynene i begynnelsen av kuren.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2016 #4573 Skrevet 12. november 2016 17 timer siden, BabyBlue skrev: Lykke til :D Jeg gikk på kuren for lenge siden, og får fortsatt bare sånn 1 eller 2 kviser i måneden. Er helt fantastisk, spesielt med tanke på at jeg hadde masse acne før. Om du sitter mye med bøker eller pc kan jeg også anbefale deg å kjøpe øyedråper, jeg ble veldig tørr på øynene i begynnelsen av kuren. Tusen takk for det Jeg merker at jeg er letta nå. Har bare tatt to piller og det er for tidlig å merke bivirkninger, men det føles så bra å være igang! Nå skal jeg holde ut dette, og så håper jeg på et liv hvor jeg slipper å tenke så mye på hvordan jeg ser ut Anonymkode: fb172...d97
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #4574 Skrevet 13. november 2016 Hvor lang tid tok det før dere merker bivirkninger? Og med tørr hud og tørre lepper og alle bivirkninger... Var der sånn at andre reagerte på at dere så annerledes ut? Har liksom ikke lyst til å forklare at jeg går på medisiner. Anonymkode: fb172...d97
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #4575 Skrevet 13. november 2016 Forresten: Jeg kjøpte meg en nydelig utringet bluse i går. Den henger synlig på soverommet mitt og er en påminnelse om hva jeg gleder meg til. Anonymkode: fb172...d97 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 #4576 Skrevet 13. november 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lang tid tok det før dere merker bivirkninger? Og med tørr hud og tørre lepper og alle bivirkninger... Var der sånn at andre reagerte på at dere så annerledes ut? Har liksom ikke lyst til å forklare at jeg går på medisiner. Anonymkode: fb172...d97 Hehe, kjenner meg igjen i det, jeg fryktet også det samme da jeg begynte. Jeg har nettop begynt på tredje måneden nå. Tørre lepper begynte jeg å merke 5. dagen, men hvis du smører jevnlig med leppepomade, så kommer ingen til å se at de er unormalt tørre (anbefaler Eucerins aquaphor-salve). Etter tre uker sluttet jeg å bli blank i huden, og håret sluttet å bli fett, så det var dødsdeilig. Den store uttørkingen av huden har ikke begynt å kicke inn ordentlig før nå. Har små eksemflekker/skorper på begge armene. Ansiktet mitt er tørt, men ikke sånn at det flasser og at andre legger merke til det. Men, jeg er veldig rød i ansiktet, og det ble venninnen min også da hun gikk på kuren. Det er en synlig forskjell, men jeg tror ikke andre legger merke til det, og det kan kamufleres godt med sminke. Det eneste som har utgjort en virkelig synlig forskjell på meg er at jeg fikk kraftige oppstartsutbrudd og ble verre enn jeg var i utgangspunktet, men det roer seg jo etterhvert. Jeg er heldigvis ute på reise mens jeg går på kuren, så jeg er ikke omringet av de menneskene jeg ser til vanlig, men de få kjente jeg har møtt har sagt de ikke merket noe forskjell Utover tørrhet har jeg ingen andre bivirkninger, utenom neseblod én gang. Men det er jo igjen bare fordi jeg er tørr i nesa. Jeg har hatt en rolig opptrapping fra 20 mg til 20/40, til 40, og nå siste tre ukene 60. Anonymkode: 44dcb...ec5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #4577 Skrevet 14. november 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hehe, kjenner meg igjen i det, jeg fryktet også det samme da jeg begynte. Jeg har nettop begynt på tredje måneden nå. Tørre lepper begynte jeg å merke 5. dagen, men hvis du smører jevnlig med leppepomade, så kommer ingen til å se at de er unormalt tørre (anbefaler Eucerins aquaphor-salve). Etter tre uker sluttet jeg å bli blank i huden, og håret sluttet å bli fett, så det var dødsdeilig. Den store uttørkingen av huden har ikke begynt å kicke inn ordentlig før nå. Har små eksemflekker/skorper på begge armene. Ansiktet mitt er tørt, men ikke sånn at det flasser og at andre legger merke til det. Men, jeg er veldig rød i ansiktet, og det ble venninnen min også da hun gikk på kuren. Det er en synlig forskjell, men jeg tror ikke andre legger merke til det, og det kan kamufleres godt med sminke. Det eneste som har utgjort en virkelig synlig forskjell på meg er at jeg fikk kraftige oppstartsutbrudd og ble verre enn jeg var i utgangspunktet, men det roer seg jo etterhvert. Jeg er heldigvis ute på reise mens jeg går på kuren, så jeg er ikke omringet av de menneskene jeg ser til vanlig, men de få kjente jeg har møtt har sagt de ikke merket noe forskjell Utover tørrhet har jeg ingen andre bivirkninger, utenom neseblod én gang. Men det er jo igjen bare fordi jeg er tørr i nesa. Jeg har hatt en rolig opptrapping fra 20 mg til 20/40, til 40, og nå siste tre ukene 60. Anonymkode: 44dcb...ec5 Tusen takk for svar Nå er jeg på dag 4. Jeg har merket to små ting nå: Jeg er veldig tørst, jeg drikker kanskje dobbelt så mye vann som vanlig - men det er bare bra, for jeg har nok fått i meg litt for lite væske ellers. Og hendene mine er tørrere (jeg har håndpsoriasis, så hendene forventet jeg egentlig at ville reagere raskt). Ansiktshuden er kjempefin. Sikkert fordi jeg smører med Effaclar grundig, det er en bra krem! Det er faktisk noen sorte prikker som har forsvunnet. Jeg synes faktisk også det ser bedre ut på bryst og rygg, problemområdene mine. Men, det tror jeg enten er tilfeldig, eller at jeg har stresset skikkelig ned nå. Det er kanskje dumt, men de siste par ukene har jeg vært ganske fortvilet, bekymret og stresset - tenkt på isotretionoin, vært bekymret for å FÅ behandling (mtp bivirkninger) og vært bekymret for IKKE å få behandling, og nå føler jeg bare en lettelse over å være i gang. Jeg ser ikke bort fra at det virker positivt inn på systemet i seg selv. Nå håper jeg bare at jeg skal klare å holde tørr hud og sånt noenlunde i sjakk, og at oppbluss ikke kommer i ansiktet (hvor jeg nesten ikke har kviser), resten skal jeg klare å skjule greit i noen måneder. Men du AB, har du sett noen forbedringer på huden så langt? Anonymkode: fb172...d97
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #4578 Skrevet 14. november 2016 ^ Forbedringer... vel, både og. La meg først si at jeg var ikke veldig hardt rammet, hadde i løpet av sommeren fått en del nupper i ansiktet og noen kviser på hakepartiet og langs kjeven, samt en del rødblussete nupper på brystet. Brystet mitt ble helt fint etter seriøst to uker. Ansiktet mitt ble bare verre, fikk store kviser i kinnene og på haken. Idag har de verste utbruddene roet seg, og av forbedringer så kan jeg si at porene mine er mindre, de fleste nuppene er borte, jeg blir ikke blank, og huden føles babymyk. Eneste er at jeg har masse røde merker etter utbruddene som gjør at jeg ser kvisetet ut uten å egentlig være det lenger. Disse røde merkene blir værende fordi iso gjør huden tynn, og den leges veldig sakte. Derfor er det kjipt når man får sånne oppstartsutbrudd. Men de kommer omsider til å blekes de og, og da har jeg troen på at huden min vil bli veldig fin Anonymkode: 44dcb...ec5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 #4579 Skrevet 14. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: ^ Forbedringer... vel, både og. La meg først si at jeg var ikke veldig hardt rammet, hadde i løpet av sommeren fått en del nupper i ansiktet og noen kviser på hakepartiet og langs kjeven, samt en del rødblussete nupper på brystet. Brystet mitt ble helt fint etter seriøst to uker. Ansiktet mitt ble bare verre, fikk store kviser i kinnene og på haken. Idag har de verste utbruddene roet seg, og av forbedringer så kan jeg si at porene mine er mindre, de fleste nuppene er borte, jeg blir ikke blank, og huden føles babymyk. Eneste er at jeg har masse røde merker etter utbruddene som gjør at jeg ser kvisetet ut uten å egentlig være det lenger. Disse røde merkene blir værende fordi iso gjør huden tynn, og den leges veldig sakte. Derfor er det kjipt når man får sånne oppstartsutbrudd. Men de kommer omsider til å blekes de og, og da har jeg troen på at huden min vil bli veldig fin Anonymkode: 44dcb...ec5 Håper du blir helt fornøyd til slutt Anonymkode: fb172...d97
karen11 Skrevet 14. november 2016 #4580 Skrevet 14. november 2016 Slenger meg på tråden her, begynte på isotretioin i går, spent på resultat og bivirkninger! Nyttig å lese tidligere erfaringer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå