Tartan Skrevet 12. januar 2014 #2801 Skrevet 12. januar 2014 Hei! Jeg lurer på om noen av dere har slike kviser som ikke har gått bort på noen år. Vet ikke hva det heter, men slike talgkuler/kviser. Jeg har mange av de på haken som har stått dær i ca 1 år nå og lurer på om de går bort når jeg tar tablettene? Er på mitt andre brett nå
miramis Skrevet 12. januar 2014 #2802 Skrevet 12. januar 2014 Vil anbefale ALLE som sliter med dårlig hud å prøve dette. Selv om du faktisk risikerer livet ditt bare for å bli kvitt kvisene? De psykiske bivirkningene er ikke til å tulle med. Er litt sinnsykt hvor mange som går på kuren, spesielt når folk legger ut bilde av huden sin og de har bare litt nupper... 1
Tricia Skrevet 12. januar 2014 #2803 Skrevet 12. januar 2014 Jeg har gått på liten 1 mnd, tar nå om om dagen. Fint å lese om at det har funket på mange! Er litt motløs nå. Lite bivirkninger, litt tørre lepper. Men får fortsatt dype underjordiske nå rett før mens. Håpet at det skulle bli merkbart bedre første syklus.... Og jeg får virkelig dype kviser som jeg må stikke en når i og få bort noe puss. De er dype og gjør vondt hvis jeg ikke popper dem. Men nå er jeg motløs!! Det blir så rødt etter alle kviser!!! Store røde merker! Hvis dette skjer hver mnd under hele kuren, kommer jo hele meg til å være rød!!!! Har ingen dype arr eller søkk, men røde merker... Noen oppmuntrende ord?
Eolin Skrevet 13. januar 2014 #2804 Skrevet 13. januar 2014 Så har jeg snart fullført 5 måneder på Iso og er dermed snart ferdig. Skal bare spise de siste to brettene, og så får jeg krysse fingre for at effekten er livsvarig. her kommer jeg med noen ord til deg som nettopp har startet: jeg vet det ikke er lett, jeg hadde det også helt forjævlig den første måneden. jeg lærte noen triks fra det. - du trenger ikke å kjøpe fancy dyre leppomader - lypsyl og lignende er helt fint. prøv å finn en som er mest mulig nøytral, altså ikke noe parfyme, parabener og alt sånt. - ikke smør feit krem der du har kviser - her kjøpte jeg avene AC-Clean og den er ment for deg som går på en slik behandling. - jeg fikk masse problemer med tørr hodebunn. den klødde og det flasset. utrolig pinlig! så her kjøpte jeg også en flasshampo til tørr hodebunn på apoteket. dette og denne AC-clean kremen var det eneste jeg kjøpt på apoteket. den tørre hodebunnen ble umiddelbar bedre og jeg har ikke hatt problemer med dette siden. - kokoolje er din ven om du har tørr hodebunn, smør hodebunnen inn, vær tålmodig (det vil klø) og vask. det vil ikke lukte kokos når du er ferdig og hodebunnen har fått masse fuktighet. det hjelper - bruk kun såpe, shampoo, deodorant og lignende som er nøytrale - parfymefri osv. jeg brukte, og bruker fremdeles, nøytral. dette er generelt smart uansett om du går på denne kuren eller ikke. - ikke glem solkrem. smør jevnlig. ca hvert 20 minutt. - om du merker at kroppen ikke liker det, eksempel barbering, dropp det, eller gjør det kun når det er mest nødvendig. - leddsmerter er utrolig irriterende, jeg har for eksempel fått i det i begge albuer. det er litt som å ha et permanent blåmerke når jeg lener meg på albuene, så det har vært uaktuelt lenge. gleder meg til det stopper, har ikke annet å si. jeg har dog trenet mye siden desember og har vært heldig med å ikke merke noen forskjell der ifht ledd. - smør nesebor med vaselin hver natt, do it! - jeg har hatt store smerter når jeg bommelomme på toalettet, jeg har prøvd litt forskjellige kremer, ingenting har hjulpet særlig mye. igjen, her gleder jeg meg bare til jeg er helt ferdig... - jeg har vært i et ganske mørkt humør ganske ofte og nesten ingen sexlyst. husk at dette ikke er noe tullemedisin, det er seriøse saker med store bivirkninger... om du har en partner er det viktig at de vet dette og at man snakker sammen. husk å si unnskyld om du bare er i dårlig humør, det er ikke din partners feil... ellers er tålmodighet en dyd. - jeg hadde veldig tørre øyne i starten, kjøpte øyedråper, hjalp litt. men de bivirkningene forsvant etter ca 2 mnd. heldigvis. - jeg bor i danmark, og her er det strenge regler på oppfølgning hver måned med blodprøver. en av grunnene til dette er depresjon, en annen viktig grunn er fosterskadelighet. seriøst, du skal ikke bli gravid mens du går på denne medisinen - en av bivirkningene er ALVORLIG fosterskade med høy (!) sjanse. det vil si: ungen din vil bli alvorlig skada og du får ikke lov til å føde denne ungen. i Danmark er det tvangsabort om man blir gravid på denne medisinen (en av blodprøvene tester om du er gravid) og i beskrivelsen til medisinen står det at man skal bruke 3 (tre!) prevensjonsmidler. dette burde si nok om du er i tvil. jeg merket forskjell tidlig ifht kviser og etter to måneder så det allerede veldig bra ut. nå har jeg kun hatt noen bittesmå på haka. alle mine hudormer (jeg hadde mange! folk trodde jeg hadde tør hud, men det var egentlig bare masse hudormer, usj) er så og si borte. arrene er der fremdeles og det vil de nok forbli. jeg har ruglete hud i panna, men jeg er ikke lenger så rød og jeg får ikke disse jævla betente kvisene mer. håper jeg. denne medisinen er ingen garanti, men det beste de har på markedet den dag i dag. regn med å få noen kviser når du er ferdig, dette er helt normalt for alle. forhåpentligvis har du sluppet for flere av de store, vonde og betente. generelt: dropp de dyre produkter, kjøp nøytrale produkter, ikke bli gravid, vær tålmodig, snakk med venner og kjærste.
plix Skrevet 13. januar 2014 #2805 Skrevet 13. januar 2014 Ja, små hull og fordypninger i huden Jeg har ingen røde arr lenger, de forsvant for lenge siden. Men ja, arrene synes absolutt best om jeg er likbleik i ansiktet, noe som forsåvidt skjer når jeg har spist eller sovet for lite. Men utenom det er det veldig befriende å slippe kviser, kan liksom forlate huset uten sminke, det betyr jeg kan sove en halvtime lenger om morningen. Er huden din fremdeles sensitiv? Husker at bivirkningene mine gikk veeeldig fort over, men det er nok ganske individuelt. Bruker du serum? I såfall kan et godt fuktserum gjøre underverker når hudkremen ikke er nok, det hjalp i hvert fall meg veldig etter kuren. Nå er huden min så godt som normal, men det at det er vinter gjør at jeg trenger litt ekstra. Ja den er fortsatt sensitiv, på langt nær som i starten. Men kan fortsatt ikke bruke voks på kroppen for å fjerne hår, enkelte kremer som før var bra- er nå for sterke og gir rødhet/sår følelse i ansikt. Bruker ikke serum, ikke at jeg er skeptisk. Men er livredd for flere kviser, så har dessverre ingen ideer på hvor jeg kan lete etter noe som passer bra Er helt i samme situasjon på det første du skrev, og det er DEILIG å kunne sove lengre. Nå er det ikke slik at jeg må bruke 15-30 minutter kun på ansiktsminken for å skjule det verste før jeg går ut av døren. Et annet liv, er det Spesielt deilig er det fordi jeg har veldig vanskelig for å sove for tiden Da teller hvert minutt, hehe
Tricia Skrevet 15. januar 2014 #2806 Skrevet 15. januar 2014 Noen andre som fikk forferdelig tørt hår? Føler håret mitt plutselig ble VELDIG tørt og flisete. Det er jo deilig at håret ikke blir fett etter en dag, men det får være måte på! Jeg må invistere i en god hårkur og klippe av meg noen cm, tror jeg... Er på dag 38 av kuren. Tar to tabletter om dagen. Litt tørr ansiktshud. Vondt i hofter når jeg går langt! Men ingen store problemer, så hvis det ikke blir verre enn dette, skal alt går bra! Huden: Alle, nesten ALLE hudormer og porer er borte. Og jeg hadde mye på nesen! Såpass med porer og hudormer at jeg kunne kjennes litt ru ut. Men de gode, gamle underjordiske fortsetter å komme. Akkurat ferdig med mens. Virket bra lenge, men så kom kvisene. Hvor lang tid tok det før dere merket at det kom mindre kviser? Det virker som om hudlegen vil at jeg skal ta 2 piller, han har aldri nevnt alternativet for å øke dosen. Så det blir vel juli før jeg er ferdig. Veier 68-69 kilo, og jeg har selv regnet ut at jeg må ta ca. 400 piller. BLÆ; 13 pakker med piller..... Det går sakte...
Eolin Skrevet 16. januar 2014 #2807 Skrevet 16. januar 2014 kokosolje er din venn til tørt hår. seriøst, prøv det! kjøp i butikken, det kan brukes i både matlagning og til hud- og hårpleie! gni det inn i hodebunnen, det tar lang tid (jeg brukte nesten 2 timer på det, har veldig langt og tykt hår), og sitt med det så lenge du klarer. det vil begynne å klø. når du ikke klarer mer (jeg pleide å holde ut 3-4 timer, men det er folk som bare sover natten over), så vasker du det av grundig med parfymefri såpe (nøytral). det vil ikke lukte kokos når du er ferdig og du vil SE forskjell.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 #2808 Skrevet 16. januar 2014 Hei dere! Jeg har gått på 2 tabletter siden slutten av oktober nå. De siste 2 ukene har jeg selv trappet ned til 1 tablett hver dag, grunnet tung eksamensperiode og tørre øyne ikke er så optimalt når jeg skal lese hele dagen. Har Nen dager droppet tabletten og. Tror dere dtte har noe å si for resultatet?? Det er vel sluttmengden tabletter som er avgjørende? Begynner på 2 igjen fra i dag. :-)Anonymous poster hash: 540e3...d4b
96ern Skrevet 21. januar 2014 #2809 Skrevet 21. januar 2014 Hei folkens! Nå er det flere måneder siden sist jeg skrev på dette forumet! Jeg begynte med disse tablettene desember 2012 og ble ferdig 19.Mai 2013! Det er 8 måneder siden jeg sluttet på disse tablettene og alt er perfekt nå!!!!! :D Jeg har ikke slitt med kviser på over 10 måneder og før jeg startet med denne kuren slet jeg med MASSE kviser i over 2år! Denne kuren er helt magisk, spør du meg! Det eneste utbrudde jeg har hatt i ettertid var for faktisk 1 uke siden! Da fikk jeg en del små kviser på haka men de forsvant iløpet av 48 timer! Skal ikke skrive så mye mer akkurat nå, men ville bare oppmuntre dere som er på denne kuren den dag idag! Har dere noen spørsmål til meg om kuren eller min historie så bare spør ivei! Dette ordner seg for alle dere ute der! Be strong
Snop Skrevet 26. januar 2014 #2810 Skrevet 26. januar 2014 Jeg begynner til uken! Veldig spent. Har slitt med leddsmerter tidligere, så jeg blir overrasket om jeg slipper unna det denne gangen. Jeg lurer litt på dette angående sol. Det har seg sånn at jeg er "avhengig" av solarium. Jeg er på ingen måte Jersey Shore-brun, tar bare av og til for å ikke føle meg gråhvit, og går jevnlig til hudlege for å passe på føflekker osv. Trenger ingen diskusjon om solarium generelt her, men i forhold til roaccutane. På den ene siden ser jeg folk skrive "for all del, IKKE vær i sola", "bruk solkrem hver dag hele dagen" osv, på den andre siden er det jo folk i hele verden, som bor i typ 40 grader og solsteik hver dag, som går på denne kuren. Hudlegen min sa også at det ikke er så nøye med sola på grunn av dette, men at man bare skal være obs på at man kan bli lettere brent. Så jeg tenker, om jeg tar litt sol, prøver meg fram med 10-15 min om gangen, burde ikke det bli greit?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #2811 Skrevet 26. januar 2014 Jeg ville definitivt ikke tatt sol, huden min ble helt utrolig tørr og sensitiv, og på et tidspunkt var jeg rett og slett kanllrød. Woho. Tror ikke huden min hadde tålt så mye som 5 minutter sol da. Anonymous poster hash: a18ac...e1e
Sillicious Skrevet 27. januar 2014 #2812 Skrevet 27. januar 2014 Jeg tok sol som vanlig da jeg gikk på disse. Smører meg alltid med fuktighetskrem etter det da, intet problem :-)
Gjest blasé Skrevet 29. januar 2014 #2813 Skrevet 29. januar 2014 Jeg begynner til uken! Veldig spent. Har slitt med leddsmerter tidligere, så jeg blir overrasket om jeg slipper unna det denne gangen. Jeg lurer litt på dette angående sol. Det har seg sånn at jeg er "avhengig" av solarium. Jeg er på ingen måte Jersey Shore-brun, tar bare av og til for å ikke føle meg gråhvit, og går jevnlig til hudlege for å passe på føflekker osv. Trenger ingen diskusjon om solarium generelt her, men i forhold til roaccutane. På den ene siden ser jeg folk skrive "for all del, IKKE vær i sola", "bruk solkrem hver dag hele dagen" osv, på den andre siden er det jo folk i hele verden, som bor i typ 40 grader og solsteik hver dag, som går på denne kuren. Hudlegen min sa også at det ikke er så nøye med sola på grunn av dette, men at man bare skal være obs på at man kan bli lettere brent. Så jeg tenker, om jeg tar litt sol, prøver meg fram med 10-15 min om gangen, burde ikke det bli greit? Tok også sol hele tiden, null problem Begynner på kuren for 2 gang. Jeg var så dum som aldri fullførte kuren, som da resulterte til at det kom tilbake igjen (startet første kur i 2012) . Har bare vært dårlig de to siste månedene. Opplevde kun tørrhud som bivirkning, ingenting annet Så nå gleder jeg meg til å få like flawless hud som før virkelig mirakelkur!
lte94 Skrevet 30. januar 2014 #2814 Skrevet 30. januar 2014 Hei! I en uke nå har jeg vært plaget med å være ekstremt trøtt hver eneste dag. Føler meg helt grei de første timene på dagen, men så daler energinivået og jeg har lyst til å legge meg når klokka er 18. Har gått 4 uker på kuren nå, og lurer på om noen andre har opplevd dette som en bivirkning under kuren? Finner ikke noe informasjon på medisinene at dette skal være en bivirkning, men kan ikke tenke meg at det er noe annet? Jeg er en person som gjerne blir mer våken utover kvelden, og nå er det helt motsatt...
Snop Skrevet 31. januar 2014 #2815 Skrevet 31. januar 2014 Begynte på første pille i dag, så nå er jeg offisielt med i roaccutan-gjengen!
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #2816 Skrevet 31. januar 2014 Har nå vært 2 uker uten, måtte ta pause pga sår i nesa og underlivet. Pillene tørket ut slimhinnene mine noe kraftig, utenom det var det helt greit. Begynner på kuren om litt over en uke igjen Anonymous poster hash: 2c5c4...4c1
Tricia Skrevet 1. februar 2014 #2817 Skrevet 1. februar 2014 Begynte på første pille i dag, så nå er jeg offisielt med i roaccutan-gjengen! Velkommen til deg! Da kan vi holde følge med hverandre fremover. Jeg begynte på kuren 12. desember. Begynte forsiktig med kun 1 pille om dagen, økte til annenhver dag 1 og 2 piller og har nå tatt 2 piller per dag den siste tiden. har kjent noen bivirkninger, men bare i moderat grad. Litt problemer med sår i nesa da jeg økte dosen til å ta 2 piller hver dag, men det har stabilisert seg. Litt vondt i hofter (litt stiv) etter lange gåturer. Litt tørrere hud i ansiktet og jeg kan bli litt sliten i øynene/ lysømfintelig hvis jeg arbeider foran dataskjermen store deler av dagen. Men alle bivirkninger går helt fint å leve med! Har tatt 80 piller til nå. Har time hos hudlegen igjen 12. mars (etter 3 mnd) og da skal vi snakke litt om hvor mange piller jeg skal ta totalt/ hvor lenge jeg skal gå på kuren. Etter mine beregninger (i forhold til vekten min) skal jeg ta ca. 400 piller. Da er jeg vel ferdig i juni en gang Jeg tar pillene med glede! Jeg har allerede færre underjordiske kviser, og mange hudormer og porer er helt vekk! Håper det fortsetter og hodler seg bra etter avsluttet kur! Vil gjerne holde kontakt med andre underveis! 1
Snop Skrevet 1. februar 2014 #2818 Skrevet 1. februar 2014 Velkommen til deg! Da kan vi holde følge med hverandre fremover. Jeg begynte på kuren 12. desember. Begynte forsiktig med kun 1 pille om dagen, økte til annenhver dag 1 og 2 piller og har nå tatt 2 piller per dag den siste tiden. har kjent noen bivirkninger, men bare i moderat grad. Litt problemer med sår i nesa da jeg økte dosen til å ta 2 piller hver dag, men det har stabilisert seg. Jaa, så gøy! Jeg er over middels optimistisk og lykkelig for å ha fått disse pillene...føreløpig! haha. Kjenner og ser etter bivirkninger allerede da, og tror alt ubehag jeg kjenner på kroppen er på grunn av den ene pillen jeg har tatt, hahaha.. Lurer litt på hva jeg kan gjøre for å forebygge de verste plagene. Bruker gode fuktighetskremer allerede, og så tar jeg omega 3 ettersom det hjelper mot betennelse i ledd og kroppen generelt - aner ikke om dette har noe virkning på den typen smerter roaccutan gir men hei, det verste som kan skje er at jeg får i meg nok omega 3 i hvert fall Får man altså mindre porer også av dette? Blir huden litt...jevnere generelt også da, liksom?
Snop Skrevet 3. februar 2014 #2819 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har tatt 6 piller og merker overhodet ingenting til noenting enda, men det er jo enda noen dager igjen til bivirkninger pleier å komme. Har bare superdigg hud og myke lepper siden jeg smører meg halvpanisk mye, hehe.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #2820 Skrevet 4. februar 2014 Gått på kuren i ca. 3 måneder nå. Snart tatt 200 tabletter. Virker jo som jeg får mindre store kviser nå (er mest ryggen og brystet som er plaget hos meg), men det dukker jo fortsatt opp. Har egentlig ikke fått tatt bilder på en god stund nå, så får gjøre det og se hvordan ryggen egentlig ser ut. MEN dere linsebrukere. Bruker kontaktlinser og merker at jeg er mer tørr i øynene nå enn til vanlig, har blitt litt verre den siste måneden. Har trappet ned på linsebruken, men bruker de fortsatt. Øynene blir "røde" og noe irriterte merker jeg, får lyst til å ta av linsene fort når jeg kommer hjem. Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre med dette? Er det dumt å fortsatt bruke linser når jeg er tørr i øynene, eller går det greit?? Bruker de ikke hele dagen, men kanskje 7-8 timer daglig. Anonymous poster hash: 540e3...d4b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå