Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Du trykker på "velg fil" rett under kommentarfeltet når du skal skrive en kommentar

Får ikke opp noe slikt jeg, får opp bilde og noe annet greier, jaja, er ikke så viktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snyball

Får ikke opp noe slikt jeg, får opp bilde og noe annet greier, jaja, er ikke så viktig

Du må trykke på den "bruk full editor" , da kommer det opp "velg fil" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå har jeg gått på kuren i litt over 2 måneder og resultatet er allerede bra! Endelig føler jeg meg noe lunde okei:)

Håper dette gir litt motivasjon til di som er på sitt verste nå, det blir bedre!

post-72651-0-24522700-1380898587_thumb.j

Endret av Akneerfelt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snyball

Hei, nå har jeg gått på kuren i litt over 2 måneder og resultatet er allerede bra! Endelig føler jeg meg noe lunde okei:)

Håper dette gir litt motivasjon til di som er på sitt verste nå, det blir bedre!

så utrolig bra resultat! glad på dine vegne:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snyball

Tusen takk, det var gøy å høre! Går du på kuren?:)

jeg var ferdig for en liten måned siden:) veldig fornøyd med resultatet! har hatt to bittesmå kviser nå i ettertid. De var ikke store og vonde som før, og de forsvant fort! krysser fingrene for at det fortsetter sånn:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg var ferdig for en liten måned siden:) veldig fornøyd med resultatet! har hatt to bittesmå kviser nå i ettertid. De var ikke store og vonde som før, og de forsvant fort! krysser fingrene for at det fortsetter sånn:)

Så bra, håper det fortsetter slik!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner straks på Isotretinoin, og antar jeg kommer til å få veldig tørr hud, og må finne et alternativ til mineralfoundation. Noen som kjenner til en god foundation for tørr hud? Jeg har alltid hatt fet hud, så aner ikke hvordan jeg skal sminke en tørr (og flassende?) hud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carousel

Laura Mercier Silk Creme foundation er god for tørr hud. Kjempegod dekkevne, og gir ikke urenheter.

Glemte sitat, 88888 :P

Endret av Carousel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura Mercier Silk Creme foundation er god for tørr hud. Kjempegod dekkevne, og gir ikke urenheter.

Glemte sitat, 88888 :P

Takk for tips! :-D Hvor får man kjøpt den?

Føler meg som en nybegynner i sminkeverden, nå som jeg må begynne å se etter produkter for tørr hud. Men, kanskje ikke huden min blir helt sahara likevel *krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå har jeg gått på kuren i litt over 2 måneder og resultatet er allerede bra! Endelig føler jeg meg noe lunde okei:)

Håper dette gir litt motivasjon til di som er på sitt verste nå, det blir bedre!

Ser ut som du hadde en rask bedring. Huden din ser jo veldig flott ut nå! :-) Opplevde du noe forverring i starten, og ev. når? Har nettopp begynt, og lure på når det blir tid for å låse meg inne... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du hadde en rask bedring. Huden din ser jo veldig flott ut nå! :-) Opplevde du noe forverring i starten, og ev. når? Har nettopp begynt, og lure på når det blir tid for å låse meg inne... ;-)

Tusen takk! Jeg hadde aldri noe forverring egentlig, huden var slik som den var før jeg begynte, helt til litt over 1 måned når den begynte å bedres:) Vet at det er mange som får forverring, så akuratt der føler jeg meg veldig heldig:)

Du må ha masse lykke til på kuren:)

Endret av Akneerfelt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen :blomst:

litt over 2 år siden jeg tok min siste pille :smilbla: har ikke vært innom her siden da. er så rart å komme tilbake,får deja vu og spesielt hvordan jeg ser hvordan dere som fortsatt går på den venter spent på resultater fordi det går så lang tid før kvisene blir borte og at det ofte blir verre før det blir bedre, men sitter fortsatt med håpet på at det blir bedre. hang in there!

er det noe dere lurer på så er det bare å spørre hvordan det er 2 år etter accutane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei alle sammen :blomst:

litt over 2 år siden jeg tok min siste pille :smilbla: har ikke vært innom her siden da. er så rart å komme tilbake,får deja vu og spesielt hvordan jeg ser hvordan dere som fortsatt går på den venter spent på resultater fordi det går så lang tid før kvisene blir borte og at det ofte blir verre før det blir bedre, men sitter fortsatt med håpet på at det blir bedre. hang in there!

er det noe dere lurer på så er det bare å spørre hvordan det er 2 år etter accutane.

Er huden din forsatt fin, eller har du mye kviser nå?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er huden din forsatt fin, eller har du mye kviser nå? :)

ja den er fortsatt fin, jeg har bare litt kviser ved tinningen på begge sider av ansiktet som for en eller annen grunn var immun mot accutane :fnise: men ellers klager jeg ikke :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal straks begynne med isotretinoin. Jeg bruker kontaktlinser og legen sa at jeg kanskje må slutte å bruke de under kuren fordi man kan få tørre øyne.
Bruker linser stort sett hver dag og har tenkt å bruke de også under kuren. Dere som bruker kontaktlinser, hvordan har det gått med øynene under kuren? Måtte dere bytte over til briller, eller gikk det greit med linser under kuren? Har dere noen tips til linsebrukere på iso? :)

er svært avhengig av linsene mine, så håper dette går greit.



Anonymous poster hash: 540e3...d4b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BabyBlue

Hei og hå. Har en update: Huden min har ikke forverret seg, men den er heller ikke så perfekt som den var da jeg var akkurat ferdig med kuren. Vil si jeg har "normal" hud nå - ikke superklar, men ikke kvisete heller. Får noen hormonelle kviser her og der, men ellers er alt tipp topp. Max 5 aktive kviser om gangen, og da er det en del mer enn normalen. Er ikke lenger så nøye med sminken jeg putter i fjeset som før, så kan godt være det som bryter meg ut av og til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snyball

Hei!

Jeg skal straks begynne med isotretinoin. Jeg bruker kontaktlinser og legen sa at jeg kanskje må slutte å bruke de under kuren fordi man kan få tørre øyne.

Bruker linser stort sett hver dag og har tenkt å bruke de også under kuren. Dere som bruker kontaktlinser, hvordan har det gått med øynene under kuren? Måtte dere bytte over til briller, eller gikk det greit med linser under kuren? Har dere noen tips til linsebrukere på iso? :)

er svært avhengig av linsene mine, så håper dette går greit.

Anonymous poster hash: 540e3...d4b

Hei:) Jeg fant veldig for ut at jeg ikke kunne fortsette med linser, dessverre. Derfor bestilte jeg briller med en gang det ble ubehagelig. Jeg forsøkte med øyedråper, men det holdt liksom ikke. Var ikke særlig flink til å bruke brillene mine aktivt. Klarer meg til en viss grad uten, men blir så klart sliten av det. Helt på slutten av kuren fikk jeg øyebetennelse. Har derfor ikke annet råd enn at jeg ville kjøpt øyedråper med en gang, så du kan forebygge fra

dag en. Forbered deg også mentalt på at du kanskje ikke kan bruke linser. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Jeg fant veldig for ut at jeg ikke kunne fortsette med linser, dessverre. Derfor bestilte jeg briller med en gang det ble ubehagelig. Jeg forsøkte med øyedråper, men det holdt liksom ikke. Var ikke særlig flink til å bruke brillene mine aktivt. Klarer meg til en viss grad uten, men blir så klart sliten av det. Helt på slutten av kuren fikk jeg øyebetennelse. Har derfor ikke annet råd enn at jeg ville kjøpt øyedråper med en gang, så du kan forebygge fra

dag en. Forbered deg også mentalt på at du kanskje ikke kan bruke linser. Lykke til:)

Takk for svar :) Får jeg tak i øyedråper på apoteket reseptfritt? Er det bare gå til apoteket og spørre dem om hvilke øyedråper som er best mot tørre øyne? Har du noen du anbefaler? Har aldri brukt øyedråper før da jeg aldri har hatt behov for det.

Er det vanlig å få bivirkninger på øynene også når man bruker denne kuren? Har lest (i infoen i medisinpakken) at man kan få øyebetennelse, nedsatt syn, nedsatt mørkesyn osv. .. synes det virker skummelt, da jeg allerede ikke har perfekt syn fra før. :( Er dette veldig vanlig? Om man får bivirkninger på synet går vel det over etter at man er ferdig på medikamentet? Kan ikke akkurat risikere synet for å få bort kvisene.

Anonymous poster hash: 540e3...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor masse koster denne kuren, og hvordan må jeg gå fram for å få den?

Anonymous poster hash: db7f5...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...