Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 1. februar 2012 #481 Skrevet 1. februar 2012 Hvordan kan du ha en maksgrense på 500 og komme unna på 400? Da jeg gikk på Roaccutan fikk jeg høre at det var antall gram pr kilo man veide som var gjeldene. Går ut fra at det er meg du sikter til? Det er nettopp på grunn av vekten min det. Med min vekt er rundt 400 tabletter det som skal være tilstrekkelig for å få en fullverdig effekt av kuren. Men, om hudlegen vurderer det til at jeg kan trenge flere tabletter, kan jeg få opp til 500 stykker. Jeg har som nevnt gått gjennom denne kuren før, og fikk da for lite tabletter i forhold til vekten min, så hudlegen vet at jeg har litt noia for at jeg skal få for få igjen, slik at aknen kommer tilbake.
Gjest BabyBlue Skrevet 2. februar 2012 #482 Skrevet 2. februar 2012 Huden min har vært slik noen ganger også, varer noen dager til en uke så går det over igjen. Håper det er slik for deg også Takk Fint med folk som forstår, for antar at jeg ser syk ut for tilfeldige folk jeg treffer på i det offentlige Jeg tror det kommer av kulden, for jeg har ikke vært sååå ille før nå. Da jeg våknet i dag var jeg så tørr at jeg ikke klarte å bevege ansiktet, blødde neseblod og var helt rød på hendene. Lurer på om kroppen har fått nok av dette her Heldigvis er det få dager igjen til jeg er ferdig, så antar at det gir seg da. Har smurt meg inn med shea butter og jojoba/rose hip seed oil, noe som gir godt med fukt. Men må smøre meg inn flere ganger om dagen, så det er nesten latterlig hvor tørr huden er
Gjest BabyBlue Skrevet 2. februar 2012 #483 Skrevet 2. februar 2012 Jeg er så glad, nå har jeg endelig fått innarbeidet en rutine hva hudpleie og sminke angår! Huden føles og ser ikke tørr ut, og sminken dekker nok uten å tørke ut noe mer. Herlig! Nå kan de neste... 14 ukene bare komme Anette Så flott du har funnet en rutine som passer for deg : D Huden min forandret seg ganske mye i begynnelsen, men hovedpoenget er egentlig bare å finne noe som gir nok fukt. Du er heldig som kan bruke sminke, for kan ikke si det samme om huden min :-/ Men nå har jeg troppet opp på dosen da.
Lotta1 Skrevet 2. februar 2012 #484 Skrevet 2. februar 2012 Takk Fint med folk som forstår, for antar at jeg ser syk ut for tilfeldige folk jeg treffer på i det offentlige Jeg tror det kommer av kulden, for jeg har ikke vært sååå ille før nå. Da jeg våknet i dag var jeg så tørr at jeg ikke klarte å bevege ansiktet, blødde neseblod og var helt rød på hendene. Lurer på om kroppen har fått nok av dette her Heldigvis er det få dager igjen til jeg er ferdig, så antar at det gir seg da. Har smurt meg inn med shea butter og jojoba/rose hip seed oil, noe som gir godt med fukt. Men må smøre meg inn flere ganger om dagen, så det er nesten latterlig hvor tørr huden er Hørtes ikke noe godt ut... Håper det gir seg fort... Du har ikke så lenge igjen? Jeg har nettopp begynt, og ser med skrekkblandet fryd frem til de neste månedene med hva det vil bære med seg. Jeg har tatt tbl en uke nå, og har veldig vondt rundt nesetuppen, tørr og sår. Og ser at små hvite prikkene mine begynner å "komme frem" og jeg kan bare klø forsiktig på noen av dem, og så detter de av... Men sliter litt med at jeg føler meg ømfintlig i ansiktet, så tenker at du har det vondt som er så tørr i kulden.
Lotta1 Skrevet 2. februar 2012 #485 Skrevet 2. februar 2012 Jeg er så glad, nå har jeg endelig fått innarbeidet en rutine hva hudpleie og sminke angår! Huden føles og ser ikke tørr ut, og sminken dekker nok uten å tørke ut noe mer. Herlig! Nå kan de neste... 14 ukene bare komme Anette [/quote Så bra! Hva sminke bruker du? Løs foundation elle krem? Kjekt når man finner ut hva som funker. Da jeg skulle kjøpe disse Dermalogica produktene så var det ikke noen parfymerier på det senteret jeg var på, som hadde det merket, så jeg endte opp med Hydra Floral. Ser at den nok kan være perfekt som nattkrem, men litt blank på dagen har jeg blitt. Så skal kjøpe Dermalogica på tax free når jeg reiser neste uke
Gjest BabyBlue Skrevet 2. februar 2012 #486 Skrevet 2. februar 2012 Hørtes ikke noe godt ut... Håper det gir seg fort... Du har ikke så lenge igjen? Jeg har nettopp begynt, og ser med skrekkblandet fryd frem til de neste månedene med hva det vil bære med seg. Jeg har tatt tbl en uke nå, og har veldig vondt rundt nesetuppen, tørr og sår. Og ser at små hvite prikkene mine begynner å "komme frem" og jeg kan bare klø forsiktig på noen av dem, og så detter de av... Men sliter litt med at jeg føler meg ømfintlig i ansiktet, så tenker at du har det vondt som er så tørr i kulden. Nei, hahah Moren min ser bare på meg med et "stakkars deg" blikk hver gang jeg kommer ned om morningen Har selv vondt rundt nesetippen siden jeg er forkjølt og snyter meg en del, og det hjelper IKKE på de uttørkede slimhinnene mine (neseblod er ordet). Det tok sin tid før huden min tømte seg helt, men da jeg hadde gått på det litt mer enn ca. 4 måneder så jeg en dramatisk endring i huden. Så det er bare å bite sammen tennene : D Tror jeg holder meg inne i huset hele helga, og skal i hvert fall ikke drikke noe mer alkohol før jeg er ferdig, for det gjør helt klart vondt verre siden jeg allerede er så tørr som jeg er. Men var ikke noe problem sånn helt i begynnelsen av kuren heldigvis
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #487 Skrevet 2. februar 2012 Hei! Jeg skal kanskje gå på denne kuren når jeg er ferdig med tetracyckliner-kuren(tror ikke den hjelper så mye!). Er det sånn at roaccutane fjerner kviser på ryggen og brystet i tillegg til ansiktet? Blir liksom alle kvisene på kroppen borte? Dere sier dere har mye tørr hud, er det sånn at kvisene bare "skrumper inn" og tørker ut - synes de ikke fortsatt da også?(hvis man har det i ansiktet f.eks.). Eller bare forsvinner de uten å legge igjen spor på huden?(håper det!) Jeg bruker også linser hver dag i mange timer. Når man går på denne kuren får man problemer med kontaktlinser da, blir øynene også tørre og ekle? Hvordan løser dere eventuelt dette? Fint om noen kan tipse meg litt, vil vite mest mulig om kuren før jeg evt. begynner på den. OG TIL SLUTT: ER KUREN VIRKELIG VERDT ALLE PENGENE? Den er jo ganske dyr, så veldig kjipt om det ikke funker. Er det garantert at det funker?
soile Skrevet 2. februar 2012 #488 Skrevet 2. februar 2012 Heisann! Roaccutane skal fjerne kviser over hele kroppen. Det finnes de som får tilbakefall etter endt kur, men for de fleste fungerer dette som den siste løsningen når ikke noe annet funker. Bivirkninger er en del av kuren, og de kommer i alle former. Anbefaler deg å lese igjennom hele tråden for mer informasjon og svar på spørsmålene dine, mange som har delt sine erfaringer her!
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #489 Skrevet 3. februar 2012 Så flott du har funnet en rutine som passer for deg : D Huden min forandret seg ganske mye i begynnelsen, men hovedpoenget er egentlig bare å finne noe som gir nok fukt. Du er heldig som kan bruke sminke, for kan ikke si det samme om huden min :-/ Men nå har jeg troppet opp på dosen da. Ja, pøser på med fukt Jeg har kjørt maksdose fra dag 1, så håper ikke huden forandrer seg nevneverdig nå Lotta: Jeg bruker begge deler faktisk. Bruker Jane Iredale liquid minerals i bunn, denne gir faktisk nok fukt til huden slik at den ikke ser tørr ut. Så bruker jeg et tynt lag med ID matte pudder over der igjen. Blir ikke super dekkevne, men tørker ikke ut huden, og jeg ser ikke ut som en solbrent fjott Bruker ikke primer under lenger, da det overhodet ikke er nødvendig. Har en for oljete hud som skal holde matt, og den bare tørket ut huden nå for å si det sånn Har også en foundation fra MAC, men den tørker ut huden. Så bra at du får tak i dermalogica neste uke Anette
Lotta1 Skrevet 3. februar 2012 #490 Skrevet 3. februar 2012 Jeg har også den flytende kulefoundationen fra Jane Iredale, men syns den dekker helt elendig... Har kjøpt en flytende fra Clinique som er spes for aknehud, men er sån passe fornøyd.. Det kompakte pudderet fra JI kan jeg ikke bruke alene pga det blir tørt nå, og ikle dekker godt nok... Skal ikke være enkelt!
Lotta1 Skrevet 3. februar 2012 #491 Skrevet 3. februar 2012 Og forresten, har noen tips på god krem å smøre i nesevingene? Jeg er så sår der, det klør og svir og sprekker
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #492 Skrevet 3. februar 2012 Og forresten, har noen tips på god krem å smøre i nesevingene? Jeg er så sår der, det klør og svir og sprekker Skin hydrating booster fra D Jane Iredale dekker ikke så bra nei, men sammen med ID matte så funker det for huden min sånn den er nå iallefall 51 tabletter tatt.. Og det var for tidlig å konkludere med at utbruddet var på vei tilbake Har fått et kraftigere utbrudd nå, kjedelige greier. Men men. Også er jeg så usikker på hvor mye jeg skal "forebygge" ellers.. Det er jo så mye som kan føre til kviser. Melk, sitrusfrukter, decleor (mistenker at jeg reagerer på den fra tidligere).. Unngår dere slike ting? Eller hva er poenget med kuren dersom slike ting fører til kviser etter endt kur likevel? Anette
soile Skrevet 3. februar 2012 #493 Skrevet 3. februar 2012 Og forresten, har noen tips på god krem å smøre i nesevingene? Jeg er så sår der, det klør og svir og sprekker Sikkert ikke anbefalt av mange, men jeg brukte bare Nivea Creme (den blå boksen med hvit skrift) på nesa da jeg fikk flassete hud. Den var billig på europris, og funker fint på min hud så lenge jeg smører den godt inn. Fikk ikke kviser av den, og den såre huden ble mye bedre!
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 3. februar 2012 #494 Skrevet 3. februar 2012 Skin hydrating booster fra D Jane Iredale dekker ikke så bra nei, men sammen med ID matte så funker det for huden min sånn den er nå iallefall 51 tabletter tatt.. Og det var for tidlig å konkludere med at utbruddet var på vei tilbake Har fått et kraftigere utbrudd nå, kjedelige greier. Men men. Også er jeg så usikker på hvor mye jeg skal "forebygge" ellers.. Det er jo så mye som kan føre til kviser. Melk, sitrusfrukter, decleor (mistenker at jeg reagerer på den fra tidligere).. Unngår dere slike ting? Eller hva er poenget med kuren dersom slike ting fører til kviser etter endt kur likevel? Anette For min del er det litt vanskelig å unngå produkter jeg har reagert på tidligere, fordi ingenting har bitt på huden min før. Men jeg har jo prøvd en del under kuren, og da kom kvisene med en gang. Har da satset på at det var den akkumulative dosen min som ikke var blitt stor nok ennå. Jeg unngår ikke noe når det kommer til mat, fordi jeg aldri har sett noe mønster på huden. Eller, om jeg har sølt rundt munnen når jeg spiser, så kommer det opp en kvise uansett hva det har vært, men ikke om maten har kommet inn i munnen, om du skjønner. Huff, høres ut som jeg spiser som en treåring... *himle*
Lotta1 Skrevet 3. februar 2012 #495 Skrevet 3. februar 2012 Takk!! D-produktene skal kjøpes, og nivea kremen hadde jg glemt!! Den har alltid min mormor i tersken, så den kjenner jeg :) Leste derimot en plass at dermalogica ikke fantes på tax free og jeg rekker ikke kjøpe den på nettet før Afrika turen min, så må ut og shoppe i morgen! Akkurat nå er sprekkene og flassingen rundt nesa det værste, det er jo så kaldt ute og!
Lotta1 Skrevet 3. februar 2012 #496 Skrevet 3. februar 2012 Anette: jeg vet heller ikke hva som er lurt mtp kremer og mest ol, men tenker at det nok er best å holde seg borte fra ting en vet at huden ikke liker optimalt, vi har jo følsom hus som eksploderer inimellom. Og jeg tror ikke at jeg kommer tåle alle mulige kremer etter kuren. Hudlegen sa til meg at det ER viktig med forebygging og underhold etter endt kur, i mange år. Med gode kremer, og med kjemiske peelinger årlig.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #497 Skrevet 3. februar 2012 For min del er det litt vanskelig å unngå produkter jeg har reagert på tidligere, fordi ingenting har bitt på huden min før. Men jeg har jo prøvd en del under kuren, og da kom kvisene med en gang. Har da satset på at det var den akkumulative dosen min som ikke var blitt stor nok ennå. Jeg unngår ikke noe når det kommer til mat, fordi jeg aldri har sett noe mønster på huden. Eller, om jeg har sølt rundt munnen når jeg spiser, så kommer det opp en kvise uansett hva det har vært, men ikke om maten har kommet inn i munnen, om du skjønner. Huff, høres ut som jeg spiser som en treåring... *himle* Hva slags produkter førte til kviser hos deg? Er det du som nevnte decleor tidligere? Jeg mistenker som sagt at decleor gir meg kviser, fra for et par år tilbake, da jeg fikk store, underjordiske kviser etter å ha brukt hydra floral en liten stund. Men så vet man jo liksom ikke om det er tilfeldig eller ikke. Har nå kuttet den midlertidig å kjører kun dermalogica, er så utrolig redd for å få slike kviser igjen.. Får du kviser om du søler mat rundt munnen? :fnuise: Hihi, første gang jeg har hørt om. Anette
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2012 #498 Skrevet 3. februar 2012 Anette: jeg vet heller ikke hva som er lurt mtp kremer og mest ol, men tenker at det nok er best å holde seg borte fra ting en vet at huden ikke liker optimalt, vi har jo følsom hus som eksploderer inimellom. Og jeg tror ikke at jeg kommer tåle alle mulige kremer etter kuren. Hudlegen sa til meg at det ER viktig med forebygging og underhold etter endt kur, i mange år. Med gode kremer, og med kjemiske peelinger årlig. Såpass ja, godt å vite. Syns bare det er så rart, da denne kuren liksom skal fikse kviseproblemet for godt, og så må man likevel ta en haug med forbehold? Jaja Anette
jle Skrevet 3. februar 2012 #499 Skrevet 3. februar 2012 jeg går også på den kuren! har prøvd alt, antibiotika kur og masse annet drit, men ingenting funket så jeg begynte på kuren i oktober tror jeg, og har kommet meg veldig til nå! men ikke alt er vekke da, men regner med det går vekk OG det holder seg vekke etterpå. jeg har for høy fettproduksjon i huden liksom, så derfor må jeg gå på de. er det sånn med dere og? hadde hvert fall masse små kviser i fjeset og de er vekke. masse kviser og sånn drit på ryggen og det er HELT vekke.. men jeg har fortsatt litt større kviser i fjeset. Bivirkningene jeg har fått er veldig tørre lepper (men jeg har kjøpt en tannbørste der jeg skrubber leppene godt en gang om dagen for å få vekk alle de løse flakene, selvom det ikke er så bra for leppene) også er jeg sår i nesen, sånn skorper i nesen, irriterenes!! men heller det enn kviser.. også får jeg lett eksem på hendene med tanke på at det er kaldt ute og. så det har egentlig gått ganske greit syns jeg
Lotta1 Skrevet 3. februar 2012 #500 Skrevet 3. februar 2012 Såpass ja, godt å vite. Syns bare det er så rart, da denne kuren liksom skal fikse kviseproblemet for godt, og så må man likevel ta en haug med forbehold? Jaja Anette Han sa ihvertfall slik, fordi huden vår er sårbar og predisponert for å bli dårlig. Dermed ikke sagt at det gjelder alle, men for slike som meg som har pco, så tenker jeg at en del forbehold nok må tas. En ordentlig opprensking med denne kuren og så litt spesialbestillinger etterpå kan nok gjøre susen... Håper jeg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå