Gå til innhold

Mini i magen!


ara

Anbefalte innlegg

Ja, ble han født i går, på dåpsdagen til B? :fnise:

Så flink du er med husarbeid. Husker jeg drev å rydda og vaska osv den siste tiden før B kom til jeg også. Blitt lite med det etter han kom til :ler: så nyt rent og ryddig hus, plutselig er det ikke husarbeid som står øverst på listen lenger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oioioi, her har det skjedd ting! Hurra for at lillegutt har festet seg, veldig greit å slippe og bekymre seg for det. :) Tenk at du snart er 38 uker på vei, tiden har gått så utrolig fort! Herlig. :) Blir spennende å se om han kommer til termindato nå da, kanskje han kommer før? Har jordmor sagt noe om hva hun tror?

Blir dessverre et veldig kort innlegg fra meg nå, er ikke helt i form. Men skal lese gjennom og oppdatere meg når formen blir litt bedre. :jepp:

Håper det går bra med deg og dine. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ble han født i går, på dåpsdagen til B? :fnise:

Så flink du er med husarbeid. Husker jeg drev å rydda og vaska osv den siste tiden før B kom til jeg også. Blitt lite med det etter han kom til :ler: så nyt rent og ryddig hus, plutselig er det ikke husarbeid som står øverst på listen lenger! :)

Nei, ingen fødsel i går... :fnise: Er godt med rent hus, men det blir så fort rotete og støvete igjen. Hadde jeg hatt råd så skulle jeg hatt hushjelp! :lur:

Oioioi, her har det skjedd ting! Hurra for at lillegutt har festet seg, veldig greit å slippe og bekymre seg for det. :) Tenk at du snart er 38 uker på vei, tiden har gått så utrolig fort! Herlig. :) Blir spennende å se om han kommer til termindato nå da, kanskje han kommer før? Har jordmor sagt noe om hva hun tror?

Blir dessverre et veldig kort innlegg fra meg nå, er ikke helt i form. Men skal lese gjennom og oppdatere meg når formen blir litt bedre. :jepp:

Håper det går bra med deg og dine. :klemmer:

Ja, jeg er veldig glad for at han har festet seg og at det gikk så kort tid før han gjorde det! :)

Ja, tiden har gått så fort..Ting kan skje når som helst og det er både superkoselig og kjempe skremmende på samme tid. Men jeg gleder meg utrolig masse til å få møte han! :rodmer:

Jordmor hadde ingen mening om når fødsel kunne forekomme..Hun nevnte bare at han kom til å ligge på rundt 3,5kg ved fødsel rundt termin...Også sa hun at det er bedre å være forberedt på å gå overtid enn å begynne å vente allerede, for da blir ventetiden så lang..Men jeg er ikke så god på slik venting...hehehe...Men vi får se. Jeg tror fortsatt han har tenkt å komme før termin, selv om jeg selvsagt ikke kan vite det helt sikkert! :fnise:

Hyggelig å høre fra deg igjen Angel-A og god bedring.. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du slipper å gå over termin ja. Det må være slitsomt, når man går og er så spent! Veldig spennende at det kan skje når som helst nå!! Og 3,5 kg ved termin er jo helt perfekt størrelse :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du slipper å gå over termin ja. Det må være slitsomt, når man går og er så spent! Veldig spennende at det kan skje når som helst nå!! Og 3,5 kg ved termin er jo helt perfekt størrelse :tommelsmil:

Ja..Håper virkelig jeg også. Men innerst inne så er jeg jo innstilt på at jeg kan gå gravid i 2-3 uker til.. Men jeg har egentlig gjettet at jeg kommer til å føde i morgen 02.mai..Men det vil tiden vise. Ingen tegn til noe som helst enda hvertfall og ikke kan jeg forvente at det skjer heller..Men gøy å gjette likevel! :lur:

____________________________________

I dag har vært en knall dag!

Svigers driver gård og vi er naboer med dem pluss søskenbarnet til kjære som også bor helt i nærheten. Så i dag samlet vi alle bilene våre og fikk vasket dem og lagt om til sommerdekk! Og ellers har vi bare kost oss masse i sola! Herlig! Har til og med fått litt farge i ansiktet og på armene.

Avsluttet dagen med "take away-pizza" og film i kinoen vår. (Har en liten hjemmekino i kjelleren). Nå er tassen skikkelig sprellemann så nå tar jeg med meg selv og magen for å finne senga og se om det går an å roe seg ned litt. Jeg er hvertfall helt skutt etter all den friske lufta og aktiviteten i dag!

God natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig fort at han festet seg. :) Utrolig heldig med den! Hun venninnen min som hadde termin den 26 april har fremdeles ikke fått baby og sist hun var til jordmor så hadde ungen ikke festet seg.. DET må være kjedelig det. Hun har gått hele svangerskapet og trodd hun skulle føde før terminen.. Stakkars jente, overtidsdagene må være utrolig lange. Så gjør som jordmor, forbered deg på overtid så dagene ikke blir så lange rett og slett. ;)

Enn det, om 1 mnd. så har du knøttet ditt i armene dine. :rodmer: 3,5 kg er en fin vekt. :) Er spent på hvordan det er her i gården, håper han ikke tipper 4kg i hvert fall. Selv om det kanskje ikke utgjør noe på fødsel..? Vondt er det sikkert uansett. Har du tenkt noe mer på hva du vil og ikke vil ang. fødsel? :)

Håper formen din er fin, ara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk veldig fort at han festet seg. :) Utrolig heldig med den! Hun venninnen min som hadde termin den 26 april har fremdeles ikke fått baby og sist hun var til jordmor så hadde ungen ikke festet seg.. DET må være kjedelig det. Hun har gått hele svangerskapet og trodd hun skulle føde før terminen.. Stakkars jente, overtidsdagene må være utrolig lange. Så gjør som jordmor, forbered deg på overtid så dagene ikke blir så lange rett og slett. ;)

Enn det, om 1 mnd. så har du knøttet ditt i armene dine. :rodmer: 3,5 kg er en fin vekt. :) Er spent på hvordan det er her i gården, håper han ikke tipper 4kg i hvert fall. Selv om det kanskje ikke utgjør noe på fødsel..? Vondt er det sikkert uansett. Har du tenkt noe mer på hva du vil og ikke vil ang. fødsel? :)

Håper formen din er fin, ara!

Ja. Glad for at hodet er festet for jeg stresset meg selv litt med at hvis vannet gikk så ble alt så tungvint for da måtte jeg jo bare lagt meg ned og venta på ambulanse...Ikke fått ordnet meg eller dusjet eller noe.. Ikke at det hadde vært krise, men er godt å tenke at om vannet skulle gå nå og jeg har ork så kan jeg faktisk ta meg en dusj, pakke siste rest til fødebagen og den slags :)

Uff..så kjedelig å gå så lenge over termin....1 uke på overtid hun nå da? Når er det vanlig at man setter i gang der hun bor da? Her er det 9 dager over hvertfall.. Jeg har overtid i bakhodet hele tiden selv om jeg håper han kommer før. Men jeg vet jeg ikke kan styre det og tenker som så at han kommer når han kommer! :) Jeg gleder meg masse hvertfall!

Har en del blandede tanker ang fødsel egentlig. Om jeg tåler smerten greit og klarer det så vil jeg gjerne stå og gå så mye som mulig. Utnytte tyngdekraften. Kunne nok også prøvd badekar..Men er liksom åpen for det meste. Det hender jo at jordmødrene tilbyr deg et bad eller en dusj og sånn..Så får rett og slett bare vente og se. Eneste jeg er veldig skeptisk til er jo den epiduralen! Men som jeg har sagt tidligere så kan man jo ikke planlegge en fødsel for man vet jo aldri hvordan den utarter seg. Kanskje kommer han fort, kanskje har han kjempegod tid, eller plutselig skjer noe uventet og man må ha KS...Man må nok bare være åpen og ta ting som de kommer. Det største målet er at det skal gå så naturlig som mulig! :)

Størrelsen på ungen har ikke så mye å si så lenge det ikke er nært 5 kg tenker jeg. Vondt er det uansett og når man først har fått ut hodet så glir jo kroppen stort sett fint ut, så er jo hodet som er det vondeste etter det jeg har hørt fra andre hvertfall! :)

Formen er knall! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 uker!!

:hoppe:

Nå er det virkelig alvor her...Ikke lenge igjen nå! :)

I dag har jeg planer om å få litt orden her i huset. Det er ikke så rotete og sånn men jeg tenkte å vaske bad og do og litt sånn diverse. Kanskje få på plass litt stelleutstyr på stellebordet og den slags...

Her er været grått så da er det fint å få gjort litt fornuftig inne. Kanskje jeg skal gidde å pusse et par vinduer også...Hvertfall verandadøra, for der står pusekattene med de møkkete labbene sine og "skraper" når de vil inn...Blir så stygt.

Ellers har jeg faktisk fødebagen ganske så klar...Tenkte å skrive opp hva jeg har pakket ned, og hvis noen har tips eller innvendinger så bare skrik ut! :)

Til meg selv:

2 amme-bh`er

2 ammeinnlegg i ull + engangsammeinnlegg...(tror man får det på sykehuset også)?

3 gode, myke truser

3 par sokker

En stor, svart joggebukse

En annen lett og god svart bukse

2-3 topper/singletter som er lette å amme i..

1 cardigan

(er veldig varm av meg og sykehus er varme så har ikke pakket noen skikkelig genser/jakke...men burde kanskje det i tilfelle.....?

Har pakket morgenkåpe, uten å egentlig vite om jeg får bruk for den...Men er sikkert kjekt å ha med.

Bind

Til lillemann:

2 smokker fra gratispakkene

Et hentesett(lue, jakke og sokker strikket i babyblå farge som min eldste lillebror brukte hjem fra sykehuset da han ble født)

Body

En myk bukse

Sokker

En hel, stripete fleecedress i tilfelle været er litt surt..

Og et babyteppe i ull som jeg har heklet :)

I går fikk vi en babygym fra Fisker price av svigers! En sånn en.. Håper den faller i smak hos lillemann etterhvert! :) Den har mange fine funksjoner hvertfall :)

Nå skal jeg rusle ned til postkassa og sjekke om det er noe spennende oppi der...Det er vel å være litt for optimistisk men :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weee, gratulerer så mye med 38 uker!!

Nei, nå er det virkelig ikke lenge igjen til gutten er her. :) Herlig! Greit å ha tenkt gjennom hva en vil og ikke vil når det kommer til fødsel, men å bestemme seg før fødsel tror jeg ikke går an. Eneste jeg er skeptisk til er rett og slett lystgass, jeg liker å ha kontroll og vil ikke være surrete i hodet når skal føde. Så her i gården er det større sjanse for epidural enn lystgass faktisk. :)

Herlig å høre at formen er så fin at du får gjort unna litt hjemme. :) Har dere kjøpt mye stelleprodukter til knøttet?

Fødebag'en ser grei ut. :jepp: Jeg kommer nok til å kjøpe meg morgenkåpe jeg og, greit å ha. Er bare å slenge på seg om en må på do osv.

Har hørt mye positivt om Fisher-Price, så du blir sikkert veldig fornøyd. :) Her i gården blir det en "skip hop treetop friends", synes de er så søte. Jeg er en av de som bare må bestemme meg for en og ikke tenke noe mer på det, hvis ikke så kan jeg sitte å vurdere frem og tilbake til jeg blir helt tullete i hodet. :fnise:

Fant du noe spennende, eller var det bare kjipe regninger? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har hørt flere som mister seg selv litt av lystgass og at man rett og slett blir "småfull" av det.. Man blir jo på en måte berusa... Og det vil ikke jeg heller.. Men jeg vil som sagt prøve alt annet enn epdural.. Akupunktur tror jeg kan være fint hvis man får tilbudet og har tid! Det har jeg tenkt å si fra om til jordmoren min.

Lurer forresten på å lage sånn "ønskebrev" til føden om hvordan jeg kan tenke meg å ha det, men så klarer jeg ikke helt å bestemme meg for om det er nødvendig eller ikke... Haff, er mye man skal tenke igjennom!! :fnise:

Har ikke kjøpt mye stelleprodukter. Har alt jeg har fått i gratispakkene fra Libero, Apotek 1, Vitus Apotek og Rimi. Er masse fine oljer og kremer osv der! :)

På butikken i dag kjøpte jeg en pakke bleier i str 2-4kg også kjøpte jeg en pakke engangs-ammeinnlegg. Jeg får se an etterhvert hva vi får behov for av stelleprodukter.

Haha, jeg er også veldig ubestemmelig og må gjøre som deg, bare forte meg å ta et valg, ellers ender det opp med at jeg gir opp :fnise:

Postkassa inneholdt en kjedelig byavis og en regning! Så kan ikke akkurat si at det var spennende! ;)

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kjempefull av lystgass.. :P

Gjorde du??

Men hadde det noen virkning syntes du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 uker :strix:

Jeg ble kvalm og "småfull" av lystgass. Jeg husker faktisk ikke om jeg syntes lystgassen hadde noen virkning, husker bare jeg ble kvalm :sjenert: men epiduralen var helt fantastisk! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner...

Huff, er ikke lett å vite med den smertelindringen. Vi får se hva som skjer! :)

_____________________

I går og i dag har jeg hatt masse menssmerter og verking i korsryggen. Gikk over når jeg la meg for å sove i natt, men har kommet tilbake for fullt nå.. Merkelig...

Legger ut et bilde av magen, hentesettet og teppet jeg har heklet :)

edit: får da ikke til å laste opp av magen og hentesettet! Prøver igjen snart!

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner...

Huff, er ikke lett å vite med den smertelindringen. Vi får se hva som skjer! :)

_____________________

I går og i dag har jeg hatt masse menssmerter og verking i korsryggen. Gikk over når jeg la meg for å sove i natt, men har kommet tilbake for fullt nå.. Merkelig...

Legger ut et bilde av magen, hentesettet og teppet jeg har heklet :)

edit: får da ikke til å laste opp av magen og hentesettet! Prøver igjen snart!

Så flink du er som har heklet! :jepp: Fint! Lyst til å hekle for meg og? :fnise: Jeg har liksom hatt det i bakhodet at jeg skal hekle eller strikke noe til knøttet, men har ikke kommet så langt enda. Kremt.. :sjenert:

Ikke tenk på det med fødsel, kommer sikkert til å forandre mening en del ganger under fødselen uansett. ;)

Oioi, modning for alle penga ser det ut som! Det er bare å sende meg ei mld om noe skjer, så skal sladrisen gjøre jobben sin. :jepp: Så utrolig spennende! Plutselig er gutten ute. :rodmer:

Håper formen din er fin :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her inne var det jammen spennende! :popcorn:

hvordan går det? har fødselen startet? :popcorn:

Ingen tegn til fødsel enda, desverre. Bare masse modning tydeligvis. Regner med at det ikke blir så lenge til det skjer noe egentlig... Håper hvertfall det :)

Bra med deg, LightBulb? :)

Så flink du er som har heklet! :jepp: Fint! Lyst til å hekle for meg og? :fnise: Jeg har liksom hatt det i bakhodet at jeg skal hekle eller strikke noe til knøttet, men har ikke kommet så langt enda. Kremt.. :sjenert:

Ikke tenk på det med fødsel, kommer sikkert til å forandre mening en del ganger under fødselen uansett. ;)

Oioi, modning for alle penga ser det ut som! Det er bare å sende meg ei mld om noe skjer, så skal sladrisen gjøre jobben sin. :jepp: Så utrolig spennende! Plutselig er gutten ute. :rodmer:

Håper formen din er fin :klemmer:

Hah, jeg kunne seriøst heklet til deg jeg! Syntes det er så gøy og det er egentlig ganske fort gjort! :skravle: Er du god på strikking/hekling du eller? Jeg syntes hekling er lettest, men kan strikke bittelitt også...

Ja modning i full rulle! Det stikker og presser og kynnerne er ofte ganske kraftige. Blir spennende å se når det blir fødsel. Det er bra du er klar som sladris! :lur:

________________________________________________

I dag har jeg vært hos ei venninne og drukket kaffe i sola. Var koselig. Lenge siden jeg hadde sett henne...Så vi hadde litt skravling å ta igjen.

Kjære skulle egentlig på bursdagsfest hos en kamerat, men tror han dropper det.. Noe jeg syntes er betryggende, for jeg liker ærlig talt ikke å være alene nå om dagen mtp fødsel...

Har hatt masse utflod i dag, men ikke slim eller blod eller noe sånt... Og ellers er alt som før. De sier jo at løs mage ofte er et tegn på at fødsel er nært forestående, men det har jeg ikke sett noe av.. Men så er vi alle forskjellige da. Hos noen starter jo fødselen som lyn fra klar himmel..

Tenkte å gå en tur etterpå for sola er fortsatt framme her også blir det antageligvis filmkos med kjæresten resten av kvelden! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeey, fikk til slutt lastet opp magebilde og hentesettet vi forhåpentligvis får brukt hjem fra sykehuset :) Syntes det er så utrolig søtt! Også er det jo ekstra stas at lillebror har brukt det for 22 år siden da :)

I dag har jeg gått en lang tur i både motbakke og nedoverbakke. Ble sååå støl i kroppen men var veldig godt også. Sola skinner men det blåser så fælt!! Jeg haddde tenkt å kose meg ute på verandaen, men da blåser man bare bort :kjefte:

Får vel heller gjøre litt nyttige ting her inne da... Golvet trenger både støvsuging og vasking! Er bare så kjedelig å gjøre det :fnise: Dessuten er magen fryktelig i veien så syntes egentlig at kjære kan gjøre den jobben nå..Så kan jeg heller vaske klær og ryddde litt her og der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin mage ara! :rodmer: Ser jo helt smashing ut!!

Og fint teppe og hentesett også altså ;)

Spennende med alt som skjer nå og i tiden framover. Krysser fingrene for at det ikke er alt for lenge til fødsel på deg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!! :rodmer:

Ja, jeg håper jeg slipper å vente lenge på lille mirakelet mitt! Skal uansett holde ut til termin nå..Går fort! :) Jeg gleder meg så fælt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...