Gå til innhold

Mini i magen!


ara

Anbefalte innlegg

Så utrolig spennende å lese om fødselen, ara! Etter min mening høres det ut som en drømmefødsel, herlig å lese at alt gikk så bra. :jepp: Jeg skal være fornøyd om halvparten går så fint som dette. :) Oi, ja om det skulle komme en lillesøster/bror så er det nok smart å holde seg i nærheten av et sykehus den siste tiden. 2 timer er intensivt og kort! Hvordan var formen etterpå?

Jeg håper dere koser dere masse og bare nyyyter tiden sammen med lillegutt. :rodmer: Ååh, nå er jeg skikkelig babysyk! Vil at det skal være min tur NÅ. :fnise:

Også et spørsmål som omtrent alle spør, hvem er han lik? Mammaen sin eller pappaen sin? Er han mørk? Synes det er så spennende, for her i gården har jeg mørke brunt hår og grønn-brune øyne, samboer er blond og har blåe øyne. Men søsteren og mora hans er rødhåret så er så spent på hva knøttet arver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg vil også kalle det en drømmefødsel. Selv om det var intenst, så er jeg glad det gikk såpass fort som det gjorde. Kan ikke forestille meg hvor fælt det er om fødselen skal dra ut i flerfoldige timer......

Formen etter fødselen var veldig god. Var selvsagt utrolig sliten etter den harde økta, men tok imot besøk av mor og far og lillebror 5 timer etterpå, så vil si jeg var ganske sprek.. :fnise: Var vel proppfull av adrenalin tenker jeg... Men kjente at kroppen var godt brukt altså! Og middagen jeg fikk servert etter fødselen smakte helt fantastisk. Det var poteter, fiskekaker og gulrøtter. Og jeg som ikke liker fisk en gang! hehe...

Eneste jeg kan klage på av ubehageligheter er de få stingene jeg sydde...Det har vært rimelig ekkelt å gå på do fordi det svir så fælt..Men nå, 2 uker etter så er det borte :) Tror jeg har vært heldig med det meste jeg! Ingen selvfølge å få til ammingen heller..men her går det på skinner...Når lillegutt har sugd i gang puppen og slipper taket så står melkestråla ut i lufta :fnise: Ikke alle som har det sånn. Så dette er bare luksus! :) :)

Han er veldig lik pappa`n sin!! Men han har min hake og mine øyne :) Jeg er ganske lys i håret, eller mørk blond, mens pappan er mørk. Lillemann har mørkt gyllent hår :) Jeg kan godt slenge ut et bilde.. Har ikke akkurat noe imot å vise han fram ;)

Er veldig spennende å se hvordan disse nurkene ser ut..man lurer så fælt på det. Men nå går det UTROLIG fort til det er din tur!! :jepp: Jeg gleder meg så på dine vegne!

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok bare skapt til å være mor:) knallfin fødehistorie, og så godt det gikk kjapt. Løye at det skal være sånn forskjell på folk:) deilig at ammingen går på skinner også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok bare skapt til å være mor:) knallfin fødehistorie, og så godt det gikk kjapt. Løye at det skal være sånn forskjell på folk:) deilig at ammingen går på skinner også

Så hyggelig sagt! :)

Ja, alle burde ha like gode fødselsopplevelser som oss! Det er så synd på de som får så dårlig opplevelse at de aldri vil gjøre det igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig gutt ara!! Kjempefin, og så så mye hår!! :rodmer:

Deilig at alt går så fint :) håper det fortsetter sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempepen gutt, ara, og så fin sveis:) all grunn til å være stolt over ham ja.

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg synes synd på de damene/jentene som har døgnlange fødsler.. Må være grusomt! Håper jeg ikke er like uheldig som min mor ang. første fødsel altså, hun lå i over 1 døgn.. Grøss. *bank i bordet*

Hehe, kan se for meg at en er full av adrenalin ja. ;) Men uansett, sprekt! Ja, har hørt om den første middagen. Alle sammen skryter av hvor god den er, uansett hva som ligger på fatet. :fnise:

Hm, kan se for meg at stingene kan svi litt ja.. Men heldig med de få stingene da, kunne ha vært så mye verre. :) Enn at det skulle gå så bra?! DEN fødselen, ammingen går av seg selv og en perfekt liten gutt ligger i armene dine. Du har all grunn til å være stolt! Dette er jo lekende lett for deg, er bare å begynne på nr. 2 snart. :fnise: Men, har dere tenkt noe på søsken? Vet det er veldig kort tid siden fødselen, men ser det er mange som allerede har tanker rundt det temaet så tidlig.

Nommen, herregud så herlig liten gutt. :rodmer: Og så masse fint hår! Sukk, ja ble ikke mindre babysyk nå altså.. :fnise: Huh, nei.. Nå synes jeg plutselig tiden begynner å gå litt sakte. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig gutt ara!! Kjempefin, og så så mye hår!! :rodmer:

Deilig at alt går så fint :) håper det fortsetter sånn!

Kjempepen gutt, ara, og så fin sveis:) all grunn til å være stolt over ham ja.

Tusen takk, dere to! :) Håper også at det fortsetter like bra som før..Men er jo forberedt på at det kan komme en periode med skrik og skrål og mageknip og den slags! Men foreløpig bare nyyter vi hver herlige dag sammen med go`gutten! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes synd på de damene/jentene som har døgnlange fødsler.. Må være grusomt! Håper jeg ikke er like uheldig som min mor ang. første fødsel altså, hun lå i over 1 døgn.. Grøss. *bank i bordet*

Hehe, kan se for meg at en er full av adrenalin ja. ;) Men uansett, sprekt! Ja, har hørt om den første middagen. Alle sammen skryter av hvor god den er, uansett hva som ligger på fatet. :fnise:

Hm, kan se for meg at stingene kan svi litt ja.. Men heldig med de få stingene da, kunne ha vært så mye verre. :) Enn at det skulle gå så bra?! DEN fødselen, ammingen går av seg selv og en perfekt liten gutt ligger i armene dine. Du har all grunn til å være stolt! Dette er jo lekende lett for deg, er bare å begynne på nr. 2 snart. :fnise: Men, har dere tenkt noe på søsken? Vet det er veldig kort tid siden fødselen, men ser det er mange som allerede har tanker rundt det temaet så tidlig.

Nommen, herregud så herlig liten gutt. :rodmer: Og så masse fint hår! Sukk, ja ble ikke mindre babysyk nå altså.. :fnise: Huh, nei.. Nå synes jeg plutselig tiden begynner å gå litt sakte. :sjenert:

Huff da...Får ikke håpe du arver henne! Unasett så kommer du deg igjennom det!! Man må jo pent holde ut :fnise: Men vi krysser fingrene for at du får en flott og ikke så lang fødsel!

Ja, jeg har vært utrolig heldig altså!! Herregud..Snilleste babyen i verden... :)

Jeg kunne allerede ha født igjen, så søsken blir det nok etterhvert. Jeg har alltid vært opptatt av at jeg hvertfall skal ha to barn.. Jeg ser selv verdien av å ha søsken å vokse opp med, som selv har to herlige brødre.. Tror det er viktig jeg. Men for all del, jeg respekterer de som ikke vil ha flere heller.. Men for meg er det helt uaktuelt å ha enebarn! :) Hva er dine tanker om det temaet?

Hehe, vær tålmodig nå! :fnise: Men tenk, det trenger ikke å være så lenge til du får treffe gullet ditt...Kanskje han bestemmer seg for å komme i god tid før termin...3 uker før gjør jo ingenting! ;) Men det beste er jo selvsagt at de er der inne tiden ut :) Det skal bli så spennende altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er den fantastiske gutten min 2 uker gammel i dag! :rodmer:

Herregud, det føltes ut som om jeg var på sykehuset i går. Tiden bare flyr avgårde. Skjønner virkelig hva folk mener når de sier at man må nyte denne tiden! Men det gjør vi også. Vi nyter hver enste dag og koser oss masse!

Lillegutt er så snill og rolig og vakker og søt :hjerte:

Vi har begynt å trille turer hver dag og jeg gleder meg til formen blir litt bedre.

Har gått ned 10 kg på disse 14 dagene og er veldig fornøyd med det. Håper de siste kiloene går like lett av med trilleturer og amming :) Ellers får man bare legge litt ekstra arbeid i det etterhvert!

I dag får vi besøk av helsesøster.

Skal bli spennende å se hvor mye han har lagt på seg og om han har vokst noe mer på lengden og sånn.

Pleier man forresten å servere helsesøster noe, tro? Kaffe og sånn? Jeg kan jo sette på litt og ha litt kaker tilgjengelig sånn i tilfelle da :)

Håper dere har det bra om dagen, damer! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet! To uker allerede.. Ja, tiden flyr så altfor fort. Det er som jeg pleier å si til folk; De tre første månedene er de tøffeste, men også de beste. Men de går fort! Så nyt hver eneste dag. Kunne jeg skrudd tiden tilbake, hadde jeg kost med S HELE tiden, for hun var virkelig ikke baby lenge, og nå er det umulig å kose.. Hun er en klatremus, ja..

Utrolig koselig å lese om fødselen din, og at dere har det så bra :rodmer: Kos dere masse videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig han er, og så mye, mørkt hår da :rodmer:

2 uker allerede ja, føles som det var i går du fødte :fnise:

Håper du er like heldig med gutten din som jeg har vært med min, altså at han er veldig snill. Jeg synes faktisk ikke de 3 første månedene var så tøffe som jeg trodde de skulle være, men greit å være forberedt likevel ;)

Kos dere masse videre :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet! To uker allerede.. Ja, tiden flyr så altfor fort. Det er som jeg pleier å si til folk; De tre første månedene er de tøffeste, men også de beste. Men de går fort! Så nyt hver eneste dag. Kunne jeg skrudd tiden tilbake, hadde jeg kost med S HELE tiden, for hun var virkelig ikke baby lenge, og nå er det umulig å kose.. Hun er en klatremus, ja..

Utrolig koselig å lese om fødselen din, og at dere har det så bra :rodmer: Kos dere masse videre!

Takk, vi koser oss!! :rodmer:

Så nydelig han er, og så mye, mørkt hår da :rodmer:

2 uker allerede ja, føles som det var i går du fødte :fnise:

Håper du er like heldig med gutten din som jeg har vært med min, altså at han er veldig snill. Jeg synes faktisk ikke de 3 første månedene var så tøffe som jeg trodde de skulle være, men greit å være forberedt likevel ;)

Kos dere masse videre :hjerte:

Tusen takk :)

Ja, håper jeg får en snill baby hele veien..Han har hvertfall startet veldig bra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planlegger å ikke arve den delen fra min mor ja.. Men vi får se om det hjelper å planlegge da. ;)

Du, når tiden nærmer seg fødsel for min del så synes jeg du kan sende masse positive tanker min vei om lett fødsel altså! :fnise: Søsken må til, jeg tror nok ikke jeg vil at knøttet skal være enebarn. Jeg har flere søsken, noen har jeg dessverre ikke kontakt med, men de to nærmeste kunne jeg nok ikke ha levd uten. Så det blir nok garantert 1 lillebror eller en lillesøster i hvert fall. :) Men når, det vet vi jo ikke enda.

Gått ned 10kg på 14 dager? Nei, det er ikke noe å klage over det altså. :) Tydelig bare babyvekt du har lagt på deg da, så flink du er. :) Hvordan fungerer bekkenet, går greit å trille hver dag?

Skal uansett ikke "slanke" seg når en ammer, da kommer det masse avfallsstoffer over i melka og det vil vi jo ikke ha noe av. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sende masse gode tanker din vei når fødselen er i gang! Det kommer til å gå så bra så!! :jepp:

Ja, deilig å ha gått ned såpass uten å gjøre noe særlig for det.. Har spist ganske godt også da appetiten er like god som da jeg gikk gravid.. :fnise: Og litt kaker blir det jo hver gang noen kommer for å hilse på oss.

Bekkenet har det ganske bra om dagen. Det verker litt etter å ha trillet tur, men det går fort over igjen...Og jeg kjenner at det er MYE bedre nå enn før! Satser på at det ikke tar så lang tid før jeg ikke merker så mye mer av bekkenet nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig bra ut! :jepp:

Forbrenner jo masse ved å bare amme, så om du er aktiv i tillegg så forsvinner nok de siste kg. før du vet ordet av det. :) Er veldig spent på hvordan det blir her i gården, kommer nok til å gå opp litt mer enn deg tror jeg. Prøvde på meg et par bukser som passet rundt juletider, fikk de opp til lårene.. Kremt. Så håper virkelig ammingen går lekende lett her i gården og. :fnise: Og du, du skal bare kose deg så mye du kan!! Barseltiden får en aldri igjen.

Det tar fort en liten mnd. før bekkenet blir bedre igjen har jeg hørt, noen tidligere og noen senere. Så plutselig er du supersprek og løper opp bakkene med barnevognen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, vi krysser fingrene for at ammingen går bra for deg også!! :) Tror det er en effektiv "slankekur" :lur: Men man mister nok mye av vekta uansett tror jeg... Også med litt trilleturer og den slags så går det nok bra! :)

_______________________________________________

Ellers stortrives vi fortsatt om dagen! Lillemann må da være tidenes snilleste baby..Han har fortsatt til gode å vise meg hva lungene hans egentlig duger til.. :fnise:

Hittil har det bare vært en kveld med litt skriking..Ellers er han bare snill og rolig og god! :) Jeg er fortsatt like forelska og får ikke nok av han! Han ligger ofte i fanget mitt og ser meg i øynene mens han snakker sitt eget lille språk til meg.. Fantastisk herlig! :rodmer:

Forresten gikk det fint med besøk av helsesøster her om dagen. Hun målte bare hodeomkretsen og veide han. Trodde hun skulle sjekke lengden hans også, men det er kanskje mer vanlig å sjekke alt sånn på 6 ukers kontrollen? Vi skal hvertfall på det 11.juli, og det går jo fort til. Han hadde uansett lagt på seg nesten 100g på èn uke og blitt 1 cm større rundt hodet! Så det er bra!

Nå gleder jeg meg veldig til vi kan bade han. Hittil har vi bare vasket kroppen hans med klut pga navlen...Men nå har den snart grodd helt fint, så da skal vi fylle badebalja og sjekke hva han syntes om det! Blir spennende! :)

Og for å snakke om helt andre ting igjen så er de små stingene jeg sydde ikke vonde lenger og blødningene har nesten stoppet helt opp. Deilig.

Dessuten har sexlysten kommet skikkelig tilbake :fnise: Men får vel vente litt til med sengkosen...Jaja, skal ikke bli for privat her nå....hehe..

Håper dere andre har det suuupert med eller uten baby! Jeg gleder meg såå på andres vegne nå, som snart skal føde, for jeg vet selv hvor fantastisk det er!!

:) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som ara har det bare supert om dagen! :) Ikke noe som er så herlig som det. Også så snill lillegutt er! Han bare sover og koser seg i fanget til mamma? Har forresten pappen tatt ut ekstra permisjon etter fødsel, eller hvordan gjorde dere det?

Åh, jeg blir så babysyk når jeg leser om hverdagen din nå ara. :sjenert:

Oioi, se der! Jeg hadde nok ikke tatt sjansen så tidlig, men for all del go for it! ;) Herlig at kroppen går så fort tilbake til normalen igjen. Magen trekt seg inn og? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dagene dine nå er helt fantastiske! :rodmer: Håper det blir likedan her, selv om de fleste sikkert må regne med skrik, hyl og fortvilelse også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som ara har det bare supert om dagen! :) Ikke noe som er så herlig som det. Også så snill lillegutt er! Han bare sover og koser seg i fanget til mamma? Har forresten pappen tatt ut ekstra permisjon etter fødsel, eller hvordan gjorde dere det?

Åh, jeg blir så babysyk når jeg leser om hverdagen din nå ara. :sjenert:

Oioi, se der! Jeg hadde nok ikke tatt sjansen så tidlig, men for all del go for it! ;) Herlig at kroppen går så fort tilbake til normalen igjen. Magen trekt seg inn og? :)

Ja, jeg blir like overrasket hver dag over hvor snill han er! Men vi får vel gjennomgå en dag tenker jeg! hehe... Stille før stormen kanskje? Eller kanskje vi får en ekstra vanskelig trassalder i steden! :fnise:

Nei, pappaen her i huset er permitert fra jobben fram til 24 juni, så vi er så heldige å ha han sammen med oss i over en måned etter fødselen! :) Hvordan har dere tenkt å gjøre det?

Babysyk ja? Men nå er det snart din tur! Før du aner ordet av det så har du gullet i armene! :rodmer:

Ja, deilig at kroppen ordner opp såpass fort. Magen er nesten tilbake til normalen. Er igjen en sånn liten "valk" som må bort..Regner med at den blir med de siste kiloene..Og hvis ikke må det nok litt sit-up`s til! :lur:

Høres ut som dagene dine nå er helt fantastiske! :rodmer: Håper det blir likedan her, selv om de fleste sikkert må regne med skrik, hyl og fortvilelse også. ;)

Dagene er helt fantastiske! Bare å glede seg!

Jada, skrik og skrål hører jo med..Vi er nok som sagt bare veldig heldige foreløpig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...