Gå til innhold

Mini i magen!


ara

Anbefalte innlegg

Jeg sjønner så utrolig godt hva du mener. :kose:

Veldig enig i det som blir skrevet over her! Skal ikke være sånn at han bare kan stikke når det passer han. Han har også et ansvar. Ta det opp med han hvordan du føler det.

Håper dere finner utav det sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for gode råd alle sammen!

Og så koselig at du har vært innom igjen FruFly! :))

Og Teita; det er bare bra at du sier det du mener! :)

Jeg har snakket litt med kjære nå, og det virker som at han skjønte hva jeg mente... Så da gjenstår det å se om han gjør noe med saken!

**************************

Anyways... Til tross for lite hjelp i heimen til tider så er jeg blitt så verpesyk! Har så lyst på et knøtt til.Lyst til å gå gravid, kjenne deilige spark, se magen vokse, oppleve enda en ultralyd, glede meg til å bli kjent med enda en baby..glede meg og grue meg til å oppleve fødsel igjen. Herregud, er dette vanlige tanker eller er jeg bare så oppi skyene av forelskelse at jeg ikke tenker klart? :kari:

Kjære og jeg snakket senest i går om at L må få en lillesøster eller lillebror en gang. Ikke vet jeg om han også vil det nå eller om han vil vente..Tror, eller vet at det vil være lurt å vente litt til med baby. Kanskje til L er rundet året hvertfall, slik at de ikke blir såå tette..

Tiden vil vise.

Kanskje det plutselig dukker opp enda en graviditetsdagbok hos Ara snart! :fnise: Da må uansett sexlivet blir litt mer livatt igjen..Som bringer meg over til det temaet...Hvor ofte har dere andre hatt sex siden fødselen? Her har det ikke blitt særlig mye.. Men man har jo ikke så mye overskudd alltid... selv om jeg ofte har lyst så orker jeg samtidig ikke..

Også har jeg litt komplekser o dagen pga strekkmerkene. Jeg føler meg så ekkel! Kroppen ser jo grei ut og jeg har igjen 3 kg til startvekt og puppene er fyldige, runde og fine..Men likevel...........blush.png

Men vet dere hva? LIlle gullet mitt lo endelig sikkelig i går!! Det er det vakreste jeg har hørt wub.png Tårene mine trillet fordi jeg ble så rørt og glad på samme tid. Lille gode babyen min!!

Og i morgen skal vi på helsestasjonen for å veie han. Jeg har vært så redd for at melken min ikke strekker godt nok til lenger så skal bare sjekke hvor mye han har gått opp siden 3mnd kontrollen. Ser ut som at han har lagt på seg så er nok ingen fare, men greit å gjøre det ettersom vi ikke skal på kontroll før han er 5 mnd!

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex ja.. Hmm, husker ikke helt hvor ofte vi hadde sex når S var på den alderen som din er, men jeg tipper sånn ca. en gang i uken. Jeg orket rett og slett ikke mer, egentlig ikke den ene gangen engang. Pluss at jeg gikk på Cerazette som gjorde at jeg mistet all sexlyst. Nå har vi sex kanskje hver 3-4 dag. Hadde det vært opp til samboeren min, hadde vi hatt sex to ganger daglig, så..

Så koselig hvis dere bestemmer dere for å få en til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære søta Ara :klemmer: Tusen takk for meldingen jeg fikk av deg, veldig koselig. :)

Kremt, jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver om å være verpesyk.. Jeg fikk lyst på en til rett etter fødsel jeg. :sjenert: Er usikker på hvor mange år vi vil ha mellom de jeg. Men tror nok jeg vil jobbe litt før jeg blir gravid igjen. Jeg har gått hjemme så lenge nå at jeg gleder meg til å jobbe igjen. Nå er jeg 26, og hadde mest lyst til å bli ferdig med barn før jeg ble 30.. Spørs om det kanskje kan bli vanskelig om vi skal ha 3 barn. Vi får se hva fremtiden bringer! Men nr. 2 kommer nok innen 2-3år i hvert fall, det er veldig sikkert!

Sex ja.. Nå har jeg vært maks uheldig med kroppen etter fødsel så her har det vært lite aktivitet faktisk.. Men herregud som jeg gleder meg til ordentlig/heftig sex igjen! :fnise:

Du ser nok mer enn flott ut ara! :klemmer: Men skjønner at det ikke frister når du ikke føler deg så fresh.. Ut å kjøp deg sexy undertøy, det hjelper nok sikkert skal du se! Strekkmerkene kommer til å bli bleke etter hvert. Jeg fikk heldigvis ikke noen under graviditeten, men har en del fra puberteten og de har blitt helt lyse nå.

Åh.. Babylatter! wub.png Så utrolig herlig! Kjenner jeg gleder meg til å høre lille W le!!

Hvordan gikk det på helsestasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner faktisk også graviditeten på et vis. Ikke bekkenløsningen, vektoppgangen og alt det andre "morsomme", men hele prosessen. Fra å gå og ruge på en hemmelighet til å kjenne de første bevegelsene og handle inn bittesmå klær... Men vi fikk jo en ganske tøff start, småen og jeg. Det er mye jeg skulle ønske at ble annerledes, og derfor er min "verpesyke" nå om dagen mest et utslag av at jeg så gjerne skulle fått oppleve en normal fødsel og barseltid.. å få en "ny sjanse", liksom. Vi får se.

Enn så lenge reagerer mannen med "ikke faen" om noen såvidt nevner muligheten for en nummer to. Han er blitt veldig glad i småen, ikke minst stolt av ham, men enn så lenge syns han visst det er litt vanskelig. Ikke at jeg helt skjønner hvorfor, det var ikke han som hadde en traumatisk fødsel :ler:

Foreløpig er det heller ingen fare, for her er det ikke mye action. Ingen, faktisk. Småen er så sent i seng og er våken hele kvelden, så mannen og jeg har aldri fem minutter for oss selv. Energien begynner så smått å vende tilbake, men det er noe med å vite at man har cirka tre timer før det er en ny materunde. Da frister det mest å bruke den tiden på søvn, ikke andre ting. Dessuten tror jeg ammingen gjør at jeg egentlig ikke finnes interessert i slike ting heller. :vetikke:

Stakkars mannen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære søta Ara :klemmer: Tusen takk for meldingen jeg fikk av deg, veldig koselig. :)

Kremt, jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver om å være verpesyk.. Jeg fikk lyst på en til rett etter fødsel jeg. :sjenert: Er usikker på hvor mange år vi vil ha mellom de jeg. Men tror nok jeg vil jobbe litt før jeg blir gravid igjen. Jeg har gått hjemme så lenge nå at jeg gleder meg til å jobbe igjen. Nå er jeg 26, og hadde mest lyst til å bli ferdig med barn før jeg ble 30.. Spørs om det kanskje kan bli vanskelig om vi skal ha 3 barn. Vi får se hva fremtiden bringer! Men nr. 2 kommer nok innen 2-3år i hvert fall, det er veldig sikkert!

Sex ja.. Nå har jeg vært maks uheldig med kroppen etter fødsel så her har det vært lite aktivitet faktisk.. Men herregud som jeg gleder meg til ordentlig/heftig sex igjen! :fnise:

Du ser nok mer enn flott ut ara! :klemmer: Men skjønner at det ikke frister når du ikke føler deg så fresh.. Ut å kjøp deg sexy undertøy, det hjelper nok sikkert skal du se! Strekkmerkene kommer til å bli bleke etter hvert. Jeg fikk heldigvis ikke noen under graviditeten, men har en del fra puberteten og de har blitt helt lyse nå.

Åh.. Babylatter! wub.png Så utrolig herlig! Kjenner jeg gleder meg til å høre lille W le!!

Hvordan gikk det på helsestasjonen?

Hihi, jeg måtte bare sende en melding. Jeg hadde Angel-A-abstinenser :fnise: Så måtte bare sende en melding for å sjekke at alt var bra og sånn :skravle:

Her blir det nok heller ikke mer enn max 2-3 år før nestemann kommer! Jeg gleder meg allerede, men har veldig lyst til å nyte lille L i massevis først! :hjerte:

Dere vil ha 3 barn ja? Du kan rekke det innen du er 30, men da blir jo barna veldig tette. Slitsomt mens alle er små men jo eldre de blir jo mer glede får de av hverandre. Så er jo aldeles ikke dumt :)

Du, noe nytt undertøy var slettes ingen dum idè! Det vil kanskje gi meg litt mer selvtilit igjen!

Det gikk bra på helsestasjonen. Han har gått opp 320 g på 3 uker. Helt grei vektoppgang sa helsesøster :tommelsmil: Også begynner vi snart med litt grøt og diverse, så da legger han kanskje på seg litt mer og blir kanskje litt roligere på natten da grøt ikke er like lettfordøyelig som MM.

Jeg savner faktisk også graviditeten på et vis. Ikke bekkenløsningen, vektoppgangen og alt det andre "morsomme", men hele prosessen. Fra å gå og ruge på en hemmelighet til å kjenne de første bevegelsene og handle inn bittesmå klær... Men vi fikk jo en ganske tøff start, småen og jeg. Det er mye jeg skulle ønske at ble annerledes, og derfor er min "verpesyke" nå om dagen mest et utslag av at jeg så gjerne skulle fått oppleve en normal fødsel og barseltid.. å få en "ny sjanse", liksom. Vi får se.

Enn så lenge reagerer mannen med "ikke faen" om noen såvidt nevner muligheten for en nummer to. Han er blitt veldig glad i småen, ikke minst stolt av ham, men enn så lenge syns han visst det er litt vanskelig. Ikke at jeg helt skjønner hvorfor, det var ikke han som hadde en traumatisk fødsel :ler:

Foreløpig er det heller ingen fare, for her er det ikke mye action. Ingen, faktisk. Småen er så sent i seng og er våken hele kvelden, så mannen og jeg har aldri fem minutter for oss selv. Energien begynner så smått å vende tilbake, men det er noe med å vite at man har cirka tre timer før det er en ny materunde. Da frister det mest å bruke den tiden på søvn, ikke andre ting. Dessuten tror jeg ammingen gjør at jeg egentlig ikke finnes interessert i slike ting heller. :vetikke:

Stakkars mannen..

Huff, helt enig med deg når det kommer til å bruke "fritiden" på søvn enn andre ting...Men så er det jo liksom det å opprettholde kjæresteforholdet også da...det er ikke så lett...Men det kommer seg sikkert med tiden! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, jeg måtte bare sende en melding. Jeg hadde Angel-A-abstinenser :fnise: Så måtte bare sende en melding for å sjekke at alt var bra og sånn :skravle:

Her blir det nok heller ikke mer enn max 2-3 år før nestemann kommer! Jeg gleder meg allerede, men har veldig lyst til å nyte lille L i massevis først! :hjerte:

Dere vil ha 3 barn ja? Du kan rekke det innen du er 30, men da blir jo barna veldig tette. Slitsomt mens alle er små men jo eldre de blir jo mer glede får de av hverandre. Så er jo aldeles ikke dumt :)

Du, noe nytt undertøy var slettes ingen dum idè! Det vil kanskje gi meg litt mer selvtilit igjen!

Det gikk bra på helsestasjonen. Han har gått opp 320 g på 3 uker. Helt grei vektoppgang sa helsesøster :tommelsmil: Også begynner vi snart med litt grøt og diverse, så da legger han kanskje på seg litt mer og blir kanskje litt roligere på natten da grøt ikke er like lettfordøyelig som MM.

Det er bare å sende meg ei mld det altså, det er bare koselig! :Nikke::)

Ei venninne av meg ble gravid med nr. 2 1 mnd før førstemann ble 1 år. Hun har veldig flaks med nr. 2 da han er verdens enkleste baby så det ble ikke så travelt som hun hadde sett for seg. Nå er minstemann bare 4-5mnd enda så det kan jo fort snu. ;) Tror for min del det hadde vært perfekt å vente i 1,2-2år før jeg ble gravid igjen. Synes på en måte det hadde vært kos om W hadde forstått litt mer. Skjønt at det var en lillebror/søster som var på vei. Så gravid om 2 år kan jeg se for meg. ;) (Om jeg klarer å vente så lenge da vel merke. ;) Merkelig hvor verpesyk en kan bli.. hihi.)

Her må jeg gå til innkjøp av snasent undertøy selv, både for min egen del og samboers del. Stakkars, han har jo bare sett meg i fornuftig undertøy det siste halve året.. :fnise:

Kremt, her hadde mini gått opp nesten 1 kg på 4 uker..! Og jeg har gått å vært redd for om jeg har nok melk.. :sjenert: Om du føler for å gi lille L mme i tillegg til mm, evt grøt så kan du gjøre det. Det er du som kjenner ungen din best. Ser mange i barselgruppene på nettet som gjør det samme, selv om helsestasjonen har sagt at alt var ok. Plutselig så ble babyene myyye roligere og sov natten gjennom. Er de sultne, så er de sultne. :)

Hvordan går det ellers? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig verpesyk selv, så kjenner følelsen ara! :fnise: Gleder meg til å bli gravid igjen, og at lillemor skal få en bror eller søster! :rodmer:

Mannen er heldigvis ikke fremmed for tanken, men vi tenker å vente en liten stund til. Stakkars kroppen min, tror den trenger litt hvile før neste runde ;) Men jeg tenker at vi begynner prøvingen ila neste år kanskje..? Synes det er passe med 2-3 år mellom barna.

Så herlig med babylatter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å sende meg ei mld det altså, det er bare koselig! :Nikke::)

Ei venninne av meg ble gravid med nr. 2 1 mnd før førstemann ble 1 år. Hun har veldig flaks med nr. 2 da han er verdens enkleste baby så det ble ikke så travelt som hun hadde sett for seg. Nå er minstemann bare 4-5mnd enda så det kan jo fort snu. ;) Tror for min del det hadde vært perfekt å vente i 1,2-2år før jeg ble gravid igjen. Synes på en måte det hadde vært kos om W hadde forstått litt mer. Skjønt at det var en lillebror/søster som var på vei. Så gravid om 2 år kan jeg se for meg. ;) (Om jeg klarer å vente så lenge da vel merke. ;) Merkelig hvor verpesyk en kan bli.. hihi.)

Her må jeg gå til innkjøp av snasent undertøy selv, både for min egen del og samboers del. Stakkars, han har jo bare sett meg i fornuftig undertøy det siste halve året.. :fnise:

Kremt, her hadde mini gått opp nesten 1 kg på 4 uker..! Og jeg har gått å vært redd for om jeg har nok melk.. :sjenert: Om du føler for å gi lille L mme i tillegg til mm, evt grøt så kan du gjøre det. Det er du som kjenner ungen din best. Ser mange i barselgruppene på nettet som gjør det samme, selv om helsestasjonen har sagt at alt var ok. Plutselig så ble babyene myyye roligere og sov natten gjennom. Er de sultne, så er de sultne.

Hvordan går det ellers? :)

Ja, enig med det du sier om at det er kjekt om de skjønner at det faktisk skal komme en baby og de skal bli storebror :) Vi får se hva som skjer. Tiden vil vise! :)

Hehe, stakkars kjærestene våre..eller..det er egentlig ikke synd på dem. Fornuftig undertøy må da være lov i 9 mnd i ny og ned! :fnise:

Jammen har W gått bra opp i vekt! hehe..Er han god og rund eller er han såpass lang at fettet blir litt jevnt fordelt? L er ganske lang så han er ikke sånn "butt-tjukk" som mange andre babyer ofte er:)

Ellers er alt bra :)

Jeg lurer så fælt på om det er tenner som er på tur eller om han bare trenger såpass mye mat som han gjør. Han våkner hele tiden om natten nå..

Tenkte å gi han MME i dag, for å sjekke om det ville hjelpe, men neimen om han skulle ta flaska! Han som har tatt det lett som bare det...Men nå var det fullstendig nekt! :vetikke: Han ikke fått flaske på over en måned, men trodde ikke det hadde noe å si....

Jeg er så utrolig verpesyk selv, så kjenner følelsen ara! Gleder meg til å bli gravid igjen, og at lillemor skal få en bror eller søster! :rodmer:

Mannen er heldigvis ikke fremmed for tanken, men vi tenker å vente en liten stund til. Stakkars kroppen min, tror den trenger litt hvile før neste runde ;) Men jeg tenker at vi begynner prøvingen ila neste år kanskje..? Synes det er passe med 2-3 år mellom barna.

Så herlig med babylatter!

Det er godt det ikke bare er meg som er verpesjuk da! :fnise: Det er nok lurt å hvile kroppen litt ja..Legene anbefaler faktisk å vente i 2 år.. Er jo en ganske stor påkjenning for kroppen..

_______________________________________________

I kveld tok jeg å skjærte av en "stang" av en agurk som jeg skrelte og ga til L. Han elsket det. Han smattet og sugde i vei! Lille gullklumpen minwub.png Han blir jo 4 mnd til uka(fredag 21.09), så lurer på om jeg rett og slett skal prøve meg på litt tilvenning av grøt nå og evt annen frukt. Han er tydelig interessert i annet mat. Og kanskje får vi noen roligere netter av litt fast føde.

Ellers må jeg gjøre noen tiltak for å gå ned de siste 4 kiloene! De synes ikke så godt men jeg kjenner dem så utrolig! Så de SKAL vekk!

Problemet mitt er jo at jeg er så sykt glad i søtsaker..Men jeg må bare sette grenser for meg selv. Tenkte å kutte ut alt av søtt en periode..Kanskje skjeie ut litt på lørdager, men KUN lørdager i så fall. Trilleturer går jeg hver dag, men stort sett bare en pr.dag..

Har dere kommet tilbake til startvekten? Har dere i så fall lagt noe ekstra jobb i det for å få det til? :)

God helg ti dere KG-snuppelurer!! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han er så absolutt ikke tjukkis. Han bruker faktisk fremdeles en del klær i strl 50, ellers går det i 56. Han er ganske tynn rundt magen så mye av klærne blir så grusomt store til han. Men det kan jo fort snu om han legger på seg i denne farten. ;) Han er jo fremdeles litt mindre enn andre på sin alder tror jeg, men han følger fint sin kurve. :)

Var redd for tenner her en stund jeg og. Plutselig begynte han å sikle masse, var sutrete og magen var vond. Han har ikke fått noen enda, men de sier jo at de kan ligge å presse på i ganske lang tid før de kommer.

Hm.. Hva med å bytte flaske? Kan jo hende han plutselig ikke liker den type smokk lengre..?

:vetikke:

Spennende at han er så nysgjerrig på ny mat! :) Enn det, 4 mnd allerede! Men da har han jo lov til å begynne med grøt osv. Jeg hadde nok gjort som deg, prøvd på litt velling eller noe for å se hvordan han reagerer på det. :)

Jeg gikk opp 15kg, og mistet de egentlig ganske fort. Har vel igjen 1 kg eller noe tror jeg.. Jeg må ærlig si at jeg ikke har gjort noe som helst for å miste de.. Men nå skal det jo også sies at muskler veier mer enn fett, og jeg kjenner jo at jeg har myyye mindre muskler nå enn da jeg ble gravid. Bekkenet mitt er enda ikke helt bra så får dessverre ikke til å gå de lengste trilleturene enda, i hvert fall ikke i ustødig terreng. Jeg har forresten blitt fæl på søtsaker etter fødsel! Blir sjokkert av meg selv.. Tror jeg må roe ned nå, spise kun på lørdager f.eks som du sier.

Håper helgen din har vært fin. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekt med agurkspising! Fløtepusen har såvidt fått smakt melon, eple og avocado, og liker det godt.. Men avventer spising av andre ting litt til, for helsesøster sa det var like greit å vente... Og fordi amming føles nok også. Har forresten kjøpt en slik baby-feeder sak (nettinghylster) til å ha mat inni, og latt henne testet. Suksess!

Kom temmelig fort tilbake til matchvekt, uten å gjøre noe for det. Dvs jeg fullammet og gikk 2-3 timer hver dag. Tror det har litt med gener osv, eller kanskje mer med hvor mye man la på seg og trenger å ta av. Jeg la vel på meg en 10-11 kg, og da er det lettere å komme tilbake til normalen.

men 4 kg kan du klare. Spise bittelitt sunnere, og ta noen utfall hver dag, gå ekstra lange turer, finne noen bratte bakker og skyve vogna opp. Og helst trene litt skikkelig også innimellom-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han er så absolutt ikke tjukkis. Han bruker faktisk fremdeles en del klær i strl 50, ellers går det i 56. Han er ganske tynn rundt magen så mye av klærne blir så grusomt store til han. Men det kan jo fort snu om han legger på seg i denne farten. ;) Han er jo fremdeles litt mindre enn andre på sin alder tror jeg, men han følger fint sin kurve. :)

Var redd for tenner her en stund jeg og. Plutselig begynte han å sikle masse, var sutrete og magen var vond. Han har ikke fått noen enda, men de sier jo at de kan ligge å presse på i ganske lang tid før de kommer.

Hm.. Hva med å bytte flaske? Kan jo hende han plutselig ikke liker den type smokk lengre..?

:vetikke:

Spennende at han er så nysgjerrig på ny mat! :) Enn det, 4 mnd allerede! Men da har han jo lov til å begynne med grøt osv. Jeg hadde nok gjort som deg, prøvd på litt velling eller noe for å se hvordan han reagerer på det. :)

Jeg gikk opp 15kg, og mistet de egentlig ganske fort. Har vel igjen 1 kg eller noe tror jeg.. Jeg må ærlig si at jeg ikke har gjort noe som helst for å miste de.. Men nå skal det jo også sies at muskler veier mer enn fett, og jeg kjenner jo at jeg har myyye mindre muskler nå enn da jeg ble gravid. Bekkenet mitt er enda ikke helt bra så får dessverre ikke til å gå de lengste trilleturene enda, i hvert fall ikke i ustødig terreng. Jeg har forresten blitt fæl på søtsaker etter fødsel! Blir sjokkert av meg selv.. Tror jeg må roe ned nå, spise kun på lørdager f.eks som du sier.

Håper helgen din har vært fin. :klemmer:

Skjønner, Han har sikkert ganske lik kropp som L høres det ut som! :)

Jeg har tenkt å prøve å gi L flaske denne uka her med de jeg har og hvis han ikke tar det innen uka er omme så stikker jeg på apoteket og forhører meg om flasker der.. eller babycare eller bare barn,

Jeg gikk også opp 15 kg... Og jeg har ikke jobbet noe særlig for å gå ned jeg heller. Jeg har bare vært fryktelig uforsiktig med hva jeg har hatt i meg. Blir jo litt servering av kaker og snop når man får besøk..men nå har jeg tenkt å servere oppskjært frukt i tilegg til kaker for da kan gjestene ta hva de vil mens jeg kan kose meg med frukten.

Jeg har også litt kranglete bekken enda så prøver å gå tur hver dag, men det er skikkelig ubehagelig til tider, særlig hvis jeg har gått på litt hardt for å få litt trening...

Jeg har hatt en suuper helg! :) Håper du har hatt det samme!

kjekt med agurkspising! Fløtepusen har såvidt fått smakt melon, eple og avocado, og liker det godt.. Men avventer spising av andre ting litt til, for helsesøster sa det var like greit å vente... Og fordi amming føles nok også. Har forresten kjøpt en slik baby-feeder sak (nettinghylster) til å ha mat inni, og latt henne testet. Suksess!

Kom temmelig fort tilbake til matchvekt, uten å gjøre noe for det. Dvs jeg fullammet og gikk 2-3 timer hver dag. Tror det har litt med gener osv, eller kanskje mer med hvor mye man la på seg og trenger å ta av. Jeg la vel på meg en 10-11 kg, og da er det lettere å komme tilbake til normalen.

men 4 kg kan du klare. Spise bittelitt sunnere, og ta noen utfall hver dag, gå ekstra lange turer, finne noen bratte bakker og skyve vogna opp. Og helst trene litt skikkelig også innimellom-

Så gøy å la dem smake på ting! Litt frukt i tilegg til ammingen gjør vel ingenting :)

Hvor kjøpte du den "baby-feederen"? Jeg har så lyst til å kjøpe det også!

*************************************''

I går fikk L smake 3 pittesmå skjeer med banan. Det var stor suksess! :) Morsomt!

Og i går startet jeg mitt litt sunnere liv! Så nå er det 0 snop i uka og kun èn dag i helgen. Ellers skal jeg gå trilletur hver dag og gjerne 2 hvis jeg får til. Men det tar jeg som det kommer! Har også handlet inn litt frukt til mellommåltider..Jeg er så fæl til å spise noe som er godt i steden for jeg er ikke så vant til å spise frukt, selv om det finnes masse deilig frukt som melon, druer, grønne epler og appelsin. Avokado er også godt!

Men er det druer man helst ikke skal spise når man ammer? Kan man ikke gi baby det heller da?

Ellers plalegger vi navnefest om dagen! Gleder meg veldig til den dagen! :) De fleste i min familie er døpt så ingen familiemedlemmer som har vært med på noe sånt før. Selve "kalaset" blir jo omtrent det samme som dåp da, men seremonien er ikke-kristent med barna i fokus!

Har også bestilt dette http://www.amazon.com/Toddler-Vintage-Knickers-Suspenders-Newsboy/dp/B000IBSZ26 antrekket til L! Satser på at han kommer til å bli passelig kjekk med det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fremdeles 8kg igjen til startvekt... men jeg tør ikke gjøre noe særlig nå, siden melkeproduksjonen er så var som den er hos meg. Mao, jeg triller turer og slikt, og prøver å spise fornuftig, men det må NOK mat til. Dessverre blir det ofte mye kjappe løsninger.

Særlig sliter jeg med lunsjen og kveldsmaten. Syns brødmat er omtrent det kjipeste som finnes, og med en liten en er det begrenset hvor mye tid man har til å mekke en skikkelig fristende lunsj. Gamle meg ville ha laget en suppe eller omelett eller noe slikt, men det rekker jeg sjeldent nå.

Om ikke annet går jeg jo ikke OPP i vekt, og det er da noe. Men jeg burde være flinkere til å spise frukt og grønnsaker som mellommåltid istedenfor å snoke i skapet etter sjokolade :sjenert:

Vi har forresten heller ikke en "tjukkis". Nå er jo småen laaaang, men det meste av bukser blir veldig løst i livet. Visstnok var pappaen likedan som baby, for meg har han det i hvertfall ikke etter! Men han går jo greit opp i vekt, så det er vel bare meningen at han skal være sånn.

Hvordan går planleggingen til festen? Vi har ordna lokaler, så smått begynt å handle inn mat (som kan fryses så lenge) og invitasjonene er klare. Blir første navnefesten i familien her og, og jeg merker det er flere som lurer fælt på hva det er for noe. Enkelte syns visst det er litt vanskelig å svelge at vi velger bort dåp... Men det får de bare leve med, jeg står ikke i kirka og juger om å oppdra ungen i den kristne tro bare fordi enkelte eldre familiemedlemmer mener det er sånn "det skal være".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, vi er så like! Jeg også snoker i skapet etter noe kjapt og søtt/godt, men er jo som du sier at man har ikke tid til å mekke seg deilige lunsjretter! Noen ganger rekker jeg å smikke en posjon havregrøt i micro`n..men om jeg rekker å spise den varm er en annen ting. Da får jeg fortsatt i meg noe som er ganske sunt og for meg veldig godt! Svigermor påstår at L ble så stor i magen fordi jeg spiste så masse havregrøt. Men hun får for seg mye rart da......

Hvor lang er småen din? Min var 65cm for èn måned siden..tror han har vokst mer siden da. Her slenger også buksene rundt magen..¨

Jo planleggingen går greit :) Vi er litt uenige om hva vi skal servere. Jeg syntes spekemat/koldtbord er fint da vi kan ordne masse selv for en rimelig penge. Mens kjære helst vil ha varm mat som gryte eller noe i den duren. Blir uansett ganske billig for oss for det blir bare min nærmeste familie som kommer. Kjære`s familie er Jehovas Vitner og de kan ikke/vil ikke opphøye folk fremfor andre....(forstå det den som kan)..Men sånn er det nå og vi respekterer det.

Vi blir rundt 20 stykker til sammen så har tenkt å ha det her hjemme. Har ikke så stort hus men skal greie å få plass til alle! :) Trenger bare å få lånt noen bord og stoler fra lokalet borti her. Tipper det skal gå i orden!

Hva slags mat har dere tenkt å servere Schadenfreude?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med festplanlegging... Ikke stress deg ut da, jeg ble jo helt skutt av det opplegget.. En da en kniv i skulderen. Det gjelder om å ha fokus på glede og fest og ikke detaljene. Lettere sagt enn gjort.

Min fløtepus har IKKE et problem med at buksene slenger rundt magen.. hhehe. skjønt nå har hun vokst mer i lengden enn bredden virker det som, og virker litt slankere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://trinesmatblogg.no/2010/10/23/beef-bourguignon/ Denne gryta er inmari god. Har laget den med stort hell til flere festlige anledninger, og jeg har sære og kresne gjester ;)

Vi kjører ganske standard koldtbord, med godt brød, palegg og oster, ulike salater og noen varme retter. Det er den enkleste løsningen når man har ørti ulike folk å ta hensyn til. Vi blir vel rundt 25, tror jeg.

Jeg stresser veldig lite med planleggingen. Det er jo bare nær familie som kommer og de fleste kommer også til åbidra med litt. Veldig greit.

Havregrøt ja.. husker knapt hvordan det smaker når det er varmt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spennende med festplanlegging... Ikke stress deg ut da, jeg ble jo helt skutt av det opplegget.. En da en kniv i skulderen. Det gjelder om å ha fokus på glede og fest og ikke detaljene. Lettere sagt enn gjort.

Min fløtepus har IKKE et problem med at buksene slenger rundt magen.. hhehe. skjønt nå har hun vokst mer i lengden enn bredden virker det som, og virker litt slankere. ;)

Hehe, herlig med gode og runde bebisser! :)

Skal prøve å ikke styre så fælt med planlegging og det hele..men kjenner jeg blir litt stressa. Har da aldri arrangert noe sånn før....

http://trinesmatblog...ef-bourguignon/ Denne gryta er inmari god. Har laget den med stort hell til flere festlige anledninger, og jeg har sære og kresne gjester ;)

Vi kjører ganske standard koldtbord, med godt brød, palegg og oster, ulike salater og noen varme retter. Det er den enkleste løsningen når man har ørti ulike folk å ta hensyn til. Vi blir vel rundt 25, tror jeg.

Jeg stresser veldig lite med planleggingen. Det er jo bare nær familie som kommer og de fleste kommer også til åbidra med litt. Veldig greit.

Havregrøt ja.. husker knapt hvordan det smaker når det er varmt :fnise:

Ohh, den gryta virka skikkelig digg! :spise: Om det blir varm mat så går vi nok for denne.

Hvis ikke blir det nok spekemat på oss.. Forskjellig spekepølser/skinker, flatbrød/brød, potetsalat, eggerøre...ja..og det hele.. kanskje litt røkelaks eller noe..

Jeg er egentlig ganske enkel og orker ærlig talt ikke å styre så stort med ting!

Vi får se hva vi finner på! :)

*************************************************************

Nå er vi godt i gang med innføring av grøt her i gården, og jammen virker det som at L får mer søvn av det. Ga han en liten posjon i går og han sov i 5 timer før han våknet for første mating, så her er det allerede stor forbedring! :smilorange:

Har også gått til anskaffelse av babyfeeder`n fra Apoteket og den er fantastisk. Stappet en bananbit nedi der og L koste seg i massevis! Gøy å prøve litt forskjellig :happy:

Og dessuten ble lille klumpen 4 mnd i går!! :strix:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire måneder.. så fort tiden går!

Spekemat er da festmat nok? Fordelen med det er jo at det meste kan gjøres klart et par dager i forveien, og det er ikke så dumt. Jeg er litt spent på hvordan det skal gå å få alt på plass til rett tid, nemlig.. Men det ordner seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire måneder.. så fort tiden går!

Spekemat er da festmat nok? Fordelen med det er jo at det meste kan gjøres klart et par dager i forveien, og det er ikke så dumt. Jeg er litt spent på hvordan det skal gå å få alt på plass til rett tid, nemlig.. Men det ordner seg nok.

Jada, det er vel bra nok. Men etter litt om og men så har vi nesten bestemt oss for gryte likevel... :fnise: Det er jo 24.november og da er det vinter og kaldt, så koselig å servere noe varmt og godt!

Det ordner seg nok, ja. Vi får bare prøve å slappe av og beholde roen så kommer vi nok i mål som alle andre! :)

----------------------------------

FOLKENS, jeg har laget en ny dagok. Chek it out! ---> http://forum.kvinneg...howtopic=690201

Og kan vennligst noen forklare meg hvorfor jeg ikke får til å lage sånn link som alle andre? jeg får jo hele adressen...var ikke sånn før.... :unsure:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...