Gå til innhold

Mini i magen!


ara

Anbefalte innlegg

Jeg fikk laget de tøflene mine her i vinter, men det ble liksom bare med det. :sjenert: Jeg som skulle være så flink.. Men nei, jeg har aldri heklet før. Synes det ser vanskelig ut. :) Har du noen nybegynneroppskrifter til meg? Jeg vet hvordan ei nål ser ut, that's it. :fnise: Strikke, joda det går an, men er noen småting jeg ikke er så god på enda. Kremt, men det kommer seg om en strikker ofte. :) Hentesettet ditt var kjempesøtt, igjen jeg er imponert!!

Hehe, ser for meg du sitter der og hekler for harde livet når du har kynnere.

Er nok ikke veldig-veldig lenge igjen til fødsel så kroppen forbereder seg nå. Ser du skriver mye om det samme som min venninne snakket mye om på slutten. Både følelsen, utfloden osv. Fødselen hennes nå startet med at slimproppen gikk, da begynte riene. Hun fikk en drømmefødsel uten like, men så er det jo nr. 2 og da vet kroppen hva som skjer + en gjerne er mye roligere selv. Har mye å si!

Fødselen er jeg kjempespent på, jeg vet jeg kommer til å få mye smerter og kan revne osv. men kan ikke si det plager meg noe særlig. Må jo gjennom det uansett, har liksom ikke så mye valg. :)

Tur i sola og filmkos med kjæresten på kvelden, det høres ikke dumt ut! :)

Aww, for en fin mage! :rodmer: Strutter skikkelig! Du ser skikkelig slank og fin ut, den er du heldig med. Herlig at du ikke har fått strekkmerker på magen enda også. :)

Er du i full gang med å ordne det siste rest til lillegutt kommer til verden, eller er alt klart? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen gode oppskrifter på hekling. Er ikke noe særlig talent selv...Kan bare å lage #oldemorsruter" også kan jeg lage luer. hehe...

Kult at venninna di hadde samme "symptomene" som meg før fødselen. Men har også lest at økt utflod og menssmerter og alt det der kan vare i flere uker før fødsel, så her er det bare å vente og se.

Takk for mageskryt! :rodmer: Ja, er glad det ikke er blitt merker på magen...Så får vi bare håper at jeg slipper det også den siste tiden han er inni der. Kjenner jeg klør en del og sånn så tipper jeg kommer til å få litt merker hvis han bestemmer seg for å bli helt til termin eller i verste fall overtid. Men som jeg har sagt tidligere så er premien her verdt alt av forandringene som skjer med kroppen, så det går greit! :)

Nå er det meste på plass til lillegull kommer, så har ikke så mye mer igjen å forberede..Derfor kjeder jeg meg litt nå i permisjonstiden. Men prøver å være litt sosial og ellers rydde og ordne litt her og der slik at det er mest mulig rent og i orden til gutten kommer :)

______________________________________________

I dag fikk jeg melding fra jordmor..Hun lurte på om jeg hadde født enda eller om vi var interessert i en omvisning på føden i kveld klokka 19.00. Så det takket vi ja til. Skal bli spennende. Skulle egentlig til jordmor i morgen men hun sa vi kunne ta kontrollen på sykehuset etter omvisningen i steden, så det var bra. To fluer i en smekk! :)

Gleder meg og gruer meg litt til omvisningen. Men skal bli godt å vite hva man kommer til når fødselen er i gang da! :)

Har akkurat hatt besøk av ei venninne. Vi drakk kaffe og skravlet og koste oss. Skulle jo kose oss ute i sola, men når hun kom så skyet det til og blåste skikkelig opp. Dustevær! Men er det noe vi ikke kan styre så er det akkurat det! hehe...

Ha en god mandag folkens!

*******************************************

Legger til et kort referat fra omvisningen!

********************************************

Var kjempe fint å få se føden! Jeg føler meg såå klar nå...Var liksom det siste som måtte på plass føler jeg! :)

Fikk se masse fine fødestuer. De har også badekar med mulighet til både smertelindring òg fødsel. Hun viste oss og forklarte også om de andre bedøvelsesmetodene som bl.a lystgass, akupunktur, spinalbedøvelse og epiduralbedøvelse. Ting hørtes ikke så skummelt ut når hun forklarte ting ordentlig, så nå er jeg på en måte enda mer åpen for det meste av smertelindring...Til og med epidural som jeg alltid har vært veldig redd for...

Ellers fikk vi også se familierommet de kunne tilby og de andre enkeltrommene. Familierommet var ærlig talt ikke så mye å skryte av og jeg har vel egentlig ikke noe stort behov for det heller føler jeg akkurat nå.. Men vi får se når tiden kommer.

Fikk også se rom med kuvøser og sånn "stråle-greier" for de som evt har litt gulsot..

Både kjære og jeg er veldig fornøyd og begge ble både tryggere og klokere på hva vi har i vente..

Etter omvisningen stakk kjære ned på McDonalds og handlet mat til oss, mens jeg ble igjen på kontroll hos jordmor. Hun satte meg på CTG slik at vi fikk målt hjerterytmen og bevegelsene til småen + kynneraktiviteten/livmorsammentrekningene mine. Og det rare var at mens jeg satt der så begynte de utrolig regelmessig. Ikke vonde, bare med jevne mellomrom..Og sånn er det enda (kl.01.30..Merkelig. Men man skal vel ikke forundre seg over noe med denne gravid-kroppen tror jeg. Sikkert ikke noe som skal skje enda uansett! ;)

Kjære og jeg har spilt et xbox-spill som heter Trial. Kjempegøy. Men nå er jeg sååå trøtt så skal finne sena. Måtte bare innom og oppdatere!

God natt! :sovne:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått oppdatert meg i dagboken din :) Har vært sløv i det siste, beklager.. :sjenert:

Nå er det virkelig ikke lenge igjen, og ting kan jo skje når som helst! :) Du har en helt utrolig reise foran deg. En reise umulig å forberede seg på. Du kommer til å oppleve en kjærlighet du ikke trodde var mulig, og en smerte som ikke kan sammenlignes med noe annet :fnise: (Beklager) Men det går over! Jeg HÅPER du får en fin fødsel, og en fin tid etter fødselen, sammen med mann og barn. Tenk, veldig snart får du din egen familie. Det er helt utrolig.

Godt du ble positivt overrasket over å se føden. Jeg så også føden, og følte meg mer klar da :) Da vet du ihvertfall hva du kommer til, og hvor du skal henvende deg.

Igjen, ønsker deg all lykke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Teita! :klemmer:

******************************

I dag har jeg ikke gjort særlig annet enn å sitte/ligge i sofaen! Har heklet, snoket rundt på facebook og selvsagt KG, og sett på tv. Herregud. Jeg føler meg råtten innvendig... :fnise: Lurer på om jeg skal tvinge meg selv ut på en tur..Bevege litt på kroppen! Hadde vært deilig. Er bare et kjempetiltak!

Har ikke så mye å melde om i dag egentlig. Våknet med skikkelig mageknip og måtte bare løpe på do og la det "renne" ut...Sorry ekle detaljer... :sjenert: Men det skjedde et par ganger og ellers i dag har jeg bare hatt masse luft...

Håper dere har fått litt mer ut av dagen enn hva jeg har! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg her altså!

Kan ikke løs mage være et tegn på at fødsel er nært forestående? Mener å ha lest det, men skal ikke gi deg for store forhåpninger heller da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg her altså!

Kan ikke løs mage være et tegn på at fødsel er nært forestående? Mener å ha lest det, men skal ikke gi deg for store forhåpninger heller da :fnise:

Jo, jeg har også lest det! Men tørr ikke ha noen forhåpninger! :fnise: Er så utålmodig, så må bare prøve å ikke tenke på alt som kan være et tegn på nært forestående fødsel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En dag skal jeg lære meg og hekle, er jo så mye fint! :) Er det enkelt? Sånn i forhold til strikking?

Du har ganske mye av de samme "symptomene" som min venninne, og enda mer likt har dere nå. Kroppen tømmer seg og forbereder seg til fødsel kanskje? Hadde vært utrolig kos om det hadde tikket inn ei mld fra deg på mobilen om at ting var i gang. Tenk at du har gått gravid i nesten 39 uker nå? Synes du tiden fra positiv test til nå har gått fort? Og har det vært som du hadde sett for deg å gå gravid? :)

Om du skulle få noen merker nå før fødsel eller etter så regner jeg med de kommer til å bli såpass små/tynne, og da vises de nesten ikke etter hvert. :) Skal være stolt over magen din ja! :rodmer:

Om jeg ikke er i Trondheim om 1 uke, så skal jeg få med meg samboer(evt sende han og svigerfar) til Ikea og kjøpe sprinkelseng. De har 30% avslag på sprinkelsenger fra 14. mai tror jeg det var, sparer jo noen kr. ;) Skal prøve å få kjøpt inn litt fremover nå, tiden går jo så fort. Plutselig er det noe som dukker opp og tiden løper fra oss, kan ikke risikere at vi mangler masse utstyr til knøttet kommer. :fnise:

Så herlig at dere fikk en så bra opplevelse fra sykehuset! Tror det gjør seg veldig å se slike plasser før det store skjer altså. Gruer samboeren din seg til fødsel, ser for meg det må være greit for mannfolka å fått masse info om fødsel og det rundt før fødselen og. Må være grusomt å sitte på sidelinjen å se at sin kjære har det vondt og ikke vite hva som skjer. :/ Blir spennende å se hva du velger av smertelindring under fødsel da. :) Skal selv på svangerskapskurs den 24. mai, håper vi er like heldige som dere og får en like bra opplevelse. :)

Ellers håper jeg formen din er bedre og at fødselen din nærmer seg med stormskritt nå! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekling er veldig lett, men alt man kan er jo på en måte lett... Men når du er litt inn i håndarbeidsverdnen fra før så er det nok ikke noe problem å lære seg :) Men tror strikking er lettere egentlig!

Ja, jeg hadde forøvrig løs mage i dag tidlig også..Spennende å se om det skjer noe snart! Jeg gleder meg til jeg kan sende deg en melding og fortelle!! :jepp:

Jeg syntes tiden etter positiv test har gått både sakte og fort... Sakte fordi jeg ble satt tilbake 2 1/2 uke og liksom fikk de ekstra dagene å vente...Og fort fordi man plutselig blir litt "tatt på senga" og skal ut i permisjon og alt sånn! De siste ukene løp skikkelig fra meg!

I begynnelsen likte jeg å være gravid, men når bekkenet ble kranglete og jeg ble sykmeldt da var det skikkelig kjedelig... Nå er jeg blitt vant til både bekkenplager og stor mage så nå er det veldig greit! :) Og får masse koselige kommentarer om magen og det er stas! :rodmer:

Ja, lurt å handle ting på tilbud! Spare litt penger er aldri dumt! :) Har dere sett på en spesiell seng på Ikea eller tar dere bare en som ser greit ut der og da? :)

Håper dere får en like god opplevelse som oss på svangerskapskurset. Kjære sier ikke så mye om han gruer seg eller gleder seg...Men han er nok en smule skeptisk til ting som kan skje..Men vi tar det som det kommer. Jeg blir ikke lei meg om han plutselig må gå ut en tur og ikke greier å være der hele tiden.

Men han er ganske tøff av seg så tror han kommer til å være der hele tiden!

Jeg gruer meg mer til hvordan jeg vil reagere på smerten og sånn. Noen ganger får jeg skikkelig nedpress og da kommer det automatisk ut av meg; "Au au au au"!! :fnise: Enda jeg vet jeg tåler en god del smerte...Jeg er ikke en pyse egentlig! Jeg vil jo absolutt ikke være den som er mest høylytt på hele fødeavdelingen som hyler og skriker og mister all kontroll! hehe.... Men det får vi ta når dagen kommer! ;) Men er som du sier...Må være fælt for disse mannfolka å bare sitte der og se på at vi lider...og vite at det ikke er særlig mye de kan gjøre! Nesten litt synd på dem også! :fnise:

Formen er god og håper på fødsel snart jeg også!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ara ;)

Du må nok bare ta ting som det kommer ja, hvem vet hvordan du kommer til å reagere.. Jeg hadde gooood hjelp av å få til riktig og god pusting under fødselen, hadde full fokus på dette, og da gikk riene raskere, var mindre vonde og jeg skreik ikke så mye (bare litt mot slutten). Husk du får masse kjemiske stoffer i kroppen som hjelper deg å takle og instinktene tar over..

Så kos med magekommentarer.. du får nyte den enn så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ara ;)

Du må nok bare ta ting som det kommer ja, hvem vet hvordan du kommer til å reagere.. Jeg hadde gooood hjelp av å få til riktig og god pusting under fødselen, hadde full fokus på dette, og da gikk riene raskere, var mindre vonde og jeg skreik ikke så mye (bare litt mot slutten). Husk du får masse kjemiske stoffer i kroppen som hjelper deg å takle og instinktene tar over..

Så kos med magekommentarer.. du får nyte den enn så lenge ;)

Hei! :)

Ja, er nok viktig det der med pusteteknikk! Litt lyd kommer det vel uansett..Om det er av pressing, smerter eller begge deler! Jeg er uansett klar og tar ting som det faller seg!

Jeg får vel nyte magen så godt jeg kan, men den kan gjerne forsvinne snart. Jeg er lei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 39 uker!!!! :strix:

"Symptomer" så langt er:

Løs mage i 2 dager

Kraftige nedpress

Mensmurringer

Støl i korsryggen

Ilinger nedover lårene

Prøver å roe ned ang fødsel og innstille meg på å vente en del dager til og kanskje til og med overtid! Han kommer når han kommer og når det skjer så er han så utroooooolig velkommen og jeg skal være klar for å ta godt vare på han, lille skatten i magen!!! :nigo::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt, strikking er forvirrende nok for meg.. :sjenert: Vi får se om det blir mer strikking + lære meg hekling i permisjonstiden. Om jeg får tid så klart. :)

Husker ikke helt hva den senga heter i farten, men den er lukket i endene og det skal gå an å ta av den ene siden. Tenker det kan være greit ettersom at jeg ser for meg det å ha sprinkelsenga helt inntil senga vår, skal forresten kjøpe hvit sprinkelseng. Skal kjøpe oss sleepyhead også, så samsoving blir det nok! :)

Du tenker veldig likt som meg ang. fødsel. Ta ting som de kommer rett og slett! Jeg tror ikke det er bare-bare å være "tilskuer" under en fødsel, må være grusomt å se kjæresten si ha det så vondt. Tror også min samboer klarer å være der under hele fødselen, om det er en "normal" fødsel. Men som du selv sier, så forstår jeg veldig godt om gutta må ha en pause på gangen.

Ja, lurer også fælt på hvordan jeg kommer til å reagere på smertene. Jeg er ingen pyse til vanlig og tåler en del smerte, men den smerten vi får kjenne nå er jo noe helt nytt. Jeg har aldri vært typen som griner høyt f.eks.. Så ser ikke for meg at jeg plutselig forvandler meg til en "gærning" under fødselen. :fnise: Men tror uansett ikke det er noe en tenker på når en har så vondt, ikke før etterpå.. :sjenert:

Jeg synes ikke det er lenge siden du snakket om at det var kun 5 uker igjen til permisjon osv., og nå er det godt i gang med permisjon og fødselen nærmer seg! Så utrolig spennende. :popcorn: Ser jo du har masse symptomer nå, får bare håpe at de ikke slår deg helt ut og at du får slappet av litt mellom takene. :) Du får bare nyte den siste tiden med den fine magen mens du kan! Plutselig er lillegutt der. :rodmer:

Hurraaa for 39 uker! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres absolutt ut som fine fødesymptomer dette :) gleder meg til det blir deres tur, og få høre hvordan det går :) enn så lenge får vi vente litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres absolutt ut som fine fødesymptomer dette :) gleder meg til det blir deres tur, og få høre hvordan det går :) enn så lenge får vi vente litt til

Gleder meg til jeg kan fortelle om det!! :skravle:

Som du sier; enn så lenge får vi vente litt til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt, strikking er forvirrende nok for meg.. :sjenert: Vi får se om det blir mer strikking + lære meg hekling i permisjonstiden. Om jeg får tid så klart. :)

Husker ikke helt hva den senga heter i farten, men den er lukket i endene og det skal gå an å ta av den ene siden. Tenker det kan være greit ettersom at jeg ser for meg det å ha sprinkelsenga helt inntil senga vår, skal forresten kjøpe hvit sprinkelseng. Skal kjøpe oss sleepyhead også, så samsoving blir det nok! :)

Du tenker veldig likt som meg ang. fødsel. Ta ting som de kommer rett og slett! Jeg tror ikke det er bare-bare å være "tilskuer" under en fødsel, må være grusomt å se kjæresten si ha det så vondt. Tror også min samboer klarer å være der under hele fødselen, om det er en "normal" fødsel. Men som du selv sier, så forstår jeg veldig godt om gutta må ha en pause på gangen.

Ja, lurer også fælt på hvordan jeg kommer til å reagere på smertene. Jeg er ingen pyse til vanlig og tåler en del smerte, men den smerten vi får kjenne nå er jo noe helt nytt. Jeg har aldri vært typen som griner høyt f.eks.. Så ser ikke for meg at jeg plutselig forvandler meg til en "gærning" under fødselen. :fnise: Men tror uansett ikke det er noe en tenker på når en har så vondt, ikke før etterpå.. :sjenert:

Jeg synes ikke det er lenge siden du snakket om at det var kun 5 uker igjen til permisjon osv., og nå er det godt i gang med permisjon og fødselen nærmer seg! Så utrolig spennende. :popcorn: Ser jo du har masse symptomer nå, får bare håpe at de ikke slår deg helt ut og at du får slappet av litt mellom takene. :) Du får bare nyte den siste tiden med den fine magen mens du kan! Plutselig er lillegutt der. :rodmer:

Hurraaa for 39 uker! :klemmer:

Er det denne senga?

Den har i såfall vi til gullet vårt også! Den er forøvrig oppredd og klar til bruk! :rodmer:

Jeg tror nok vi skal stå ut fødselen ganske greit jeg! For vi er ingen pyser og vi tåler en støyt! :fnise: Det eneste vi begge vet er at det kan og ganske sikkert vil gjøre utrolig vondt, men at det kommer noe så utrolig godt ut av det hele! :)

Nei, jeg syntes heller ikke det er lenge siden jeg satt og telte ned 60 dager og sånn! Nå er det bare 10 dager til termin! :daane:

Plutselig er du der du også!! :)

"Symptomene" plager meg ikke særlig...Men jeg blir aldri helt uthvilt pga allergi..Jeg er så tett...særlig på natten...så våkner en del av at det nesten er tungt å puste! Og i tilegg er det da altså de uendelige dobesøkene! Herre, så godt det skal bli å få tilbake litt mer normal blære :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler på meg at du kommer til å få en fin fødsel :) så da håper vi den følelsen stemmer ;) du virker jo sprek og oppegående! :jepp:

Tenk at du er 39 uker alt! Husker jo du ble satt tilbake 2 uker på ultralyden, og det føles ikke såå lenge siden..!

Gleder meg til å lese fødselshistorien din!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, den er det! :) Har ikke sett den "live", men regner med den er så fin som den ser ut til å være. Er dere fornøyd? Og kommer du til å ta av siden og ha senga helt inntil deres?

Oh yes, no prob! ;) Kommer sikkert til å gjøre jævla vondt, men ungen må jo ut. ;) Tror det er greit å forberede seg på at det kommer til å bli ille og jeg da, så man ikke får helt panikk under fødselen. Fødselen er enden på visa, så tror nok vi kommer til å være motivert og veldig klar for at knøttene våre skal komme til verden. :rodmer:

Allergi i tillegg ja.. Er no dritt. :( Er allergisk selv jeg, men mest mot gress. Blir du veldig utmattet av allergimedisinen? Er jo tungpustet fra før når en går høygravid så trenger liksom ikke dette i tillegg. Uflaks. Har begynt med dobesøk jeg og nå, opp minst 1 gang om natten. Sover veldig dårlig så tar jo lang tid før jeg sovner igjen. Irriterende! Også har vi noen fugler som liker seg veldig godt utenfor huset, gaaad. Hveeeer morgen, starter gjerne rundt 4-5.. Irritert sa du? :kjefte::fnise:

Hvordan er formen din i dag, frøken? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler på meg at du kommer til å få en fin fødsel :) så da håper vi den følelsen stemmer ;) du virker jo sprek og oppegående! :jepp:

Tenk at du er 39 uker alt! Husker jo du ble satt tilbake 2 uker på ultralyden, og det føles ikke såå lenge siden..!

Gleder meg til å lese fødselshistorien din!!

Håper du har rett! :)

Ja, den er det! :) Har ikke sett den "live", men regner med den er så fin som den ser ut til å være. Er dere fornøyd? Og kommer du til å ta av siden og ha senga helt inntil deres?

Oh yes, no prob! ;) Kommer sikkert til å gjøre jævla vondt, men ungen må jo ut. ;) Tror det er greit å forberede seg på at det kommer til å bli ille og jeg da, så man ikke får helt panikk under fødselen. Fødselen er enden på visa, så tror nok vi kommer til å være motivert og veldig klar for at knøttene våre skal komme til verden. :rodmer:

Allergi i tillegg ja.. Er no dritt. :( Er allergisk selv jeg, men mest mot gress. Blir du veldig utmattet av allergimedisinen? Er jo tungpustet fra før når en går høygravid så trenger liksom ikke dette i tillegg. Uflaks. Har begynt med dobesøk jeg og nå, opp minst 1 gang om natten. Sover veldig dårlig så tar jo lang tid før jeg sovner igjen. Irriterende! Også har vi noen fugler som liker seg veldig godt utenfor huset, gaaad. Hveeeer morgen, starter gjerne rundt 4-5.. Irritert sa du? :kjefte::fnise:

Hvordan er formen din i dag, frøken? :)

Ja, den er fin og romslig! Vi har ikke tatt av sengekanten enda, men mulig vi gjør det når lillemann kommer. Høyden er helt likt som vår seng, så tror det er ganske praktisk

Jeg tar ingen allergimedisiner da jeg ikke har gått til legen med det..Jeg har vært sånn dårlig hver vår og hver høst i noen år, så etter jeg er ferdig med svangerskapet skal jeg få ordet meg skikkelige medisiner, for det er egentlig ikke holdbart å gå rundt sånn. Har nesespray da..Men det hjelper jo ikke særlig...

Haha, kjenner til de fuglene ja! Kjedelig at de skal begynne å skravle så tidlig på morran! Hvertfall når de er så nære huset! :fnise:

Formen er helt ok i dag! Jeg er som sagt en smule trøtt pga alle forstyrrelsene om natten..Også har jeg vært på en liten shoppe-runde i dag, så er litt sliten. Måtte ha ny kaffetrakter og vindusviskere til bilen for de hang bare i en tynn tråd.. :fnise: Også måtte jeg handle inn diverse mat for nå var det tomt i fyser og kjøleskap.

Mamma, pappa, lillebror og det ene søskenbarnet mitt kommer på besøk litt senere så jeg må snart sette i gang med å bake eplekake for jeg har lovet dem det og is! ;) NAM NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, da blir det så vi stikker bort og kjøper den senga til uka tenker jeg. :) Gleder meg til å få den i hus!

Hm, du burde kjøpe deg en pakke med allergitabletter på apoteket bare for å prøve. Er slitsomt å gå med allergisk reaksjon..! Ville ha snakket med lege allerede nå jeg, så slipper du å gå rundt sånn. Om du snakker med legen får du garantert resept på medisin under timen tenker jeg.

De er ille de fuglene altså! Har både duer, måser og mange andre småfugler. Liker seg veldig godt her i nærheten fordi vi har to nabohus som slenger ut mat til de!! Unødvendig synes jeg.. Blir sikker digg på sommeren når mus og rotter får tilgang på det der. :( Den eneste som synes det er stas må være kattepusen, hun elsker å jage de. Har kommet inn med ei fjær i ny og ned, kjempestolt! :fnise:

Vidusviskere kan være greit å ha ja, i hvert fall sånn som været skifter! Kaffetrakter, må være sikker på at en har noe å holde seg våken på når det står på som værst. ;)

Eplekake..Nooom! :spise: Er så godt det! Har en oppskrift på eplekake som er bare super, også er det nesten ikke smør i den så den er ikke så fet. Må justere litt på steketid og temp. Skal stekes i 1 time ca, 180 grader. Kan sette den litt lengre ned i ovnen etter hvert om du ser at den begynner å bli brun på toppen, også er den selvfølgelig best med maaasse grønne epler. Her blir det nok ikke eplekake, men vurderer å lage brownies eller hveteboller i helga. Vi får se, vi får se. :) Skulle ha hatt en større fryser tror jeg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal ordne med den allergi-greia. Jeg bare venter til fødselen er overstått og sånn..Vet ikke hva man kan ta og ikke ta under graviditet og amming og alt sånn..

Eyy, takk for eplekakeoppskrift. Så den ikke før i dag så fikk ikke prøvd den, men det skal jeg gjøre en annen dag! :jepp:

Skulle hatt større fryseplass jeg også!

_______________________________

I dag har jeg vasket bilen for den så virkelig ikke ut innvendig. Og det må jo være rent og pent til lillemann skal være med hjem fra sykehuset! Men gud for et prosjekt med stor mage! :ler:

Ellers har jeg bare sovet på sofaen...og når jeg våknet derfra dusjet jeg og krabbet til sengs. Jeg er helt slått ut av tretthet og allergi..og at jeg anstrengte meg med bilvask og sånn tenker jeg.. Slitsomt! Skal snart tilbake til senga tenker jeg og bare sove masse masse masse til i morgen........... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...