Gå til innhold

Mini i magen!


ara

Anbefalte innlegg

:strix: 40 uker :strix:

Er så spennende å følge med her inne nå, det kan jo skje når som helst :jepp: blir spennende å se om det skjer noe i dag da, som hun synske mente. Selv holder jeg en knapp på 24. (dessverre), men håper for din del at det skjer noe før :)

Ha en fin 17. Mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaaa! :skravle:

Jeg håper også hun synske har rett, men jeg tørr ikke glede meg for mye! 24 er bare 4 dager på overtid så jeg skal greie å holde ut såpass altså! :fnise: Men håper jeg slipper å gå så langt at jeg må settes igang og sånn!

Håper du får en strålende 17.mai!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mld på mobilen i går, så da regner jeg med at knøttet er i magen enda? ;) Nei, huff.. Tror det beste er om det skjer naturlig ja. Ser jo det er mange som skriver mye negativt om det å bli satt i gang. Men må man, så må man selvfølgelig.

Håper dere hadde en kjempefin feiring sammen med familien din. Høres veldig koselig ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen baby i går heller! Hu var nok ikke så synsk som hu mente, den dama! :sjenert:

Kjære har gjettet at han kommer i dag, så da får vi se da. Jeg prøver å ikke bry meg om datoene folk kommer med lenger. Han kommer når han er klar, lille gutten vår! :rodmer: Men, han har roet seg en del i magen disse to siste dagene...Ikke like aktiv. Leste at det kunne være tegn på at han snart vil ut. Han samler energi til den antrengelsen det faktisk er å bli født.

Hadde det kjempekoselig i går. Var i byen med mor, far, lillebror og min kjære. Vi spiste pølser, kaffe og kake også så vi på russetoget. Var ikke der så veldig lenge og det var godt. Jeg er ikke sååå glad i folksomheten på 17.mai...hehe..

I dag skal jeg prøve å få med kjære på en tur til fjellet og kanskje gå en tur der..eller besøke hytta en tur. Kanskje spise middag der.. Har så lyst til å ut av huset en tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke så synsk av seg da nei. ;) Hva sier magefølelsen din da? Kan jo komme når som helst så er sikkert ikke så enkelt å gjette heller. Hm, har du lest noe om hvor lenge før de kan bli rolige da? Spennende! :popcorn:

Blir nok en annen feiring neste år. Tenk så søte våre små er da, pyntet i finstasen sin. :rodmer: Gleder meg!

Oi, så sprek du er! Herlig at formen er så bra at du kan gjøre det. :) Pass på så det ikke blir for langt å gå om fødselen plutselig skulle starte da. ;) Hytte.. *drømmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke så synsk av seg da nei. ;) Hva sier magefølelsen din da? Kan jo komme når som helst så er sikkert ikke så enkelt å gjette heller. Hm, har du lest noe om hvor lenge før de kan bli rolige da? Spennende! :popcorn:

Blir nok en annen feiring neste år. Tenk så søte våre små er da, pyntet i finstasen sin. :rodmer: Gleder meg!

Oi, så sprek du er! Herlig at formen er så bra at du kan gjøre det. :) Pass på så det ikke blir for langt å gå om fødselen plutselig skulle starte da. ;) Hytte.. *drømmer*

Har desverre ingen magefølelse! Jeg var jo overbevist om at han skulle komme lenge før termin og gjettet 2.mai selv..Så jeg har hvertfall ikke god intuisjon ;)

Mange har erfart at ungene har vært rolige i 2-3 dager før fødselen har satt i gang, men det er likosm ikke et symptom man kan lete etter..Nå på slutten er det jo trangt i magen og logisk nok blir det jo litt mindre bevegelser..Så er jo umulig å si om fødselen er like rundt hjørnet fordi om han er litt roligere.

Ja neste år blir nok en stolt dag for oss på 17.mai! Gleder meg til å ha på han bunad og sånn! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker deg en riktig god helg, og sender masse fødestøv i din retning! :klemmer:

Tusen takk og i lige måde!! Fødestøv tas i mot med stor takk! :fnise:

________________

Termin i morgen, så nå begynner lillemann å få det bittelitt travelt hvis han skal komme til riktig dato!

Men nå bare innstiller jeg meg på overtid, ettersom det ikke har skjedd noe enda.. Det kan plutselig skje om en time, 8 timer eller en uke...Det er både spennende og irriterende på samme gang å ikke vite når han kommer!! Særlig for min utålmodige sjel! :fnise:

Jeg våknet i natt med vondter i magen, men det ga seg igjen...Har bittelitt mensmurringer i dag, men bortsett fra det er alt som vanlig.

Tenkte jeg skulle gå meg en tur i regnet snart. Bare vente til den sene frokosten min har sunket litt... Har forresten fått skikkelig dilla på melk den siste uka. Jeg som egentlig ikke drikker ren melk...men nå er det såååå godt. Iskald melk sammen med brødskiver med bringebær! :jepp:

Håper dere får en fin lørdag og at den ikke er like regnfull som min! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knis, nei hun var ikke så synsk som hun skulle ha det til hun dama. :gjeiper:

Herregud så søte de kommer til å bli med sine små bunader. :rodmer:

Gleder meg allerede til neste 17.mai. :)

Hvem vet, kanskje du får en rask og fin fødsel. Da har han plutselig god tid. ;) Hvordan var fødslene til mammaen din? Jeg skjønner veeeldig godt at du er utålmodig jeg, og ikke minst spent. Vet jo ikke når det skjer og hvordan ting blir. Blir bare sittende å vente og vente og atter vente på at ting skal skje..

Tydelig at det skjer noe i hvert fall, så det er så absolutt ikke lenge til ting skjer. Innen 14 dager har du en sønn. :rodmer:

Håper du får en kjempefin kveld sammen med kjæresten ara, slapp av og kos dere masse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knis, nei hun var ikke så synsk som hun skulle ha det til hun dama. :gjeiper:

Herregud så søte de kommer til å bli med sine små bunader. :rodmer:

Gleder meg allerede til neste 17.mai. :)

Hvem vet, kanskje du får en rask og fin fødsel. Da har han plutselig god tid. ;) Hvordan var fødslene til mammaen din? Jeg skjønner veeeldig godt at du er utålmodig jeg, og ikke minst spent. Vet jo ikke når det skjer og hvordan ting blir. Blir bare sittende å vente og vente og atter vente på at ting skal skje..

Tydelig at det skjer noe i hvert fall, så det er så absolutt ikke lenge til ting skjer. Innen 14 dager har du en sønn. :rodmer:

Håper du får en kjempefin kveld sammen med kjæresten ara, slapp av og kos dere masse! :)

Ja! Det skal bli gøy å dulle dem opp i finstasen neste år! Hihi.... :)

Mamma har født før termin med alle 3 og har hatt enkle og fine fødsler. Håper jeg arver henne der, selv om jeg antageligvis går over tiden!

Kjære og jeg skal kose oss med film i kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liste over forskjellige milepæler i svangerskapet:

Unnfangelsen finner sted omkring: 26. august 2011

Hjertet begynner å slå: 20. september 2011

Embryoet beveger seg: 14. oktober 2011

Alle indre organer er ferdig formet: 21. oktober 2011

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 21. oktober 2011

Risiko for spontanabort avtar: 4.november 2011

Kvalmen avtar for de fleste: 11.november 2011

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 18. november 2011

Fosteret svelger og tisser: 2. desember 2011

Tid for ultralyd: 9. desember 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 16. desember 2011

Du er nå 19 uker og 3 dager på vei: 26. desember 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 30. desember 2011

Fosteret begynner å høre: 20. januar 2012

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 17. februar 2012

Mange fostre legger seg med hodet ned: 23. mars 2012

Svangerskapspermisjonen begynner: 29. april 2012

Antatt termindato: 20. mai 2012

TERMIIN!!

Formen og hunøret skal vel egentlig ikke klages på! Jeg er fornøyd, men spent for hver eneste dag som går! Lurer fælt på når ting vil skje...

Om det ikke skjer noe i dag er det kontroll hos både lege og jordmor i morgen! :)

Magen er så "sprengt" og trang. Føles som at den ikke kommer til å holde lenger hvis den skal vokse mer. :fnise:

Jeg saver mor og far og skulle gjerne tenkt meg å besøke dem..Men det er en times kjøretur, så får se hva jeg orker idag.

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror definitivt at noe er på gang nå jenter!! :popcorn:

Var oppe hos naboene g spilte ludo i kveld. Plutselig kom kynnerene mye kraftigere og ga skikkelige menssmerter hver gang de kom!

Dette pågår enda...Er skikkelig ubehagelig. Har funnet en rieteller på nettet nå og prøver å se hvordan ståa er. Måtte faktisk ta pause fra skrivingen fordi det er så vondt. Dette må da være begynnelsen, eller hva?!

Håper det er min kjære sladris, Angel-A som skriver her i morgen :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror definitivt at noe er på gang nå jenter!! :popcorn:

Var oppe hos naboene g spilte ludo i kveld. Plutselig kom kynnerene mye kraftigere og ga skikkelige menssmerter hver gang de kom!

Dette pågår enda...Er skikkelig ubehagelig. Har funnet en rieteller på nettet nå og prøver å se hvordan ståa er. Måtte faktisk ta pause fra skrivingen fordi det er så vondt. Dette må da være begynnelsen, eller hva?!

Håper det er min kjære sladris, Angel-A som skriver her i morgen :rodmer:

Weeee! Dette er så spennende! :)

Har enda ikke fått melding av ara, men sitter med mobilen klar for å sladre om det skjer noe jenter! ;)

Vi heier på deg ara!:duskedame::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ære å få lov til å dele dette med dere jenter, Ara har endelig født en liten gutt!

:rodmer:

Gutten ble født i formiddag klokken 12:42,

4350g og 54cm lang. Fødselen skal ha vært intens men fantastisk!

Er sååååå glad på Aras vegne!! Hun lovte oss fødselshistorie senere, en akkurat nå så synes jeg hun og samboeren bare skal kose seg og nyte den lille vakre gutten. Unner dem virkelig en fin barseltid! :hjerte:

Gratulerer så mye Ara! :klemmer:

Endret av Angel-A
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...