Gå til innhold

Mini i magen!

ara

Anbefalte innlegg

Tvers, jo det er kanskje rart. :fnise: Når jeg ligger på siden ligger han gjerne og sparker meg helt nede på den ene siden og dulter/slår på øvre side. :P Blir spennende å se hvordan han ligger når jeg skal til jordmora neste gang. :rodmer: Tror ikke det blir så jeg tar med meg samboer til jordmor jeg, føler liksom ikke at vi lærer så mye ved å dra til henne. Også er det kanskje ting som blir tatt opp nærmere terminen som jeg kanskje ikke klarer å snakke så mye om når samboer er der. Ikke alle bekymringer han trenger å få med seg. ;) Vi har meldt oss på svangerskapskurs nå 24. mai, tror det blir veldig greit. :)

Gratulerer med 36 uker, ara!!! :strix:

Babyen vokser jo en del nå på slutten så det er nok litt derfor at bekkenet ditt er så kranglete.. :/ Får håpe han fester seg snart så det kanskje stabiliserer seg. :) Begynner det å bli trangt til knøttet? Eller kjenner du like mye bevegelser enda? :)

Håper du og din kjære får en fin helg! :klemmer:

(Ps. med det samme.. Vi skal starte for fullt nå fremover å få kjøpt inn ting til knøttet, men synes det er så vanskelig å vite hvor mye vi skal ha av hvert i f.eks bodyer. Hva har du gått for? Og kjøper du like mange med uten arm som med? :sjenert:

:fnise: som jeg skrev til Selma_ så har jeg ikke registrert om mini har ligget på tvers. Hadde sikkert merket det om han hadde gjort det.

Enig med det der med jordmor. Syntes det er godt å være der alene jeg...Ingenting som er ubehagelig å snakke om så lenge det bare er oss 2 i rommet.

Svangerskapskurs ja? Så spennende! Vi har som sagt ikke planer om å melde oss på det, men heller reise på en omvisning på føden.. Lurer på om vi skal prøve å få til det på mandag kanskje... :)

Håper virkelig hodet fester seg snart ja, ellers så får man jo ikke gjort så mye med det...

Merker at han begynner å bli stor inni der..Han er nokså aktiv enda, men bevegelsene er mer sånn...hmm..åssen skal jeg forklare det...Det kommer liksom ikke sånne tydelige spark lenger...Kjennes mer ut som at han driver å strekker på seg..Rolige bevegelser og plutselig stikker det ut en liten klump som jeg antar er en fot :rodmer: Når jeg tar på den, trekker han den til seg igjen! :fnise:

Ang.babyklær så har jeg kjøpt mest langermede. Det går jo mot sommer når mini kommer, men de er jo så små og ikke flinke til å regulere varmen i begynnelsen, så jeg syntes langermede er best.. Skulle ønske jeg hadde kjøpt noen flere omslagsbodyer, for folk skryter så fælt av dem...At de er så lette og ta på og man slipper å tre de over det stakkars lille babyhodet! :fnise: Men, får se hvor mye behov vi får..Har jeg for lite bodyer så får jeg ta en shoppingrunde etter han er født også skaffe noen fler.

Er som jeg skrev i dagboken din; at det er neimen ikke lett å vite hva man skal handle inn og hvor mye osv....Kan bli lettere forvirret..

I dag har jeg vært i merkelig form.

Våknet med en utrolig rar følelse i magen. Helt umulig å beskrive..Men det var liksom litt småvondt, rart og ekkelt på samme gang. Gikk over i løpet av dagen men har vært utrolig sliten og slapp, og følt meg tung...

Har den siste uka hatt masse nedpress og skikkelig stikkinger i kjeden..Noen av "stikkene" har vært så ubehagelige at jeg har lagd lyd når de kom! Noe foregår hvertfall...Modning eller hva det enn er..

Og hver natt drømmer jeg om fødsler.. I natt fødte jeg..knestående oppå en scene. Mamma var med og greier :fnise: Husker også at det kom en bæsj..Sikkert redd for at det skal skje under fødselen! Komisk! :fnise:

Kjære er hos en kamerat og drikker whisky i kveld. Sikkert lurt... hehe.. Han skal overnatte der for jeg orker rett og slett ikke å hente han i kveld. Jeg har vært så snill og kjørt og hentet han hundrevis av ganger, men i kveld vil jeg legge meg for å sove og slippe å vite at jeg må opp igjen og ut i kald bil i mørket...Brrr....

Så nå er det litt sofakos med hekling og mine kjære pusekatter, også finne den deilige gode senga som jeg skal ha helt for meg selv i natt!! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppen din er nok i modning ja.. kjenner noen temmelig vonde stikk nedover jeg også, og noen kraftige kickass spark oppover ribbeina. Hyler litt innimellom da!

Jeg har forøvrig også mest (bare?) langermede bodyer.. blir nok bare bleia på skikkelig varme dager, evnt om jeg kjøper meg et par med korte armer og bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen din er nok i modning ja.. kjenner noen temmelig vonde stikk nedover jeg også, og noen kraftige kickass spark oppover ribbeina. Hyler litt innimellom da!

Jeg har forøvrig også mest (bare?) langermede bodyer.. blir nok bare bleia på skikkelig varme dager, evnt om jeg kjøper meg et par med korte armer og bein.

Modning ja.. Skikkelig ubehagelig til tider, og de sparkene mot ribbbeina høres veldig kjent ut! :fnise:

Ja, vi får jo bare prøve oss fram med bodyer og sånn... Er som du sier, at det er fint å bare kunne stikke å handle noen kortermede om man skulle ha behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt ble jeg for første gang vekket av kynnere... De kommer oftere om dagen nå også... Gøy å liksom lete etter "symptomer" igjen..sånn man gjorde i begynnelsen av svangerskapet! :fnise:

Og ellers så har jeg nå plutselig fått en ny gravid-"fetisj"..Jeg sniffer på nyvaska tøy..Det lukter så fantastisk deilig!!! Jeg står å sniffer på hvert plagg før jeg henger det opp og jeg får aldri nok! Helt sykt!! :skratte:

I kveld har kjære og jeg vært ute og spist i byen sammen med svigers og en del andre fra familien. Vi var 11 stykker til sammen. Veldig koselig! Så nå er jeg og småen stapp mette og han ligger der inne i varmen og hikker. Lille gullet mitt :rodmer:

Nå er det Åndenes makt på tv..men jeg skal straks finne senga og lade opp til den siste arbeidsuka før jeg går ut i permisjon på fredag! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt ei god helg, og snart permisjon jo!! Du skal se det blir deilig.. fikk selv en god ro etter at jeg gikk ut, og ble med ett "klar". ;) Så klar som det går an å bli ;)

Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du har hatt ei god helg, og snart permisjon jo!! Du skal se det blir deilig.. fikk selv en god ro etter at jeg gikk ut, og ble med ett "klar". ;) Så klar som det går an å bli ;)

Sov godt!

Helgen var super!! :) Ja, ser virkelig frem til perm nå! :)

Ønsker deg en god siste uke i jobb! :)

Tusen takk, Selma_ :klemmer:

Gikk veldig bra hos jordmor i dag, og lillegutt har skjønt det........ hodet har festet seg!! :hoppe:

Hun kalte svangerskapet mitt plettfritt fordi jeg fulgte mål, vektoppgang, blodtrykk, osv helt perfekt. Har jo ikke hatt noe tull av noe slag(*bank i bordet*), unntatt bekkenet! Vektøkningen er fortsatt 14 kg, og selv om jeg kunne ønske det ikke var så mye så vet jeg at det ikke er så ille....

Nå er det 2 dager fri og det kjenner jeg skal bli godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOOO aragutten! :hoppendeglad: Siste finish nå før du skal få komme ut og hilse på mammen din.

jeg håper at plettfrie svangerskap gir drømmefødsler også :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelopp: Plettfritt svangerskap er digg!

:strix: Hodet er festet!!

GOOO aragutten! :hoppendeglad: Siste finish nå før du skal få komme ut og hilse på mammen din.

jeg håper at plettfrie svangerskap gir drømmefødsler også :Nikke:

Jaaa!! Flinkeste gutten :bolledeig: hi hi...

Håper på en god fødsel.

I dag var jeg hos tannlegen for første gang på 5 år. Har såå tannlegeskrekk, men nå måtte jeg bare. Og der var det jo NULL HULL :nigo: Eneste han ville var at jeg skulle komme tilbake om ca et halvt år å trekke en visdomstann...Men det er lenge til så trenger ikke grue meg til det enda...

Ellers har jeg også hatt besøk av mor og far. Koselig. De er såå spente på å få treffe barnebarnet sitt. Mamma har allerede begynt å ha telefonen ved nattbordet om natten slik at hun alltid er tilgjengelig om ting skulle skje. Har lovet å sende en melding om det skjer noe på natten og ellers skal jeg ringe! hehe... Morsomt at dem er så engasjerte. Og jeg er så glad for jeg vet at de kommer til å bli fantastiske besteforeldre! :gullengel:

Kjære har gått opp til sine foreldre for å spille kort og kose seg. Søskenbarnet og tanta hans er også der. Jeg orker desverre ikke da jeg er litt tung i hodet og slapp i fisken. Jeg vier meg selv til sofaen i kveld. Deilig. Også er det godt å være helt alene en gang i blant. Og ettersom svigers er naboene våre så er vi ofte der, så har ikke dårlig samvittighet for å bli hjemme en kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 uker!!

:strix:

Jobb i morgen og så: P E R M I S J O N !

Forøvrig er jeg ekstremt kvalm i dag og har hatt litt murringer der nede... :klo:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 37 uker :hoppe: Og fester hode!

KOS deg med permisjon!

Tuuusen takk!! :klemmer:

Gleder meg til å roe helt ned og gjøre klart resten som gjenstår og ellers bare ruge og vente på tassen :rodmer:

37! :strix:

:danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med permisjonen!! Blir nok gode greier:) håper du får litt tid på deg til å fikse siste rest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Skal bli deilig med litt fri, men helt ærlig så er jeg veldig klar for å møte tassen snart..og har alltid hatt på følelsen at jeg kommer til å føde før, selv om jeg vet at jeg burde innstille meg på å gå til termin og evt over!

I går kveld bakte jeg kanelboller. NAM!! :tommelsmil:

I dag driver jeg med litt smårydding her og der..Vasker badet og rydder garderoben på soverommet.. :husarbeid:

Men må ha litt pauser nå og da for jeg blir fort sliten. Korsryggen verker litt og bekkenet er ikke godt. Jeg har begynt å vagge skikkelig og går på en rar måte pga dustebekkenet. Men nå er det ikke lenge igjen og jeg håper det går fort over etter fødselen!

Lurer veldig på om det er noe viktig jeg har glemt å handle inn til tassen eller om det meste er på plass nå. Må ta en siste kikk etterpå for å få full oversikt. Eneste jeg vet jeg mangler er litt bleier, for jeg har bare de fra gratispakkene fra Libero, Apoteket osv..

Hadde ikke du handlet inn bleier, Pasjonsblomst? Hvilket merke kjøpte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk en dråpe blod på papiret etter endt dobesøk i stad! :hakeslepp: Ikke kommet noe mer siden...men det var rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal Se det er modning på gang hos deg også, ikke lenge til baby er fullbåren uansett. Men er jo spennendenja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal Se det er modning på gang hos deg også, ikke lenge til baby er fullbåren uansett. Men er jo spennendenja...

Kjøpte en pakke nyfødt libero 2-4 kg..

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, for et knallvær vi har her i dag!! Fantastisk! :danser:

Har kost oss i sola på verandaen med kanelboller og kaffe sammen med svigers og naboene. Veldig hyggelig. Himmelen er knallblå uten en eneste sky i sikte så vi satser på grillings etterhvert! :tommelsmil:

Ellers har min yngste lillebror vært fast bestemt i lang tid på at lillegutt skal bli født i dag 29.april....Det spørs nå veldig, men er jo igjen noen timer av denne dagen enda... Men jeg tviler altså... :fnise:

Ha en god dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...