Ripsy Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #121 Skrevet 13. oktober 2011 Hvordan går det jenter? Her går det sakte. Strikkingen er ikke førstepri om dagen, men har strikket bittelitt nesten hver dag. 74cm nå. Satser på totalt 100...
Gjest Nanette Skrevet 13. oktober 2011 #122 Skrevet 13. oktober 2011 Jeg skal snart ta til og strikke et nytt teppe, siden det forrige har røket i kantene. Ser på farver, litt vanskelig å bestemme seg for en farve, men tror det må bli farve nr. 34.
Gjest frøken am Skrevet 14. oktober 2011 #123 Skrevet 14. oktober 2011 Æææhh det har skjedd så mye at jeg har ikke strikket noooe! Mamma har tatt over Hun har i tillegg laget en lue som vi sydde på noen knapper foran og en på toppen En kimono og er par skøytesokker! Åhh det blir fint Får se om jeg får fortsatt på det teppet...har hatt hendene fulle opp!
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2011 #124 Skrevet 14. oktober 2011 Æææhh det har skjedd så mye at jeg har ikke strikket noooe! Mamma har tatt over Her går det trått med teppet, for jeg har rota meg borti opptil flere andre prosjekter. Hilsen AB-pålangs
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #125 Skrevet 23. oktober 2011 Enn nå da, damer? Siden jeg har gått tom for garn på et av distraksjonsprosjektene mine har jeg fått strikket ca ti rader på teppet i løpet av helga. Det blir fint, men kjenner jeg er klar for å være ferdig med det nå. Og det skulle helst være minst 20 cm lenger og få seg en heklakant rundt. Blæ. Motivasjon, kom til meg! (og tid, ikke minst). Hilsen AB-pålangs. 1
Serenity_ Skrevet 23. oktober 2011 #126 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg måtte jo begynne på nytt siden jeg fant ut vi venter en gutt og ikke en jente. hehe. Babyteppe i lynglilla ble ikke helt rett til en liten prins Har eksamen om en mnd, og pga hyperemesis en hel haug med pensum å ta igjen. Men strikking er jo gøy avkobling, så er ferdig med første nøstet Fargen jeg valgte er brun/grå, og skal tre blått silkebånd i hullraden Gleder meg til det er ferdig!
Serenity_ Skrevet 23. oktober 2011 #127 Skrevet 23. oktober 2011 har forresten også strikket et sokkepar til i mellomtiden Trenger litt avveksling fra babyteppet siden det er så langdrygt og monotont
Zia Skrevet 24. oktober 2011 #128 Skrevet 24. oktober 2011 Fremdeles på stedet hvil her - er i innspurten av en liten jakke, og det var jo mer spennende. Men får ofre et par kvelder på teppet snart, så jeg føler det går litt fremover
attegløyma Skrevet 24. desember 2011 #129 Skrevet 24. desember 2011 Har nett begynt på det diagonale mor Signe teppet. Stemmer det at hjørnet ikkje skal vere 90 graders vinkel? Så teppet blir meir Rombeforma enn diagonalt? Koss blir det i bruk då?
Zia Skrevet 25. desember 2011 #130 Skrevet 25. desember 2011 Jeg strikker det på skrå med hullrad. Det blir firkantet det, men kanskje ikke så lett å se før det er ferdig
Gjest frøken am Skrevet 27. desember 2011 #131 Skrevet 27. desember 2011 Tjaaaa...skal settes i gang torsdag om ingenting skjer. Men teppet er det verre med Har endt opp med haugevis av strikketøy fra mamma! Hentesett, luer, kimono, sokker, you name it. Får begynne igjen når mini er ute!
attegløyma Skrevet 31. januar 2012 #132 Skrevet 31. januar 2012 Koss går det med teppa? Eg er ferdig med tre! Men eit av dei er lite då, strikka av vanleg Dale babyull garn, tre-tråds, så det blei mykje tjukkare. Det første strikka eg av merino-ull, og det loa for mykje, så det er berre eit som er eit skikkeleg mor Signe. No held eg på med eit til, diagonalt men perlestrikk orke ikkje gjere noko som krev fokus etter jobb, så slike tepper er perfekt arbeid. Og så skal jo vi ha minst ein til, og søskena våres held på med produksjon, eller kjem til å gjere, så det er mange ungar som treng teppe
Gjest Little princess Skrevet 1. februar 2012 #133 Skrevet 1. februar 2012 Jeg har nettop begynt på mitt andre teppe nå, de er så utrolig herlige. Denne gangen i en kjempefin gammel-rosa, syntes duse farger passer så fint til de små knøttene Men jeg lurer på en ting, er det noen her som har erfaring med Marius genser motiv vognteppe? Slik som dette: http://sologbolig.blogspot.com/2012/01/mariusmnster.html og http://www.sandnesgarn.no/ProductPage.aspx?ProductId=63 (helt nederst på siden) Syntes det er helt nydelig, men er litt usikker på vanskelighetsgraden på det? Begynte å strikke tidlig i høst, så er ikke stødig på å lese oppskrifter enda, for å si det mildt. (sorry for de stygge linkene, men får det ikke helt til på iPaden)
Zia Skrevet 1. februar 2012 #134 Skrevet 1. februar 2012 Har ikke prøvd meg på mønster eller flerfarget enda, men tror ikke det er veldig hokus-pokus om du bare gjør litt research på forhånd - det er jo noen triks for hvordan du skal ta med trådene på baksiden osv, så det skal bli penest mulig, og uten laaaange løse tråder
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #135 Skrevet 2. februar 2012 Dere er jommen produktive! Jeg ble ferdig med teppet mitt i starten av januar. Det ble veldig stort og fint til slutt, og jeg var glad over å bli ferdig med det siden jeg var ganske lei, men nå savner jeg det. Kanskje jeg også må starte på et nytt? Hilsen AB-pålangs.
Konstanse Skrevet 5. februar 2012 #136 Skrevet 5. februar 2012 (endret) Slenger meg på her jeg også! Begynte på mitt teppe i går, har strikket 30 riller (?) hittil, men spørs om jeg klarer å holde dette tempoet oppe! Strikker på vanlig måte, ikke diagonalt, det fikk jeg ikke helt til Har ikke termin før i september da, så har heldigvis god tid! Endret 5. februar 2012 av Konstanse
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå