Ripsy Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 Hei! Er det flere der ute som er i gang med eller planlegger å sette i gang med strikking av Mor Signe babyteppe? Jeg begynte forrige uke og innser nå at dette kommer til å gå tregt... Jeg har ikke strikket så mye mer enn et pr skjerf i hele mitt liv, så er ingen racer... Men jeg vil så gjerne klare det! Hvis det er flere der ute kam vi jo motivere hverandre litt...?
Gjest pysepusen Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 You can do it! Strikker ikke teppe for tiden, men mye annet Men jeg synes sånne tepper er noe av det verste Da jeg lagde slik så tvang jeg meg selv til å strikke ti omganger til dagen. Det ble da ferdig til slutt!
Ripsy Skrevet 5. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2011 You can do it! Strikker ikke teppe for tiden, men mye annet Men jeg synes sånne tepper er noe av det verste Da jeg lagde slik så tvang jeg meg selv til å strikke ti omganger til dagen. Det ble da ferdig til slutt! Hvis en strikker ti omganger om dagen, hvor lang tid tror du det tar da sånn ca? Med andre ord hvor mange omganger tror du det blir tilsammen? Jeg har lagt opp 160 masker og strikker med nøstebarn sitt merinoull.
Gjest pysepusen Skrevet 5. september 2011 #4 Skrevet 5. september 2011 Hvis en strikker ti omganger om dagen, hvor lang tid tror du det tar da sånn ca? Med andre ord hvor mange omganger tror du det blir tilsammen? Jeg har lagt opp 160 masker og strikker med nøstebarn sitt merinoull. Jeg så nå hvor langt du var på vei! Da hadde jeg nok strikket litt mer enn ti omganger til dagen Vet ikke hvor mange omganger det blir til sammen jeg...? 2-400?
Serenity_ Skrevet 5. september 2011 #5 Skrevet 5. september 2011 Jeg har laget 3 slike til venninner... nå når det er min tur og venter en baby etter nyttår, så er det altså ingen som strikker til meg, utenom min mor da. Men hun strikker det hun selv liker, hehe, ikke snakk om å levere ønsker der. Så jeg gruer meg til jeg må sette igang... I fjor lagde jeg 2 samtidig. brukte vel 4 mnd tror jeg. Men jeg brukte minialpakka fra sandnesgarn, og.. hmm... pinnestr... tror det var 7, kanskje? Neste gang jeg strikker det til noen andre er eventuelle barnebarn langt langt frem i tid :gjeiper:
Ripsy Skrevet 5. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2011 Jeg så nå hvor langt du var på vei! Da hadde jeg nok strikket litt mer enn ti omganger til dagen Vet ikke hvor mange omganger det blir til sammen jeg...? 2-400? Uff... Jaja... SKAL gjøre det ferdig uansett om den lille må vente litt... Mer enn ti runder om dagen vil ta timesvis for meg Men kunne vel egentlig ønske jeg hadde begynt på et annet prosjekt...
Ripsy Skrevet 5. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 5. september 2011 Serenity: tror nok dette blir mitt første og siste
Serenity_ Skrevet 5. september 2011 #8 Skrevet 5. september 2011 Serenity: tror nok dette blir mitt første og siste Beklager! Så på vei ut nå at det står "motivasjonstråd" You can do it!!! Et tips er å faktisk holde ut. Strikker du diagonalt? For om du gjør det og blir lei, og feller av for tidlig, så er det rimelig surt når du er ferdig og skulle ønske det var liiiiitt større :gjeiper:
Gjest pysepusen Skrevet 5. september 2011 #9 Skrevet 5. september 2011 Uff... Jaja... SKAL gjøre det ferdig uansett om den lille må vente litt... Mer enn ti runder om dagen vil ta timesvis for meg Men kunne vel egentlig ønske jeg hadde begynt på et annet prosjekt... Godt du snart skal ut i permisjon da Du angrer ikke på at du begynte med det når det er ferdig
Ripsy Skrevet 5. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 5. september 2011 Tror jeg skal klare godt over 10 runder i dag Hjelper med oppmuntring! Er det ikke noen flere der ute?
Gjest rabrabara Skrevet 5. september 2011 #11 Skrevet 5. september 2011 (endret) Jeg har nettopp strikket det og jeg gjorde det mens jeg så tv. Da fikk jeg liksom GJORT noe mens jeg satt der og jeg hadde ikke ledige hender til å spise med. Og nå har jeg verdens mykeste babyteppe klart. Vinn-vinn. Endret 5. september 2011 av rabrabara
Ripsy Skrevet 5. september 2011 Forfatter #12 Skrevet 5. september 2011 Jeg har nettopp strikket det og jeg gjorde det mens jeg så tv. Da fikk jeg liksom GJORT noe mens jeg satt der og jeg hadde ikke ledige hender til å spise med. Og nå har jeg verdens mykeste babyteppe klart. Vinn-vinn. Godt poeng - mindre småspising Er skikkelig i siget i kveld - dere klarte åmotivere meg her 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #13 Skrevet 5. september 2011 Godt poeng - mindre småspising Er skikkelig i siget i kveld - dere klarte åmotivere meg her ..og med denne tråden motiverte du meg nettopp til å ta fram teppeprosjektet mitt og strikke en rad! Jeg holder på med et mor Signe-teppe strikket på langs. Bruker litt tykkere garn, så det blir tett heller enn luftig. 150 masker i bredden. Har holdt på en liten evighet (siden starten av august?) og kommet kanskje kvartveis? Det tar jommen lang tid, men jeg syns det er bra å ha et sånt prosjekt som ikke krever hverken telling eller tenking. Har det i tillegg til andre, mer "krevende" prosjekter, greit å kunne veksle litt mellom dem. Planlegger å hekle en kant rundt til slutt i en kontrastfarge, tror det blir fint Tidligere har jeg strikket et diagonalt mor Signe med nøstebarns to-tråds-garn. Det er så fint! Det tok også mye tid, men ble da ferdig til tross for at mottakeren av teppet befant seg på utsiden av magen mesteparten av tida. Vi bruker teppet masse, jeg er kjempefornøyd med det! Har en plan om å strikke slike tepper i gave til babyer i nær familie/hos nære venner. Nå skal jeg strikke en rad til før det er kvelden!! Takk for motivasjon!
AnonymBruker Skrevet 5. september 2011 #14 Skrevet 5. september 2011 Glømte forresten å nevne at det er blogginnlegg om mor Signe-tepper på nøstebarn sin blogg hvis du ikke har sett det! Hilsen AB 22:44
Gjest frøken am Skrevet 5. september 2011 #15 Skrevet 5. september 2011 Hvor langt er du på vei, Ripsy? Med magen altså Har tre mnd igjen og har lyst å lage noe - leste dette og tenkte at NÅ burde jeg starte! Men det er muligens i seneste laget
Ripsy Skrevet 6. september 2011 Forfatter #16 Skrevet 6. september 2011 ..og med denne tråden motiverte du meg nettopp til å ta fram teppeprosjektet mitt og strikke en rad! Jeg holder på med et mor Signe-teppe strikket på langs. Bruker litt tykkere garn, så det blir tett heller enn luftig. 150 masker i bredden. Har holdt på en liten evighet (siden starten av august?) og kommet kanskje kvartveis? Det tar jommen lang tid, men jeg syns det er bra å ha et sånt prosjekt som ikke krever hverken telling eller tenking. Har det i tillegg til andre, mer "krevende" prosjekter, greit å kunne veksle litt mellom dem. Planlegger å hekle en kant rundt til slutt i en kontrastfarge, tror det blir fint Tidligere har jeg strikket et diagonalt mor Signe med nøstebarns to-tråds-garn. Det er så fint! Det tok også mye tid, men ble da ferdig til tross for at mottakeren av teppet befant seg på utsiden av magen mesteparten av tida. Vi bruker teppet masse, jeg er kjempefornøyd med det! Har en plan om å strikke slike tepper i gave til babyer i nær familie/hos nære venner. Nå skal jeg strikke en rad til før det er kvelden!! Takk for motivasjon! Så bra at du ble motivert til å ta frem teppet ditt Jeg strikker også på langs, rett og slett fordi jeg tenkte det var lurt å ha et så enkelt prosjekt som mulig. Men jeg har lest litt på nettet at mange synes det er mer motiverende å strikke på skrå. Jeg planlegger også å prøve å hekle en kant med farge rundt. Antagelig lilla eller rosa. Selve teppet er i naturfarge. Hvilken farge har du? Hvor langt har du kommet? Glømte forresten å nevne at det er blogginnlegg om mor Signe-tepper på nøstebarn sin blogg hvis du ikke har sett det! Hilsen AB 22:44 Det må jeg sjekke ut. Takk for tips! Hvor langt er du på vei, Ripsy? Med magen altså Har tre mnd igjen og har lyst å lage noe - leste dette og tenkte at NÅ burde jeg starte! Men det er muligens i seneste laget Har bare litt over 4 uker igjen til termin jeg... Når jeg begynte å tenke på dette strikkeprosjektet var det ikke i mine tanker at det skulle ta så lang tid å strikke et så enkelt pledd... Men jeg skjønte jo fort at jeg tok feil :gjeiper: Så, blir det ikke ferdig til termin, så håper jeg iallfall det blir ferdig i løpet av vinteren. Men jeg har ikke gitt opp helt enda! Så frøken am - bli med og strikk! Fikk strikket en del i går og merker nå at hver runde går litt fortere. I dag har jeg strikket en runde etter frokosten. 10 runder må nok bli et minimum hver dag, burde vel egentlig komme opp i 20 runder...
Umuriel Skrevet 6. september 2011 #17 Skrevet 6. september 2011 Jeg strikket mitt fra januar til mai, brukte altså nesten fem måneder på det... Hadde da et opphold underveis på rundt en måned, så tre effektive måneder brukte jeg. Strikket en time hver kveld mens jeg så på tv. Strikket forresten diagonalt med hullkant i Nøstebarns silkeull. Dritkjedelig arbeid, men vi har et fantastisk babyteppe nå, og jordmødrene på barsel skrøt veldig av pleddet mitt
AnonymBruker Skrevet 6. september 2011 #18 Skrevet 6. september 2011 Så bra at du ble motivert til å ta frem teppet ditt Jeg strikker også på langs, rett og slett fordi jeg tenkte det var lurt å ha et så enkelt prosjekt som mulig. Men jeg har lest litt på nettet at mange synes det er mer motiverende å strikke på skrå. Jeg planlegger også å prøve å hekle en kant med farge rundt. Antagelig lilla eller rosa. Selve teppet er i naturfarge. Hvilken farge har du? Hvor langt har du kommet? Fargene høres flotte ut! Mitt er brunt. Lurer på å ha turkis kant rundt. Eller lilla eller orange Har kommet 35cm avsted, og tror jeg vil ha det ca 4 ganger så langt. Jeg likte godt å strikke diagonalt, men fordelen med å strikke på langs er jo at man kan slutte når man vil/ungen kommer (min kom da jeg bare så vidt var passert midten på det diagonale, men det gikk helt fint å få det ferdig i løpet av en måneds tid. Hadde ikke det helt store overskuddet til å gjøre så mye annet enn på den tida). Dagens mål er å strikke minst 3 rader i hver omgang av fotballkampen! Men først lage kakao
Gjest frøken am Skrevet 7. september 2011 #19 Skrevet 7. september 2011 Har bare litt over 4 uker igjen til termin jeg... Når jeg begynte å tenke på dette strikkeprosjektet var det ikke i mine tanker at det skulle ta så lang tid å strikke et så enkelt pledd... Men jeg skjønte jo fort at jeg tok feil :gjeiper: Så, blir det ikke ferdig til termin, så håper jeg iallfall det blir ferdig i løpet av vinteren. Men jeg har ikke gitt opp helt enda! Så frøken am - bli med og strikk! Fikk strikket en del i går og merker nå at hver runde går litt fortere. I dag har jeg strikket en runde etter frokosten. 10 runder må nok bli et minimum hver dag, burde vel egentlig komme opp i 20 runder... Ahh er du også en sånn som tar ting litt på siste sparket? Med fire uker igjen er det bare å stå på! Hvor har dere forresten kjøpt garn o.l.? Ser at Nøstebarn selger oppskrifter til 4kr./stk. Problemet mitt er at jeg ikke kan legge opp en maske engang...
Gjest pysepusen Skrevet 7. september 2011 #20 Skrevet 7. september 2011 Jeg hadde valgt sandnes minialpakka til teppet jeg! Seks nøster og pinne fem eller seks! Så kan jeg prøve og forklare resten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå