Gjest frøken am Skrevet 17. september 2011 #81 Skrevet 17. september 2011 Sitter nå i sofaen med garn og pinner! Og ser at jeg plutselig skulle valgt noe sånt som pinne 8! Blir det like bra med to nøster om gangen med pinne 6 da? Får prøve, legger opp masker og strikker litt, og så får vi se hvordan det blir Får evnt bytte pinnene på mandag og legge opp på ny!
Gjest pysepusen Skrevet 17. september 2011 #82 Skrevet 17. september 2011 Det blir bare litt tettere med pinne seks! Går helt fint
AnonymBruker Skrevet 18. september 2011 #83 Skrevet 18. september 2011 Så, hva er status nå som helga er ubønnhørlig så godt som over? Jeg har fått strikka 6 riller og er ganske fornøyd med tanke på hvor mye annet jeg har gjort også. Vil anslå at jeg har unnagjort ca 40% totalt nå. Det er veldig deilig å strikke på et sånt teppe når det begynner å bli kjølig i rommet, det varmer så godt i fanget Hilsen AB fra noen sider tilbake.
Serenity_ Skrevet 18. september 2011 #84 Skrevet 18. september 2011 Jeg har fått strikket en god del, men ikke bare på babyteppet Har som mål å strikke 1 nøste i uken, og tenkte at 5 nøster skal holde...
Zia Skrevet 18. september 2011 #85 Skrevet 18. september 2011 Jeg har akkurat hatt min første pinne med felling (strikker diagonalt), så nå går det nedover for hver runde, og jeg er over halveis Synes egentlig det har gått ganske greit så langt - genial tv-strikk. Må nesten finne et annet prosjekt nå i tillegg, så jeg kan "spare" litt på teppet til tv-strikken, og ikke sløse det bort på ikke-tv-strikk
Serenity_ Skrevet 18. september 2011 #86 Skrevet 18. september 2011 Jeg har akkurat hatt min første pinne med felling (strikker diagonalt), så nå går det nedover for hver runde, og jeg er over halveis Synes egentlig det har gått ganske greit så langt - genial tv-strikk. Må nesten finne et annet prosjekt nå i tillegg, så jeg kan "spare" litt på teppet til tv-strikken, og ikke sløse det bort på ikke-tv-strikk Gratulerer!! Halvveis nå Hvor lang tid har du brukt hittil?
Zia Skrevet 18. september 2011 #87 Skrevet 18. september 2011 Gratulerer!! Halvveis nå Hvor lang tid har du brukt hittil? Jeg er visst halveis med både teppe og svangerskap ser det ut til Jeg har brukt 4 uker så langt, men har vært syk hele tiden, så har IKKE strikket effektivt. Den siste uka har jeg strikket litt mer, og har strikket 1/4 bare denne uka, heller ikke da veldig intenst, bare litt kvelds-strikk til tv. Så om man strikker mer enn meg hver dag, og i tillegg gjerne med litt høyere hastighet, så bør det gå ganske radig altså - bør jo kunne klare det greit på et par uker faktisk, med litt mer tempe og strikketid hver dag 1
Ripsy Skrevet 19. september 2011 Forfatter #88 Skrevet 19. september 2011 Så flink du har vært Zia! Aldri i verden om jeg hadde klart det på to uker! Jeg håper å få det til på 5 uker jeg, og så må jeg hekle kanten rundt etter det. Jeg strikket en del på fredag, men ellers har det blitt lite i helga... Men i kveld håper jeg å få til litt mer. Mens jeg ser på Bonderomantikk Ha en fin strikkeuke
Gjest frøken am Skrevet 19. september 2011 #89 Skrevet 19. september 2011 Jaaa Bonderomantikk i kveld Åhh føler meg så gammel når jeg ser på det... Men det er god strikke tv! Har lagt 180 masker tror jeg. Og det var da godt, for her har de falt av i hytt og pine Men nå kommer det seg! Hvis jeg er flink og gjør dette fort ferdig kan det hende jeg rekker å lage et til! Da skal jeg lage det på skrå. Det blir spennende Og så gikk det opp for meg ... da dere skrev: tjaaa, får kanskje gjort ti runder i kveld, tenkte jeg: HA HA HA. Det er jo ikkeno! Vel... jeg visste hvertfall ikke hva jeg snakket om!!
Ripsy Skrevet 19. september 2011 Forfatter #90 Skrevet 19. september 2011 Jaaa Bonderomantikk i kveld Åhh føler meg så gammel når jeg ser på det... Men det er god strikke tv! Har lagt 180 masker tror jeg. Og det var da godt, for her har de falt av i hytt og pine Men nå kommer det seg! Hvis jeg er flink og gjør dette fort ferdig kan det hende jeg rekker å lage et til! Da skal jeg lage det på skrå. Det blir spennende Og så gikk det opp for meg ... da dere skrev: tjaaa, får kanskje gjort ti runder i kveld, tenkte jeg: HA HA HA. Det er jo ikkeno! Vel... jeg visste hvertfall ikke hva jeg snakket om!! Ja - bonderomantikk og strikking - fin kombinasjon for oss husmødre! Ja, jeg har også funnet ut at 10 runder er mye! Enda jeg bare har lagt opp 160 masker...
Ariel* Skrevet 19. september 2011 #91 Skrevet 19. september 2011 Jaaa Bonderomantikk i kveld Åhh føler meg så gammel når jeg ser på det... Men det er god strikke tv! Har lagt 180 masker tror jeg. Og det var da godt, for her har de falt av i hytt og pine Men nå kommer det seg! Hvis jeg er flink og gjør dette fort ferdig kan det hende jeg rekker å lage et til! Da skal jeg lage det på skrå. Det blir spennende Og så gikk det opp for meg ... da dere skrev: tjaaa, får kanskje gjort ti runder i kveld, tenkte jeg: HA HA HA. Det er jo ikkeno! Vel... jeg visste hvertfall ikke hva jeg snakket om!! Jeg tenkte også det samme om 10 runder.. Tok visst litt feil der gitt
Zia Skrevet 19. september 2011 #92 Skrevet 19. september 2011 Det er det som er det fine med å strikke på skrå - da slipper man alt for mange av de eviglange rundene Tror jeg hadde dødd ved tanken på 10 runder frem og tilbake i full viten om 180/160 masker i stedet kan jeg lure meg selv litt, i og med at jeg ikke vet hvor lange rundene blir siden man hele tiden øker/feller (og nei, jeg teller ikke antall masker, for sa blir jeg jo bare demotivert )
Serenity_ Skrevet 19. september 2011 #93 Skrevet 19. september 2011 Det er det som er det fine med å strikke på skrå - da slipper man alt for mange av de eviglange rundene Tror jeg hadde dødd ved tanken på 10 runder frem og tilbake i full viten om 180/160 masker i stedet kan jeg lure meg selv litt, i og med at jeg ikke vet hvor lange rundene blir siden man hele tiden øker/feller (og nei, jeg teller ikke antall masker, for sa blir jeg jo bare demotivert ) Jeg strikker også diagonalt. Og jeg teller ikke masker underveis! hehe Når man strikker det slik er det egentlig bare veeldig kjedelig en liten stund når det er på det bredeste, før og etter er det gøy at det vokser og minker :gjeiper: Og det er så fint med hullkanten Hvordan øker og feller du Zia?
Zia Skrevet 19. september 2011 #94 Skrevet 19. september 2011 Jeg strikker også diagonalt. Og jeg teller ikke masker underveis! hehe Når man strikker det slik er det egentlig bare veeldig kjedelig en liten stund når det er på det bredeste, før og etter er det gøy at det vokser og minker :gjeiper: Og det er så fint med hullkanten Hvordan øker og feller du Zia? Føler man får mye gratis med den hullkanten, for da slipper man tanken på å evt hekle en pen kan rundt etterpå i tillegg. Diagonal-varianten er med andre ord latmanns-varianten tror jeg Jeg øker med et kast, altså først tre rette og så et kast. Når jeg feller gjør jeg som i oppskriften; tre rette sammen. (Dvs at runden fremdeles begynner med tre rette og et kast, men deretter må man jo kvitte seg med to masker, samtidig som man skal strikke en, derfor tre rette sammen). Var litt redd for at det skulle bli klumpete, så måtte test-strikke en liten flik av teppet med å felle på den måten, men det så helt fint ut, så da stoler jeg på oppskriften Gjør du det på annen måte? Kanskje det finnes finere alternativer?
Serenity_ Skrevet 19. september 2011 #95 Skrevet 19. september 2011 Føler man får mye gratis med den hullkanten, for da slipper man tanken på å evt hekle en pen kan rundt etterpå i tillegg. Diagonal-varianten er med andre ord latmanns-varianten tror jeg Jeg øker med et kast, altså først tre rette og så et kast. Når jeg feller gjør jeg som i oppskriften; tre rette sammen. (Dvs at runden fremdeles begynner med tre rette og et kast, men deretter må man jo kvitte seg med to masker, samtidig som man skal strikke en, derfor tre rette sammen). Var litt redd for at det skulle bli klumpete, så måtte test-strikke en liten flik av teppet med å felle på den måten, men det så helt fint ut, så da stoler jeg på oppskriften Gjør du det på annen måte? Kanskje det finnes finere alternativer? Ja, er slik jeg har gjort det tidligere. Ene gangen hadde jeg nok litt for tynne pinner (str 5), så da ble det en litt forhøyet kant der jeg felte, det var ikke særlig pent. Men med nr 6 går det som regel bra. Denne gangen strikker jeg med minialpaka fra sandnes. Og jeg tar av første masken for å få en jevn kant, ett kast, og strikker ut. Vet ikke helt hvorfor jeg begynte arbeidet sånn denne gangen For jeg har alltid gjort det på den måten du beskrev :gjeiper: Har ikke helt bestemt meg for felling enda. Tenkte å høre litt rundt hva andre gjør... Jeg bruker å hekle kant rundt selv om jeg har hullkant, men denne gangen blir det et silke/chiffon band tror jeg
Serenity_ Skrevet 19. september 2011 #96 Skrevet 19. september 2011 Ang. diagonalvarianten, så er det den som er mest slitesterk og holder formen lengst I allefall det jeg har blitt fortalt av den eldre garde. hehe
Zia Skrevet 19. september 2011 #97 Skrevet 19. september 2011 Har lest om bebiser som tygger opp pleddet, så om man får en tygge-bebis hjelper det jo lite om pleddet er aldri så holdbart Satser på at vår lille pode er mer interessert i å tygge på andre ting enn pledd Men altså, om du begynner rundene med en maske løst av, og deretter kast, da får du hullraden helt ut på siden da eller? Jeg kom på litt for sent at jeg kanskje skulle prøve å ta første maske på hver pinne løst av, for en pener kant Får huske det til neste gang
Ariel* Skrevet 19. september 2011 #98 Skrevet 19. september 2011 Da har jeg strikket på teppet en uke, og det er nå 27 cm. Angrer nok litt på at jeg ikke strikker diagonalt.. Men på en annen side; jeg aner ikke hvordan kast og øke maskeantall funker Nå tenkte jeg at jeg skulle feste noen tråder før jeg fortsetter på strikketøyet i morgen.. Jeg kan nemlig ikke fordra å feste tråder, så da er det like greit å gjøre det litt underveis
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #99 Skrevet 20. september 2011 Og så gikk det opp for meg ... da dere skrev: tjaaa, får kanskje gjort ti runder i kveld, tenkte jeg: HA HA HA. Det er jo ikkeno! Vel... jeg visste hvertfall ikke hva jeg snakket om!! I går ble det én - 1 - ynkelig rad. En halv rille, lissom. Men i kveld er det Greys, så da skal det strikkes!
Gjest frøken am Skrevet 20. september 2011 #100 Skrevet 20. september 2011 Er det en rad eller en rille som er en runde? Strikket mange riller eller runder i går, så det går skikkelig fremover Har lyst å lage et teppe til før jul, og det burde jeg rekke, men jeg skulle også lest til teoriprøven Har bare teori og oppkjøring igjen - det ligger RETT foran nesen på meg!! Men det er mye mye morsommere å strikke Klarer jo ikke slutte! I går satt mannen nærmest alene og spiste middag fordi jeg ikke klarte å legge ned strikke tøyet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå