Ripsy Skrevet 20. september 2011 Forfatter #101 Skrevet 20. september 2011 Dere er så flinke jenter! Her har jeg iallfall kommet halvveis Det vil si at jeg har strikket litt over 50cm. Litt vanskelig å si nøyaktig, for det kommer litt an på hvordan jeg legger teppet. Men jeg har en jobb å gjøre i kveld og i morgen, for målet er jo 60cm innen torsdag morgen. Har mest lyst til å strikke nå - men skoleoppgave venter! Studier går visst foran strikking desverre frøken_am: Jeg tenker at en rad er en runde, man må vel strikke to rudner eller to rader for å få en rille - tror jeg. Ikke så viktig i grunn . AB: Stå på under Grey's i kveld!
Zia Skrevet 20. september 2011 #102 Skrevet 20. september 2011 Så flinke dere er! Dette går jo fremover i lynfart Jeg sitter og velger ut garn til strikkeprosjekt nr 2 - redd for å bli for fort ferdig med Mor Signe-teppet - det er jo ypperlig tv-strikk
Ripsy Skrevet 22. september 2011 Forfatter #103 Skrevet 22. september 2011 Jeg ligger 4cm etter planen Jeg har strikket 56cm, skulle ha nådd 60cm innen i dag. Jaja... det går fortsatt fremover. Jeg gir ikke opp! Kunne ønske jeg også hadde strikket diagonalt... Men det hørtes for komplisert ut for meg - men hvis det blir en neste gang så skal jeg vurdere det. Det hadde vært kjekt å slippe den heklekanten etterpå.
Serenity_ Skrevet 22. september 2011 #104 Skrevet 22. september 2011 heklekanten er superenkel Ripsy, og gjort på et blunk Egentlig bare kos med den siden du vet du er ferdig, og bare hekler litt pynt til slutt Jeg er ferdig med første nøste, 3 dager foran skjema
Ripsy Skrevet 22. september 2011 Forfatter #105 Skrevet 22. september 2011 heklekanten er superenkel Ripsy, og gjort på et blunk Egentlig bare kos med den siden du vet du er ferdig, og bare hekler litt pynt til slutt Jeg er ferdig med første nøste, 3 dager foran skjema Godt å høre, for jeg er veldig spent på om jeg skal få det til. Men satser på med at det går med litt hjelp fra dere jentene her inne Flink du er som ligger foran skjema .
Serenity_ Skrevet 22. september 2011 #106 Skrevet 22. september 2011 Da kan jeg fortelle at jeg har vært på ul i dag, og jeg har en frisk og aktiv liten PRINS svømmende rundt inni der. Så da må jeg rett og slett ut og kjøpe nytt garn og begynne på nytt på teppet. Kan ikke en gang beskrive hvor bombesikker jeg var på at det ble jente. hehe. Helt utrolig! Tror ikke det har gått opp for meg ennå at det er en gutt Men gleden er like stor! så det skal ikke stå på det!
Gjest frøken am Skrevet 22. september 2011 #107 Skrevet 22. september 2011 GRATULERER så masse! fy søren å mange som får gutter for tiden... Her er jeg ganske langt etter skjema, fikk ikke strikker hverken i går eller i dag Men det tar seg opp! Teknikken sitter jo som et skudd nå, og det tar ikke så mange ukene faktisk! Gleder meg til det blir ferdig! Tok forresten mål på det som tydeligvis blir langsiden ... 150 cm Så her blir det nok teppe!
Umuriel Skrevet 22. september 2011 #108 Skrevet 22. september 2011 Da kan jeg fortelle at jeg har vært på ul i dag, og jeg har en frisk og aktiv liten PRINS svømmende rundt inni der. Så da må jeg rett og slett ut og kjøpe nytt garn og begynne på nytt på teppet. Kan ikke en gang beskrive hvor bombesikker jeg var på at det ble jente. hehe. Helt utrolig! Tror ikke det har gått opp for meg ennå at det er en gutt Men gleden er like stor! så det skal ikke stå på det! Hehe, alltid lurt å strikke i kjønnsnøytral farge hvis man ikke vet kjønn Jeg strikket mitt i en farge som heter tinn fra Nøstebarn. Så kan man heller hekle kant rundt i blått eller rosa hvis man ønsker. Men gratulerer med gutt i magen, det er flott å være guttemamma Min fire uker gamle sønn elsker teppet sitt, han drar det over ansiktet når han skal sove i hengevugga si og riktig koser med teppet. Og siden det er så luftig får han puste normalt samtidig. Tror jeg må strikke ett til, for jeg ser at han bruker teppet som koseklut.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #109 Skrevet 22. september 2011 Men gratulerer med gutt i magen, det er flott å være guttemamma Jeg har strikka masse i dag! Veldig fornøyd Men siden mottakeren allerede er på utsiden (og allerede har fått ett tepp) har jeg ikke noe press på meg for ferdigstillelse. Vil anslå at jeg er litt over halvveis nå (?)
Ripsy Skrevet 23. september 2011 Forfatter #110 Skrevet 23. september 2011 Gratulerer med en liten prins i magen Serenity Min fire uker gamle sønn elsker teppet sitt, han drar det over ansiktet når han skal sove i hengevugga si og riktig koser med teppet. Og siden det er så luftig får han puste normalt samtidig. Tror jeg må strikke ett til, for jeg ser at han bruker teppet som koseklut. Så søtt! Jeg har nå endelig kommet over 60cm - én dag på etterskudd, men det er helt greit. Fikk strikket en del i går kveld. Satser på idol og strikking i kveld!
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2011 #111 Skrevet 1. oktober 2011 Denne tråden var havnet langt ned nå, betyr det at dere har kasta inn pinnene, eller er dere ferdige allerede? Jeg har strikka omtrent 75% av lengden. Det blir fint! Lurer på hva jeg skal strikke etterpå. Hva med dere? Hilsen AB som strikker på langs med tykt garn
Serenity_ Skrevet 1. oktober 2011 #112 Skrevet 1. oktober 2011 Så flink du er, ABpålangs! Jeg måtte jo begynne på nytt etter vi fikk vite kjønnet på herligheten :gjeiper: Har bare ikke kommet like godt igang. Men skal være ferdig med 1. nøste til neste søndag
Gjest frøken am Skrevet 1. oktober 2011 #113 Skrevet 1. oktober 2011 Æææhh jeg har strikkestopp per dags dato!
Ripsy Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter #114 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg fikk plutselig en liten overraskelse da prinsessa plutselig bestemte seg for å komme ut Sitter nå med en 6 dager gammel baby Men jeg har begynt å nøste opp nøste nummer to, så håper å komme i gang med strikkingen igjen til uka.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2011 #115 Skrevet 1. oktober 2011 Åååååååå, gratulerer så mye, Ripsy! Kos deg masse masse! Min lille tass ploppa også plutselig ut lenge før det første teppet var ferdig, men det gikk greit å få det ferdig likevel. Det var ikke så mye annet jeg hadde lyst til å gjøre i starten når lille sov enn å slappe av på sofaen uansett. Hvilken farge skiftet du til, Serenity_, og hvilken hadde du startet med? Hilsen ABpålangs
Gjest frøken am Skrevet 1. oktober 2011 #116 Skrevet 1. oktober 2011 Gratulerer så masse, Ripsy! Kos dere!!
Ripsy Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #118 Skrevet 3. oktober 2011 Takk jenter Nå har jeg nøstet opp nøste nummer to og skal komme i gang med strikkingen igjen i dag tenkte jeg. Det lille nurket sover jo mye, så burde få til noen runder iallfall. Nå må jeg bare finne ut av hvordan jeg skal bytte nøste :gjeiper: . Husker dere kom med råd om dette tidligere, så skal bla meg litt bakover her. Frøken am: Hvorfor har du strikkestopp? Sender litt motivasjon din vei
Zia Skrevet 3. oktober 2011 #119 Skrevet 3. oktober 2011 Gratulerer med babyen Ripsy! Håper dere koser dere masse, og fint å se at det blir litt strikketid selv etter den lille har kommet Her er det litt teppe-stans om dagen, da jeg for det meste strikker på en liten babyjakke i stedet. Teppet er uansett snart 3/4 ferdig, så regner med å få det klart i gooood tid
Ripsy Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #120 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg fikk byttet nøste i går takk for tips! Jeg tovet sammen endene. Det ble veldig bra Og så fikk jeg strikket noen runder på kvelden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå