Gjest Dorey Skrevet 9. november 2011 #341 Del Skrevet 9. november 2011 Ja, ikke sant! Det hadde vært helt grusomt! Men hadde selvsagt overholdt det skulle det vært tilfellet da Så deilig med nye mammaklær Selv er jeg skikkelig i beit for en treningsbukse, men det er ikke lett å finne! Fant en på "Den kule mage", men syntes at 650 kr var litt stiv pris. Men vi skal på kjærestetur til Stockholm i helgen, så kanskje jeg finner noe der. Magen min har virkelig ploppet ut nå! Synes den er mye større enn i går tilogmed. Godt å være over stadiet hvor man bare blir tatt for å ha lagt på seg masse :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 9. november 2011 #342 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg gleder meg til jeg får mage, da vil det sikkert bli litt lettere for meg også å faktisk skjønne at jeg er gravid. Det er ganske uvirkelig for meg enda Jeg trodde jeg var ferdig med det verste av trøtthet, men da tok jeg feil... Den siste uka har jeg var så trøtt at jeg har sovet en time eller tre etter jobb hver dag! Heldigvis har ikke kvalmen kommet igjen, så formen blir jo bedre uansett nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 9. november 2011 #343 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg gleder meg til jeg får mage, da vil det sikkert bli litt lettere for meg også å faktisk skjønne at jeg er gravid. Det er ganske uvirkelig for meg enda Jeg trodde jeg var ferdig med det verste av trøtthet, men da tok jeg feil... Den siste uka har jeg var så trøtt at jeg har sovet en time eller tre etter jobb hver dag! Heldigvis har ikke kvalmen kommet igjen, så formen blir jo bedre uansett nå Så deilig at formen er bedre! Det er så grusomt å være kvalm. Trøttheten er litt mer levelig synes jeg i allefall Jeg er student, med lite forelesninger, så jeg har heldigvis mulighet til å sove lenge. Men den dagen jeg har 0830 forelesning er jeg helt ødelagt. I dag har jeg hatt et lass med energi! Jeg har spist sunt, vasket leiligheten, sortert klær, gått på tur i sola og laget kjøttkaker fra bunnen til middag! Det er godt å være seg selv igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 9. november 2011 #344 Del Skrevet 9. november 2011 Har dere virkelig vært så trøtte? Når kom den trøttheten, egentlig? Jeg merker at jeg gjerne skulle ha sovet mer, men her i gården handler det mer om at jeg MÅ opp tidlig for å komme meg på jobb. Jeg pleier uansett å bli litt sesongslapp når vintermørket setter inn, men har ikke vært trøttere enn normalt nå. Det er kanskje litt tidlig? Hvis ikke, håper jeg at jeg holder meg sånn som nå. Det går an å jobbe og sånn.. det er litt greit. Kvalmen her i gården har vært mindre plagsom de to siste dagene. Etter å ha vært uggen i nesten to uker, er det plutselig rart å føle seg tilnærmet normal igjen. Det er nesten så jeg blir bekymret.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 9. november 2011 #345 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg var vanvittig trøtt i starten, men nå har det gitt seg. Kvalmen er mye bedre, men sliter fortsatt med kaffe og middagsmat. Magen vokser og er godt synlig. Kun gravidbukser for min del! I dag var jeg og mamma på shopping, og hun insisterte på å kjøpe en nydelig ullbody til den lille, koselig Har dere tatt eller vurderer dere influensavaksine? Så at den var anbefalt til alle i 2. og 3. trimester, men jeg er skeptisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 9. november 2011 #346 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg kommer ikke til å ta noen vaksine. Tror jeg. Jeg har ikke satt meg inn i det egentlig. Er det farligere å få influensa når en er gravid? Visst ikke så tar jeg den ikke. Jeg er fortsatt stup trøtt. Sover helst 10 timer på natten og gjerne en halvtime på sofaen etter jobb. Jeg er lei og sur og lettsint. Tolmodigheten er ikke-eksisterende og det passer dårlig når jeg jobber med 3-4åringer Men magen vokser og jeg er fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 9. november 2011 #347 Del Skrevet 9. november 2011 jeg kommer ikke til å ta vaksine... Skeptisk!! 1.trimester trøttheten min var fra sikkert uke 4 til uke 9.. så bedra det seg litt. Nå kommer det helst ved dårlig søvn (check!)og ved ekstra slitsomme dager (f.eks å stå opp 5 for å få fly på arbeidsreise dagstur) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 9. november 2011 #348 Del Skrevet 9. november 2011 Trøttheten (og kvalmen) kom som kastet på meg når jeg var 6 uker. Ser heldigvis ut til at det har lettet litt nå, men har ikke helt tiltro til kroppen og regner med at jeg plutselig kan bli både uvel og ekstremt trøtt igjen når som helst. Sover riktignok mange flere timer om natta nå (de nettene jeg har mulighet) enn tidligere, men da slipper jeg unna den verste trøttheten på dagtid. Er jo en stund før jeg er i 2. trimester, men har ingen planer om å ta influensavaksinen. Forøvrig synes jeg ikke magen er noe annerledes enn før, bare mer oppblåst. Det er jo tidlig ennå, men både jeg og Mannen gleder oss veldig til det blir synlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 9. november 2011 #349 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg skal ikke ta noen vaksine nei. Har hatt influensa 5 ganger i mitt liv, så ser ikke helt poenget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 9. november 2011 #350 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg kommer ikke til å ta noen vaksine, iallefall ikke nå i første trimester, det er farlig for barnet da morkaken ikke filtrerer så godt enda. Jeg tok ikke vaksine sist heller, var ikke noe snakk om det da. Sist sa jeg fra på jobben at jeg var gravid etter UL i uke 18, og da var det på tide for jeg begynte å slite med å holde inn magen. Så min mage ble ikke kjempestor så veldig tidlig. Men jeg husker så deilig det var å kunne kjenne "en fremmed klump" inni magen, for da vet man iallefall at man er gravid! Jeg gleder meg stort til å få hele sommeren med liten baby. Synes timingen er super, ønsket meg egentlig mai-baby, men juni er nest best Da er det maaange lyse varme fine dager mens småtten er liten, hvor vi kan kose oss ute. Eneste bakdelen er at jeg kommer til å være stor allerede mens det er vinter og kaldt ute, så må muligens balle på meg mye klær selv om jeg allerede har mye mage å drasse på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 9. november 2011 #351 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg kommer ikke til å ta vaksine. Er "aldri" syk, så føler ikke at jeg blir lettere syk nå heller. Der tar jeg sikkert feil men Tar den selvfølgelig hvis det er til det beste for spiren, men satser på at vi slipper unna sykdom her i huset.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 11. november 2011 #352 Del Skrevet 11. november 2011 Her sto det grei informasjon om influensavaksinen. Selv er jeg jo ikke langt nok på vei til å ta vaksinen, men kommer eventuelt til å vurdere å ta den når jeg går over i andre trimester. Jeg blir vanligvis ikke influensasyk, og selv da jeg hadde svineinfluensaen så slo den ikke spesielt sterkt ut. Men de har god nok erfaring på dette med gravide og influensavaksine til at jeg føler det er helt trygt å ta den, og at det derfor er bedre å være på den sikre siden. Såvidt jeg forsto, er det mor som kan bli alvorlig syk av influensa, ikke knøttet. Jeg kjenner jeg gleder meg veldig til å føle på magen at noe vokser der. Enn så lenge er jeg bare blitt litt mer deigete... det får kvalme og konstant småspising ta skylden for. Når begynte dere som har kjent magen å merke den? Syns jo det er småkjipt å være nesten to måneder på vei og ikke merke noe ennå... blir så veldig utålmodig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 11. november 2011 #353 Del Skrevet 11. november 2011 Enig med deg schadenfreude! Blir også utålmodig av å ikke kjenne noe mage.. Men det gjør graviditeten lett å skjule da, kan gå med stramme gensere og er like flat som før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 11. november 2011 #354 Del Skrevet 11. november 2011 Skulle ikke ha sagt noe om kvalmen... hmf. Om ikke annet har jeg hatt to dager hvor jeg faktisk har klart å spise opp middagen min. Hvordan det går med lasagnen etterpå i dag gjenstår å se. Har dere noen arbeidstitler på den lille i magen? Her i gården har den et litt ufint et, fordi jeg var så himla sulten de første par ukene etter positiv test. Så den går under navnet "bendelormen" foreløpig. Skal nok få et litt mer passende navn etterhvert. Men det er litt søtt at mannen sier "natta, bendelormen" hver kveld. Selv om jeg er utålmodig med å kjenne noe mage selv, har den store fortellertrangen heldigvis roet seg ned litt. Det gjør det lettere å holde ut til den planlagte avsløringen på julaften... Dersom magen dukker opp før den tid, satser jeg på at familien bare antar at jeg har forsynt meg litt for grovt av pepperkakedeigen. Mens jeg de første par ukene nesten ikke kunne tenke på noe annet enn den i magen, så har det normalisert seg litt nå. Heldigvis.. for det er jo lenge igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 11. november 2011 #355 Del Skrevet 11. november 2011 Er litt skeptisk til å ta vaksinen siden den også vaksinerer mot svineinfluensa. Og i etterkant av pandemien var det vel endel spontanaborter? Uff, skulle ønske jeg slapp å forholde meg til det. Har ikke vaksinert meg mot vanlig influensa tidligere og har heller aldri hatt influensa så langt tilbake jeg kan huske. Men tok den mot svineinfluensa for to år siden. Tror jeg lar være å ta den med mindre legen eller samboer klarer å overtale meg til noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 12. november 2011 #356 Del Skrevet 12. november 2011 Svigerfar døde igår.. Akkurat nå skulle jeg ønske jeg ikke var gravid, er helt overkjørt av følelser og hormoner.. Er jo så klart glad for at han ikke har det vondt noe mer, men gikk utrolig fort.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 12. november 2011 #357 Del Skrevet 12. november 2011 Svigerfar døde igår.. Akkurat nå skulle jeg ønske jeg ikke var gravid, er helt overkjørt av følelser og hormoner.. Er jo så klart glad for at han ikke har det vondt noe mer, men gikk utrolig fort.. Uff, så trist Evil Eve! Er kanskje ekstra tungt med sorg i en hormonofull kropp.. Vil råde deg til å sorge mest mulig som normalt, man trenger å få ut følelsene sine i en slik situasjon. Babyen din ligger jo trygt inne i deg enn så lenge, og er et nytt liv på vei inn i verden. til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 12. november 2011 #358 Del Skrevet 12. november 2011 Svigerfar døde igår.. Akkurat nå skulle jeg ønske jeg ikke var gravid, er helt overkjørt av følelser og hormoner.. Er jo så klart glad for at han ikke har det vondt noe mer, men gikk utrolig fort.. Så utrolig trist.. Selv har jeg en kreftsyk far som virkelig kjemper for livet om dagen, og jeg bor nå i Oslo for å være sammen med ham mest mulig. Har tenkt på den lille og all sorgen h*n kanskje blir påvirket av. Prøver å spise og sove mellom slagene, og håper at den lille sitter godt fast. I kveld har jeg sittet hos pappa og strikka babysokker, noe vi begge syntes var veldig koselig. Noen som har erfaring med graviditet og sorg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 12. november 2011 #359 Del Skrevet 12. november 2011 Stinelin: Lurte litt på det samme, graviditet og sorg, regner jo med at mini i magen deler alle mine følelser.. Må vel bli stressa av at jeg er så lei meg? Leit med pappan din. Svigerfar hadde også kreft, leverkreft.. Fikk diagnosen for to mnd siden, fikk beskjed om at cellegiften ikke funka på onsdag og at det ikke var annet de kunne gjøre enn å gi smertelindring.. Fredag døde han.. Ingen som hadde trodd det kom til å gå så fort.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 13. november 2011 #360 Del Skrevet 13. november 2011 Kondolerer, evil eve. Når det gjelder graviditet og sorg, tror jeg ikke du skal bekymre deg så alt for mye. Så lenge du passer på å ikke slite deg ut, og at dere tar vare på hverandre så har nok mini det bra. Hvis du er veldig stressa, merker nok mini det. Men jeg tror neppe mini tar skade av at du er lei deg. Vi går jo med disse miniene på innsiden i ni måneder, det skal mye til for å holde seg jevn i humøret hele denne tiden. Det eneste konkrete jeg har hørt om graviditet og sorg er følgende: barn hvis fedre døde i løpet av svangerskapet kan i voksen alder ha en større risiko for å bli deprimerte. Men det kan jo ha vel så mye med at mor da blir alene med knøttet den første tiden. Og en deprimert og sørgende mor vil kanskje ikke være like oppmerksom på babyens behov. Igjen, til deg. Pass godt på deg selv og dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå