Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Alive, håper du får et definitivt svar snart! Må være veldig tungt å gå sånn og ikke helt vite om man bør håpe eller ei. Gode klemmer herfra!

Dorey, spying er så uendelig slitsomt. Har vært litt mer av det her i det siste, men ikke på langt nær like mye som i første svangerskap. Håper det gir seg snart!

Haley, veldig, veldig god plan! :ler: Tror ikke mannen helt fatter hvor utrolig slitsomme de siste ukene har vært... Ikke at jeg egentlig forventer at han skal fatte det, heller, men noen ganger kunne han hatt godt av en liten vekker. ;)

---

Snart ny uke! Måtte det bli en bra, spy- og kvalmefri og ikke altfor søvnig en for alle. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Unknown

Skulle ønske jeg kunne overføre litt av den ekstreme trettheten over på den vordende pappa'n :lur:

Enig med deg, Haley! Nå kan pappaen være litt kvalm en 6-7 ukers tid :fnise:

Uff, for en sutring det hadde blitt! Men de kunne nok hatt godt av en vekker av og til ja :)

I natt har jeg sovet heeele natten! Så nå er jeg våken og uthvilt og har store planer for formiddagen som jeg har fri. Rekner med jeg blir sittende her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte Ahus i dag og har fått fødeplass der. Skal ta ordinær UL på Ski sykehus da, de har vel sprengt kapasitet på Ahus.

Glad alt var i orden :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte Ahus i dag og har fått fødeplass der. Skal ta ordinær UL på Ski sykehus da, de har vel sprengt kapasitet på Ahus.

Glad alt var i orden :jepp:

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 9+3 på vei....Føler ting er for godt til å være sant egentlig,for eneste jeg merker til graviditeten er en ekstremt stor sexlyst og at jeg er sulten hele tiden,men det er mye jeg ikke har lyst på. Synes nesten det er urettferdig i forhold til alle andre gravide at jeg ikke er noe kvalm i det hele tatt. Men priser meg lykkelig :)

Håper det går bra med dere alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen avtar her, men sliter fortsatt med å få i meg mat. Blir mye frukt og brød, det går fint.

I dag fikk jeg den fantastiske beskjeden om at bestevenninna mi var gravid!! :hoppendeglad:

Det klaffet på PP2, så hun var litt i sjokk, men har to unger og et bonusbarn fra før, så hun vet hva hun går til.

Hun har termin i juli, så det blir bare et par måneder i mellom. Pluselig ble det nesten dobbelt så moro å være gravid, og det er godt å kunne skravle med noen som ikke blir lei. ;)

Har alltid trodd at jeg skulle bli alene i venneflokken om å ha småbarn, men jammen er hun i gang igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mahareth

Så gøy, Stinelin! Og så fint å gå gravid samtidig med en venninne da! :rodmer:

I dag har jeg også hatt en flott og kvalmefri dag :hoppe: Kaffen jeg har drukket hver dag på jobb for at ikke kolleger skal fatte mistanke smakte også bedre enn før, selv om den ikke var fristende.

Hadde det ikke vært for tretthet og den enorme apetitten min hadde jeg nesten ikke trodd på at jeg er gravid engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for øyeblikket kvalmefri og heller ikke trøtt, men har vært begge deler tidliger i kveld (og regner med at det kommer tilbake). Det som plager meg mest er i grunn at jeg har veldig behov for å ha litt plass rundt meg. Jeg orker ikke at min Kjære skal ligge/sitte tett, at han stryker på magen, bukse som klemmer eller å ligge på magen på en hard sofa. Skulle så gjerne hatt litt mer energi til kjærestekos og sluppet han nærmere, men akkurat nå har jeg veldig nok med meg selv. Håper det går over snart :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker alle en fin uke :)

Vil bare forsikre meg; det er bedre for den lille å drikke en kopp koffeinfri kaffe enn å drikke en kopp vanlig kaffe, eller hva? Jeg synes faktisk koffeinfri kaffe smaker (nesten) like godt som vanlig, så hvorfor ikke bare drikke det..?

Noen av dere osm har litt mer peiling på det enn meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Jeg har prøvd å finne ut av om koffeinfri kaffe er greit jeg også, men enten er jeg elendig til å søke eller så finnes det lite info om det på nett. Konklusjonen min er at det hadde blitt frarådet sammen med vanlig kaffe om det var et problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ihvertfall aldri hørt om at det er annet enn koffeinet i kaffe som gjør at man bør begrense inntaket, og siden jeg antar at koffeininnholdet i koffeinfri kaffe er tilnærmet lik null, kan jeg ikke skjønne at det er noe problem å drikke det. Vel, det er jo vanndrivende, da, så man bør vel ikke drikke for mye, uansett... (Jeg er av sorten som ikke blir avhengig av koffein, så jeg drikker en kaffekopp i ny og ne for å kose meg, men det blir ikke så ofte.)

Hmm, måtte google litt... Fra en del engelskspråklige kilder ser jeg at det er en del som mener at den kjemiske prosessen som benyttes for å fjerne koffeinet kan være vel så problematisk som koffeinet i seg selv, og at man bør velge økologisk om man drikker decaf under graviditet. Samt fortsatt begrense til 2-3 kopper om dagen. Men det er delte meninger ute og går.

Alt i alt - norske anbefalinger gir en maksgrense for daglig inntak av koffein, som tilsvarer ca 2 kopper "vanlig" kaffe om dagen. Evt kan man jo bytte kaffen med te, det er en god del mindre koffein i te enn i kaffe, så man kan drikke flere kopper. Men så er det jo teer man ikke bør drikke også, grønn te i store mengder kan f.eks. hindre kroppen i å ta opp folat, og enkelte urteteer inneholder problematiske urter... Ikke så lett. :roll: Jeg holder meg til vann, jeg, som jeg alltid har gjort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle.

Jeg har akkurat samme "problem" som deg Haley. Orker absolutt ikke å ligge tett oppi mannen. Det blir bare ubehagelig trangt, ekkelt og klaustrofobisk! Heldigvis har det blitt bedre de siste ukene, men jeg blir fortsatt sprø om han ligger for tett om natta... Han synes det er koselig, og jeg blir sprø :skratte:

Håper alle har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mista helt lysten på kaffe, så det er heldigvis ikke noe problem. Ellers har jeg tro på "alt med måte"-regelen ifht kaffe.

Vi har vært på ultralyd i dag, og fikk beskjed om at så langt jordmora kunne se var alt i skjønneste orden. Herlig beskjed å få!

Lille knøttet sprella, sparka og rullet rundt, skikkelig hyper! :hoppe:

Hun hadde en mistanke om kjønn, men ville vente til ordinær UL rett før jul for å si det sikrere.

Er 12+0 i dag, og er vel snart på den "trygge" siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Jeg har også mistet lysten på kaffe. Har smakt på samboers kaffe et par ganger, men det er liksom ikke det samme som før. :riste:

Ellers kjenner jeg meg veldig igjen i det med at ingen får komme nær magen. Og klær er et stort problem.. Har en strechbukse som funker om jeg bare drar opp glidelåsen et par cm og dekker til den åpne smekken. Ellers går det bare i kjoler for tida. :Nikke:

Er fortsatt like kosete med samboer, selv om magen stort sett er forbudt sone, men det har blitt litt dårlig med sex i det siste.. :sjenert:

Stinelin: Så spennende med UL! Tror du det er gutt, eller? Siden hun mistenkte at hun kunne se noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Jeg har ingen problemer med magen jeg. Ligger gjerne på magen (det gjorde jeg nesten hele sist svangerskap også, faktisk), har ikke problemer med buksene og mannen kan gjerne ta på om han vil. Jeg kan godt kose og være nær (men bare i våken tilstand), men sexlivet derimot :sjenert: meget labert..

Er 13 uker i dag, helt utrolig hvor fort det har gått! De fleste rundt oss vet det, og vi holder det ikke hemmelig mer :) Vi er endel både på jobb og privat som er gravid med termin til våren, så det er jo veldig kjekt (for oss, ikke jobben...) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Jeg kan ikke gå med vanlige bukser lenger pga at jeg er så oppblåst. På barnimagen.com leste jeg at det er hormonet progesteron som gjør det, da det hormonet får magemusklene til å slappe mer av.

Ihvertfall, jeg bruker nesten bare gravid-bukser, utenom på jobb. Der har jeg gått opp en størrelse i bukser og droppet beltet jeg før var nødt til å bruke.

Jeg har ikke noe problem med at mannen koser på magen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt godt å høre at det er flere som er litt vár med tanke på magen. Har ikke hørt noen andre som har sagt det, så jeg følte meg nesten litt unormal.. Og det har gått utover sexlivet her også :sjenert:

Kaffe smaker heller ikke noe godt for min del. Det har den ikke gjort siden like før jeg fant ut at jeg var gravid. Og ikke har jeg lyst på godteri heller. Men kosten er vel ikke spesielt mye sunnere av den grunn, for jeg spiser bare det jeg har lyst på og det er lite variasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Jeg tror det å være vár på magen er like vanlig som å ikke være det. Jeg har i alle fall hørt mange av begge delene :)

Her heller er ikke kostholdet hva jeg skulle ønske det var. Mest pga at jeg ikke orker. Lysten på sjokolade kjenner jeg kommer tilbake, men jeg spiser også dobbelt så mye frukt, og har som regel mest lyst på det :) Huff, håper ikke sjokoladen tar overhånd sånn som sist :fnise: Klarer ikke å la være å gå på vekten for å sjekke om jeg går opp i vekt! Er livredd for for mange kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Har forresten noen av dere leandervugge? Eller vet hvor mye den veier?

Jeg har et punkt i taket som jeg kan henge 15 kg i, tror dere at vuggen med baby blir tyngre enn det?

Jeg googler og googler men finner ingenplass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Har forresten noen av dere leandervugge? Eller vet hvor mye den veier?

Jeg har et punkt i taket som jeg kan henge 15 kg i, tror dere at vuggen med baby blir tyngre enn det?

Jeg googler og googler men finner ingenplass..

Den veier sikkert ikke mer enn 4-5 kg? Vi skal også ha den. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...