Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Har forresten noen av dere leandervugge? Eller vet hvor mye den veier?

Jeg har et punkt i taket som jeg kan henge 15 kg i, tror dere at vuggen med baby blir tyngre enn det?

Jeg googler og googler men finner ingenplass..

Jeg finner vekt på pakken med vuggen (altså kun vuggen, uten stativ), og den veier 10 kg (på produsentens sider). Så du vil ikke kunne bruke den særlig lenge før du bikker 15 kg... Lillejenta var vel ikke mer enn 3 uker eller noe da hun passerte 5 kg - men hun var jo stor ved fødselen også, da. Jeg vil vel uansett si at den maks kan brukes i 2 mnd med maksbelastning på 15 kg. Vurdere stativ, kanskje?

Jeg er ikke vár for magen, mannen kan gjerne ta på den og jeg ligger mye på magen eller sånn halvveis på siden/magen. Sexlysten er også grei, sånn var det i forrige svangerskap også. Men det har blitt litt begrenset av at jeg har brukt en del medisiner som settes opp i skjeden. *isj*

Vanlige bukser utgår her også. I dag fant jeg (endelig!) favorittbuksa fra forrige svangerskap, og den er ordentlig god fremdeles. Hurra! Foretrekker fortsatt sånne som går under magen, men det vil nok endre seg i løpet av noen uker. Her er det definitivt gravidmage på gang, den bare ser ikke sånn ut enda... Jeg ser bare tjukk ut. :ler: Men jeg har ikke sjans til å trekke inn magen, selv ikke om morgenen. Kjenner livmoren godt også, jeg tipper sånn ca 3 cm under navlen.

I dag har jeg vært og gått tur med en 3 uker gammel gutt (og mamma'n hans, da :fnise:). Jeg kommer fortsatt ikke over hvor liiiten han er, selv om jeg ser at han har vokst på den uka som har gått siden sist jeg så ham, også... Og kjenner jeg gleder meg til å få en liten en selv igjen. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er både kose- og sexlysten stor, og jeg har faktisk enda større glede av det enn før.

Har handla mammabukser på H&M, de hadde masse gode bukser! Takler ikke vanlige bukser som strammer over magen.

Stinelin: Så spennende med UL! Tror du det er gutt, eller? Siden hun mistenkte at hun kunne se noe?

Jeg tenkte det samme, men hun forklarte at både gutt og jente har noe som stikker ut, det som avgjør er om den peker opp eller ned.

Vil egentlig ikke vite kjønn, men blir så utrolig nysgjerrig når jeg ligger på benken.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo forsåvidt sexlyst så det holder, men bare på dagen når jeg er våken. Når mannen kommer hjem er jeg jo så sliten at jeg bare sover hele kvelden. Jaja. Har et håp om at det blir noe i kveld :lur:

Gravidmagen min er stor og kan ikke skjules under noen som helst omstendighet. I familien min har damene blitt store og fått mage tidlig, så det var forventet. Har funnet en fin mammabukse på HM :)

Ellers har vi kjøpt en flunka ny stasjonsvogn som vi hentet i dag. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med ultralyd Stinelin! Og grattis med 12 uker! :hoppendeglad:

Jeg driver selv og vurderer om jeg skal bestille tidlig UL i ca uke 9, eller vente til uke 11-12.. Jeg tenker å fortelle nyheten til familien etter UL (jeg nok klarer ikke å tro jeg er gravid før jeg ser den lille tror jeg..). Uke 12 føles leeenge til, mens jeg er redd for at i uke 9 kan det være lite å se..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket tidlig UL, og ble satt opp i uke 9. Så hjertet, men ikke mye mer. Måtte ha ny UL i uke 12, hvor jordmor så på nesebein, nakkefold, hjerne, hjerte, nyrer osv. Moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i dag, og termin ble satt 2 dager frem. Det var helt fantastisk å se den lille turne rundt i magen. Hjertet og ryggrad var som det skulle, de andre tingene sjekket vi ikke for det ville ikke spille noen rolle for oss.

Vi fikk ikke se kjønn da, men kanskje vi får vite det på ordinær UL 8 desember. H*n hadde så fine små hender :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Jeg finner vekt på pakken med vuggen (altså kun vuggen, uten stativ), og den veier 10 kg (på produsentens sider). Så du vil ikke kunne bruke den særlig lenge før du bikker 15 kg... Lillejenta var vel ikke mer enn 3 uker eller noe da hun passerte 5 kg - men hun var jo stor ved fødselen også, da. Jeg vil vel uansett si at den maks kan brukes i 2 mnd med maksbelastning på 15 kg. Vurdere stativ, kanskje?

Søren da, jeg håpet på den superenkle løsningen :) Da må vi kanskje vurdere stativ, men tar ikke det mye plass?

Så koselig med UL dere som har vært! Jeg får bare smøre meg med tolmodighet til desember..Får vel høre hjertelyd hos jordmor, så forhåpentlig vis får jeg høre at alt er i orden da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Jeg smører meg også med tålmodighet, og venter på ordinær ul :)

Men jeg har et spørsmål til dere som ikke er førstegangs... Jeg skal på kontroll hos legen neste uke. Skal jo ha med urinprøve. Er det viktig at det er morgenurin? Skal nemlig på ettermiddagen, og håper litt at jeg slipper å ha med urinprøve på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med UL, Stinelin og Dorey! :hjerter_rundt:

Søren da, jeg håpet på den superenkle løsningen :) Da må vi kanskje vurdere stativ, men tar ikke det mye plass?

Så koselig med UL dere som har vært! Jeg får bare smøre meg med tolmodighet til desember..Får vel høre hjertelyd hos jordmor, så forhåpentlig vis får jeg høre at alt er i orden da :)

Stativet er ganske plasskrevende, ja. Det gjorde at vi endte med en annen løsning. (Onkelen min klarte å grave frem arvekurven som har blitt brukt av hele familien siden min oldefar, og det var jo ganske kult!)

Om du er litt hendig kan du jo lage en slyngevugge selv. :) Ikke spesielt vanskelig (jeg har ikke laget selv, men sett en hjemmelaget IRL), og en del lettere enn en Leandervugge.

Jeg smører meg også med tålmodighet, og venter på ordinær ul :)

Men jeg har et spørsmål til dere som ikke er førstegangs... Jeg skal på kontroll hos legen neste uke. Skal jo ha med urinprøve. Er det viktig at det er morgenurin? Skal nemlig på ettermiddagen, og håper litt at jeg slipper å ha med urinprøve på jobb.

Det skal helst være morgenurin, ja, og den skal helst stå kjølig frem til "levering"... Ikke så enkelt å få til alltid. Jeg har som regel tatt morgenurin, pakket godt inn i en liten plastpose (sånne som du finner på enkelte offentlige toaletter er supre, de er egentlig beregnet på å legge bind i før man kaster det), og passet på at den har fått stå i veska på jobb, liggende ved siden av en kjølig vannflaske (frys ned en 3/4 full flaske med vann, f.eks. så holder den godt på kulde gjennom dagen). Heller det enn å sette urinprøven i felleskjøleskap på jobb. :haar:

Forøvrig er det lurt å skrive navn på glasset (med vannfast tusj! :ler:) før man tisser i det. Klok av skade. :fnise:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Om du er litt hendig kan du jo lage en slyngevugge selv. :) Ikke spesielt vanskelig (jeg har ikke laget selv, men sett en hjemmelaget IRL), og en del lettere enn en Leandervugge.

Jeg skal faktisk ønske meg en symaskin i bursdagsgave tenkte jeg, og blir jeg flink nok før mai så kanskje jeg skal prøve meg!

Men jeg fant en vugge i fra purnatur som såg ok ut, og den veier bare 5kg, så tror jeg skal vurdere den litt :)

Er vel en stund til de fleste skal på ordinær UL, men har dere bestemt om dere vil vite kjønn (visst dere får) eller ikke ennå? :)

Vi er veldig usikker. Jeg ville i utgangspunktet ikke, men siden jeg er så sikker på at det er gutt så er jeg redd for hvordan jeg vil reagere om det kom en jente ut :fnise: Ikke at jeg hadde blitt lei meg, men tror det ville vært bedre å få vite på UL sånn jeg rekker å omstille hjernen litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg tenkte det samme, men hun forklarte at både gutt og jente har noe som stikker ut, det som avgjør er om den peker opp eller ned.

Vil egentlig ikke vite kjønn, men blir så utrolig nysgjerrig når jeg ligger på benken.. :sjenert:

Skjønner godt at du er nysgjerrig! :jepp: Vi hadde egentlig bestemt oss for å ikke vite, men jeg tror jeg har ombestemt meg altså! Er så nysgjerrig på hvem som er der inne! :Nikke:

Mahareth: Jeg ville bare tatt med meg prøveglass og tisset før legetimen. Urinen skal helst være av morgenurin, men det er også viktig at den er fersk. Den skal holdes kjølig dersom den ikke analyseres innen to timer.

Unknown: Jeg bommet visst grådig på antagelsene om vekten på vuggen. :fnise:

Dorey: Så digg med ny bil! Nå skjønner vel alle at dere skal ha barn? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Takk for svar og tips, Joyce og Alabama!

Nei, felleskjøleskapet på jobb er ikke fristende å bruke nei!

Vi vil vite kjønnet. Litt fordi det er fint å kunne bestemme navn og bruke det på babyen i magen, og litt for kleskjøp og gaver fra familie. Vi kommer nok til å kjøpe mer kjønnsnøytralt selv, men vet at søstrene mine foretrekker å gi klesgaver i "kjønnsriktige farger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil også vite kjønn om de ser. Jeg er for nysgjerrig til å dy meg. :ler: Visste med lillejenta også, men da var jeg helt sikker på at det var en jente fra før av. Denne gangen har jeg ingen tydelig følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vil vite kjønn tror jeg. Har ikke tenkt så langt egentlig, er jo en goood stund til! *utålmodig..*

Men tenker det er greit å vite, tenke på navn og innstille hjernen på gutten/jenta vi skal få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah.. Alle buksene mine fra forrige gang er for store og sklir ned.. :/

Må visst ut på shopping, og det passer ikke lommeboka akkurat nå..

Sånn ellers så kjenner jeg stadig vekk litt bobling i magen, gleder meg til UL 5 desember :rodmer:

Endret av evil eve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi vil vite kjønn på UL. Hvis det blir ei jente har vi navnet klart allerede, men blir det gutt har vi ikke peiling på hvilket navn vi skal velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Vi vil også vite kjønn, det er jo så spennende! Men jeg er 90% sikker på at det er en gutt. Får se om intuisjonen stemmer ;)

Samme her :)

Denne uka har virkelig magen ploppet ut! Heldigvis er de fleste buksene mine ett nr eller to for store, så det går fint ennå! Men utebuksa var litt trang over magen :fnise:

Forrige helg bestilte jeg litt klær fra h&m, bl.a. 2 gravidbukser og 1 genser. Så jeg er vel igrunn greit forberedt :) Fant frem klærne fra sist, og der var ikke store utvalget. Mest vanlige topper som har god plass til mage og sommerklær, men de får jeg ikke akkurat bruk for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...