Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012


*Joyce*

Anbefalte innlegg

helg ;) nice!!

Måtte dra hjem fra jobb litt tidligere, og sov 2 timer på sofaen. Just one of those days der kropp og hode ikke henger med. Nå føler jeg meg endelig litt piggere ;)

God helg til alle! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den vil jeg prøve meg på! Må bare lære meg hva kast er først.. :fnise:

Jeg har lenge tenkt at jeg burde avansere litt fra skjerf og sokker (rett, vrang), så babyteppe skulle ikke være helt uoverkommelig som første babystrikkeprosjekt. Både den kommende mormoren og den kommende farmoren kommer nok til å strikke en del, kjenner jeg dem rett. Men jeg vil også lære meg å strikke små, søte klær :jepp:

Har lurt på om jeg skulle kjøpe boken Myk start. Noen som har erfaring med den?

Og forøvrig har jeg blitt lammet av den sinnsyke trøttheten. Så fort jeg ikke har noe å henge fingrene i, så kan jeg legge meg ned og sovne på et blunk. Spent på hvordan det blir å ha nattevakter om en ukes tid :Gjesp:

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt på om jeg skulle kjøpe boken Myk start. Noen som har erfaring med den?

Myk start er kjempefin! Jeg prøvde meg på noe derfra før håndleddene sviktet. Kan virkelig anbefale den, det er veldig mange nusselige mønstre der!

Jeg var på loppemarked i går og fant en mappe med 21 ubrukte mønsterark fra 60 tallet. Den var full av flotteste barnemønsterne! Alt fra kjoler, anorakker, kåper, pysjer og blondebukser. Også for bare 100 kr! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myk start er herlig, ja! Strikket veldig mye fra den til Turnerose. :jepp:

Hurra for loppiskupp, Dorey! Sånt er skikkelig artig å finne!

---

Jeg skjønner ingenting, jeg. De siste par ukene har jeg plutselig vært så utrolig kvalm. Kaster opp og greier. Litt som da jeg var gravid med Turnerose, selv om det fortsatt ikke er fullt så ille (heldigvis). Men verre enn det har vært så langt. Det er en utfordring å skulle få en toåring klar for barnehagen mens man brekker seg og i tillegg må forklare hvorfor man kastet opp og at hun nok ikke kommer til å bli sånn syk... Og det kom liksom , idet jeg passerte 12 uker... :klo: Jaja. Ikke så mye å gjøre med det. Men litt irriterende, siden jeg hadde trodd jeg kom meg gjennom de første månedene denne gangen uten så mye kvalmeplager.

Ellers er trøttheten fortsatt overveldende, samtidig som jeg ikke får sove på kvelden. :sukk: Dårlig kombo. Så nå skal jeg opp og sove litt mer, hadde jeg tenkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Den vil jeg prøve meg på! Må bare lære meg hva kast er først..

Jeg innbiller meg at kast er at man lar være å strikke en maske? :klo: Står sikkert på garnstudio.com..

Jeg var på loppemarked i går og fant en mappe med 21 ubrukte mønsterark fra 60 tallet. Den var full av flotteste barnemønsterne! Alt fra kjoler, anorakker, kåper, pysjer og blondebukser. Også for bare 100 kr! :danser:

:hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, så ikke spørsmålet om kast. Et kast er rett og slett at man legger tråden over pinnen, og så strikker den som en maske på vei tilbake - rett/vridd rett/vrang utfra hva som står i oppskriften. Se her! Om den strikkes rett på vei tilbake, etterlates det et hull som kan brukes til å træ snor gjennom eller som del av et mønster.

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Den boka fikk mamma i gave når vi ble gravid med M, også skrev vi en liten lapp om at "Jeg ønsker meg klær til jeg kommer ut. Hilsen ditt første barnebarn." Det var koselig. Og min mor som bare hadde strikket ragger tidligere, fikk noe å bryne seg på :)

*Joyce*: jeg er også stuptrøtt ennå. Håper det snart går over for jeg trenger sårt litt energi! Tror vi har levd på karbonade/pølser, potetmos, toro-gryter og toro-pastaretter siste mnd, klærne hauger seg opp på vaskerommet, gulvet har ikke sett gulvmoppen på ukesvis og stakkars M ser omtrent ikke moren sin i våken tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg ut igjen. Var på tidlig UL i dag for jeg følte at noe ikke var helt som det skulle og det viste seg rett har hatt en MA. Var bare en pose der uten liv:( Så nå skal jeg visst bare vente på en blødning og få piller hvis den ikke kommer... Trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg ut igjen. Var på tidlig UL i dag for jeg følte at noe ikke var helt som det skulle og det viste seg rett har hatt en MA. Var bare en pose der uten liv:( Så nå skal jeg visst bare vente på en blødning og få piller hvis den ikke kommer... Trist.

:klemmer: Så trist! Håper kroppen din rydder opp snarlig.. Hvordan tar du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist, Alive. :( Har vært gjennom en MA og noen SA selv, og det er jamen ikke noe særlig. Håper kroppen ordner opp av seg selv, og at en ny spire sitter raskt! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å lese Alive! Håper deg går bra med deg/dere!

---

Heihei jenter.

Jeg er litt dårlig til å skrive her, men leser og holder meg oppdatert :)

Artig med strikkingen, jeg er også godt igang. Har allerede to tepper klare og har kjøpt en bok fra Allers (?) med rundt 60 oppskrifter i! Alt fra bamser til tepper og hentesett.

Det klør seriøst i fingrene, men jeg tenkte å vente til starten av desember, for da skal vi på UL (uke 18/19) og det er jo litt morsomt å kunne kante plaggene i "rett" farge med en gang.

Men samtidig, det er mye mulig strikkekløen tar overhånd og jeg strikker i hvitt/gult/grønt. Det funker jo fint det og :)

I øyeblikket strikker jeg faktisk en lue til meg selv. På den står det: JA, JEG ER GRAVID!

Legger ut bilde til dere når den er ferdig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte! Jeg var 8 uker på vei, men posen måler til å være 4 uker, så det skjedde vel noe da. Jeg har det bedre i dag, men syns det er vondt. Har ikke noe som helst smerter eller blødninger så jeg må vel få noe hjelp. Har hørt skrekkhistorier om de pillene, så jeg gruer meg.

Igjen, takk for gode ord, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for støtte! Jeg var 8 uker på vei, men posen måler til å være 4 uker, så det skjedde vel noe da. Jeg har det bedre i dag, men syns det er vondt. Har ikke noe som helst smerter eller blødninger så jeg må vel få noe hjelp. Har hørt skrekkhistorier om de pillene, så jeg gruer meg.

Igjen, takk for gode ord, jenter!

For min del var ikke de pillene det helt store (hadde en MA i vinter), men jeg har også hørt om de som ikke merker noe særlig til det, så det kan gå begge veier. Håper det ikke blir så ille for deg! MA er fælt, det er noe med det at kroppen ikke ordner opp selv som gjør det 10 ganger verre enn en SA, for meg ihvertfall. Men man kommer seg gjennom, og for mange går det nokså raskt å bli gravide igjen etterpå.

Gode :klemmer: herfra, og lykke til videre! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Melder meg ut igjen. Var på tidlig UL i dag for jeg følte at noe ikke var helt som det skulle og det viste seg rett har hatt en MA. Var bare en pose der uten liv:( Så nå skal jeg visst bare vente på en blødning og få piller hvis den ikke kommer... Trist.

:klemmer::troest:

Uff, det var trist å lese dette. Hadde en MA selv i mai. Ble oppdaget en tom fostersekk på UL i uke 10. Hadde da spottet/blødd pittesmå mengder brunt blod i tre-fire dager. :tristbla:

Fikk medisinsk abort to dager etter at det ble påvist. Tror jeg bare ville spurt om det hvis jeg var deg. Det var godt å få det unnagjort.

Her klaffet det igjen to PP etter MAen selv om vi hadde slitt lenge for å bli gravide første gangen.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hå!

Vil bare kunngjøre at jeg nå har gått fra prøvedagbok til en ny graviddagbok (se link i signatur).

Så hvis alle mine venner kunne tatt turen innom, og lagt dagboka til sine innlegg.. så hadde det blitt bra. Ingen besøkende enda, jeg ønsker meg jo en levende graviddagbok...

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har vel fremdeles rett på 5 uker ferie selv om man skal ut i permisjon i mai/juni? Så man kan i teorien ta ferie 5 uker før man skal ut i permisjon og dermed få litt ekstra permisjonstid? Eller ta to uker her og to uker der? Hva tenker dere andre å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...