ViljaH Skrevet 5. november 2011 #321 Del Skrevet 5. november 2011 Jeg klarer ikke gå i olabukser som sitter over magen lenger, enda jeg bare er 6+4. Mulig det er litt psykisk. Går derfor i tights og topper og forskjellige boots. Som passer fint om høsten uansett. Lurer på om jeg bare skal pakke bort alle olabuksene først som sist, om de ikke skal brukes på et år trenger de ikke ta opp plass. Jeg synes det er mentalt krevende å være i dette limbo-stadiet. Altså etter positiv test, men før man kommer over 12 uker (og for oss, tatt en UL som analyserer anatomi) og vet at man har et foster der som vil bli et barn. Selvfølgelig kan det gå galt også etter 12 uker, men sjansene er overveldende store for at det blir et barn, så de fokuserer jeg ikke så mye på. I boken min står det at i uke 6 er det fortsatt høy risiko, 1 av 5 svangerskap ender i abort. Jeg vil ta 3D UL i uke 11-13 rett og slett fordi jeg har ikke tålmodighet til å vente til uke 18. Det er allerede veldig lang tid å gå 3 mnd i uvisse å bare vente og håpe. Jeg ønsker å få vite kjønnet på UL, i hovedsak fordi jeg er utrooolig treg til å velge navn! Jeg trenger å utvide den perioden litt. Jeg føler det er en jente, på samme måte som jeg følte det var en gutt sist, men vi får se om det stemmer. Forrige gang valgte vi å ikke få vite kjønn, og det var veldig fint på fødestuen å få den "det er en gutt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 5. november 2011 #322 Del Skrevet 5. november 2011 Forrige helg bestilte jeg litt klær fra h&m, bl.a. 2 gravidbukser og 1 genser. Så jeg er vel igrunn greit forberedt Fant frem klærne fra sist, og der var ikke store utvalget. Mest vanlige topper som har god plass til mage og sommerklær, men de får jeg ikke akkurat bruk for.. Og plutselig sitter jeg her i min nye mamma-dongeri, og kan ikke tenkte meg å gå tilbake til vanlige jeans! Den er jo så behagelig Magen er ikke stor nok da, er så vidt buksa holder seg oppe.. ViljaH: Ah, det er så herlig å kunne slippe ut magen, puste (litt) lettet ut og nyte å være forbi de 12 ukene Tida går fort, så snart er du der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 5. november 2011 #323 Del Skrevet 5. november 2011 Jeg sniker meg inn her, jeg. Har ninjalest her et par uker, men nå kan jeg like gjerne stå frem med bolle i ovnen. Enn så lenge er det mannen og min sin hemmelighet, så det føles litt merkelig å fortelle noen om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 5. november 2011 #324 Del Skrevet 5. november 2011 Schadenfreude Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 6. november 2011 #325 Del Skrevet 6. november 2011 Gratulerer Scahedenfreude! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 7. november 2011 #326 Del Skrevet 7. november 2011 Velkommen i gjengen Schadenfreude! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 7. november 2011 #327 Del Skrevet 7. november 2011 Og plutselig sitter jeg her i min nye mamma-dongeri, og kan ikke tenkte meg å gå tilbake til vanlige jeans! Den er jo så behagelig ViljaH: Ah, det er så herlig å kunne slippe ut magen, puste (litt) lettet ut og nyte å være forbi de 12 ukene Tida går fort, så snart er du der! Jeg kjøpte en god del fine klær forrige runde, men har ikke pakket dem ut enda. Redd noen skal se det elastiske båndet i linningen på olabuksen osv Men gleder meg til å ta ibruk go' buksene igjen etter uke 12! Liker gravidklærne mine kjempegodt, noen av de fineste olabuksene jeg har bl.a. Det skal forøvrig være julebord på jobben tre dager før jeg bikker tolv uker. Har pønsket ut at jeg skal ta ul et parcdager før, så slipper jeg å jobbe så hardt for å holde det hemmelig. Jeg hater den snike seg rundt alkohol osv, synes ikke det er morsomt overhodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 7. november 2011 #328 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg liker heller ikke å snike unna alkoholen.. Aner ikke hvordan jeg gjør det på jobbens julebord. Det står mellom å ha unnskyldningen at jeg kjører eller ha alkoholfri vin. Vet ikke hva som vekker minst oppmerksomhet..? Jeg er IKKE flink til å lyve/holde maska. Sikkert lurt med UL noen dager før ViljaH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 8. november 2011 #329 Del Skrevet 8. november 2011 Jeg har faktisk takket nei til et julebord allerede, rett og slett fordi det ikke hadde vært greit å være edru der. Jeg drikker ikke mye til vanlig, og har vært edru på andre tilstelninger mange ganger før, men akkurat denne takket jeg nei til. Egentlig litt ergrelig, for det pleier å være morsomt. Men vi planlegger å fortelle om graviditeten til jul, og jo færre som vet det på forhånd, jo mindre sannsynlighet er det for at noen sladrer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 8. november 2011 #330 Del Skrevet 8. november 2011 Her gikk det igrunn greit å snike seg unna alkoholen på julebord. Men der var jo veldig mange, og vi holdt oss mest sammen med de vi kjente og som visste om det. Ett par skjønte det jo, men de har klart å ikke fortelle det videre Om en mnd venter neste julebord, nå vet jo alle det, så det gleder jeg meg til! Da kan jeg slappe av litt mer. Og så er vi flere som er gravid der, så jeg blir ikke edru alene Velkommen Schadenfreude! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 8. november 2011 #331 Del Skrevet 8. november 2011 Vi har ikke tenkt til å fortelle familien om den lille før julaften. I hvert fall er det den foreløpige planen... da vil jeg være 14 uker på vei, og ha hatt en tidlig ultralyd for å sjekke at alt står bra til. Vi er såpass tilbakeholdne av to grunner. Den ene er at jeg har en tilstand som gjør at risikoen for spontanabort er noe høyere enn normalt. Det andre er rett og slett at dette antagelig kommer veldig uventet, fordi vi i så mange år har sagt at vi ikke ønsker barn. Derfor syns jeg det høres morsomt ut å overraske alle når vi er samlet. Men om vi klarer å holde det skjult såpass lenge er ikke greit å si... Jeg er 7 uker på vei i dag og har ennå ikke merket noe til noe kul på magen. Når den kommer og hvor synlig det blir, blir spennende å se... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 8. november 2011 #332 Del Skrevet 8. november 2011 Jeg er 7 uker på vei i dag og har ennå ikke merket noe til noe kul på magen. Når den kommer og hvor synlig det blir, blir spennende å se... Jeg er også 7 uker akkurat idag! Da er vi helt likt altså, så gøy Jeg har idag fått booket meg UL et par dager før julebordet. Så hvis alt er iorden, så kan det hende jeg sier det til dem som legger frem mistanker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 8. november 2011 #333 Del Skrevet 8. november 2011 Jeg er også 7 uker akkurat idag! Da er vi helt likt altså, så gøy Jeg har idag fått booket meg UL et par dager før julebordet. Så hvis alt er iorden, så kan det hende jeg sier det til dem som legger frem mistanker. Morsomt! Jeg må innrømme at jeg fryder meg over hver ny uke. Prøver å ikke tenke så mye på at ting kan gå galt, og syns egentlig (til å være meg) at jeg har vært ganske avslappet hittil. Men ser frem til å få bekreftet at alt står bra til. Har ultralydtime første uka i desember, når jeg er 11 uker på vei. Er veldig spent! Julebordssesongen er egentlig ikke et stort problem for meg, siden jeg vanligvis heller ikke drikker så ofte. Skal alltids klare å unngå mistanke på det vanlige julebordet vårt. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 8. november 2011 #334 Del Skrevet 8. november 2011 Noen flere som drømmer fram mot å sitte ute i skyggen, mens solen varmer bakken, med en liten baby i fanget og jordbær i en bolle? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 8. november 2011 #335 Del Skrevet 8. november 2011 Noen flere som drømmer fram mot å sitte ute i skyggen, mens solen varmer bakken, med en liten baby i fanget og jordbær i en bolle? Så langt har ikke hyperrealist Schadenfreude kommet ennå. Her ligger fokuset på alt som må ordnes før den lille kommer av redebygging og bilbytte. Så her i gården drømmes det mest om å få ferdig oppussingen i huset og anskaffelse av en bil som ikke bryter sammen for hver tredje meter. Når det er sagt, syns jeg det er en ganske trivelig drøm det og... Med tanke på termin, syns jeg mannen og jeg har vært heldige med timingen vår. Det kommer til å være praktisk å ha mannen hjemme i ferien med fersk, liten pudding. Den storslåtte sommerferien vi egentlig hadde planlagt neste sommer utgår dessverre, men jeg satser på at man kan ta med sånne små ferskinger på tur etterhvert. Sikkert greit å slippe ørti lag med tøy på kålormene den første tiden også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 8. november 2011 #336 Del Skrevet 8. november 2011 I kveld kommenterte min Kjære at jeg er litt mer meg selv, og når jeg kjente etter så har kvalmen jammen lettet litt! Nesten redd for å si det høyt i frykt for at noen skal høre det og gjøre meg superkvalm igjen Men jeg krysser fingrene for at formen er stigende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 8. november 2011 #337 Del Skrevet 8. november 2011 Noen flere som drømmer fram mot å sitte ute i skyggen, mens solen varmer bakken, med en liten baby i fanget og jordbær i en bolle? Ikke for å drepe gleden, men er det ikke sånn at man må holde seg unna jordbær når man ammer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 8. november 2011 #338 Del Skrevet 8. november 2011 Haha! Jeg stoppet faktisk opp et sekund når jeg skrev det. "var det ikke noe med jordbær...?", men slo det fra meg fint med oppdaterte KG-ere, og godt jeg har god tid på å lese meg opp på slikt! Tanken virker koselig da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 9. november 2011 #339 Del Skrevet 9. november 2011 Man kan spise jordbær jo (takk og pris!, bare i moderate mengder. "Før trodde man at reker og jordbær kunne gi barnet allergi dersom man spiste det når man ammet. Men det er ingen holdepunkter for at spesielle mat gir økt risiko for allergi hos barnet mens du ammer, ifølge Helsedirektoratet. Jordbær er med andre ord greit å spise, bare ikke i for store mengder, i sammenheng med amming og mat. " http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/babytid/amming/article564998.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 9. november 2011 #340 Del Skrevet 9. november 2011 Ok, det var bra å høre! En hel sommer uten jordbær ville vært en tøff sommer. Jeg har vært på mammashopping! Kjøpt kjole (lik som Joyce sin, bare blå), mammabukse, tights og topp! Det var helt nydelig å få på mammabuksa, kommer nok ikke til å vente lenge før jeg tar den i bruk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå