Haley Skrevet 26. april 2013 #3681 Del Skrevet 26. april 2013 Babyen vår er virkelig ingen baby lenger! I dag har hun flere ganger gått 3-6 skritt helt på egenhånd! Sååååå stolte foreldre 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evil eve Skrevet 26. april 2013 #3682 Del Skrevet 26. april 2013 Så spennende med gåing Haley Her stabber frøkna rundt og bruker pappesker og stoler som gåstøtte, men ingen skritt alene ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 26. april 2013 #3683 Del Skrevet 26. april 2013 Så spennende med alt som skjer hos dere andre! Jeg har begynt å jobbe igjen denne uka. Spent på hvordan det skal fungere med ammingen, til nå har det gått overraskende bra. Ammer som vanlig hjemme og på natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 26. april 2013 #3684 Del Skrevet 26. april 2013 Jeg synes det er så stas at mini begynner å bli så stor, synes alt blir lettere og lettere nå (bortsett fra legging og søvn). Han er flink til å reise seg opp og sette seg ned igjen nå, men har ikke beveget seg hverken sidelengs eller fremover enda. Gleder meg til det blir tørt og fint ute, nå er det bare gjørme og møkkete snø her. Vi har blandet litt lettmelk i MME-flaska, og så har han smakt litt på kald melk uten at det var noen suksess. Litt usikker på hvor fort man skal gå frem i overgangen. Mini får 3 flasker MME i døgnet nå, hver gang han skal sove. Lurer litt på hvor lenge han skal måtte ha det, ser for meg at det skal vare evig, og blir bekymret for tennene, men hva gjør man ikke for søvnen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 27. april 2013 #3685 Del Skrevet 27. april 2013 Haley: så gøy! Da trenger frøkna nok sko snart Uff, jeg har hatt en syk liten tass i natt. Sikkert grusen han spiste her om dagen, i hvert fall noe magen ble dårlig av. Ungen hadde kastet opp i senga da vi kom for å legge oss og det ble noen bleieskift i løpet av natta og også. Merker at det har hjulpet å sove hele netter den siste tiden, for det gikk helt greit å styre halve natta Håper han har fått ut all dritten nå. Blir mild skånemat resten av dagen i hvert fall. Men ser ut til å være i godt humør igjen, i det minste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 27. april 2013 #3686 Del Skrevet 27. april 2013 Så morsomt, Haley! Nå skjer det noe hos alle tassene her hele tiden synes jeg. Artig Vi har kjøpt disse skoene til L i dag. Synes de var utrolig kule Han går jo ikke selv enda, men tenkte vi kunne ha de på når vi driver ute, noe vi har fått gjort masse i dag da været har vært helt fantastisk! Småen har for første gang krabba rundt i gress og grus og virkelig fått utforske en helt ny verden. Herlig å se at han koste seg sånn Vi har etter samråd med helsesøster begynt å gi H-melk til L. Han har jo nektet MME siden han var bitteliten og ettersom jeg har ammet så har jeg ikke stresset noe mer med det. Men nå får han litt H-melk til frokost og lunsj og ellers får han vann. Vi brukte ikke så god tid på å tilvenne melken. Han likte det så da fikk han drikke det han ville..... Håper det går bedre med guttungen nå, Schadenfreude! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 27. april 2013 #3687 Del Skrevet 27. april 2013 Vi har kjøpt disse skoene til L i dag. Synes de var utrolig kule Han går jo ikke selv enda, men tenkte vi kunne ha de på når vi driver ute, noe vi har fått gjort masse i dag da været har vært helt fantastisk! Småen har for første gang krabba rundt i gress og grus og virkelig fått utforske en helt ny verden. Herlig å se at han koste seg sånn Vi har etter samråd med helsesøster begynt å gi H-melk til L. Han har jo nektet MME siden han var bitteliten og ettersom jeg har ammet så har jeg ikke stresset noe mer med det. Men nå får han litt H-melk til frokost og lunsj og ellers får han vann. Vi brukte ikke så god tid på å tilvenne melken. Han likte det så da fikk han drikke det han ville..... Kule sko! Hvor mye kosta de, og hvilken størrelse bruker L? Her får vi beskjed om å gi skummet eller ekstra lett melk (og vi er ikke overvektige altså ). Rart å høre at helsesøstrene anbefaler så ulikt! Vi gir lettmelk siden det er det vi kjøper om vi kjøper melk. Ellers drikker vi melka rett fra tanken, men jeg synes mini kanskje er litt liten for den i tilfelle det kan være bakterier. Bruker den i mat, koker den da først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 27. april 2013 #3688 Del Skrevet 27. april 2013 Kule sko! Hvor mye kosta de, og hvilken størrelse bruker L? Her får vi beskjed om å gi skummet eller ekstra lett melk (og vi er ikke overvektige altså ). Rart å høre at helsesøstrene anbefaler så ulikt! Vi gir lettmelk siden det er det vi kjøper om vi kjøper melk. Ellers drikker vi melka rett fra tanken, men jeg synes mini kanskje er litt liten for den i tilfelle det kan være bakterier. Bruker den i mat, koker den da først. De var dyre..550-, L bruker str 20. 19 er for lite og med 20 har han bittelitt å gå på.. Oi, det er rart de sier så forskjellig! L er veldig slank da, så kanskje hu synes han burde fetes opp litt. Hehe.. Han veier jo under 9 kg enda..og er 77 lang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 27. april 2013 #3689 Del Skrevet 27. april 2013 Her er det generelt fokus på magert pålegg, mager melk osv. Og sist jeg var gravid fikk jeg høre at jeg ikke trengte å bli tjukkere enn jeg var (60kg). Jeg ble nesten fornærmet, og det skal litt til. Jeg leste litt om melk til småbarn på Melk.no, og konkluderte med at vi fortsetter med det vi kjøper (lettmelk), men det blir nok tankmelk etterhvert som han blir større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 28. april 2013 #3690 Del Skrevet 28. april 2013 Haha, da hadde jeg også blitt fornærma Ja, gjør som dere har fått beskjed om. Ser det står på melk.no at de som trenger å gå opp litt i vekt gjerne kan drikke Helmelk, så da er nok derfor vi fikk den beskjeden av HS. Vi skal på 1-års kontroll 26.mai så da får vi se hva hun sier da Nå er vi inne i en skikkelig god soverutine både på dagtid og kveldstid! Utrolig deilig. Han sover sammenhengende fra 19 til 06 hver natt. Det hender han våkner en gang i blant fordi han ikke finner smokken, ellers null bråk. Utrolig deilig! Vi er heldige Jeg ammer nesten ikke heller nå. Hender han får en slurk på senga om morningen, men som regel har han ikke tid så da står vi rett opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 28. april 2013 #3691 Del Skrevet 28. april 2013 Nå er vi inne i en skikkelig god soverutine både på dagtid og kveldstid! Utrolig deilig. Han sover sammenhengende fra 19 til 06 hver natt. Det hender han våkner en gang i blant fordi han ikke finner smokken, ellers null bråk. Utrolig deilig! Vi er heldige Jeg ammer nesten ikke heller nå. Hender han får en slurk på senga om morningen, men som regel har han ikke tid så da står vi rett opp. Høres herlig ut, godt å høre at man kommer i gjenge! Mini har tulla skikkelig etter at han sluttet med melk om natta, og flyttet på eget rom. Våkner flere ganger og skriker, og etter å ha puttet inn smokken x antall ganger ender det alltid opp med at en av oss legger seg på sovesofaen inne på hans rom fordi vi ikke orker å fly frem og tilbake. Aner ikke hvorfor han skriker så fælt, men det er ofte minst ei skikkelig skrikeøkt hver natt, pluss mange der han bare har mista smokken. Han har også begynt å sette seg opp, eller snu seg på magen i søvne, og da virker han helt sjokkert og har vansker for å sovne etterpå. Håper det bare er en periode, det har jo skjedd mye i det siste (begynt å krabbe, reise seg osv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 29. april 2013 #3692 Del Skrevet 29. april 2013 Nå er vi inne i en skikkelig god soverutine både på dagtid og kveldstid! Utrolig deilig. Han sover sammenhengende fra 19 til 06 hver natt. Det hender han våkner en gang i blant fordi han ikke finner smokken, ellers null bråk. Utrolig deilig! Vi er heldige Jeg ammer nesten ikke heller nå. Hender han får en slurk på senga om morningen, men som regel har han ikke tid så da står vi rett opp. Så deilig! Sånn har vi det stort sett her også nå om dagen, minus smokken og ammingen som jeg kuttet helt for en uke siden. Må innrømme at jeg NÅ er glad for at Småen aldri ville ha smokken, tross iherdige forsøk fra vår side. Det blir nemlig ingen sånne "hvor er smokken min"-oppvåkninger på natta. Snart tilbake på jobb nå. Merker at jeg gruer meg ganske mye. Hadde vel håpet å ha funnet en annen jobb i løpet av permisjonen, er ikke helt på rett plass dit jeg skal tilbake nå, men det er ikke så lett. Var på et intervju for et par uker siden, på det som egentlig var drømmejobben, og fikk vel også inntrykket av at jeg var den de lette etter, men så nådde jeg likevel ikke opp. Det, selvsagt, oppå det å skulle være borte fra Småen. Jeg vet at han kommer til å ha det kjempefint sammen med pappaen, det er ikke det, men det blir rart likevel. Så, litt nedfor om dagen... Det går seg vel til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 29. april 2013 #3693 Del Skrevet 29. april 2013 Det var utrolig kjipt når det nærmet seg jobbstart, men det var faktisk litt deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 29. april 2013 #3694 Del Skrevet 29. april 2013 Må si meg enig med mohair, det var litt deilig å komme på jobb igjen. Jeg grua meg skikkelig, men det var helt uten grunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 29. april 2013 #3695 Del Skrevet 29. april 2013 Så kommer gledesdreper Ara og sier at det var grusomt å begynne på jobb igjen. Men grunnen her er at jeg ikke trives der jeg er nå, så jeg søker jobber for hardet livet. Jeg var sjeleglad da mannen var syk forrige uke, slik at jeg slapp å jobbe og da er det noe som skurrer.. Men bortsett fra det så er det fint å få tankene over på noe annet enn bleier, leking, trilleturer, mating og sånn. Og jeg kan spille så høy musikk jeg orker i bilen! Og det er såå fantastisk å komme hjem igjen til et lite ansikt som lyser opp fordi mamma kommer hjem!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 29. april 2013 #3696 Del Skrevet 29. april 2013 Jeg synes også det er supert å jobbe igjen, men så har jeg bare to dager i uka da. Stille og rolig på kontoret, radio, prat med andre voksne, og ikke minst å få spise i ro og fred i kantina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 30. april 2013 #3697 Del Skrevet 30. april 2013 Juhuu.... Vi har en ettåring i hus! Hvor ble nullåringen vår av? Gratulerer masse til Fløtepusen idag! Det er en stor og rørende dag for mammaen Fløtepusen skal feire dagen med helsestasjon og lege og vaksine osv.. heldigvis tar vi det igjen til helga med kaker og fest og moro!. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 30. april 2013 #3698 Del Skrevet 30. april 2013 Gratulerer med dagen, lille Fløtepusen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 30. april 2013 #3699 Del Skrevet 30. april 2013 Gratulerer med Fløtepusen, Pasjonsblomst! Håper dere får en fin feiring Æsj, jo nærmere vi kommer ettårsdagen til lillegutt, jo mer kommer minnene fra fødselen. Trodde jeg hadde klart å komme meg videre, men det er et åpent sår fremdeles. Pokkers drit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 30. april 2013 #3700 Del Skrevet 30. april 2013 Grattis med ettåring, Pasjonsblomst! Apropos ettårsdagen og at varmen er kommet så var det mange minner fra fødselen som kom opp her også, eller rettere sagt, hele perioden med sykehusinnleggelse og alt sammen. Håper du får pratet ut om det med noen, Dorey! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå