Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

Fremhevede innlegg

Skrevet

Setter stor pris på tankekasting, Joyce! :blomst: Ikke minst det å høre at sånne ting går i perioder, det er veldig betryggende.. Tror bare at jeg fremdeles er litt tynnhudet etter månedene med slåsskamp før jul, så terskelen for hva jeg tåler er mye mye lavere.

Flaska på sengekanten var ny taktikk i dag. Han har pleid å få den i stua, men fordi det nå er så lyst ute ville jeg ha en rolig, litt "mørk" stund på soverommet før leggetid for å gi ham muligheten til å bli litt mer døsig. Mulig at det vil fungere mer etter noen dager, at han må stille seg om litt? Han blir i hvert fall på nippet til å sove av flaska og da er det bedre om vi er i nærheten av senga enn sånn det har vært tidligere, "powernap" med flaska i munn og så full rulle når vi kom opp på soverommet.

Han sover mellom tre og fire timer på dagtid, vanligvis. Mulig det er litt i endring, han har nylig kuttet tredje luren og gått over til bare to, så han sover ikke mellom to-tre til leggetid i sjutiden. Har vært litt skeptisk til å legge enda tidligere, siden det blir morgen i fem-tiden, men kanskje han rett og slett bikker over og blir overtrøtt?

Men nå er i hvert fall JEG trøtt. God natt, fantastiske mammaer! :natti:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fløtepusen er lys i huden (men vet ikke om hun har fått min sensitive og lett solbrente hud eller pappaens mer gyldne hud enda), og så har hun relativt mørkt brunt hår og blågrå øyne etter meg.

Jeg har forresten blåst liv i dagboka mi igjen, så vær velkommen på besøk ;)

Skrevet

En halvtimes leggetid i dag, uten den helt store hylgriningen. Hurra?

Jeg satt inne hos ham, delvis bare satt der mens han åmet seg rundt i senga og studerte uroen og deretter sang i en evighet (føltes det som). Men det viktigste var i hvert fall at han ikke skrek. Kanskje det til og med tar kortere tid etter hvert?

Småen fikk banan i biter i dag. Ikke helt den store suksessen... Det var visst litt klissete å ta på og sånt er ekkelt. Han gav meg DET blikket, som om han sa "seriøst muttern, mener du jeg skal SPISE dette?". Nevermind at han har eti store lodotter fra gulvet like før (røytesesong for katta nå, jeg gir helt opp... Må støvsuge to ganger om dagen for å holde det rent og det GIDDER jeg ikke :laugh: )

Skrevet

Høres ut som et skritt i riktig retning, Schaden! :jepp:

Banan er bare rart her også. Hun smaker ikke på det en gang, bare moser det i hånda og kaster det fra seg. :ler: Men inntørka skorper med leverpostei på på gulvet (ikke alltid jeg fanger dem i tide), DET er nam! :klo: Rare, rare unger...

Skrevet

Haha, jeg ler! Så utrolig rare de unga er... Alt søppelet på golvet, kriker og kroker skal de ha i seg, men banan? ALDRIILIVET! :D

Skrevet

Hehe, mi er også mer opptatt av skorper på gulvet enn banan (som forøvrig har gitt henne mageknip når hun har fått, og som hun ikke liker noe særs).

hehe :)

Skrevet

Haha, her går banan stort sett alltid ned, men brødskive med leverpostei er tydeligvis noe av det minst interessante i matverden ;)

E reiste seg jo for et par uker siden, og nå klarer han ofte å sette seg ned også. Han er litt forsiktig av seg, og har han først dunka seg så tar det tid før han prøver igjen.

Han krabber også noen små steg av og til, men det er ikke mye. Ikke har han satt seg opp på gulvet heller enda.

Her er tann 7 og 8 brutt gjennom, så nå har han 4 oppe og 4 nede.

Skrevet

Lillemann foretrekker banan i biter fremfor mos. Og selvsagt smuler.. Og kleenex er skikkelig digg! ;)

Har har tann nummer tre poppet frem. :) Lillemann har gått rundt med tungen hengende som en hund den siste uka, så jeg regnet med at det var noe på gang. :fnise:

Skrevet

:lur: :lur: :lur:

Gratulerer så mye! :hoppe: Spennende!

Skrevet

Gratulerer så mye, Ara! :danse:

Skrevet

Tusen takk damer!

Jeg er alltid litt sånn "redd" for at ting ikke skal gå bra og sånn. Men jeg greide ikke vente med å lage ticker! :fnise:

Skrevet

Oj, her har det skjedd ting! (trosser håndleddsvondt og er bittelitt innom). Gratulerer så mye ara! Det var koselig å høre :hug:

Skrevet

Gratulerer, Ara! Morsomt med en lillebrøster :)

(Dumme kg viser ikke tickere på mobil, men jeg lurte fælt på hva de lure smileyene betydde :fnise: )

• Liker 1
Skrevet

Småen har begynt å brøle. Uansett hva man spurte ham om i dag var svaret wrrrrræææh (til forskjell fra huh, dætt og hvin). :rodmer:

Han sov hele natta og, fra sju til seks. I motsetning til mora, som var dårlig og våkna kokvarm med mageknip stadig vekk. Mannen måtte ta en syk barnepasser-dag og jeg har fått sovet mer enn de siste månedene tilsammen. Bare kjipern at det måtte et magevirus til :fnise:

Skrevet

Gratulerer Ara, så moro!! :blomst:

Schaden: Her går også legginga litt i perioder. I det siste sovner han best når vi ligger ved siden av han mens han får flaska si og sovner. Vi har en sovesofa på rommet hans, og har sprinkelsenga helt inntil. Har tatt av ei side på senga, slik at vi lett kan ligge godt inntil han med armen over/rundt. (Han har fortsatt ikke skjønt hvordan man kan snu seg fra ryggen, veldig praktisk).

Småen var syk da jeg kom hjem fra jobbseminar i går, ikke noe moro. Har vært hos legen i dag, sjekka crp, men den var grei. Jeg nevnte at jeg hadde mye vondt i hodet, og ble sendt til sykehuset for å ta blodprøver i tilfelle blodpropp. Jeg skvatt litt, men fikk fort beskjed om at alt var fint. Har hatt hodepine hver dag i et par måneder nå, blir så sliten av det.

Ellers var det herlig å være på seminar, koste meg med god mat, trivelige kollegaer og lå leeenge i badekaret på kvelden. Men så var det godt å komme hjem å holde rundt mannen og lillegutt igjen også. :)

Skrevet

Gratulerer, Ara! Så koselig! Kjenner litt på babysjuken for tida jeg også, men det får vente noen månder til ;)

Frøkna har vært forkjølet en ukes tid nå. Ikke noe feber (kun én dag), men mye rennende nese og litt hoste og slim. Humøret er på topp dagen lang, så det er ikke noe å si på allmenntilstanden (bortsett fra litt mindre matlyst til frokost og lunsj). Til tross for dette så går det ganske bra med sovingen, og det er så deilig. Blir nesten en helt ny person av litt mer (sammenhengende) søvn :tommel:

I helga var vi en tur i Tr.heim og da ble det en natt på hotell, og jammen sov frøkna minst like godt i der som hjemme. Mannen og jeg fikk litt avstand til hverdag, jobb og husarbeid og bare det å komme seg litt bort (selv om frøkna var med oss) gjorde godt for oss og romantikken :hjerte:

Jeg trenger noen tips til pålegg til frøkna. Blir liksom bare det samme hele tiden, men nå er hun jo 10 måneder, så da kan man vel spise litt andre ting enn bare leverpostei, makrell i tomat, prim, most banan o.l. på brødskiva?

Skrevet

Koselig med hotellhelg Haley!

Småen spiser hvit- og brunost, tubeost, kjøttpålegg, egg, kaviar, banan, leverpostei og div. "fiskemos" som makrell, laks osv.

Vil også gjerne ha tips til annet pålegg som jeg ikke har tenkt på!

Bruker dere tannkrem når dere pusser tenner? Vi har ikke gjort det, men når begynner man med det egentlig? Småen får fortsatt ei flaske mme på senga, orker bare ikke ta kampen med å bytte den med vann enda. Pusser tenna på badet først, men kan jo sikkert pusse litt i senga og håpe at han sovner likevel. Men med tannkrem? Blir jo hverken skylling eller spytting der (ikke at der er det på badet heller foreløpig).

Skrevet

Påleggtips mottas med takk her også. Småen er ikke noe glad i makrell, men han får hvertfall tran hver dag og fiskemiddager i ny og ned.

Stinelin: Hørtes herlig ut med seminar, deilig mat og badekar!

Jeg har lest mange steder at folk begynner med tannkrem til de små med en gang de har fått tenner. Men HS sa til oss at vi ikke trengte å bruke det på en stund enda... Lurer på om jeg skal spørre henne igjen på 1.års kontrollen.

Haley: Så koselig med hotelltur! :) Det noe i det du sier om å bare komme seg unna alt som heter hus og ansvar og bare kooose seg. Tror jammen vi skal få til noe sånn snart også. Kanskje sette bort småen og dra på konsert eller noe i samme slengen :)

God bedring Schadenfreude! Håper magen er bedre!

Skrevet

Vi har brukt tannkrem hele tiden, fikk beskjed om å bruke det fra han fikk sin første tann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...