Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

Fremhevede innlegg

Gjest Unknown
Skrevet

Jeg detter litt av her inne nå kjenner jeg, dagene går stort sett i ett...

Lykke til til alle dere som har begynt og begynner i jobb i desse tider :klem: jeg er nok ikke misunnelig..Eller jo, litt, kunne tenkt meg å være ferdig med husmor-delen av permisjonen :fnise:

Her er vi syk, syk og atter syk..M har hatt feber noen dager og T er forkjølet igjen. Veldig kjedelig. Barnas oldefar er syk og vi har prøvd omtrent siden jul å fått besøkt han, men vi kan ikke det så lenge vi aldri blir frisk...

Ellers så sover T gjennom ca annenhver natt :tommelsmil: Og sover snart 2*lange dupper på dagen. Veldig deilig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Uff, for noen haiunger dere har som biter seg fast... høres fælt ut! (men er jo litt sånt man kan le litt av etterpå, som regel). Lillemor her har har fått 2 fortenner oppe på likt, de er stadig på vei ut. De kom heldigvis uten problemer, såvidt vi merket det. ;)

Hun er stadig vekk like aktiv, og står bittelitt av seg selv, går/faller fra sted til sted uten støtte, og har faktisk gått 3-4 trinn fremover av seg selv helt uten støtte engang. Men hun liker best å holde seg fast enda ;)

Hun er ganske så rampete, og det nyeste nå er en stor fascinasjon for do! Hun tar lokket opp og ned, stikker hendene nedi og har også begynt å hive ting i do. Jeg reddet pysjen hennes igår, mens tannkosten føyk nedi do gitt. Etterfulgt av herlig latterkule! Ojojoj...

Jeg har hatt min første natt vekke fra henne, det gikk flott for begge parter. Litt ukurant for meg med melkespreng og håndmelking. Hun drikker morgen og ettermiddag nå, men er på en måte mer og mer lett distrahert av annet og mindre opptatt av puppen. Hun er inne i en periode hvor hun spiser alt nå, både grøt og skiver og middagsglass og vår mat osv osv. Eeelsker juice og kokosyoghurt, og sier MEHHHH og smiler fint. Grove vafler var en hit :)

Og ja: vi fikk akkurat barnehageplass! 2. valget vårt, i 2. opptaket! Barnehagen ligger kjempenær hjemmet vårt, er realtivt liten, privat og kjempeflott uteområde. Happy!!!! Håper det ordner seg for alle som venter på barnehageplass, det er nervepirrende og vente ! (jeg hadde null tiltro til at det skulle ordne seg igrunn, det kjennes veldig lettende ut å vite nå!)

Endret av Pasjonsblomst
Skrevet

I dag våknet jeg av at Småen prøvde å rive av meg nesa... Men så fikk jeg en heller fuktig nuss på kinnet etterpå, så da var det greit. :ler:

Han er så morsom om dagen! :rodmer: Storkoser seg med lekene sine (det beste som finnes er å rive ned alt som vi bygger opp), gliser og ler. Merker jeg nesten er litt snurt for at pappaen skal få ta over permisjonen snart, nå som jeg virkelig begynner å kose meg hjemme med ungen. :rolleyes:

Skrevet

Haha, Fløtepusen! Snodig at det bare er to måneder forskjell, men SÅ stort sprang i aktivitetsnivå. Men hurra for barnehageplass! :)

Ville bare dele denne med dere, morsom video:

• Liker 1
Skrevet

Å huff :( Masse lykke til, kjære deg. Det går nok ofte bedre enn forventet for de fleste. Kan du starte litt pent eller må du rett i full jobb?

100 %, men får to timer ammefri hver dag og da går det greit. :) Og ja, det gikk veldig mye bedre enn ventet i dag. Litt deilig å jobbe igjen og veldig deilig å kjenne hvor utrolig mye jeg gledet meg til å komme hjem. Jeg gliste meg gjennom hele hjemturen fordi jeg visste jeg snart fikk se lillemann. :laugh:

Jobber dere fullt dere andre også? Og hvordan gjør dere med ammefri?

Grattis med barnehageplass, Pasjonsblomst! Vi venter fortsatt i spenning.

Schaden: Gøy når de begynner å kose ordentlig og tulle med å klype både her og der. Lillemann synes det er særlig gøy å klype og dra i ansiktet når jeg lager store grimaser. :fnise:

Unknown: Kjedelig med sykdom overalt. Håper det blir bedre snart. :tommelopp: for at dere blir friske, alle sammen.

Ellers... Vi har begynt med at pappan legger siden han nå er hjemme hver kveld. Jeg ammer i sofaen etter kveldsstell og så tar han med lillemann inn på soverommet. Leser litt og nynner en liten sang mens han stryker over ryggen. Han har sovnet i løpet av 20-30 min alle tre kveldene og det har vært veldig lite gråt. :tommelopp: Og så gjør vi sånn at pappan går inn om han våkner igjen før klokka er 22. Så blir det mat i 22-23-tida og så kanskje tre ganger i løpet av natta.

Skrevet

Haha, den filmen er så artig, Schaden :)

God bedring, Unknown. Håper alle sammen blir friske snart!

Godt at jobben gikk bra, Mohair. Og den hjemturen kjenner jeg igjen. Man kan nesten ikke komme seg fort nok hjem. Jeg ble skikkelig snurt her en dag for da ringte mannen og ba meg kjøpe noe på butikken. Jeg hadde da ikke tid til det må skjønne ;) Men jeg gjorde det da. Løp igjennom butikken. Hehe...

Vi har også fått barnehageplass! ! 1.valget :)

• Liker 1
Skrevet

Etter at jeg begynte i jobb igjen i midten av februar har det gått i ett.

Fint å være tilbake i "hverdagen", men jeg savner jo jenten min. Vet heldigvis at hun koser seg hjemme med pappaen, og det er veldig gøy å se hvor glad hun blir når jeg kommer hjem fra jobb.

På torsdag reiser pappaen på jobb igjen i to uker (han har tatt ut permisjon i friperiodene, og kan dermed heve både lønn og foreldrepenger), og hun skal til dagmamma fra tirsdag av.

Vi har ikke fått barnehageplass enda, men venter og smører oss med tålmodighet.

Skrevet

Så utrolig deilig vær ute! :sol: (At det er bikkjekaldt når man står opp om morgenen, får vi heller se mellom fingrene på). Lurer litt på om jeg ikke skal kle på småen og la ham prøve seg litt i snøen senere i dag, det har han ennå ikke gjort. Men først babykino!

Nå har jeg forsonet meg litt mer med at småen nesten er avvent også. Han får få det lille som er så lenge han har lyst, men jeg kommer ikke til å stresse med det mer. Blir han syk (hadde en runde der han hadde feber og ikke ville spise annet enn flaske), har vi jo alltids MME, og ellers eter han det meste han kommer over.

Nettene har jo også blitt betydelig bedre. Han sover "natta" gjennom 50% av tiden. Våkner i 4-tiden, men kommer da over i senga vår og sover en time-halvannen til før det er morgen. Men for noen sovestillinger! Han går katta en høy gang :ler: Aller helst skal han ha hodet klint oppi hodeenden, bøyd bakover. Kan jo neppe være godt for nakken... :fnise:

Skrevet

I dag reiste E seg opp på ordentlig! :hoppe: vi har øvd lenge i senga, og der har han kunnet reise seg i et par uker, og tidligere i dag reiste han seg i stua oppetter en aviskurv vi snudde oppned for å gi han noe mer å prøve på ;)

Her er det 3 uker til min permisjon er over, og jeg har ikke fast jobb å gå til. Skal være ekstrahjelp/vikar i en butikk som drives av en av mine tidligere sjefer, så forhåpentligvis blir overgangen rolig og snill for oss alle tre.

Skrevet

Her skjer det mye om dagen! Småen har virkelig fått fart på seg, og åler seg rundt i huset, setter seg opp og ned, og reiser seg opp om det er noe å holde i. Har ikke hørt sneven av sutring på ei uke, han er bare opptatt av å utforske alt. :)

Og så sover han hele natta!! :danse: Det tok omtrent ei uke hvor vi måtte trøste og stryke fordi han ville ha flaske, men så gikk det greit. Nå sover han fra 19 til 06 stort sett uten at vi hører en lyd, magisk!!

Han har fått litt vanskelig for å sovne på kveldene, så vi må sitte hos han til han sovner. Lurer på om det er pga nattvavvenning og endel sutring om nettene i det siste, eller kanskje fordi det er lysere om kveldene, eller fordi vi har vært på påskeferie noen dager. Uansett, bedre å sitte hos han noen minutter om kvelden enn å fly oppe med flasker hele natta! :biggrin:

Jeg synes generelt at det begynner å bli mye bedre å være mamma nå! Har begynt å få lyst til å reise litt igjen, drømmer om en helgetur til Bergen til våren. Ikke store utflukten, men ett sted må man starte. :fnise:

Tipper det kan være lurt å komme seg ut litt før nr.2 kommer, og det er tilbake i amme-, kolikk og spedbarnsbobla igjen. Som jeg gleder meg til ungene blir såpass at vi kan snakke med dem og oppleve mer sammen! Det er begrenset hvor artig det er med "borte-titt titt" i lengden... ;)

Jeg har eksamen neste uke, og begynner på jobb uka etter det. Spennende tider :)

Skrevet

så bra med liten som står masse, nektarin! gleder du deg til å jobbe litt igjen? og så godt å høre at ting går seg til stinelin! deilig når de klarer mer, og særlig når de sover godt!!!

Skrevet

breaking News fra pasjonsheimen- fløtepusen a.k.a aktiv krabat, går uten støtte. :danse: så det først for 4-5 dager siden, da hun ble satt ned på gulvet stående, og faren gikk litt bort fra henne, fulgte hun etter. 3-4 trinn fremover inn i pappas armer. i går gikk hun ca 15 skritt i ett. hun har nok kunne det ei stund, det har jo med trygghet å gjøre. hun går ikke av seg selv enda, hun krabber jo mye greiere. men mer og mer slepphendt mens hun går fra møbel til møbel osv, og står innimellom helt av seg selv, setter seg kanskje kontrollert ned osv. hun er skikkelig flink, vi er så glade på hennes vegne. veldig artig. rask fremgang nå disse dagene, hun blir mer og mer fortrolig med å gå, oh under lek osv kan hun glemme seg litt ut og plutselig gå bittelitt uten støtte. hun løper nesten mer enn hun går faktisk, så det er ikke helt kontrollert og smart bruk av fart for å holde stabiliteten. :danse:

• Liker 4
Skrevet

Så moro! Gleder meg til tiden fremover. :)

Skrevet

Begynte å jobbe igjen på mandag.

Går greit, men merkelig å være borte fra mini selvom jeg ser henne i løpet av dagen når sambo kommer innom så hu får pupp :)

Det var en grei tid å starte å jobbe på, et par dager jobb før det er litt ferie hehe.

Blir godt å komme ordentlig i gang igjen etter fwrien er ferdig, det er helt klart mere morsomt å jobbe i barnehage når det er en full barnegruppe og ikke bare tre-fire barn ;)

Skrevet

Det er så rart at folk har begynt å jobbe igjen og ungene blir så store. Framskritt hver dag! I går gikk L fra et møbel til et annet. Så her setter utviklingen fart. Ingen krabbing enda da. Bare åler seg i lynfart.

Også har vi fortsatt bare 2 tenner. Har barna deres fått mange?

Lykke til med eksamen, Stinelin! Skal du forresten på UL snart? :) Vil dere vite kjønn?

Etter å ha hatt en uke påskeferie gruer jeg meg til å jobbe igjen på onsdag. Huff..Har liksom blitt vant til å gå hjemme hver dag igjen :fnise: Men det går seg til. Er bare 2 mnd også skal mannen i jobb igjen og jeg ha en mnd til med permisjon som jeg har "spart" :)

Håper alle har en koselig påske :blomst:

Skrevet

Det er så rart at folk har begynt å jobbe igjen og ungene blir så store. Framskritt hver dag! I går gikk L fra et møbel til et annet. Så her setter utviklingen fart. Ingen krabbing enda da. Bare åler seg i lynfart.

Også har vi fortsatt bare 2 tenner. Har barna deres fått mange?

Lykke til med eksamen, Stinelin! Skal du forresten på UL snart? :) Vil dere vite kjønn?

Så moro at han også begynner å gå litt! :)

Småen reiser seg bare opp og står og svaier før han går over ende, hehe.. Han har fått to "store" tenner, to som vi såvidt ser, og har to som snart bryter igjennom.

Jeg skal på UL på fredag, og vi vil gjerne vite kjønn, mest med tanke på handling. Jeg kjøper omtrent bare ullklær, og de kommer dessverre nesten bare i "jente- eller guttefarger". Nå er det vel snart salg på ullklær også, så da er det greit å vite om jeg kan hamstre litt "jenteull". Men jordmora tippet på gutt sist jeg var der, så jeg er forberedt på det, og da trenger vi egentlig ikke handle noe.

Skrevet

Fire tenner her, to oppe og to nede.

Spennende med ul Stinelin :)

Her går mini rundt alt av møbler, reiser seg opp overalt.

Høyt og lavt hele dagen, godjenta ♡

Skrevet

Jeg synes generelt at det begynner å bli mye bedre å være mamma nå! Har begynt å få lyst til å reise litt igjen, drømmer om en helgetur til Bergen til våren. Ikke store utflukten, men ett sted må man starte. :fnise:

Så bra å høre! :jepp: Men ja, jeg kjenner litt på det, jeg også. Ting har falt litt mer på plass (selv om småen har tulla det VELDIG til med sovinga igjen.. *sukk*), jeg føler meg litt mer til rette i rollen som mamma osv. Vi har forresten allerede vært ute og reist et par ganger, både med bil og fly. Det er en øvelse i kreative løsninger og tålmodighet, men med god planlegging har det da gått seg til på et vis...

Men dæven døtte, så stødig Fløtepusen er! Morsomt at de har kommet så langt, snart løper de vel rundt oss i sirkler, alle sammen. :fnise:

Her er det tre, snart fire tenner. Men brukte fortennene oppe lang tid på å bryte gjennom hos deres småtroll? jeg blir litt smågal av all siklinga og survinga snart...

Småen hadde sin første runde med skikkelig oppkast i går kveld. Så utrolig ekkelt! En ting er at jeg er litt sånn sympatispyer, så det var på nippet til at jeg også måtte kaste opp litt, men altså, jeg skjønner hvor de har hentet inspirasjonen til Eksorsisten fra. Ugh... !! Prøvde å få i ham litt vann, men det kom opp igjen ti minutter etterpå. Var heldigvis bedre da han våknet i dag tidlig. Han fikk først en liten flaske med melk, så en til da vi så at han beholdt det. Skal teste brødskive etter formiddagsluren.

Men måtte egentlig flire litt også. Det var jo plutselig spy over ALT, og både mannen og jeg var mildt sagt forvirret. Han lurte på hva han skulle bruke for å vaske (jeg dro med meg ungen for å skifte på den), eneste jeg klarte å si var "veittafan, ring mora di!" :ler:

Skrevet

Skal si de små begynner å bli mobile! Frøkna går masse langs møblene og nå har hun også begynt å slippe seg. Balanserer med hendene og huker seg ned når hun merker at balansen ikke holder helt sånn at det ikke skal bli så hardt å lande på rumpa. Og såååå fornøyd med seg selv! Jeg blir like forundret hver gang hun prøver på noe nytt. Rekker liksom ikke å følge med fra det ene til det andre når det går så fort!

Angånde tenner så har frøkna to tenner nede og antageligvis er en tann eller to på vi oppe, for det er en del sutring og sikling. Pluss at hun hadde en episode med feber og rød stump for et par dager siden (selv om vi aldri har hatt disse symptomene ved tannfrembrudd før).

I morgen er det første dag på jobb, så det er godt å kose seg hjemme med frøkna i dag etter påsken hvor vi har måttet dele henne med tanter, onkler, besteforeldre og oldemødre :)

God bedring til Småen, Schaden!

Så spennende med UL, Stinelin! Og takk for påminnelsen om at det er ullsalg snart! Det må vi benytte oss av med tanke på neste høst og vinter, tenker jeg!

Skrevet

Er det farlig å spise kull og aske? Småen hadde tatt seg en tur på egenhånd i dag, og jeg plukka ut kullbiter av munnen hans mens han spytta og brakk seg. Askeladden...

Så bra å høre! :jepp: Men ja, jeg kjenner litt på det, jeg også. Ting har falt litt mer på plass (selv om småen har tulla det VELDIG til med sovinga igjen.. *sukk*), jeg føler meg litt mer til rette i rollen som mamma osv. Vi har forresten allerede vært ute og reist et par ganger, både med bil og fly. Det er en øvelse i kreative løsninger og tålmodighet, men med god planlegging har det da gått seg til på et vis...

Men dæven døtte, så stødig Fløtepusen er! Morsomt at de har kommet så langt, snart løper de vel rundt oss i sirkler, alle sammen. :fnise:

Her er det tre, snart fire tenner. Men brukte fortennene oppe lang tid på å bryte gjennom hos deres småtroll? jeg blir litt smågal av all siklinga og survinga snart...

Småen hadde sin første runde med skikkelig oppkast i går kveld. Så utrolig ekkelt! En ting er at jeg er litt sånn sympatispyer, så det var på nippet til at jeg også måtte kaste opp litt, men altså, jeg skjønner hvor de har hentet inspirasjonen til Eksorsisten fra. Ugh... !! Prøvde å få i ham litt vann, men det kom opp igjen ti minutter etterpå. Var heldigvis bedre da han våknet i dag tidlig. Han fikk først en liten flaske med melk, så en til da vi så at han beholdt det. Skal teste brødskive etter formiddagsluren.

Men måtte egentlig flire litt også. Det var jo plutselig spy over ALT, og både mannen og jeg var mildt sagt forvirret. Han lurte på hva han skulle bruke for å vaske (jeg dro med meg ungen for å skifte på den), eneste jeg klarte å si var "veittafan, ring mora di!" :ler:

Må bare le av dere! :fnise: Men god bedring til lillegutt, håper det går fort over. Tennene oppi har tatt ganske lang tid her også, men det er heldigvis lite plager med dem. Smører med Dentinox om jeg tror de kan være plagsomme.

Jeg sjekka prisen på flytur til Bergen, og fant ut at vi like gjerne kan reise til syden for samme prisen. :roll: Så vi får se, mye som skal gjøres og betales som vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...