Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir garantert grillmat her også, pluss to-tre kaker. Har litt lyst til å lage en liten porsjonskake til Småen som han kan grise med :fnise:

Gaven fra oss blir noe så pretensiøst som kunst ;) Vi fant et bilde vi gjerne ville ha til rommet hans, så da blir det sånn. Leker har han mer enn nok av..

Videoannonse
Annonse
Gjest Unknown
Skrevet

Schadenfreude: Så kult å kjøpe kunst! Hadde jeg bare hatt kreativitet til å finne på noe sånt :fnise:

Her har vi kjøpt en stor plasto lastebil og en liten eske med lynet mcqueen-duplobil. Vi har bare en duplobil og den krangler de om hele tiden! Så greit de kan ha hver sin :)

Familiene våre liker å kjøpe mange (billige) gaver, derfor kjøpte vi en "skikkelig" lastebil selv. Rekner med han får en del ræl som er ødelagt innen året er omme. Jeg skulle heller ønske at de kunne kjøpe en skikkelig leke. Ikke at det nødvendigvis er noe galt i billig, altså! Men, ja....

Vi hadde også lys til å grille, og nå når jeg ser på været så skulle jeg ønske vi kunne det! Strålene sol og skyfri himmel! For en dag å ha bursdag :jepp: Men her er både traktorer og gravemaskiner som holder på utenfor, så det blir ikke noe hyggelig å nyte dagen på verandaen tror jeg.

Gjest Dorey
Skrevet

Vi har bare kake, det er det jeg er vant til :) Vi blir svimlende 15 stk, og det er bare de nærmeste. Store familier begge to

Skrevet (endret)

Unknown: Takk :) Det var mer et innfall enn noe annet, som i "Oi, den er kul, den har vi lyst på! Men vi trenger en unnskyldning!!" :ler:

Klær og leker har ungen en god del av allerede, siden mammaen har raidet diverse outlets og salg på nettet. :nigo:

Jeg var en tur på vekta i dag, jeg. Ned 4kg fra jeg sluttet med amminga (og kunne "slanke" meg). Merker det godt på buksene, faktisk. Favorittbuksa sitter plutselig penere enn før. Det er jo ennå langt igjen å gå (har 8kg igjen til startvekt før graviditet, men det er mer enn nok å ta av), men det er en fin start. :danse:

PS: Dorey! Message for you! ;)

Endret av Schadenfreude
Skrevet

Vi har feiret bursdag siden sist, 9 mai.

Gikk kjempebra og var stor stas med kake og pizzasnurrer ja.

Alt av mat skal smakes på, og det blir høye protesterer om maten ikke kommer kjapt nok. :)

Vi har også fått ei lita niese for fire dager siden, hadde termin på dageb til mini.

Utrolig hvor stor mini plutselig blei da niesen kom til verden gitt.

Hadde helt glemt den babyknirkinga, noe helt annet med vrælinga som kommer nå om noe er galt hehe..

Håper alle har hatt en fin 17 mai :)

Skrevet

Gratulerer med niese og overstått feiring, Evil eve :)

Vi koste oss på 17.mai men ble gjennomvåte av den verste regnskuren da vi skulle gå til bilen. Fysj og fy :fnise:

På søndag og mandag skal vi feire bursdag, han fyller ikke før tirsdag 21, men tenkte det var fint å feire denne helgen :)

Så gøy at du har gått ned litt da, Schadenfreude! :) Jeg ble stående fast på de 4 siste kiloene og nå skal jeg jo opp igjen så jeg tar det kuli. Skal ikke akkurat slanke meg nå som jeg har et knøtt i magen :)

Skrevet

Jeg blir sprø! Småen har funnet ut at han kan reise seg i senga om kveldene. En kveld gikk jeg inn og ut og la han ned i 2 timer, i kveld holdt vi på i 1 time... :roll:

Noen som har erfaring med dette, og kan tipse om hva som er mest effektivt? Er sovepose med reimer barnemishandling? Ble seriøst vurdert i kveld, men jeg er egentlig motstander av slike tvangsinnretninger. Han kapitulerte til slutt og sovnet, men om det er av utmattelse eller at han gir opp vet jeg ikke. Jeg er heldigvis utstyrt med god tålmodighet, men er IKKE vant til unge som ikke sovner kjapt om kvelden, så det stresser meg litt.

Gjør jeg det riktig tro? Går inn, legger han ned, sier "Nå må du sove", og går ut. Noen ganger er han oppe før jeg rekker ut døra. Hvor lenge bør man vente før man går inn? Han skriker ikke før han har stått ei god stund og prøvd å påkalle oppmerksomhet. Eller om han prøver å legge seg ned og krasjer bakhodet i sprinklene.

Skrevet

Ahh, jeg kjenner meg SÅ igjen, Stinelin! Vi var inne i en sånn periode for ikke lenge siden. Her har alltid leggingen gått som en drøm, men da brukte vi 1 time eller mer for å få han til å sovne. Gikk bare inn på rommet og la han ned igjen ( for han greier ikke komme seg ned på egenhånd ), sa god natt og gikk ut igjen. Noen ganger tilbød jeg vann for å se om han var tørst. Dette holdt sikkert på i 2 uker og nå har han sluttet. Aner ikke hva det kom av.

Skrevet

Ahh, jeg kjenner meg SÅ igjen, Stinelin! Vi var inne i en sånn periode for ikke lenge siden. Her har alltid leggingen gått som en drøm, men da brukte vi 1 time eller mer for å få han til å sovne. Gikk bare inn på rommet og la han ned igjen ( for han greier ikke komme seg ned på egenhånd ), sa god natt og gikk ut igjen. Noen ganger tilbød jeg vann for å se om han var tørst. Dette holdt sikkert på i 2 uker og nå har han sluttet. Aner ikke hva det kom av.

Takk for svar, er en trøst å høre at det bare gikk over!

Gjest Dorey
Skrevet

Vi hadde selskap for lillegutt i går, det var veldig stas :) Tenk at han er ett år allerede! Det er helt utrolig :hjerte:

Skrevet

Grattis med dagen til lillegutt, Dorey! :)

Skrevet

Gratulerer masse med dagen, Dorey! :gratulerer:

Skrevet

Småen var litt morsom i dag. Jeg satt på gulvet og ville bygge litt duplo med ham, men ungen kravla opp i fanget mitt og plukket opp alle favorittduploklossene sine. En etter en måtte jeg så smake på dem, akkurat sånn som han gjør. Han holdt dem opp mot munnen min, dro dem til seg og puttet i egen kjeft, så opp til min igjen. Det gjentok seg med fire-fem klossen han ALLTID gnager på.

Fikk inntrykket av at han ville vise meg yndlingstingene sine. "Smak mamma, kjenn hvor fine de er å tygge på!" Det er første gangen jeg virkelig fikk inntrykket av at han ville fortelle noe, utover standardtingene som at han er tørst og slikt. Jeg smeltet i hvert fall helt!

(Og bra er det, for jeg brukte halvannen time på å få ungen til å sovne i dag. Mannen er ute, og det er uansett meningen at jeg skal begynne å legge Småen, sånn at han venner seg til det..)

• Liker 2
Skrevet

Morsomt at du får smake. :) Lillemann har begynt å peke og si "se" til alt! :fnise: Trær, gress, busker, steiner, biler, busser, andre folk...

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten, Dorey!!! ;)

Herlig historie, Schadenfreude! Det er så deilig når kommunikasjon tar seg opp, selv om det er mest kroppsspråk og lyder så skjønner man og føler at man kommuniserer. det er stas!

Skrevet

Herlig, Schaden! Det er utrolig gøy når man begynner å få et innblikk i hva som rører seg i toppen hos de små. Husker så godt da språket løsnet hos Turnerose, og jeg plutselig fikk "komme inn". Magisk! :hjerte:

Det kommer stadig flere ord hos oss nå, og det er utrolig gøy. Dagens var "es" (hest) etter at vi sto og kikket på hestene på Folkemuseet leeenge i dag. Og sauer er nå bare "mæ".

• Liker 1
Skrevet

Han er herlig han gutten din, Schaden! Jeg sitter å småler av historien. Fantastisk! Her får vi bare smake maten til L, ikke leker enda :fnise:

Han fyller forøvrig 1 år i dag. Jeg er så stolt og rørt og tankefull på en gang :grine: Alle minner fra fødselen er ekstra klare i topplokket i dag!

Gratulerer til gutten din, Dorey! :blomst: :blomst:

• Liker 2
Skrevet

Gratulerer med dagen til din også, ara! :gratulerer:

Skrevet

Hurra for storelille gutt, Ara! Emosjonell dag for mammaen dette her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...