Gjest Dorey Skrevet 15. juni 2013 #3821 Skrevet 15. juni 2013 Så slitsomt Shaden! Vi hadde en lang periode nå med kl 0500, og jeg trodde jeg skulle bli sprø. Nå er det morgen kl 6 og det er helt greit Lillefant har også lært å gå! Han er superstolt, og det er mamma også
Schadenfreude Skrevet 15. juni 2013 #3822 Skrevet 15. juni 2013 I dag sov han til 5.15 Men nektet plent å sovne før nesten ni i går, så det er vel grunnen. Men sånne tidligmorgener er i det minste litt greiere når sola skinner når du står opp! Deilig vær i dag, hurra!!
Schadenfreude Skrevet 15. juni 2013 #3823 Skrevet 15. juni 2013 Ææh! Småen har plystrenese, men jeg får ikke lov til å fjerne den digre busa som er årsaken! (Statusoppdateringer man IKKE legger ut på Facebook. )
Gjest Dorey Skrevet 15. juni 2013 #3824 Skrevet 15. juni 2013 Ææh! Småen har plystrenese, men jeg får ikke lov til å fjerne den digre busa som er årsaken! (Statusoppdateringer man IKKE legger ut på Facebook. ) Jeg hadde også en tenkt en her om dagen "Å la en pose med bæsjebleie ligge på badet i to timer mens tørketrommelen gikk var ikke særlig lurt." Stoppa i sensuren gitt
Haley Skrevet 16. juni 2013 #3825 Skrevet 16. juni 2013 Dere erfarne barnehage-mødre; hva slags vogn har deres små sovet i (hvis de har sovet i vogn i barnehagen)? Vi må nok investere i en ny brukt vogn til barnehagebruk, men skulle gjerne hatt litt konkrete tips, bortsett fra at vogna selvsagt må ha god plass, ha regntrekk, myggnetting, fotpose og vinterpose/dyne/teppe. Og når begynner de egentlig å sove på madrasser/i seng i barnehagen?
evileve Skrevet 16. juni 2013 #3826 Skrevet 16. juni 2013 Vi har en quinny freestyle 4xl vi brukte til storesøster som kommer til å bli brukt igjen. Hos oss sover de kun i vogn, ikke madrasser/seng, så det er nok litt forskjellig fra sted til sted. Nå har sambo hatt sin siste pappaperm dag, så han gikk og la seg ror flere timer siden, starter pæ jobb 04.45 imorgen. Skal bli godt å ha litt kvalitetstid med mink igjen på dagtid ♡♥ Skal også gjøre istand til bursdagsfeiring for storesøster som blir fire 27, blir feira st hansaften Greit mini endelig sover på dagtid, gjerne et par timer i slengen i vogna.
ara Skrevet 17. juni 2013 #3827 Skrevet 17. juni 2013 (endret) Vogntips tas imot med takk her også. Bahh, vi har vær på hyttetur i helga. Jeg er mer sliten enn noen gang. Helt nytt sted som ikke var verken barnesikkert eller barnevennlig. Har løpt rævva av meg hele helgen. Blir lenge til neste gang Men vi har kost oss også! L har vært sin første båttur på sjøen. Det var kjempegøy og han hoppet og lo. Etterpå sovnet han i fanget mitt. Deilig å sovne til bølgeskvulp og båtmotor....hehe. Han har ila helgen begynt å herme etter alt vi sier, så nå kommer ordene på løpende bånd. I dag tidlig slo han meg i ansiktet med smokken sin..Jeg sa "aauu" og da kom et søtt lite "aouuh" tilbake. ,Morroklumpen Lykke til med bursdagsforberedelser, Evil eve. Så deilig at mini har fått godt sovehjerte på dagtid-da får man faktisk gjort noe fornuftig, eller bare sette seg ned å nyte litt egentid. Det siste skjer ofte her selv om skittentøyskurven skriker og oppvasken på benken har nådd nye høyder Endret 17. juni 2013 av ara
Pasjonsblomst Skrevet 17. juni 2013 #3828 Skrevet 17. juni 2013 Evileve: Har dere startet minkoppdrett? hehe Vi er også på jakt etter brukt vogn til barnehagesoving, tipper jeg slår til på en eller annen stabil vogn til en god pris. Ikke sååå viktig hvilken type det er, men litt stabil og lun hadde vært fint.
Gjest Unknown Skrevet 17. juni 2013 #3829 Skrevet 17. juni 2013 T får ha med Simo-trilla i bhg. Egentlig skal der være vogner og poser, men det blir enormt med småbarn der i år, så blir der sikkert for få. Og siden jeg er så snill, så tilbydde jeg meg å ta med T sin i stedet for at de må kjøpe nye Sikkert greit for T å ha noe kjent og kjært også, han har jo sovet i den hele tiden Og så har jeg ordnet meg jobb i dag Så nå er høsten i boks! Ikke klar i det hele tatt, kjenner at nå går tiden alt for fort.
Schadenfreude Skrevet 17. juni 2013 #3830 Skrevet 17. juni 2013 Vi kommer i første omgang til å bare bruke den faste vogna vår, tror jeg. Etter at vi kjøpte reisetrilla i vinter, er den nemlig fast følge på alle handleturer og andre utflukter, så hovedvogna brukes uansett bare hjemme. Og en vogn frem og tilbake til barnehagen må vi uansett ha (barnehagen ligger sånn til at det er kjappere å gå dit enn å laste inn i bilen og kjøre). Småen er skikkelig klengete og kosete om dagen. SKAL sitte på armen (helst min) og deler rundhåndet ut klemmer i fleng. Det er litt slitsomt og intenst, men ganske sjarmerende også. Dessuten har han fått dilla på å dele ut nuss, ganske siklebefengte sådan. Har vært veldig deilig å være hjemme denne helgen og bare kose meg sammen med poden. Merker tydelig at han har satt pris på å ha litt mer mammakontakt enn det gjerne blir i uka nå. Han har lenge hatt en periode hvor han har vært veldig pappagutt, så det er litt fint at det snur litt også. Føler meg litt mer verdsatt
Stinelin Skrevet 17. juni 2013 #3831 Skrevet 17. juni 2013 Gratulerer med jobb Unknown! Vi har vært i bryllup og bursdag i helga, og småen stakk av med mye av oppmerksomheten. Han er også veldig kosete, og klemmer på alle. Litt krøll med sovinga når vi er borte slik, mn artig å gjøre noe annet enn man pleier. Føler at ting løsner mer og mer mtp soving og sånn, veldig deilig. Han er ikke fullt så avhengig av riktig timing og rutiner, og han sover ganske konsekvent to økter om dagen, på ca èn/ halvannen time hver. Godt når det er stabilt, får nyte det før han skal begynne å sove en dupp. Regner med at det vil bli endringer når han begynner i barnehagen, men den tid den sorg. Ekkelt med sykehustur Finkel! Håper det går bra med deg framover. Vi skal besøke barnehagen denne uka, må få sosialisert mer med andre barn nå, ikke bare besteforeldre, tanter og onkler.
Selma_ Skrevet 18. juni 2013 #3832 Skrevet 18. juni 2013 Hei dere! Lenge siden jeg har vært her inne! Håper alt er bra med alle har ikke fått bladd meg bakover i praten her, så dere har sikkert alt pratet om det men; noen som er gravide igjen? :D Ikke jeg altså er klar, men mannen vil vente litt til..
Stinelin Skrevet 18. juni 2013 #3833 Skrevet 18. juni 2013 Jeg driver visst å skriver i to tråder samtidig, skulle ikke snakke om Finkel sin sykehustur her inne. Hei dere! Lenge siden jeg har vært her inne! Håper alt er bra med alle har ikke fått bladd meg bakover i praten her, så dere har sikkert alt pratet om det men; noen som er gravide igjen? :D Ikke jeg altså er klar, men mannen vil vente litt til.. Hei hei! Jeg er gravid igjen, snart i gang med uke 30 Ellers er alt fint, begynner å få mer kontroll på mini og mammalivet. Håper alt er bra med dere også!
ara Skrevet 18. juni 2013 #3834 Skrevet 18. juni 2013 (endret) Hei dere! Lenge siden jeg har vært her inne! Håper alt er bra med alle har ikke fått bladd meg bakover i praten her, så dere har sikkert alt pratet om det men; noen som er gravide igjen? :D Ikke jeg altså er klar, men mannen vil vente litt til.. Hei Selma_!! Så hyggelig å høre fra deg! Jeg er også gravid igjen! Håper dere har det bra også! Endret 18. juni 2013 av ara
Haley Skrevet 18. juni 2013 #3835 Skrevet 18. juni 2013 Så koselig at du er innom en tur, Selma! Ingen bolle i ovnen her ennå, men håper det blir i løpet av sensommeren/høsten (hadde det ikke vært for bryllupet hadde jeg gjerne begynt å prøve for en måned eller to siden, så jeg er litt verpesjuk kan man si ) 2
Gjest Unknown Skrevet 19. juni 2013 #3836 Skrevet 19. juni 2013 Gratulerer med jobb Unknown! Takk! Ingen bolle i ovnen her! Jeg har jo to, og kjenner mer og mer på følelsen av at det er nok Vi har alltid snakket om 3, mannen kan tenke seg 4 også ( ), men jeg har fått nok av graviditeter og spedbarnstid, i alle fall for en stund Om et år eller to kanskje.
Selma_ Skrevet 19. juni 2013 #3837 Skrevet 19. juni 2013 Ååååh, gratulerer så mye Stinelin og ara! Så koselig! Tenk at det kommer en liten bror/søster om ikke altfor lenge hva venter dere? Må si jeg nesten er litt misunnelig! er sååå verpesjuk! Haha. Men unner dere set virkelig! Kos dere med mage og 1-åring
Stinelin Skrevet 19. juni 2013 #3838 Skrevet 19. juni 2013 I dag har vi vært og besøkt barnehagen, veldig greit å få snakket med dem og hørt litt om rutiner og meninger om mat, søvn osv. Syntes det hørtes veldig bra ut! Får nesten litt prestasjonsangst, nå som mini skal ut i verden. Vi har så få på samme alder rundt oss at jeg aner ikke hva som er normalt at de gjør og kan. Ååååh, gratulerer så mye Stinelin og ara! Så koselig! Tenk at det kommer en liten bror/søster om ikke altfor lenge hva venter dere? Må si jeg nesten er litt misunnelig! er sååå verpesjuk! Haha. Men unner dere set virkelig! Kos dere med mage og 1-åring Takk! Her kommer det en lillebror, håper gutta kommer til å få mye glede av hverandre når de vokser til.
Schadenfreude Skrevet 19. juni 2013 #3839 Skrevet 19. juni 2013 Ingen bolle i denne ovnen heller. Har fremdeles mer enn nok med han vi har Ikke at han egentlig er så slitsom, men jeg har for tiden nok med å omstille meg til tidsklemmetilværelsen. Mannen er ikke så innstilt på flere på mange år, han.
Nektarin Skrevet 19. juni 2013 #3840 Skrevet 19. juni 2013 Vi er også fornøyde med å ha ett barn foreløpig Vi skulle vært på infomøte i bhg i dag, men E fikk feber etter vaksinen i går, så vi måtte holde oss hjemme. Har nytt møte neste uke i stedet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå