Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Vi kjøpte festdrakt til Småen på Barnas Hus-outlet. 180kr for en veldig fin, rød en, så jeg kjøpte like gjerne en til neste år også :fnise: Men gleder meg MASSE til å bruke den! Litt usikker på hvor vi feirer, men velkledde blir vi i alle fall.

I morgen, hvis været er pent, blir det tur til byen. Gratis oslopass deles ut for i morgen og da tenkte vi at vi skulle gjøre noe koselig sammen som familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Unknown

Jeg har kjøpt Rosenberg Ola til T og Veslemøy til M. De var igrunn litt dyrere enn jeg tenkte de skulle bli...Kjøpe T sin på finn da, så den var ikke så ille :) M kan sikkert bruke sin neste år også.

Ønsker med Barnas Hus-outlet! :jepp:

Det er så dyrt med barn! I går tok vi vår-shoppingen (vi bor på bygda og drar bare til byen noen ganger i året). Før vi fikk unger så var det helt grusomt når vi dro til byen og brukte 3-4000, nå bruker vi over det dobbelte når vi drar :ler: Helt tullerusk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er heldige som har lekeplass i nærheten, Schaden! Vi bor på bygda så er finnes ingen lekeplass. Bare jorder og skog! :fnise:

Bunad har jeg lyst til å skaffe til L også. Skal flere av dere ha bunad til smårollingene? Hvor kjøper dere evt? Jeg har tenkt litt på å skaffe brukt..

Håper du får en kjempetrivelig hyttetur Stinelin! Og så flink gutte din er som greier å sette seg ned igjen etter at han har reist seg opp. Her står vi bare rett opp og ned til vi blir så slitne at det blir hyl og grin! :laugh: Prøver å vise han hvordan han kan komme seg ned, men det er visst ikke så interessant.

Vi bor også på bygda og anser skog og jorder som lekeplass ;) Lekestativ og lignende er jo kjekt å sette opp på tomta, men det er kanskje lengre mellom lekekameratene.

Blir ingen bunad her i år tror jeg. Mannen skal være i 17.mai komitè, og jeg får ikke på meg bunaden min. Tror jeg gjør som jeg pleier og tar med småen og bikkja på skogstur heller. Fra neste år er det vel fullt kjør med opplegg i barnehagen, så jeg kan like gjerne ta det med ro på min siste 17.mai uten planer.

Hytteturen ble utrolig koselig! Badstue, god mat, masse skravling og vin for den som var så heldig å kunne drikke det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på randen med den volden altså, jeg hater å være mottaker av vold! Jeg hadde ALDRI kunnet vært sammen med en mann som slår, jeg hadde flytta fra kreket ved første episode. Men nå, ja nå må jeg jo bare ta imot. Jeg har ikke så mye tålmodighet der altså, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Utover å gå med hestehale, og prøve å fange armene hans. Idag har han likevel bitt meg i ansiktet tre-fire ganger, huden sprakk og det kom litt blod en av gangene. Blir "gøy" å se om jeg har fått blåflekker av det. Han lugger fortsatt også, og jeg er veldig hårkjælen. Nå sier jeg veldig strengt AU og NEI, ser morskt på ham, og tar vekk armene hans. Han får ikke kose meg når han gjør meg vondt. Jeg vet ikke om jeg gjør riktig, han må jo få kos og søte ord av mammaen sin han også, det er viktig for utviklingen av selvet, men jeg orker ikke å late som det er greit å bli mishandlet. Så jeg leter etter fremskritt, for det må jeg ha snart. I ettermiddag sto han i fanget mitt, lente seg inntil og koste uten å lugge og uten å bite når han nusset, og da fikk han mye skryt med lys glad stemme. Omfavner den, håper det blir mer sånn.

Jeg tror det er litt at han har fått en tann oppe også, han hadde to nede fra før Så driver han å finner ut av hva han nå skal bruke disse til. Er kanskje litt overveldet av alt han klarer med de tannstubbene sine. Storebror aldri så ille, så vet ikke helt hvordan man håndterer dette. Lurer på om han synes mamma er helt idiot, som nusser så mye og bommer med tenna hver gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viljah: Hva med å sette ham helt fra deg når han bøller? Hvis det er såpass heftig at det blir et problem for deg, altså.

Vi har hatt en veldig fin helg sammen, alle tre! Det gjorde underverker å gjøre litt ting sammen og la alle huslige sysler ligge (dermed må jeg ta helgevasken i dag, men pyttsann). Blant annet fikk vi tatt turen innom det nye Astrup Fearnly-museet (ikke spesielt barnevognsvennlig gitt) og inn på Akershus festning (overhodet ikke barnevognvennlig, men gikk i det minste å stille vogna utenfor mens ungen satt i bæreselen).

Vi lekte også litt på lekeplassen sammen og Småen husket sammen med pappaen. Var visst litt skummelt først, så gøy (gikk fra å være helt stille til å skravle som en foss). Så kjente vi litt på det tørre gresset og prøvde å spise et vissent blad. Veldig spennende!

Så rundet vi det hele av med å sove til SJU i dag! Ny rekord! :fnise:

Ellers er jeg litt småsnurt på poden. Han har spist så dårlig til middag den siste tiden, bare plukket ut enten kjøttet/fisken eller én grønnsak. Men så kjøpte vi et par middagsglass (fra 1 år) og DET går ned på høykant. Her lager jeg all maten fra bunn av og så foretrekker den lille svikeren kjøpemat, lissom? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg litt småsnurt på poden. Han har spist så dårlig til middag den siste tiden, bare plukket ut enten kjøttet/fisken eller én grønnsak. Men så kjøpte vi et par middagsglass (fra 1 år) og DET går ned på høykant. Her lager jeg all maten fra bunn av og så foretrekker den lille svikeren kjøpemat, lissom? :ler:

:fnise:

Vi har helt sluttet å ta med vogn på kulturelle arrangementer, vi. Eller, vi har vel egentlig aldri begynt. Det blir bare knot. Bæretøy er tingen!

Her har Snorkfrøken fått være med ut med de store barna i helgen, og hun storkoste seg på asfalten! Krabbet rundt i full fart (lurer på hvor lenge den dressen holder, gitt...), smakte på grus og sand og blader, prøvde å fange Turnerose på sparkesykkelen og i det hele tatt.

Nå snørrer hun som en gærning, det kommer ut helt vanvittige mengder fra den lille nesa. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også merket at veslemor stritter mer i mot.. Hun fekter med armene og vrir seg unna, og kan finne på å "klore" litt etter oss. Men heldigvis ikke så mye av dette.. er oftere at hun "skader" oss litt ubevisst med å fekte armene engasjert mot oss (gjerne mens hun holder noe hardt i ei hånd) osv. Og litt ubevisst kloring om hun for lange negler.. Hun beit forresten skikkelig i vorta mi idag, for første gang... auuu.. på tide å slutte amminga tenkte jeg da??

I helga fikk Fløtepusen sitt første skopar, lilla Eccosko i størrelse 19. (hun var 18 cm +). Hun innvidet dem på lekeplassen og det gikk seg greit til. Men hun går ikke alene med dem, hun må støtte seg veldig godt. Er vel en ny læreprosess å gå med sko (og dress attpåtil). Hun eeelsker å være ute uansett, og lager misfornøyde lyder når jeg såvidt rører ved inngangsdøra og vi skal inn igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann og pappan skal ut på skoshopping i morra. Sånne vinterposesokker funker dårlig og det er ikke lenge til han går nå. Merker at han bare vil ned og krabbe eller gå når vi er ute.

Ellers har vi feiret bursdag i helga! :biggrin::kristin: Alle koste seg og lillemann var i kjempehumør! Men han er stort sett alltid blid, han! :ler:

Og vi har bytta tilbake til gamle vogna igjen. Var ingen suksess å trille fremovervendt. Lillemann likte det ikke og vi likte det heller ikke. Kanskje det funker om noen måneder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ved bedre mot idag. Jeg skal begynne å sette ham kontant ned når han er voldelig, har mer tro på at han skjønner det (avvisning) enn at han skjønner streng beskjed. Snakket med mannen om det imorges, og jeg vil ikke være sånn sur kjeftemamma til en liten bebis. Morro å sminke bort blåflekker i ansiktet før man går på jobb, følte meg som en kjerring som får bank av mannen sin. Orker ikke telle blåflekker jeg har, men det er sikkert 10-15 oppover armene, av klyping og biting. Noen er blå, noen er mer mot gulblå nå. Og noen klor og et bitt i ansiktet som da er røde skurver. Nå om dagen er det jeg som ser ut som jeg har slåss med en jerv! Idag tok jeg en grundig klipping av negler, og brukte neglefil også for få få vekk alt av kanter. Butte korte negler må vi ha nå mens dette står på. Jeg klarte veldig kjapt å venne av med biting av puppen, han skjønte det fort når puppen ble kontant rullet inn. Så får vi se om samme taktikk fungerer på biting annetsteds.

Dette har virkelig gått innpå meg merker jeg, jeg var superstreng til storebror også igår, ufortjent. Begeret var fullt. Så nå det siste døgnet har jeg gått litt i meg selv og vurdert hvordan jeg er, hvordan jeg vil være, og hvordan vil skal bøte på det evt gapet.

Lillegutt er samtidig en veldig blid og god gutt som smiler strålende og ler høyt, det er ikke slik at han går rundt med onde øyne og hitler-bart, selv om mine beskrivelser kanskje tilsier det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viljah: Håper ny taktikk fungerer! Det er ikke greit når det går såpass ut over humøret :(

Oppdaget her om dagen at den lille raringen min MJAUER! :rodmer:

Dvs, han etterligner pus og det er dritvittig. Bortsett fra at han dropper m'en, så klarer han å etterligne katta på en prikk. Veldig søtt og en smule irriterende når kattekreket gnåler... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ViljaH: Høres ikke gøy ut med en som er så brutal. Lillemann hadde en liten periode hvor han kløp, klorte (akkurat det var vel vår feil, som ikke klippet neglene ofte nok) og lugget noe voldsomt, han skulle liksom ta tak i nese, hår og ører og det som var, men nå er det plutselig ikke så spennende lenger. Prøvde å si "au" når han var hardhendt, men vet ikke om det var det som gjorde det, eller at han mistet interessen..

Her funker det forresten ikke å si nei til noe som helst, for det er bare morsomt. Jeg må bare fjerne han.. :glare:

Ellers har lillemann fått nye sko i dag. Disse i strl 21: http://www.brandos.no/kavat/no1-210-89- blue/a74191

Var en veldig rar følelse da jeg kom hjem fra jobb og fikk se skoene som mannen og lillemann hadde kjøpt. Han er jo skikkelig stor gutt som snart kan gå!!! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike, er babysko SÅ dyre? Jeg trodde sånt kostet 200-300kr, jeg. :sjokkert: Jeg kan fint bruke det tredobbelte på et par til meg selv, men da vet jeg jo at jeg har dem i mange år fremover.. Hvor lenge holder sånne sko? Tre måneder?

(Men de var dritfine! Nå vil jeg også ha sånne til Småen.. :fnise: Eller noen andre de hadde der, i turkis... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnesko er dyrt! De er visstnok mer tidkrevende å lage enn voksensko, fordi det er så smått. Har jeg lest et sted.

Det høres ikke noe særlig ut med blåmerker og sår pga lillebror, Vilja. Her er det også tendenser i den retningen, men ikke mer enn at det er greit å håndtere. Håret er mest interessant, og jeg er ikke så veldig hårsår, så det går ganske bra, selv om jeg selvsagt sier au og nei og sånt. Men nei funker dårlig her også, det er fjerning som må til.

Herlig med mjauingen, Schaden! Det husker jeg broder'n plukket opp nokså tidlig, også. Det var litt før han på ferie i UK gikk rundt og ba om "sex (aka kjeks) and ice cleam". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, det var et par skjønne sko, Mohair! Fikk også lyst på sånne!! :wow:

Kjedelig med voldelig tass, ViljaH. Har en ramp her også, men ikke så brutal. Han røsker meg i håret når han blir sint og klasker litt etter meg med hendene, men når jeg er streng mot han så blir han fornærma og gir seg. Lille raringen :fnise:

Så artig med mjauing, Schaden! De gjør så mye rart disse små :laugh:

Vi var på åpen barnehage for første gang i går. Stor suksess! L koste seg som bare det. Masse nye leker og masse rare unger som han kunne prøve å stikke ut øya på og klappe på hodet. Håper mannen kan ta han med en gang i blant også. Jeg var bare "heldig" som kunne i går fordi mannen var syk så jeg kunne ikke jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre sko kostet den nette sum av 599...arrrg :jolie: noe skeptisk til å bruke den summen, men tenker at vi blir flinkere til å finne tilbud/planlegge/spare litt penger på sko fremover. Men det kommer nok til å gå med litt penger ja...Håper hun får brukt dem noen mnd da!

Fine sko Mohair! Og så koselig med åpen barnehage ara:) aldri prøvd det her, men kan tenke meg det hadde vært en suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett meg ut et par Kavat-sko til frøkna - hvite med blomster :rodmer: Litt galskap å bruke så mye penger på sko for så kort bruksperiode, men det er jo litt stas med de første skoene. Ikke minst senere når man kan ta dem frem og sette dem på konfirmasjonsbordet eller noe sånt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Unknown

Jeg har også sett meg ut et par Kavat-sko til frøkna - hvite med blomster :rodmer: Litt galskap å bruke så mye penger på sko for så kort bruksperiode, men det er jo litt stas med de første skoene. Ikke minst senere når man kan ta dem frem og sette dem på konfirmasjonsbordet eller noe sånt :jepp:

Søøøte! :jepp:

Gled dere til å måtte kjøpe sandaler til barnehagen, vårsko, gore-tex sko og bunadsko samme dag. Ble lite igjen til shopping til meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sand er visst godt! :fnise: Rare, lille ungen min fikk kravle rundt i sandkassa på egenhånd. Måtte spise litt på en pinne, spise en neve sand, spise litt mer på pinnen, spytte ut sanden, lage grimaser og på'n igjen.

Ganske morsomt at han har blitt så stor at han syns det er gøy å være med ut på lekeplassen (for ikke å snakke om at temperaturen er litt mer egnet til det nå). Det, kombinert med turer i åpen barnehage, gjør at ungen er mye mer medgjørlig her hjemme.

Merker jeg har snudd litt på fokuset den siste tiden. Har bestemt meg for å gjøre det beste ut av de siste permisjonsdagene og det inkluderer å glede meg over at jeg faktisk er hjemme med Småen, ikke bare vente på at pappaen skal komme hjem sånn at jeg kan få fem minutter i fred og ro.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen begynt å gi vanlig melk nå? Prøvde med litt havremelk til Snorkfrøken nå (siden Turnerose og mannen ikke tåler kumelk, og Snorkfrøken reagerte såpass kraftig på at jeg fikk i meg melk da hun var mindre), og hun syntes tydeligvis det var knallgodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schadenfreude: Gøy med lekeplass, ja! FP liker også å spise, aller mest småstein og barkebiter da.. ps: har visst lest nicket ditt som Schadenfrue hele veien, jeg.. hehe ;)

Joyce: Har ikke gitt FP melk direkte, men hun har fått litt frokostblanding med melk på min skje (smaksprøver) og likt det godt. Men er vel egentlig greit å prøve med litt vanlig melk nå, ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...